[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Themba

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:02

dat zijn zeker veel setjes ligt een fortuin daar man ;)
enkel doet echt pijn :s kan hem niet aanraken maar lopen enz lukt wel maar het klopt en is dik en blauw en aanraken ga ik door de grond! ohhh help wil niet naar een dokter of is dat wel slim om te doen?

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:41

uhmm.. je kan nog ff goed koelen, en als t nie beter wordt toch ff naar de dokter..
Misschien iets van vallen/stoten zalf erop doen? Dat is altijd wel lekker..

Op mn stage was pas een leerling die dacht dat dr duim gekneust was, ging naar de dokter en de andere dag had ze gips, bleek gebroken te zijn..

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:03

he laten we het even postitief houden haha
net HA post gebeld maar ben niet dringend genoeg om langs te komen! waarschijnlijk zwaar gekneusd! als ik er dinsdag nog last van heb dan moet ik naar de dokter! nou hiep hoi gaat me avondje stappen :(

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:06

Verbandje erom heen voor steun en stevige schoenen?
Als je er redelijk op kan staan valt et misschien te proberen..

Ze zeggen dat alcohol drinken verdoofd he.. O:) Maar dat is ook weer zo wat ;)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:09

haha nou doe mij maar een wijntje haha
ja zo maar eens kijken of hier iets van verband ligt!
vandaag een nieuwe versnelling gevonden op me knollie! houd schijnbaar erg van wedstrijdjes! haha was wel even leuk! maarja toen die trap maakte het feestje beetje zuur :S raar paardje ook haha ;) nou ga maar braaf omhoog houden en koelen en bij vriendje op de bank zitten ohh wat burgelijk weer en ben dus iemand die totaal niet stil kan zitten HELP haha

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:15

Nou sterkte ermee in ieder geval.. Hopen dat t snel beter wordt..
K zou vnaaf wat leuks gaan doen met mn vriendje, maar hij is gewoon nog aant werken haha..
Mooie bedoeling..

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:17

ook lekker saai zeg :S

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:35

Pff ik ging morgen naar een trouwbeurs, lees ik net dat deze is afgelast. Heb dus opeens heel veel tijd morgen :D

Morgen beginnen we dan maar met Natural Horsemanship, Zyta leren wijken voor druk :D Dit gaat vonken geven :')

Heb barstende hoofdpijn, men toch....

@MaaykeKramer: steunverbandje aandoen en veel ijs opleggen! En zo snel mogelijk naar de dokter!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:45

alle films beginne in de bios ook al om 21.00 of 21.30 dus dat heeft niet zovee zin meer.. njaaa dan ook maar bankhangen met n wijntje

_angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:51

Balen he, ik wilde eigenlijk ook graag naar de bios!

Ik heb de hele dag in Putten gezeten op een herbalife cursus. Morgen weer lekker naar de paardjes!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:27

@Naomi, wat is Liedje toch leuk leuk leuk :D
@Maayke, sterkte ermee ;(

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:33

Ben weer terug van jumping, was erg leuk maar ben ook erg moe.
Heb een leren halster, bordeaux dekje & naambordje gekocht. :)

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:21

ben weer thuis, moest balansen vanavond pffff. pokke werk.
maandag weer verder...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:47

@Dapnik: big spender uitgehangen :')

De bios is bij mij ook weeral enkele maanden geleden!!! Het wordt dus nog eens tijd dat ik daarheen trek :D

@Chanelly: als ik wist wat balansen waren zou ik je helpen :(:)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:08

MaaykeKramer schreef:
zo lekker in het bos gecrost tot dat ik iets te dicht achter de haf van een vriendin kwam en toen was het pats zo tegen mijn ekel dat botje :S doet pijn niet leuk meer is al dik en blauw :S BAHHH

Auw! Dan heeft die andere haflinger dus echt in de lucht geschopt als hij jouw enkel raakte...

@magicmist: brabant, daar moet het toch niet zo lastig zijn een haflinger te vinden? Volgens mij zitten er daar in die omgeving wel een aantal haflingerfokkers ;)

Peelie schreef:
zie ter best goed uit hoor... maar je mag wat vriendelijker worden met je handen... ze moet niet naar beneden, ze MAG!

Dat kun je niet echt op de foto zien volgens mij ;) Eigenlijk moet je een filmpje posten om er goed commentaar op te kunnen geven naomi ;) Het enige wat ik zie is dat je je handen misschien wat te laag houdt.

Ik heb dat k&k scholingsbit vandaag even bekeken, en het is dus echt een heel heftig bit :o Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik daar wel mee moet gaan rijden...
Heb vandaag ff gelongeerd, voor het eerst met dubbele longe en ze vond het totaal oninteressant :P Ze ging helemaal niet bokken oid *\o/*

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:13

chipieke schreef:
@Chanelly: als ik wist wat balansen waren zou ik je helpen :(:)

Volgens mij is dat alle producten in de winkel nalopen/scannen om te kijken of dit klopt met wat er in de comp staat.. Ex van me moest dat ook eens in de zoveel tijd.. idd pokke werk..

Ik ga morgen naar Paard 2009 in Hardenberg :D *\o/* Moet maar dik gevulde portemonnee mee :=

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:16

Leuk nathalie ;) Ga je er alleen heen of met iemand anders?
Ik vind het ook altijd leuk om paardenspullen te kopen. Heb vandaag nog een roze ( :o ) dubbele longe gekocht (die inmiddels al weer onder de blubber zit) en een frontriem van 15 euro ;)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:19

K ga met een vriendin en een vriendin van haar gaat ook mee. wordt wel gezellie dus :+
Is zeker leuk om paardenspullen te kopen :P ik moet een korte leadrope hebben dus hoop dat ze die daar hebben anders moet k m bestellen.. en ben al een poos opzoek naar een halster met 'indianen' print :+ dus ik ga me wel vermaken daar :P

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:13

Een leadrope en een halster, dat zijn heel bescheiden aankopen nathalie. Ben je niet van de shabrakken en glitterfrontriemen? :P Ik wil nog steeds zoń wintec cair singel kopen, en ik heb zo nog wel 10 dingen die ik eigenlijk wel wil hebben ;)

Ik ben aan het dubben over wat ik zal doen met ankie: ik kan haar dit jaar helemaal niet laten dekken, ik kan haar laten dekken door een haflingerhengst, ik kan haar laten dekken door een kwpn-hengst, of ik zou een embryotransplantatie van een kwpn-merrie en een kwpn-hengst kunnen doen. Dat laatste lijkt mij zelf wel vrij onmogelijk aangezien ankies stokmaat 20 cm onder dat van een kwpn-er ligt, en ze dan een heel groot veulen zou krijgen (maar er was iemand die tegen mij zei dat dat wel eens mee zou kunnen vallen omdat ankie wel vrij breed is en een kwpn-er heel smal).
Wat zouden jullie doen? Denken jullie dat het uberhaupt een verstandig plan is om er iets groters dan een haflingerhengst bij te doen (aangezien het haar eerste veulen zou zijn)?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:24

Waarom zóu je iets anders nemen dan een haflingerhengst? En wat is je doel ermee naar de toekomst toe? :)

Sorry dat ik hier zo onverwacht nog eens binnenval. Bijlezen gaat nu echt niet meer lukken dus hoop vanaf nu weer met regelmaat aanwezig te zijn in het topic.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:57

Daar zijn heel veel redenen voor bluem ;) Als ik een veulen fok is er een kans dat ik hem verkoop als het 3 jaar is, en haflingers zijn niet zo populair en ze zijn ook niet veel waard. De opfokkosten zijn dan veel hoger dan wat het paard waard is (ik wil er natuurlijk geen winst op maken maar als je er 2000 euro op achteruit gaat is dat best veel ;) ) Daarnaast hebben mn ouders kwpn-ers en die paarden spreken mij gewoon ook nog steeds heel erg aan.

Pff wat een keuzes ;) Gelukkig heb ik nog een aantal maanden om er over na te denken ;) Misschien zou ik eens een dierenarts moeten vragen of dat embryotransplantatieplan mogelijk is ;)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:58

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 01:03

maar Hinke, kruisingen gaan zowieso minder.. Je gaat echt geen extra geld verdienen aan een goede kwpnhengst x haflinger. :D Ik zou dan zeggen blijf bij het ras. Ik zou zoiets alleen doen mocht ik echt persé een bepaalde hengst van een ander ras willen en het veulen zelf aanhouden als toekomstige opvolger of zo. :) Over embryotransplantatie spreek ik me verder niet uit, zou ik zelf niet doen en weet er weinig vanaf hoe het zit met de risico's. :)

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 01:08

Hinke schreef:
levitrol schreef:

Is dat iemand die je kent? Wel schokkend veel setjes, lijkt me geweldig om zoveel shabrakjes te hebben :D

haha jeetje wat een berg! Hier knippen ze mijn bankkaart echt in twee als ik daar zoveel geld aan durf uitgeven. Zelf betaald of niet. :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 01:28

Bluem schreef:
maar Hinke, kruisingen gaan zowieso minder.. Je gaat echt geen extra geld verdienen aan een goede kwpnhengst x haflinger. :D Ik zou dan zeggen blijf bij het ras. Ik zou zoiets alleen doen mocht ik echt persé een bepaalde hengst van een ander ras willen en het veulen zelf aanhouden als toekomstige opvolger of zo. :) Over embryotransplantatie spreek ik me verder niet uit, zou ik zelf niet doen en weet er weinig vanaf hoe het zit met de risico's. :)

Daar ben ik het niet helemaal mee eens ;) een geslaagde kruising kwpn-haflinger zal meer waard zijn dan een pure haflinger, en ook beter verkoopbaar. Ik ben vooral met dit idee gekomen omdat mn ouders een kwpn hengst hebben gefokt die ik helemaal geweldig vind, als het van die hengst niet kan wil ik er niet een andere kwpn-hengst bij hoor ;)
Ik ga sowieso eerst verder informeren over embryotransplantaties ed (kans is trouwens klein dat ik dat echt ga doen, alleen al vanwege de kosten). Een haflingerhengst erbij doen vind ik een minder goed plan, omdat het aanbod van pure haflingers gewoon groter is dan de vraag ernaar ;)
Ik zie dat ik weer aan het slaapwandelen ben (1 uur ;) , ik ga naar bed :Z