[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_angela

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:33

volgens mij wel. ze zit iig aan de kampstraat. Moet te vinden zijn!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:41

_angela schreef:
volgens mij wel. ze zit iig aan de kampstraat. Moet te vinden zijn!

ja, heb het al gevonden. Als ze morgen met haar oude bitje dus onrustiger is, dan rijd ik smiddags even naar Tegelen, thanks voor de tip ;)

_angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:46

Graag gedaan!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:19

Peelie fijn dat het beter met Mara gaat!
Mn coach van vorig jaar heeft ook wel eens gezegd dat ik prioriteiten moest stellen tussen mn studie en Boy, en toen heb ik haar wel even uitgelegd dat Boy toch wel wat belangrijker was dan die hele school.. Waar bemoeit iedereen zich mee vraag je je af he? Ik kom altijd op tijd (oke als de ns problemen geeft niet) heb mn werk af en haal mn tentamens..

Naomi; ik ben benieuwd naar je foto's!

Madeira: misschien ligt het ook een beetje aan de tijd van het jaar? Boy is ook veel onrustiger in de winter, en om het minste of geringste geeft hij een bok..

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:51

mijn startkaart is binnen!
hahahaha dat heb ik weer, lees ik wat erop staat. Stokmaat 1,65. Ze is maar 1,43. Heb ik nu een probleem?

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:53

oehw ik wil me graag melden lijkt me wel gezellig!
zondag komen ze mijn Maflinger brengen. dus ben goed zenuwachtig :D

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:28

ohh heb gisteren met fikse migraine op bed gelegen en u zit ik hier te blokken voor school en voel het gewoon opkomen hopop dat het nog even weg blijft hoef nog meer 8 verslagen

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:43

Chanelly schreef:
mijn startkaart is binnen!
hahahaha dat heb ik weer, lees ik wat erop staat. Stokmaat 1,65. Ze is maar 1,43. Heb ik nu een probleem?

Ik zou er even over bellen wan volgens mij zijn ze soms best streng naar de papieren. Hoe lang/kort ben jij als ik vragen mag? Wat een supermooie haf heb je trouwens! :o Heb even in je profiel gespiekt.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:44

Meiden ik wil wat vragen, sorry dat ik niet heb bijgelezen.
Maar ik kan Madeira elke dag naar buiten doen (zelf eruit halen) maar is het dan niet erg dat ze alleen staat? (Ze stond bij de vorige eigenaren altijd met paarden samen in een wei). Nu staat ze alleen maar in de stal.. Zou ze daarom ook wat vervelender kunnen doen? Ik weet het ook niet meer.. Maar ik wil graag alles proberen!

_angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:57

Ik denk dat ze wel haar ei kwijt wil, dus als je de mogelijkheid hebt om haar naar buiten te doen zou ik dat zeker doen!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:58

Het kan heel goed dat ze zo onrustig wordt doordat ze alleen maar stal staat (toch?). Ze kan daar haar ei niet kwijt en niet even lekker rennen en gek doen. Dat doet ze dus maar als jij erop zit.

Ik zou haar desnoods maar een paar uurtjes toch op het land zetten.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:58

Ik heb ook besloten ga regelen dat ze lekker 7 dagen per week naar buiten kan, kost wat extraas, maar wil graag dat mijn paard gelukkig is. Kan alleen niet zeker weten of ze bij andere paarden komt (ze ziet wel andere paarden naast haar in de andere paddock).

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:01

paulusjuh ik ben 1.74 ongeveer. mijn haf is 1.43

_angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:01

Dat maakt helemaal niks uit! Als ze maar lekker kan bewegen, ze wordt daar vast een stuk braver van!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:02

Ik hoop het enorm! Ik ga het even regelen, vind het belangrijk dat ze beweging heeft. :)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:39

Madeira; het is al lekker dat ze naar buiten kan toch? Kan ze lekker rondscharrelen buiten, en dat is toch ook al heerlijk voor dr..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:13

@ Paulien: het is heel belangrijk dat je paard beweging krijgt! Dus als je de kans hebt zou ik haar als ik jou was zeker lekker buiten zetten! En het is ook heel waarschijnlijk dat ze daarom wat fris (bokkerig enz) is, omdat ze met al haar energie zit..

Op deze site staat een stukje over hoe belangrijk beweging is.. http://www.happyhorsemanship.nl/het_paard.html

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:28

Je kunt het vergelijken met jezelf. Hoe zou je het vinden als je heel de dag in je kamertje opgesloten zat. Dan zou je toch gillend gek worden?

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:18

Nog 5 dagen en dan kan ik weer rijden, gelukkig maar want Nikita word een beetje druk van dat niet werken.

Maar morgen eerst een dagje naar Jumping Amsterdam. :)
Kijken of ik wat leuke dingen kan scoren.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:12

Nathalie83 schreef:
@ Paulien: het is heel belangrijk dat je paard beweging krijgt! Dus als je de kans hebt zou ik haar als ik jou was zeker lekker buiten zetten! En het is ook heel waarschijnlijk dat ze daarom wat fris (bokkerig enz) is, omdat ze met al haar energie zit..

Op deze site staat een stukje over hoe belangrijk beweging is.. http://www.happyhorsemanship.nl/het_paard.html

Ben ik ook mee eens, beweging en sociaal contact is heel belangrijk. Hoewel ze van het weer zelf ook gewoon frisser kunnen worden, ook al staan ze dag en nacht buiten.

@Madeira:dus je paard wordt nu elke dag buiten gezet? Dat is wel ideaal. Het bokken zou idd kunnen komen doordat ze haar energie niet kwijt kan. Wat zegt je instructrice er van?

@Dapnik: leuk, jumping amsterdam! Had eigenlijk ook wel heen gewild maar heb toch andere dingen te doen jammer genoeg.

Ik wilde morgen met iemand een buitenrit gaan maken maar heb toch maar afgezegd. Ankie is de afgelopen maand helemaal niet meer in handen geweest, en om dan ineens een buitenrit van een uur te maken is mss wel wat te veel voor haar. En het wordt morgen ook nog eens slecht weer |(

Ik ben nu bij mn ouders, en ik heb meteen in het donker ankie uit de wei gehaald. We moeten een paar honderd meter over een zandweg lopen om bij de stallen te komen, en ze ging helemaal uit haar stekkertje :+ Hoog bokken bij elk geluid wat ze hoorde :D Kan wel merken dat ze een maand lang niet meer binnen is gezet. Ze staat nu lekker op stal op te drogen.
Gelukkig waren haar manen nog goed, en nog belangrijker:ze heeft helemaal geen mok *\o/* Morgen maar even rijden weer ;)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:50

Het is hier stralend weer, zonnetje schijnt en de lucht is blauw.
Ik heb vanochtend heerlijk gereden. Voor het eerst met twee andere paarden in de bak. Lizzy liep heel gehoorzaam en meteen in een lekker ontspannen tempo rond, ik heb genoten. Na een kleine 3 kwartier vond ik dat ze genoeg haar best had gedaan, de andere waren inmiddels uit de bak, dus mocht ze lekker even los en daarna heeft ze nog met dochterlief wat clickeroefeningen gedaan. Ondertussen stalletje uitgemest en nu loopt ze lekker met haar vriendinnetje in de wei, van het gras te eten.
Als het vanmiddag nog zo'n stralend weer is, neem ik haar even aan het halster om een stukje te wandelen over de weg.
Ik zat er aan te denken om een voltigesingel, of zo'n barebackpad oid, ergens op de kop te tikken. Lijkt me voor mijn jongste wel wat fijner dan zonder zadel. Hij klaagt dat ie altijd misselijk word als we gaan draven, hahahahaaaaaaaa (ik heb een vreemd zoontje)

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:55

Hier is het niet zo mooi weer, regen en grouw weertje!
niks aan!
Heb dus lekker in de regen gereden! maakt mij niet zoveel uit! heb ik ook weer een reden om lekkerwarm te douchen! haha

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:48

Het is hier heerlijk weer. Lekker warm. Mara haar velletje is weer helemaal in orde. Geen bulten meer. Verder is de wond in haar manenkam voor het grootste deel dicht :D er zit nu nog een klein gaatje.

Met Matador gaat het ook heel goed. Hij begind weer wat dikker te worden en hij begind intresse te tonen in mensen. Want wij hebben eten en hij heeft toch wel heel erg veel honger :P Hij begind ook lekker te kroelen met ons. Echt super schattig!

Zucht ik kan mara niet rijden want ik heb geen zadel dat past. Ik moet nog heel even wachten en dan is mijn volgende maandsalaris binnen en dan kan ik een barefoot gaat bestellen :D Dan kunne we weer rijden.

Ik heb vandaag springschoenen omgehad bij mara :P Ik heb ge gekocht voor het spingen maar dan moetje ze eerst passen niet waar :P Ze heeft een L!! :o? Platpoten :P

achja, we hebben eten bit en zadelloos door de wei heen geploegd. Het is een groote modderbende :oo echt vreselijk...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:29

wat is het rustig hier zeg??? iedereen naar stal ?? :P

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:31

Ikke niet, morgen weer! Ben vanmiddag wel even naar de ruitersportzaak geweest! Ik ging alleen voor een nieuwe rijbroek, maar kon me weer eens niet inhouden! ;) Het is zo leuk om allemaal nieuwe spulletjes te kopen!

Over precies 4 weken gaan we haar ophalen!