[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:11

Madeira_ schreef:
@Naomi, wat is Liedje toch leuk leuk leuk :D
@Maayke, sterkte ermee ;(

ik weet het :P

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:17

chipieke schreef:
@Dapnik: big spender uitgehangen :')

De bios is bij mij ook weeral enkele maanden geleden!!! Het wordt dus nog eens tijd dat ik daarheen trek :D

@Chanelly: als ik wist wat balansen waren zou ik je helpen :(:)

Viel wel mee, ben pas jarig geweest dus het moch wel weer een keer.

levitrol

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:23

Hooi. :wave:

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:38

hooooi wat is iedereen er weer vroeg bij! word gek van de pijn hier :S en natuurlijk geen druk verbandje te bekennen hier :S alleen 1 of ander dom ding wat geen zin heeft! straks naar stal maar word niet rijden denk ik zo :S echt de rand van het bot doet zeer misschien scheurtje of een stukje bot eraf!
ja die haf bokte hoog niet heel hoog maarja ik zelf zit ook niet zo hogg op Themba ;)

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:39

Sterkte :)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:49

dank je wel

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:39

@Chanelly: balansen noemt in belgië dus inventaris :P Heb dat ook 2x per jaar maar vind dat best leuk :D Muziek lekker luid in de winkel, met een goede tas thee! Bij ons gaat de winkel wel dicht voor inventaris, weet niet of dat bij jullie ook is?

@MaaykeKramer: toen ik mijn haf 2 weken had is ze eens met haar volle gewicht op mijn teen gaan staan, ik kon er niet aankomen, zag knalblauw paars en geel, kon er wel ietswat op lopen, uiteindelijk zat er een scheurtje in het beentje! Dus nu je dat zegt kan het dat wel eens zijn!!!

Gun je enkel rust en zo snel mogelijk naar de dokter! Ik ben ook blijven rondlopen en heb toen twee weken thuisgezeten omdat dat scheurtje verder aan het scheuren was en bijna afbrak.

Wat een prachtig zonnetje buiten! Ik ga straks zyta maar eens heel goed poetsen en leren wijken voor druk, wish me luck :')

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:43

ja ga ze zo weer bellen of laat mijn moeder bellen die komt zo haha die kan goed overdrijven ;) haha wou vandaag ook ritje maken :( zit er niet in :( zo weer braaf met voetje omhoog! doek uit de vriezer pakken om te koelen en weer braaf zitten :S BAHHHH

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 11:11

Oh is balansen geen officieel woord. hahaha invetariseren of zo iets dergelijks is het.
Gewoon alles tellen en scannen.
Ja de winkel is dan dicht. we begonnen gister om 5 uur tot 10 uur.
Wat een mooi weertje is het vandaag!!!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:42

Heey meiden.

Ik heb even niet bijgelezen, ben mega emotioneel. Ik wilde mededelen: ik heb voor 2x per week les aangevraagd, 2x per week komt er een bijrijdster die haar flink aanpakt, en 2x per week zelf proberen te rijden/longeren.

Ze ging vandaag zo erg bokken en er van door. Gelukkig deed ze het ook bij andere meisjes (zijn er twee opgeweest, ene gaf het ook op en de andere heeft haar aangepakt). Nou ja.. ben super emtioneel en blijf hopen dat het uitproberen is........

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:12

Madeira_ schreef:
Heey meiden.

Ik heb even niet bijgelezen, ben mega emotioneel. Ik wilde mededelen: ik heb voor 2x per week les aangevraagd, 2x per week komt er een bijrijdster die haar flink aanpakt, en 2x per week zelf proberen te rijden/longeren.

Ze ging vandaag zo erg bokken en er van door. Gelukkig deed ze het ook bij andere meisjes (zijn er twee opgeweest, ene gaf het ook op en de andere heeft haar aangepakt). Nou ja.. ben super emtioneel en blijf hopen dat het uitproberen is........

Wat rot voor je... Doet ze het ook bij anderen? Ben je wel blijven zitten?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:47

nou ben net bij de huisartenpost geweest! heb een bot kneuzing elke dag 4x 2 paracetemol en ben er wel een tijdje zoet mee :( dokter reageerde vet dom dat ik ook al had gebeld gisteravond en dat ik er nu zat enz en dat ik me niet aan moest stellen echt domme banketstaaf... maarja als ik volgende week nog meer pijn heb moet er een foto gemaakt worden!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:55

Hinke schreef:
Madeira_ schreef:
Heey meiden.

Wat rot voor je... Doet ze het ook bij anderen? Ben je wel blijven zitten?

Bij de andere twee meisjes deed ze het ook. Eerste ging er af na het bokken, vond het ook niet zo geloof ik, en die daarna pakte haar aan waardoor ze erger en erger eigenlijk werd en daarna stopte ze.

Binnekort word haar gebit gecontroleerd, haar hoeven worden weer gedaan, en haar zadel is op mij en haar aangepast en mensen zeggen dat het hoofdstel goed zit.... Hopelijk is het echt uitproberen want ik herken gewoon de merrie niet meer die ze eerst was. Ze is wel overblij lijkt het wel.... Want haar vacht ziet er goed uit, kijkt goed uit haar ogen (ja altijd checken bij mensen die er veel van af weten).

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:57

hoeveel voer je haar?

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:59

Madeira_ zo'n uitprobeer fase kan best een tijdje duren, maar je hebt goede begeleiding dus je komt er echt wel doorheen.. Daarnaast is het ook nog eens winter, waardoor veel paarden toch wat sneller reageren op dingen..

Maayke, wat raar van die dokter! Maar pijnlijk grapje zeg, jeetje.. Heeft hij ook gezegd hoelang er voor staat?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:02

Dapnik, ze krijgt:
'S morgens 3/4 kilo brok
'S middags hooi
'S avonds 3/4 kilo brok
'S avonds hooi

Ik hoop het heel erg Jody, voel me zo rot ;(

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:03

Als je haar niet zoveel rijd in de winter moet je het voer ook aanpassen. Die van mij word anders ook een stuiterbal.
Je kan ook nog even proberen dat je haar longeerd voordatje gaat rijden dat ze zich even uit kan leven.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:05

Chanelly, ik longeer haar vaak, maar echt nut heeft het niet. Niet voor het bokken in elkgeval!
Maar ze word 6x per week bereden. Nu op mijn niveau (is ongeveer B) en ze kan meer, dus we doen steeds moeilijkere opdrachten
maar omdat ze er vandaag zo hard van door ging (ik zie ook niets meer als ze rent, en er zit dan geen rem op) word ik toch wel erg bang.
Voeren ja het was eerst 2 kilo brok per dag bij mijn vorige stalling, maar we hebben het verminderd, weet niet of ze het goed doet op 0,5 kilo.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:07

misschien beide voerbeurten[brok] iets minder, helpt bij die van mij ook.
Al staat ze nu stil[kwa werk, wel naar buiten] aangezien ik niet mag rijden en krijgt ze 2x per dag een handje, ze is toch een stuiterbal.
Nikita mist het werken ook, geluukig mag ik donderdag weer beginnen. :)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:07

Je kan altijd meer ruwvoer erbij geven toch?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:00

Hinke schreef:
Een leadrope en een halster, dat zijn heel bescheiden aankopen nathalie. Ben je niet van de shabrakken en glitterfrontriemen? :P Ik wil nog steeds zoń wintec cair singel kopen, en ik heb zo nog wel 10 dingen die ik eigenlijk wel wil hebben ;)

Ik ben aan het dubben over wat ik zal doen met ankie: ik kan haar dit jaar helemaal niet laten dekken, ik kan haar laten dekken door een haflingerhengst, ik kan haar laten dekken door een kwpn-hengst, of ik zou een embryotransplantatie van een kwpn-merrie en een kwpn-hengst kunnen doen. Dat laatste lijkt mij zelf wel vrij onmogelijk aangezien ankies stokmaat 20 cm onder dat van een kwpn-er ligt, en ze dan een heel groot veulen zou krijgen (maar er was iemand die tegen mij zei dat dat wel eens mee zou kunnen vallen omdat ankie wel vrij breed is en een kwpn-er heel smal).
Wat zouden jullie doen? Denken jullie dat het uberhaupt een verstandig plan is om er iets groters dan een haflingerhengst bij te doen (aangezien het haar eerste veulen zou zijn)?

Dat is dus helemaal niet verstandig om uberhoub een hengst te nemen die 10 cm groter is dan de merrie, vooral als het haar eerste veulen word. Waarom wil je een een KWPNer op hebben? Kreizingen zijn nog minder gewild dan raszuiferen paarden. Een kruising is ook minder waard dan ras zuiver paard. Ik snap dat je ook nogsteeds veel intresse hebt voor rijpaarden. Neem dan een haflinger hengst die lux is. waardoor je een rijpaard type paard krijgt.

Verder dat Ankie breed is en een KWPNer smal heeft niks met de inhoud te maken van een merrie. Daarbij zeggen mensen dat het veulen zich zal aanpassen aan de inhoud van een merrie, maar daarna groeit het zoo hard dat het al gouw groter zal zijn dan Ankie. KWPN met haflinger is (naar mijn mening) geen mooi combinatie, omdat je een heel robuust compact met korte benen in verhouding paard krijgt...

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:49

Ruwvoer kan altijd dat maakt niet. zolang het maar geen kuilgras is.
Mijne krijgt smorgens 0,5 bix en savonds 0,5 bix en een schep natural best of zoiets van pavo. doet ze het goed op.
Naar mijn mening kan het bij jou niet echt aan het voer liggen. want ze is genoeg in beweging voor de hoeveelheid voer.
mischien toch een uiting van pijn? zadel? bit?

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:58

Chanelly, ik voer meer ruwvoer sinds hij een halve kilo brok minder krijgt.. Dus zo bedoelde ik het meer..
Las dat indd Madeira dr gebit binnekort nagekeken wordt, even afwachten dan maar..

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:02

ik weet niet precies wat eefje krijgt,,
geloof 0,5 kilo smorgens en savonds..

ik zou proberen iets minder te voeren..
en bijv. meer ruwvoer te geven.

hinke: denk dat je eerst moet afvragen waarom je wil fokken..
wil je het veulen houden of verkopen en wat voor soort veulen wil je..
zelf vind ik de combi kwpn x haf wel leuk, maar niet echt een geslaagde combi..
leuker vind ik persoonlijk 2 koudbloeden bij elkaar.
zoals haf x tinker ...
al zijn haf x arab ook erg leuk... :D

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:24

Nikita haar nieuwe halster:

Afbeelding
:+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de 2jarige pony's v/d manege:
Afbeelding