[Centraal] Keuringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 23:16

Oke thanks, ik wou eigenlijk ook wel naar de voorbreng en wasdag in beilen, altijd leuk maar even kijken of ik vervoer kan roggelen!
Jouw merrie heeft trouwens wel iets van die van mij weg, prachtig koppie heeft ze!!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 23:19

:)) Klopt idd! :j Maar die van mij is iets ouder en heeft wat minder behang aan de benen :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 23:20

Ja Fay heeft idd flinke sokken :D
Kom jij ook naar de keuring in rolde?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 23:23

Ik denk het niet. Waarschijnlijk alleen schildwolde dit jaar. Zonder paard ook nog :+

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:42

Hoi bokkers,

ik loop tegen wat problemen aan ivm importmerrie en het stamboek en afdeling drenthe geven verschillende antwoorden.
Wie heeft hier verstand van?
Graag een pbtje dan doe ik het hele verhaal!

groetjes Manon

haflinger_27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:54

Sjelle schreef:
tenzij je hem zelf gefokt mocht hebben..

Verder voegt het weinig toe behalve dat ik de opname belangrijk vind. En niet te vergeten de gezellige dag van een keuring wat ook wel meer gepromoot mag worden. Daarom ook mensen met een ruin zijn van harte welkom.

Een ruin met een hele hoge punten score voegt wel degelijk iets toe, als je met de merrie op zou gaan voor ster telt de nafok, en als je dan een ruin met 78 punten weg kan zetten is het mooi meegenomen.
En dat toont uiteraard de kwaliteit van de merrie, en de Vader van de Ruin in dit geval Nordsee.

Overigens ben ik de fokker van de ruin die vorig jaar op de Elitekeuring was. Wij waren op de Elite met 2 merrie's (1 aangekocht als veulen van 3 dagen en de andere zelf gefokt en de ruin die we verkocht hebben) Dus dan zet je toch wel wat weg aan kwaliteit!

haflinger_27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:01

Oja ik vergat erbij te vermelden dat dit jaar in Noord-Brabant de keuring op ZONDAG 28 juni is. In de Mortel (vlakbij Gemert).

Wij gaan met 3 of 4 paarden;
1 merrieveulen, 2-jarige merrie, 4 jarige merrie en 5 jarige merrie.
De 4 jairge is een import merrie die voor opname in het stamboek moet.

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:21

Matthijs! Neem je de rest niet mee? Wat ga je daar dan mee doen? Naar een andere keuring of helemaal niet?

marco28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:02

Mijn vriendin heeft net een groninger veulen gekocht en binnenkort is de keuring voor het stamboek.
Is het verplicht om daar elk jaar aan mee te doen of is dat een eigen keuze.

gr

marco

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:12

Misschien moet je dat even bij de Groningers vragen he?

marco28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:16

sorry foutje,zal het even verplaatsen naar het juiste gedeelte.

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:48

Voor keuringen oefen ik altijd met Maika.
ben vorige week ook begonnen gewoon even na het rijden aan de hand lopen enzo en dan nog keer op straat.
Maar als ik er voor ga staan, dan begint ze ineens de spaanse pas te doen die ik haar heb aangeleerd op commando.
Maar Maika boeit dat commando niet :+ Ze is gewoon vieze schooier. :P
maar goed grote kans dat ze dat dus ook doet op de keuring.
Is dat een probleem??

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:06

hmm nouja, het is niet echt handig. Het is de bedoeling dat ze gewoon stilstaat met opstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:28

Lijkt me idd niet handig als ze dat doet nee :n want paard moet natuurlijk wel netjes gehoorzaam stilstaan als ze hem beoordelen ;)

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:58

hoi

nou het gaat gebeuren, 25 juli neem ik floortje (mariandl van werkhoven) mee naar de keuring in dordrecht. had er eigenlijk nooit zo serieus over nagedacht, maar wel van ik wil dat ooit nog eens doen.
ik ben benieuwd, heb namelijk GEEN FLAUW IDEE hoe zoiets in zn werk gaat en echt makkelijk info erover vinden lukt me op 1 of andere manier ook niet echt.

wat zijn de regels (mbt wat je moet laten zien stappen draven, manen etc)? in welke rubriek meedoen? wanneer word een haflinger wel/ niet opgenomen in het stamboek, etc etc etc.

wie heeft er ervaring in het meerijden in de rubriek bestgaand rijpaard???

gr leonie

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:24

kan iemand mij misschien helpen.
Op 16 juli in hoofddorp wil ik graag meedoen met mijn hafje aan verschillende dingen.
Ik wil graag meedoen met mijn hafje aan de keuring, proefje en bestgaand.
Maar mijn bijrijdster zou ook graag een proefje rijden, kan ik ons allebei inschrijven?
En zoja hoe moet ik dat doen op het formulier?

Lin88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:02

hoi Lobke_
Volgens is het wel mogelijk om met zijn 2en mee te doen. Ik zou gewoon het formulier kopiëren en op beide schrijven dat ze dan ook mee loopt met een andere ruiter. Bel anders voor de zekerheid even naar de organisatie.

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:28

Floortje2002 schreef:
hoi

nou het gaat gebeuren, 25 juli neem ik floortje (mariandl van werkhoven) mee naar de keuring in dordrecht. had er eigenlijk nooit zo serieus over nagedacht, maar wel van ik wil dat ooit nog eens doen.
ik ben benieuwd, heb namelijk GEEN FLAUW IDEE hoe zoiets in zn werk gaat en echt makkelijk info erover vinden lukt me op 1 of andere manier ook niet echt.

wat zijn de regels (mbt wat je moet laten zien stappen draven, manen etc)? in welke rubriek meedoen? wanneer word een haflinger wel/ niet opgenomen in het stamboek, etc etc etc.

gr leonie

Ik heb vorig jaar voor het eerst megedaan, ik had van te voren een hele brief met info uitgeprint heb het dit jaar nog weggegooid heb er niet bij nagedacht dat ikd it jaar ook mee ging doen. Maar goed, je moet stappen en draven laten zien indd. En je moet verticaal en horizontaal tegenover de jury gaan stilstaan. Het mooiste is nog als het paard met de voorbenen naast elkaar staat en achterbenen een stukje uit elkaar. De jury komt om je paard lopen om het goed te kunnen bekijken.

Er zijn verschillende rubrieken.
Hier zet ik ze even voor je op een rijtje:

1. hengstenveulens (geboren voor of op 20 juni 2009)
2. 1-jarige hengsten
3. merrieveulens (geboren voor of op 20 juni 2009)
4. 1-jarige merries
5. 2-jarige merries
6. 3-jarige merries (stamboekopname)
7. 4- en 5 jarige merries
8. 6 t/m 8 jarige merries
9. 9 jaar en oudere merries
10. ruinen (vanaf 3 jaar dienen in het stamboek te worden opgenomen)
11. stalgroep (min. 3 paarden van 1 eigenaar)
12. fokgroep (min, 3 paarden van een fokker)
13. generatiegroep (min. 3 generaties)
14. merries met afstammelingen (min. 2 afstammelingen)
15. ere-kampionschap

Dat waren ze.:D
Meer weet ik er niet echt veel over :p

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:38

Floortje2002 schreef:
hoi

gr leonie

Wat leuk ;) Ik wil als ik kan die dag komen kijken. Mijn rollade haffie is jammer genoeg dit jaar (weer) veels te dik en ik krijg haar voor die tijd niet meer slank, dus ik doe niet met haar mee dit jaar. Maar vind het wel erg leuk om te kijken!

Ik weet er het fijne ook niet van, hoewel ik vorig jaar wel mee heb gedaan. Je kunt een half uurtje van te voren komen, zodat je kan zien wat de bedoeling is. Je moet iig aan de hand een rondje stappen en draven en even stilstaan voor de jury. Verder stelt het niet zoveel voor, het is maar heel kort. Manen moet je gewoon wassen en kammen, niet knippen en verder sokken en hoofdhaar en alles er af scheren en knippen ;)

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:23

Komen er op 18 juli in Rolde, ook mensen van bokt die foto's maken?? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 19:44

Heb geen spiegelreflex ofzo , maar ik ga wel veel foto's maken , ben er toch de hele dag met de haflingerbende :)

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:15

Dames ik heb nog even een vraag.
Op die lijst waar je je op in kan schrijven staat achterop hoe je wilt betalen etc.
Maar ook waar je aan mee wilt doen, nou heb ik de hokjes voor de best gaand en proefje gevonden.
Maar die voor de gewone keuring niet, iemand enig idee??
Het gaat dus niet om de stamboek opname maar ik dacht om de premiekeuring kan dan kloppen?

En je moet natuurlijk ook het hokje deelnamen paard aankruisen dan toch?

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:59

Yvank_ schreef:
Heb geen spiegelreflex ofzo , maar ik ga wel veel foto's maken , ben er toch de hele dag met de haflingerbende :)

Jeej :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:01

Heb net bestgaand van drenthe gehad :) , had de 3e prijs :D

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:43

Goed zeg! Jij stond toch gister naast mij met de trailer? Ik was dat meisje met de hypere merrie met het veulentje in de trailer. :P