[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Christadk

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:58

Ik moet einde van november weer afrijden :P

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:04

Belachelijk van die brief JastieHorse 8)7

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:08

@ marlis, de lichte :D
@ jastiehorse, he wat vervelend maar zoals ik ook al tegen shilady zeg, tegenwoordig laten je ze pas de 2e of 3e keer slagen, echt zo dom.. hier in de buurt haalt niemand het tegenwoordig meer in 1 keer. Ik zag ook bijna een fietser over het hoofd maar hij hoefde niet in te grijpen maar hij zei kijken en waarnemen en toen vertelde ik gelijk dat ik inderdaad eigenlijk had moeten stoppen en toen zei die vooruit. ben wel benieuwd wat er in die brief stond.. :o

Nou gister weer naar school geweest, jippiejeej! Heel veel hoofdpijn maargoed heb het tot kwart voor 5 uitgehouden :D
Daarna snel naar stal gegaan. Lely is erg chagrijnig, en bijt en trap don soms in een hoekje als je erbij staat.. Maar al kijk ik van een afstand via mariska haar stal staan ze samen te kroelen en te spelen. Heb het idee dat lely zich niet helemaal lekker in haar vel zit. Tegen mijn vriendin is ze ook erg chagrijnig, zondag met lopen probeerde ze haar allemaal te bijten en tegen mij is ze best vrolijk en als ik dan zeg heej johh niet zo doen dan is het klaar. En als je onder haal oksels zit vind ze het niet leuk, of kleine tikjes op haar billen ofzo dan gaat ze bokken in haar stal. Iemand een idee?
Ik hou het even in de gaten deze week als het niet veranderd laat ik de DA even komen. Ze hoest ook wel eens en dan 3x achter elkaar. Ze staat nu op soort vlas en krijg een kleine mand los met kuil en allemaal een pistoletje brood. Ze hebben overdag een liksteen erin hangen, haal hem in de avond eruit en die man gooit hem rond 6u erin en ik haal hem rond 6 uur er weer uit. Ze hebben een voetbal in de stal en een skyppie bal.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:29

eh gatsie wat jammer dat lely zich zo gedraagt...
Ben blij dat jade altijd in een goed humeur is en nauwelijks probeert te bijten of iets.
Jade heeft ook wellis gehoest moet jeje niet direct zorgen over maken... Ik heb jade nu in een buitenbox en hij staat overdags heel de dag tot savonds buiten en hij doet het niet meer dus denk dat het toch te wijden is aan stof op stal..

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:31

Krijg nu ook te horen dat een veulen niet op stal hoort, snap ik ook wel maar ik ben gewoon niet van opfok! Hier in de buurt is er bijna geen goeie en betaal je ruim 200 euro en ik betaal nu veeel minder en kan haar zelf zien. Zodra onze koe buiten is kan ze weer naar buiten maar wat moest ik dan? een meisje van 19 jaar in het donker midden in de polder alleen voeren? of ze op stal zetten maar wel elke dag eruit? Ik heb daar dus voor gekozen, en probeer ze zoveel mogelijke er nu uithalen, maar mag nu gewoon de wei niet op omdat de koe gevangen moet worden.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:47

Ookal staat ze op stal hoeft ze nog niet zo te doen ...
Waar krijg je te horen dat een veulen niet op stal hoort?
Ik denk gewoon dat ze haar grenzen wil gaan verleggen en wil kijken hoe ver ze bij jullie kan gaan...
Ik hoop dat je eruit komt met haar :j En anders zou ik toch gauw hulp in schakelen want aan blijven kwakkelen met problemen is natuurlijk ook niks...

Wietse en jade hebben het heel goed gedaan toen ze op een pensionstal kwamen
ze deden het toen beter dan toen ik ze nog in het dorp op een landje had en ze niet de dingen meemaakte die je wel op een pensionstal meemaakt dus vind dat de gezegde veulen hoort niet op stal niet voor iedereen geldt... Wietse en jade waren wel 2 aparte gevallen vooral wietse.. Maarja ik heb toen gewoon een keuze gemaakt ze door mensen te laten helpen die er veel ervaring mee hebben.. En nu doet wietse het nog steeds super ookal staat hij nu in de opfok ... Maar het heeft wel zn leven verandert van bang veulen wat zichzelf verdedigden als mensen zich opdringde naar een lief rustig paard dat niet opdringerig is en netjes meeloopt buiten :)

Ik hoop dat je eruit komt ben benieuwt wat de da zegt maar denk dat hij zal zeggen dat ze je uit probeert :P

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:10

in een kruisingtopic vinden ze het niet normaal dat een veulen op stal staat. Maar het is gewoon niet anders. Ik wil gewoon absoluut niet dat mijn lely naar een opfok gaat! Ik heb er niks voor niks voor gekozen om lely te houden, zodat ik een band met haar kan opdoen. En in een opfok zie je haar misschien 2 a 3 x in de maand en mag je bijna niks. Hier in de buurt is niks.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:42

ookal zien wij kyr maar twee x per maand, de band blijft en ze is nog steeds heel makkelijk. Maar ieder heeft zijn mening en die moet gerespecteerd worden

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:48

Ja en hier in de buurt is bijna niks weetje, ja of je betaald ruim 200 á 300 euro en dat kan ik niet missen nu. ben maar een arm studentje nu! :P Maar wat me gewoon tegenviel, degene weet hoe het bij ons gaat en dat het niet anders is momenteel. bedoel snap best dat het beste is voor lely en don dat ze 24/7 buiten staan, maar het gaat gewoon niet. En doe me best om ze elke dag buiten te doen en te wandelen en te grazen enz, en meer kan ik nu gewoon niet doen! :)

ik ga lekker naar stal! geen zin meer in huiswerk! :wave:
bedankt voor de mensen die me wel accepteren hier. Doet me weer even goed!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:46

Ik was echt heel erg tegen de opfok maar omdat ik weg ging op de stal waar kyra zou blijven samen met peep toch besloten haar naar de opfok te doen en ben er erg tevreden over. Anders stond kyra ook op stal en dat wouden wij niet.
Ze staat super goed in de opfok en ze blijft ons herkennen en blijft hardstikke braaf en makkelijk ondanks dat ze alleen maar speelt en groeit daar en er niet uit wordt gehaald om te wandelen. Wil haar deze winter laten staan en een zomer en haar dan naar de hit actief.

Had Pbven gelezen bij horsii, belahcelijk van die stal zeg.

Net klaar met werken nu even naar de dijk met de honden en dan naar Peep toe.
Morgen ochtend wordt ze los gelaten in de hit acief, we zijn er zelf alleen neit bij.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:17

wat eten we lis?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:40

Vandaag is de dierenarts geweest voor jade
hij kwam echt heel sloom naar mij toe vanuit de wei en was erg opgeblazen en had een hade buik en kwijlde je mocht er ook niet echt aanzitten.. Dierenarts heeft een prik gegeven en nu gaat een stuk beter met hem :) Morgen moet hij op stal blijven en overmorgen mag hij weer naar buiten . Er komt nog een anderhalfjarige morgen dus dan kan jade met die nieuwe samen spelen enzo dus leuk leuk leuk

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:44

Arme jade. Koliek ofzo?
Noes is ef met peep aan t stappen want de bak is bezet. Vanmiddag is ze wel al 40 minuutjes los geweest door stalgenootje en morgen ochtend gaat ze de hit actief in :) en ik moet onwijs nodig naar de plee echt niet leuk :( maar ga echt niet ergens anders dan thuis. Onwijze uikpijn nu.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:47

Nee was geen koliek maar hij had waarschijnlijk iets wat hij niet erg goed had doorgeslikt en dat was blijven hangen en daarom kwam er veel kwijl enzo maar na dat spuitje was het allemaal weer helemaal goed met jade dus ben blij dat het niks erg was...

Alle stallen zijn nu in princiepe verhuurt over een paar maandjes gaat er een weer weg maar er komt vanaf niks meer bij tenzij ik of een ander stalgenootje nog wat erbij wil kopen... Want ze willen wel dat er genoeg land voor de paarden over blijft :) Alles loopt nog buiten hier en blijft ook zo in de winter :P

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:29

Ah, dat was even schrikken Shilady.
Gelukkig gaat nu alles weer goed met Jade. :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:32

Ja inderdaad :D
Het is ook zoon lief diertje he iedereen is er ook weg van op stal :P

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:37

Haha, een echte knuffelkont dus? :D

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:50

@ marlis, ja ik heb het niet zo met opfok. En ik vind het wel goed zo, heb vandaag kunnen oefenen met haar enz. En ze komt er elke dag best wel een tijdje uit, krijgt beweging en mag lekker grazen! hier in de buurt ben je ruim 200/300 euro kwijt en dat kan ik gewoon niet betalen want ik heb er nog 1. En betaal nu gewoon bijna niks en ik kan alles alleen staat ze dan nu even op stal.

@ Shilady, gelukkig maar dat het weer beter gaat zeg! En leuk dat die een nieuw speelmaatje krijg! *\o/*

Nou vanmiddag lekker met de paardjes bezig geweest. Om en om hebben we gemest en vriendin ging dat lopen of ik. Ik heb bellefleur gedaan en vriendin ging toen mesten! Ze was zoo super lief, we hebben echt een groot stuk gelopen en nog een stukje gedraafd. En leuke foto met haar maar die komt later!
Daarna was Lely en Don diablo aan de beurt. Heb ze lekker geborsteld, en lely haar oogje gedaan. DA moet weer komen denk ik want het is nog niet over en de zalf is al een tijdje op. Het ging beter maar nu komt er weer etter. Maargoed met watje en water schoongemaakt. Daarna ben ik alleen met lely gaan wandelen het leek me beter om even samen te gaan. En ik moet zeggen, lely was vandaag weer vrolijk! *\o/* Ze vond het wel even wennen dat don diablo niet mee was maar met wat snoepjes en complimentjes zijn we ver gegaan! Zelfs langs een vrachtwagen gelopen en ze was super braaf! Vond die banden erg groot maar liep er normaal langs *\o/* Scooters, fietsers en een paar auto's langs gegaan en er was niks! Daarna kwam me vriendin met mariska de belg en met don diablo aan! Zo grappig klein minipaardje met een belg. En het ging zo goed met die 2, mariska is niet snel lief tegen een ander en don diablo zat ze helemaal af te likken! :=

Ga snel leren! :wave:

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:53

Ja jade knuffelt graag en houd ervan als mensen in de buurt zijn om hem te aaien en tegen hem te praten :j
Doe hem ook nooit meer weg hoor ! Fijn dat het goed ding buiten alieke

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:30

Heb zo hier en daar even pb gestuurt maar wil niet dat het besproken word in het topic :P

Ik hoop dat de dierenarts rekening niet te hoog is :')

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:43

leuke pb hoor shilady! :D

vind deze best koel geworden met bellefleur
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:51

Hr bah wat ben ik beroerd zeg. Vanaf dat ik bijna bij peeps was had ik het gevoel dat ik onwijs naar de wc moest voor een grote boodschap. Kreeg echt hele krampen en kon t bijna niet ophouiden en normaal bewegen. Voelden me ook in de auto onderweg naar huis misselijk worden en kan nu blijven rennen naar de wc. Zat ook wat bloed bij me ontlasting, niet veel mAar toch. Tril ook elke x helemaal. Gelukkig nog niet over hoeven geven t blijft bij een misselijk gevoel. Ben net 1 minuut van de wc af en voel nu dat ik zo weEr mag gaan rennen. 10 uur de honden nog even uitlaten kort rondje en dan hopen dat t morgen ochtend over is want moet werken van 7 tot half 4 en erna naar peep want die wordt los gelaten morgen en moeten we de voerstations oefenen en daar wil ik bij zijn.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:07

Marlis wat vervelend... zou wel oppassen met bloed in je ontlasting! Hou t ff goed in de gaten...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:22

Ik vind dat paardje zo goed bij je passen alieke !

Marlis kzou wel de dokter inlichten bloed erbij is niet normaal.......

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:38

marlis goed in de gaten houden want dat is niet helemaal goed als ik het zo hoor! en misschien ook even je temperatuur in de gaten houden?

shilady, bedankt ze is ook erg leuk en ga haar nu gewoon veel aan de hand nemen, maar echt beginnen met longeren en bijzet enz nog niet. Ze is nog zo jong en haar rug is soms wel wat gevoelig dus ik ga gewoon lekker wandelen en beginnen met een bitje tegen die tijd.

ik ga leren fijne avond!