[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:25

mooi halster...en wat een leuke pony's!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:29

Ben er zo'n 3 weken zoet mee! echt poedersuiker prutje wutje want wou hem net lekker weer oppakken deze week! kijk wel tot hoever ik kan gaan met rijden! ben erg eigenwijs
leuke foto's
@ madeira --> hoop voor je dat het snel weer de goede kant opgaat! ik ken het probleem en het is zeker moeilijk

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:30

MaaykeKramer schreef:
Ben er zo'n 3 weken zoet mee! echt poedersuiker prutje wutje want wou hem net lekker weer oppakken deze week! kijk wel tot hoever ik kan gaan met rijden! ben erg eigenwijs
leuke foto's
@ madeira --> hoop voor je dat het snel weer de goede kant opgaat! ik ken het probleem en het is zeker moeilijk

ik ken het..lekker eigenwijs :D
na mijn maagbandoperatie mocht ik 6 weken niets..
maar zat na 2 dagen al bij de paarden en na 2 weken deed ik zelf al uitmesten.
na 3 weken weer volledig aan het werk :o

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:32

jahh me vriendje die bind me vast op de bank maar dat kan ik dus echt niet word ik helemaal gek gewoon! morgen ook gewoon school alelen werken gaat lastig worden aangezien ik in de zorg werk dus dat word waarschijnlijk de poedersuiker klusjes doen haha

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:34

MaaykeKramer schreef:
jahh me vriendje die bind me vast op de bank maar dat kan ik dus echt niet word ik helemaal gek gewoon! morgen ook gewoon school alelen werken gaat lastig worden aangezien ik in de zorg werk dus dat word waarschijnlijk de poedersuiker klusjes doen haha

haha.,

ik werk ook in de zorg..
maar ging gewoon weer aan het werk...moest van de baas..
beetje raar en als ik moeilijk was gaan doen had het niet gehoeven..maar had toen nog geen vast contract..en dan doe je veel :o

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:36

nou als het echt niet gaat dan ga ik lekker niet werken ga nu niet met die liften rond rijden! we zullen zien zal ze morgen wel eens gaan bellen ofzo
we zullen zien! zit nu met mijn pootje omlaag en voel hem flink kloppen! BAHH niks voor mij dit word gek

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:02

Zo ik ben weer terug van Paard 2009. Heb alleen een leadrope en rosborsel gekocht. dus heb me goed ingehouden :D wel hele mooie dingen gezien en in handen gehad.. Halster dat ik wil hadden ze dus niet :(

Hinke schreef:
Een leadrope en een halster, dat zijn heel bescheiden aankopen nathalie. Ben je niet van de shabrakken en glitterfrontriemen? :P Ik wil nog steeds zoń wintec cair singel kopen, en ik heb zo nog wel 10 dingen die ik eigenlijk wel wil hebben ;)

Ow zeker wel alleen zijn Levera en Nora niet van mij.. en Levera staat ook eigenlijk nog onoficieel te koop dus wil niet te veel dingetjes kopen die op maat zijn.. Maar er komt een dag dat ik mijn eigen paardje heb en dan ben ik bang dat ik me ook niet meer kan inhouden.. Had vandaag ook bijna een vet mooie zweet deken gekocht.. maar heb hem toch maar weer terug gelegd..

Morgen ga ik met een vriendin mee naar stal, ze hebben daar een vet coole stoere bonte shet staan die ik waarschijnlijk bij ga verzorgen :+ vet leuk, kunnen die vriendin en ik samen met de paarden wandelen (haar paard heeft spat dus rijd bijna niet meer) heb er zin in :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:04

@Chanelly, minder voer is misschien niet super goed idee? Ik kan het proberen.. Maar binnenkort komt er een tandarts, een hoefsmit, en een DA. Ook ga ik haar rug laten controleren. Ik weet het ook gewoon écht niet meer.

@Danpik leuke foto's!

@Magicmist, ik heb ook een maagband :P grappig om je zo tegen te komen :j

@Maayke, het is echt niet meer leuk zo ik hoop er over heen te komen met haar. Ik moet haar ook nog even de tijd geven en met 2x per week privéles en 2x per week iemand anders haar flink aan pakt moet het toch gaan lukken.. Pas als ik na een half jaar ofzo geen enkele verbetering zie.. dan ga ik Naomi lief aankijken vrees ik..

appiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:04

@ MaaykeKramer: heel veel sterkte! hoop dat je snel weer lekker kunt rijden enzo!
@ Madeira: Jeetje wat balen allemaal! Hoop voor je dat het snel weer beter gaat!

Vandaag weer lekker lopen knuffelen met me Haffie :) en lekker poetsen enzo!
Is echt zo'n schat in stal! Hoop dat het weer snel beter wordt,
zodat ze eindelijk eens naar buiten kan, en dat ik es echt met haar bezig kan gaan enzo! der leren aant touw lopen enzo, want dat kent ze nog niet zo goed, vind ze dus heel moeilijk! Maja gaat helemaal goedkomen :) !

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:11

Nathalie vind je dat geen moeilijk vooruitzicht? t lijkt me heel moeilijk om te weten dat je verzorgpaard toch een keertje weggaat..

Dapnik mooi halster, en wat een ontzettend leuke pony's!!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:17

Hoi Allemaal,
Heb de laatste 2 pagina's bijgelezen.

Maayke, jeetje wat een pech, zou zeker als het niet voor het weekend verbeterd toch foto laten maken.

Madeira, hoop dat de uitprobeer periode snel voorbij gaat.
En een haffie is een paard die niet zoveel krachtvoer ( brok ) nodig heeft, ruwvoer is het belangrijkste.
Donna van mij, kreeg twee handjes verdeeld over twee voerbeurten en daar reed ze elke dag goed een uur tot anderhalf uur.

Dapnik, wat een mooi halster ...
Ik mag pas weer gaan shoppen als de kleine geboren is.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:31

joopiexx schreef:
Nathalie vind je dat geen moeilijk vooruitzicht? t lijkt me heel moeilijk om te weten dat je verzorgpaard toch een keertje weggaat..

Dapnik mooi halster, en wat een ontzettend leuke pony's!!

Ja klopt hoor.. hang het ook niet aan de grote klok.. wil dat ze zo lang mogelijk blijft.. en heb het idee dat de eigenaar er eigenlijk ook helemaal geen afstand van kan doen dus wie weet gaat ze wel helemaal nooit :) en het idee dat nora sowieso blijft maakt ook een hoop goed.. heb met haar echt super goeie klik.. met levera is gegroeid..

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:35

Hinke schreef:
Bluem schreef:
maar Hinke, kruisingen gaan zowieso minder.. Je gaat echt geen extra geld verdienen aan een goede kwpnhengst x haflinger. :D Ik zou dan zeggen blijf bij het ras. Ik zou zoiets alleen doen mocht ik echt persé een bepaalde hengst van een ander ras willen en het veulen zelf aanhouden als toekomstige opvolger of zo. :) Over embryotransplantatie spreek ik me verder niet uit, zou ik zelf niet doen en weet er weinig vanaf hoe het zit met de risico's. :)

Daar ben ik het niet helemaal mee eens ;) een geslaagde kruising kwpn-haflinger zal meer waard zijn dan een pure haflinger, en ook beter verkoopbaar. Ik ben vooral met dit idee gekomen omdat mn ouders een kwpn hengst hebben gefokt die ik helemaal geweldig vind, als het van die hengst niet kan wil ik er niet een andere kwpn-hengst bij hoor ;)
Ik ga sowieso eerst verder informeren over embryotransplantaties ed (kans is trouwens klein dat ik dat echt ga doen, alleen al vanwege de kosten). Een haflingerhengst erbij doen vind ik een minder goed plan, omdat het aanbod van pure haflingers gewoon groter is dan de vraag ernaar ;)
Ik zie dat ik weer aan het slaapwandelen ben (1 uur ;) , ik ga naar bed :Z

Je zegt het zelf, een geslaagde kruising kwpn x haflinger.. Ik denk dat die kans vrij klein wordt, afhankelijk van hoe de bouw van de merrie is en de hengst, maar als dat te verschillend wordt krijg je qua bouw iets wat compleet overbouwd is. Ik zou dus eerst en vooral dan toch kijken of het uberhaupt wel een toegevoegde waarde heeft van er een kwpnhengst op te zetten. Over het gemakkelijker verkoopbaar zijn: dat hangt van zoveel factoren af, en ik denk helemaal niet dat die beter verkoopbaar zijn maar goed.

Kortom: het lijkt me beter om toch naar een haflingerhengst uit te kijken die je merrie kan verbeteren. Vergeet niet dat de haflingers best wel aan een opmars bezig zijn de laatste tijd en je voor een goede, correct gereden met keurig papier en eventueel wat keuring meegelopen, best wel rond de €2250 kan vragen. Een papierloze -ietwat vreemde- kruising gaat écht niet zoveel meer hoor type recreatiepaard. Indien je je merrie dan toch qua bouw & gangwerk iets wil verfijnen zou ik persoonlijk uitkijken naar een arabier. Daar zijn toch al wel meerdere geslaagde kruisingen uit voort gekomen die ik overigens ook met eigen ogen gezien heb. Ik vind dat als je het overweegt van te fokken, en dan niet om zelf aan te houden, je het moet doen om te verbeteren en daar gewoon rekening mee moet houden. :) Er is zo al zoveel overschot aan paarden die maar gefokt worden "voor de leuk"....

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:38

Klinkt niet als overdreven veel krachtvoer Madeira, Arno krijgt ongeveer hetzelfde. Wel zou ik het ruwvoer iets verhogen? Hier krijgen ze dat 3 keer per dag en dat mogen ze wel onbeperkt hebben.
Ik denk dat het vooral de omstandigheden ook wel zijn (als pijn e.d. uitgesloten is natuurlijk). Arno staat ook heel erg fris, maar het is winter, dan zijn ze zowieso hier al wat heviger, en ze zijn met het weer van de laatste tijd ook niet zoveel buiten geweest dus ik heb gewoon een klein bommetje als ik ga rijden. Al is dat bommetje ook al vrij gauw onschadelijk.. Meneer zijn conditie is niet te best voor het moment haha.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:40

Dus minder brok geven? En meer hooi? (Ze heeft dat eigenlijk ook onbeperkt, want altijd als ik kom, maakt niet uit hoe laat/welke dag heeft ze hooi).

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:41

Deze namiddag nog eens alleen gaan wandelen.. Zoals hierboven beschreven had hij een heel vlotte stap bij vandaag. Onderweg veel dingen tegengekomen (oa een stom sportvliegtuigje dat expres boven ons bleef vliegen in het veld.. een geluk dat ik een paard heb dat niet onder de indruk bleek te zijn maar voor hetzelfde geld....) en hij was eigenlijk vrij braaf. Ik heb hem voor het eerst ook eens laten galopperen in het veld en dat viel 200 keer beter mee dan zijn draf, waarin hij zich enorm sterk kan maken soms. Ik hoop vanaf nu weer enkele keren per week te kunnen rijden.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:42

Madeira_ schreef:
Dus minder brok geven? En meer hooi? (Ze heeft dat eigenlijk ook onbeperkt, want altijd als ik kom, maakt niet uit hoe laat/welke dag heeft ze hooi).

Ik vind het eten op zich eigenlijk goed zo, de hoeveelheden. Alleen hooi zou ik ook 's morgens voor zorgen? Wat krijgt ze qua brok? (sorry als ik daar overheen gelezen heb)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:43

Bluem, ik weet niet precies wat voor bix het is, ze zeiden wel (want eerst kreeg ze 1 kilo) dat ze ietsje minder moest krijgen omdat er veel energie in zit. Het zijn behoorlijk grote brokken..

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:45

Goh ik denk dat als het sober eten is (weinig eiwitten, geen haver!) het weinig kwaad kan. Die van mij krijgt quattro -van mijten, weet niet of dat in NL bestaat- en krijgt 's morgens & 's avonds 3/4de schep.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:58

Gister was Donna 200 dagen drachtig en heeft mijn nichtje ( is de dochter van man zijn nichtje ) Geen idee wat het eigenlijk van mij is.
Ze heeft een paar rondjes op haar gestapt, eigenlijk voor het eerst op een paardje gezeten, ze vond het helemaal geweldig.

Helaas zijn de foto's niet van super kwaliteit, waar ik wel een beetje van baal, volgende keer maar overdag maken ipv begin van de avond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:05

@Bluem, ik zou het is navragen op mijn stal.
@Freya, mooie foto's! :)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:10

@ Freya, Jeemig wat een buik!! nou snap ik ook waarom jullie Nora haar buikje bescheiden vinden 8)7 Wel erg leuke foto's, ze ziet er erg blij uit :D

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:23

Madeira,

madeira komt wel goed hoor eerder toen ik nog bij diegene waar van madeira was op stal stond was ze ook uit aan het proberen
hoeven uit krabben was echt een probleem.
Maar de aanhouder wint hahahaha

maar dat madeira daar voor het eerst op stal kwam durfde ze geen eens de stal in omdat ze het niet kende heb gewoon een kwartier geduurd. het is gewoon een merrie met karakter..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:38

Kitzbi, op het rijden na doet Madeir het perfect. Hoeven uitkrabben enzo nooit problemen mee gehad.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:48

gelukkig madeira hopelijk gaat het rijden straks ook goed