[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 01:52

naja centrale keuring kan je haar laten op nemen in stamboek. :D

Madeira_

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 07:38

:wave:

Lisa jeetje wat vervelend allemaal voor je nicht. Nogmaals sterkte, ik hoop dat ze gauw opknapt :(:)

Prissey jeetje zit je niet mee :(:) hopelijk is het niets ernstigs met je baarmoeder/eierstokken. Ook veel sterkte voor Melody :(:)

Ik ben al vanaf half 4 wakker; terwijl ik het eerst uur ook nog vrij heb hoef pas half 11 te beginnen.. En als ik vroeg eruit moet kom ik nooit uit mijn bed haha :P

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:11

even stukje terug gelezen lisa jeetje zeg is dat meisje niet gegunt zeg bahhhh

prissey hopelijk is het niks ergs

paulien gaat goed met je knie mooi meis

hier gaat het redelijk al 3 dagen last van te veel vocht in me knie en dan in combi met te veel kou er op bahhh

sneeuwd hier helaas ook al weer

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:11

Prissey: Jakkes, het zit je echt niet mee hé meid! Maar probeer niet van het negatieve uit te gaan, misschien valt het achteraf hardstikke mee!

Er ligt hier alweer een laag sneeuw, daar ben ik nou écht wel eens op uitgekeken hoor...

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:00

Hier, Hilversum, ligt alweer n pak sneeuw :| Echt niet leuk!
hopen dat ik vanmiddag wel weer thuis kom met bus en anders de trein...

Heb voor de rest wel alles bijgelezen, heb het alleen echt mega druk :(

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:01

Hee allemaal :wave:

Hier weer sneeuw O:) Het is wel niet zo veel maar alleen het woord "SNEEUW" al :( BAH!!! Maarja alles weer kei bevroren dus weer niet rijden, jammer... Vanochtend een kadootje wezen halen voor mama want die is jarig zaterdag en houdt het zondag! Dalijk met de hond naar de dierenarts, heeft heel zn pootje kapot geknauwt want hij heeft pijn aan zn pootje, is ook helemaal ontstoken dus maar even langs de dierenarts dan.. Daarna naar de paarden en om 3 uur met een vriendin shoppen :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:05

joopiexx schreef:
Hinke; Je hebt een lange dag zo! Wel fijn dat je nu indd de zorg om Ankie niet hebt, alhoewel het jammer is dat je natuurlijk niet kunt gaan wanneer je wilt.

Inderdaad ;) Lange dagen vind ik niet erg, maar normaal had ik dan nog om half tien/tien uur naar ankie gemoeten. Dus inderdaad wel ff beter zo.

@prissey: vervelend van je haflinger zeg. Maar ik zou niet teveel naar je stalgenoten luisteren. Iedereen weet altijd wel te melden wat het is, maar meestal slaat het nergens op ;) Een peesblessure voor een 2 jarige, kan natuurlijk, maar toch lijkt het me niet het meest voor de hand liggende voor een paard dat nog niks doet. En sowieso kan een dierenarts dat al niet zonder scan met zekerheid zeggen, dus laat staan je stalgenoot :P

Zo, dat poephoofd waar ik mee samenwerk laat het weer eens afweten hoor. Ik het hele weekend met het verslag bezig, want hij had de resultaten verder uitgewerkt (wat overigens veel minder werk is maar goed), ben ik hem al sinds maandag aan het mailen omdat ik iets over de resultaten wil weten. Die flapdrol mailt gewoon niet terug! Zo kan ik het niet inleveren want ik kan geen conclusie nu. Sjesus zeg, wat een @#$$#

Zo, dat lucht op :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:10

Als je dit verhaal op school doet dan, zou je dan niet op jou eigen deel beoordeeld kunnen worden.. want dit is gewoon niet eerlijk!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:17

Irritant zulke studiegenoeten :\

Sneeuw. Bah.
Hier schijnt nu wel de zon, dus ik hoop dat het smelt.
Jim had vandaag zoiezo al vrij. Ga vanmiddag alleen even voeren en alles checken.

Prissey :(:)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:55

Mag ik me hier ook bijvoegen? :D Heb nu iets meer dan 2 maanden Mara de maflinger in m'n bezit en denk dat ik wel wat heb aan het meepraten met jullie over elkanders hafjes... Hier in het verre Antwerpen sneeuwt het ook weer, écht verschrikkelijk, zeker als je weet dat de paarden normaal morgen worden opgehaald met de vrachtwagen om 2 weken ergens anders te gaan verblijven...

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:00

Welkom Ine, tuurlijjk mag je meepraten!

ik hoop voor je dat de sneeuw dan morgen weg is.. waarom moeten ze 2 week weg dan??

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:01

Welkom Ine! Je bent altijd van harte welkom. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:02

Welkom Ine!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:06

@Nathalie83: de weide ligt er nogal slecht bij en ik kan al 2 maanden niet rijden (alles bevroren). Daardoor is Mara zo'n energiebom dat als ik dan wel eens ga rijden ze niet echt te houden is... Ze gaat 2 weken naar een pensionstalling waar ik elke dag met haar ga bezig zijn: rijden, vertrouwen winnen, lekker poetsen etc. Marieke (mijn veulen) gaat ondertussen op een droge wei staan met een ander veulen (exact even oud, maar wel 25cm groter^^), dus dat is voor haar ook best een leuke afwisseling.
Volgende winter kunnen de paarden écht niet op de wei staan waar ze nu staan, maar dat was een slechte gok geweest van mij :). Ben nu op zoek naar iets groters voor dit najaar.

Sneeuw, verdwijn!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:18

Ken het niet rijden probleem maar al te goed ;( Ik heb al sinds eind november niet gereden (ja lesje op manegepaard bij vriendin op de manege)
waardeloos.. Fijn dat je ander plekje voor ze hebt. en dus opzoek naar een wei voor het najaar.. Hoop dat je wat vind..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:24

Nadat ze dus geprobeerd hebben me auto te jatten, zet ik hem voor de flat langs de weg, omdat daar dag en nacht verkeer langs komt..
Nu weet ik weer waarom ik hem voorheen nooit aan de voorkant had staan :?

Leuk he, sneeuwschuivers ;(

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:25

:=

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:27

Das nie grappig -:(- ;)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:29

Het is ook echt wel een vreselijke winter geweest.
Heb nu voorbijgangers die mijn paarden zielig vinden, waardoor ík ze dan weer zielig ga vinden terwijl ze het echt wel goed hebben. Komen ze met van die vragen: 'Waarom heeft het kleine witte paard geen dekentje, zo heeft het koud' => omdat het een veulen is meneer, veulens horen met hun dikke vacht te staan. 'Waarom staan ze niet altijd op stal?' => ze hebben een schuilstal waar ze droog staan, ze ploeteren alleen liever in de modder :S. 'Waarom staan ze zo klein? Mijn koeien hebben veel meer grond.' => omdat u uw weide niet wilde verhuren staan ze nu op een kleiner stuk, meneer. enzovoort. Pijnlijk :(
Daarom is het goed dat ze verhuizen, kan ik wat extra aan de weide werken en kunnen zij lekker genieten van drogere oorden. Ik ga eens naar ze vertrekken! Toch wat spullen klaarzetten voor Marieke en Mara, zodat alles er is mochten ze wel morgen kunnen verhuizen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:55

Sorry :=

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:44

Nathalie83 schreef:
Als je dit verhaal op school doet dan, zou je dan niet op jou eigen deel beoordeeld kunnen worden.. want dit is gewoon niet eerlijk!!

Ik heb het al gemeld. Maar ik weet niet zo goed of ze mij een hoger cijfer kunnen geven op basis van wat ik zeg. En die jongen is echt zo'n braverik die toch wel het voordeel van de twijfel krijgt. Maar ik heb al een mail gestuurd naar de assistent en uitgelegd waarom we het later inleveren. Meer kan ik toch niet doen.. Ik zal allang blij zijn als hij me vóor morgen mailt over de resultaten. Heb van het weekend een grafiek van hem gekregen met hele mooie meetpunten maar als ik niet weet wat die puntjes zijn kan ik er niks mee }:0

Nathalie83 schreef:
Nadat ze dus geprobeerd hebben me auto te jatten, zet ik hem voor de flat langs de weg, omdat daar dag en nacht verkeer langs komt..
Nu weet ik weer waarom ik hem voorheen nooit aan de voorkant had staan :?

Leuk he, sneeuwschuivers ;(

Afbeelding

:+ Okee daar mag ik eigenlijk niet om lachen :P Dat is wel asociaal zeg!

Amanda schreef:
Irritant zulke studiegenoeten :\

Sneeuw. Bah.
Hier schijnt nu wel de zon, dus ik hoop dat het smelt.
Jim had vandaag zoiezo al vrij. Ga vanmiddag alleen even voeren en alles checken.

Prissey :(:)

Het smelt hier iig wel maar het komt er ook net zo hard weer bij...

Ine23 schreef:
Mag ik me hier ook bijvoegen? :D Heb nu iets meer dan 2 maanden Mara de maflinger in m'n bezit en denk dat ik wel wat heb aan het meepraten met jullie over elkanders hafjes... Hier in het verre Antwerpen sneeuwt het ook weer, écht verschrikkelijk, zeker als je weet dat de paarden normaal morgen worden opgehaald met de vrachtwagen om 2 weken ergens anders te gaan verblijven...

hey nog een mara! Welkom, heb je fotos van je haf?

Ine23 schreef:
Het is ook echt wel een vreselijke winter geweest.
Heb nu voorbijgangers die mijn paarden zielig vinden, waardoor ík ze dan weer zielig ga vinden terwijl ze het echt wel goed hebben. Komen ze met van die vragen: 'Waarom heeft het kleine witte paard geen dekentje, zo heeft het koud' => omdat het een veulen is meneer, veulens horen met hun dikke vacht te staan. 'Waarom staan ze niet altijd op stal?' => ze hebben een schuilstal waar ze droog staan, ze ploeteren alleen liever in de modder :S. 'Waarom staan ze zo klein? Mijn koeien hebben veel meer grond.' => omdat u uw weide niet wilde verhuren staan ze nu op een kleiner stuk, meneer. enzovoort. Pijnlijk :(
Daarom is het goed dat ze verhuizen, kan ik wat extra aan de weide werken en kunnen zij lekker genieten van drogere oorden. Ik ga eens naar ze vertrekken! Toch wat spullen klaarzetten voor Marieke en Mara, zodat alles er is mochten ze wel morgen kunnen verhuizen.

Lol, waar woon je? In de randstad krijg je dat soort dingen sneller te horen :D Mijn haflinger staat ook dag en nacht buiten, en ze kan er prima tegen. Het is imo 100% beter dan dag en nacht op stal staan en 1 uurtje naar buiten.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:02

hier gelukkig niet echt sneeuw... bak wel bevroren
bianca thuis maar beetje gelongeerd me vader was net op tijd met slepen zondag voor de vorst :p

zo naar de vergadering toe van afdeling noord holland utrecht ":P

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:08

welkom heb je ook foto's van ze

hier vanmiddag mega op me knie gevallen auuuwwww had er al pijn aan en nu nog meer

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:15

Ine welkom :)

Monique op haar knie gevallen :(:)

Hinke jeetje wat een rot streek gewoon :( Heb je het al tegen je mentor/docent(e) verteld?

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:29

ja hier ook waar mijn pony staat de gemaate ik vind het zielig dat uw paarden de hele dag buiten staan
de stal eigenaar zo van kom maar kijken hoe ze er uit zien dan ziet u waarom
ze hadden klachten gekregen van iemand

dit zijn mijn cavia`s
http://suusieq.come2me.nl/890067/cavias