Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:34

Ja ik woon hier ook in de buurt als westeling hahahaha... ben officieel rotterdamse en ben 4 jaar geleden hier komen wonen

Ik heb een tijdje de haf gereden van buitenzinnig, Bram. en was gelijk weg van het ras.
Na 3 jaar mijn eigen draakje gekocht hahaha

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:37

Goed gezegd, ben er anders naar gaan kijken! ;)
Type die mij juist aanspreekt is geloof ik juist tegenovergestelde van jou smaak haha maar dat maakt niet uit. Vind behang in de vorm van sokken juist vreselijk := maar het is ook het karakter dat ik fijn vind behalve dat luie dat er vaak ook inzit, daar kan ik mij dan juist aan dood ergeren.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:40

Zo weer even bijgelezen...

Respect voor Mando en Madeira!

Mooi dekje en mooie foto's en rare uitspraken van jury's voorbij zien komen..

Weet zelf nog dat ik tijdens de Noordelijke Haflinger kampioenschappen (dacht ook dat dat ergens in Beilen was) was (2004) en ik bij mijn eerste proefje voordat ik begon bij de jury geroepen werd..
Mijn zweep was te lang..
Ik; dit is de toegestane lengte bij de paarden..
Jury; maar je rijd op een pony dus je mag er niet mee rijden..
Na wat heen en weer gepraat bleef hij bij zijn standpunt en moest ik mijn zweep neer leggen, en Woestein moest toen juist met zweep erbij gereden worden omdat ik anders dan alle hoeken van de omgeving zag..
Al met al was ik zo boos dat Woestein geen moment heeft gedacht aan een ongehoorzaamheid en super liep :D
Kreeg toch van meneer jury 165 punten en een eerste prijs, maar oei oei wat kwam er bij mij een stoom uit!

Ikzelf vindt alle Haflingers wel leuk hoor, maar er zijn maar een paar die ik op stal zou willen hebben staan.
Appelscha rit lijkt me wel wat, kan op zich trailer lenen maar zit nu even met auto (problemen met het ding) en kijken rond voor een andere.

Woon zelf trouwens dus ook in Friesland als geboren en getogen Rotterdamse.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:43

Zweep te lang, please :Y)
165 punten en eerste worden is ook wat zeg, zou daar niet gelukkig van worden :=
Flauwe jury.

Appelscha rit zal ik eens even op googlen ben wel benieuwd wat het precies inhoud.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:50

Meende dat er een aantal wel een keer in Appelscha wilde maken.. dus die rit bedoel ik :D
En die 165 was in de tijd met 156 een wp dus ikke blij hoor :D
Nu zou je er inderdaad niet meer blij van worden...

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:51

Owwwwwwh ja duh even vergeten _O-
Toen sprong ik vooral haha.
Nu ist indd bij 180 en hoger.

Ik ben helemaal niet bekend met Appelscha eigenlijk , bij mij staat iig voorop om eens veilig buiten te rijden.

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:52

Goedemiddag meiden,
had het afgelopen week een beetje druk dus weinig tot geen tijd gehad om te bokken. Heb net geprobeerd alles weer bij te lezen :o

Rondom appelscha is inderdaad mooi rijden, verder veel opmerkingen over jury's, als ik dit allemaal zo lees zijn mijn ervaringen peanuts }:0
Verder mooie plaatjes voorbij zien komen, Mando en Madeira zijn toppers, Asra haar nieuwe dekjes staat echt heel mooi en toen was ik het alweer kwijt geloof ik :o

Balen Michele, van Bri, maar het zou inderdaad ook wel een reactie op haar spieren kunnen zijn, geef haar maar een dikke knuffel :(:)
Amanda, jij mag toch deze maand op voor je E?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:56

Ja, vrijdag aanstaande :+
Vind het wel spannend hoor!

156 winst... Jee, dat is lang geleden :oo

Buitenrijden heeft hier ook lang geduurd. Nu ga ik samen met de buren op pad (fjord van 24 en bomproof) en dat werkt voor Jim perfect! Hij loopt gewoon zelfstandig, maar trekt wel op aan zijn gezelschap. Een gestresst paard ga ik dus ook niet naar buiten, want dan heb ik ook een gestresst paard. Maar met fjord Ido gaat het top. Die maakt zich niet druk en Jim daardoor ook niet (en ik ook niet :+ ). Dat is echt genieten!
Voorheen stapte ik vaak halverwege af omdat hij te druk werd. Nu rijden we heel de rit gewoon relaxt uit. Okee, soms iets minder relaxt, maar over het algemeen is hij wel braaf :D

Moet wel zeggen dat hij wel graag voorop loopt. We galopperen daarom ook eigenlijk ook nooit, want Jim gaat echt een competitie aan. Compleet met bit vastpakken en bokseries enzo.
Als hij voorop mag is er niks aan de hand.
En stap en draf gaan gewoon goed.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:59

Asra is een man :Y)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:59

Madeira_ schreef:
ELpatcho en Sita wat leuk zeg dat jullie mogen mee doen aan de dressuurclinic! Hebben jullie je daar voor opgegeven en gingen ze loten ofzo? :)

Heb me opgegeven toen ik op de site van DAH noord las dat er wegens uitval nog een plekje over was. Ben wel blij, hoop dan nog even tips mee te krijgen voor de M2.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:02

Amanda schreef:
Ja, vrijdag aanstaande :+
Vind het wel spannend hoor!

Buitenrijden heeft hier ook lang geduurd. Nu ga ik samen met de buren op pad (fjord van 24 en bomproof) en dat werkt voor Jim perfect! Hij loopt gewoon zelfstandig, maar trekt wel op aan zijn gezelschap. Een gestresst paard ga ik dus ook niet naar buiten, want dan heb ik ook een gestresst paard. Maar met fjord Ido gaat het top. Die maakt zich niet druk en Jim daardoor ook niet (en ik ook niet :+ ). Dat is echt genieten!
Voorheen stapte ik vaak halverwege af omdat hij te druk werd. Nu rijden we heel de rit gewoon relaxt uit. Okee, soms iets minder relaxt, maar over het algemeen is hij wel braaf :D

Moet wel zeggen dat hij wel graag voorop loopt. We galopperen daarom ook eigenlijk ook nooit, want Jim gaat echt een competitie aan. Compleet met bit vastpakken en bokseries enzo.
Als hij voorop mag is er niks aan de hand.
En stap en draf gaan gewoon goed.

Ik heb met Asra wel buiten gereden bij 2 stallen voor deze stal (lekker duudelijk he haha).
Daar staken we de weg over en was je meteen in een bosachtig gebied overigens wel met een rustig paard indd.

Later ging ik vooral met een kleine bonte mee, echt een stoer beest.
Als Asra dan ergens niet langs wou riep dat meisje op die bonte hem en dan kwam ie wel, en als die bonte ergens niet langs wilde gingen wij voorop.

Maar toen verhuisde ik naar een stal met allemaal asfalt wegen waar tractoren en vrachtwagens erg hard rijden dus was het afgelopen.
Nu op deze stal wil ik het weer opbouwen, beginnende met het zandpad achter de stal.
Binnenkort ga ik met de moeder van die vriendin en haar rustige paard naar buiten.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:07

Mando schreef:
Ah wat lief Suus.
Echt een verrassing dus.

Ja leuk rijden in Appelscha.
Het friese meidengroepje gaat ook weer een ritje maken met zijn allen
He Siet, kan Sas wel mee op een blondje _O-.... moet ze het geeltje maar thuis laten.. (arme sas)

Dat is ook n beetje t plan, want dan zou Maartje op die gele meekunnen.. ;)

Nou, ik zal snel even n vriend ophalen bij zn werk en dan richting zn jarige vriendin brengen en dan zelf daar taart eten.. :wave:

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:09

Amanda schreef:

Ehh jah dat heb je als je in een topic zit met mensen boven de 21 met een Haflinger 8-)
Succes een vrijdag!

Hier zaterdag voor het laatst gereden..
Voel me net niet fit genoeg om op een Haflinger te stappen die nogal eens vergeet wat de rem is en nu ontdekt heeft dat je kan bokken onder het zadel..
Hoop 1 deze dagen wel fit genoeg te zijn :brr:

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:10

Ik lees straks weer bij, ga nu naar Asra.
Daarna autotheorie ik moet de 12de op .
Hopelijk slaag ik nu wel heb echt de P erin nu ik alles opnieuw moet gaan halen -:(-

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:11

S_uus schreef:

Haha, ben dus niet de enige die de fout maakt :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:18

Mando was ook altijd een bom buiten, vergeet nooit mijn eerste jaar op de veluwe... reed tussenin met alles los en hij liep maar te springen.
In Rotterdam stond ik aan het bos en reden we daar best wel maar na 2 incidenten met trekkers en vrachtwagens is hij niet meer zo bomproef terwijl ik dus normaal wel langs de weg reed.

Maar ik pak af en toe de trailer en verdwijn dan naar het bos, heerlijk

Woestein, waar woon je dan in het rotterdamse

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:20

Woestein schreef:
Ehh jah dat heb je als je in een topic zit met mensen boven de 21 met een Haflinger 8-)

:')
Ik wist niet eens dat het vroeger anders was :o 21+ is dan ook een ruim begrip :P

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:24

S_uus schreef:

Sorry :+ :+ Rijdse!

Staar is gelukkig heel braaf buiten. Moest altijd alleen, maar stond destijds wel in een heel rustige omgeving waardoor we er allebei steeds beter in werden. Daarna terug verhuisd naar de HW mbv stalgenootjes viaducten en trekkers leren trotseren. En dat was binnen no-time geregeld waardoor Staar het leerpaard werd (en nog steeds is) voor veel anderen. Op mijn huidige stal rijdt er bijna niemand buiten dus ga dan eigenlijk altijd alleen.

Hi hi, die puntentelling is inderdaad alweer van een tijdje geleden, toen reed ik Staar geloof ik nog geeneens.

Amanda, succes vrijdag! Spannend hoor!!

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:08

Helaas is mijn haflinger ook niet de makkelijkste buiten.
In de zomer ga ik af en toe wel eens een buitenritje maken, maar als ik ga dan liever naar het bos zonder verkeer en ruimte.
Buiten maakt de mijne zich erg sterk en is erg druk (meer enthousiasme dan vervelend).
Puur omdat ze zihc druk maakt ga ik uit voorzorg maar niet buitenrijden.
Mede omdat ik vaak jonge kinderen tegenkom etc. en wil gewoon geen ongelukken.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:52

Mijne is ook een hitsig beest als die alleen naar buiten moet. Gelukkig rij ik eigenlijk altijd samen met mijn moeder, en kunnen we altijd een van de brave knollen meenemen ;) Gelukkig zijn ze hier allemaal wel goed verkeersmak. We wonen tussen de boederijen dus groot verkeer zijn ze van jongs af aan al gewend, kijken dan ook niet meer op van trekkers, auto's, harde geluiden etc.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:58

Grappig Mando, volgens mij... heb ik 3 jaar geleden ofzo een "schriktraining" gehad met de Friesch en was jij daar ook :P

Leuk dekje, leuk verhaal er ook bij haha!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:18

Mando, toch heftig zeg allemaal.. Als je trouwens toch nog zo’n pasje wilt voor de wedstrijden, ik zelf heb er 1 en kan je eventueel info geven :)

Amanda, ik ben ermee geboren ik denk dat dat al veel scheelt :) Ik vind mijn ‘beperking’ absoluut geen beperking :)

Ik bedoelde trouwens dat ik wel ‘beter’ zicht heb maar op Madeira, tijdens het rijden, merk ik het niet. Heel apart, denk omdat het gewoon een bak is en ik heb sowieso voorrang omdat het anders wel fout gaat haha.

Amanda, haha en ik wilde een ‘ouderwetse haflinger ruin’ en heb een aardig moderne merrie.. :D Jeej wat een verschil zeg met Jimmy! Wouw en zijn manen :+: Succes vrijdag! :D

Woestein, haha jou instelling heeft gewoon je haf doen lopen :D 165 punten terwijl toen nog 156 punten winstpunt was, is idd erg netjes! :D En beterschap :(:)

ELpatcho, gaaf zeg, zou zeker leerzaam worden! :D

Madeira is wel braaf buiten met andere paarden en als mijn vriendin ermee rijdt. Maar ik zelf heb een keer gehad dat ik alleen was met mijn moeder en Madeira (dus geen andere paarden erbij, ze was namelijk altijd heel braaf) en ze ging in ren galop naar stal... ehhh dus durf even niet meer zo goed haha. Wie weet weer is in de zomer ofzo, durf nu ook 'puppy' sprongetjes te maken wat ik nooit durfde dus mijn vertrouwen groeit wel heel erg :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:39

Me vriendin is ook 21 en die heeft een halfinger, Ik heb hellaas zelf nooit een halfinger gevonden waar mee Klikte... maar ooit als ik haflinger vind waar mee klikt ga ik daarvoor :-) doe verlopig ff met me Andalusier droom voor haflinger blijft er:-)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:29

FunkyMistiC schreef:
Grappig Mando, volgens mij... heb ik 3 jaar geleden ofzo een "schriktraining" gehad met de Friesch en was jij daar ook :P

Leuk dekje, leuk verhaal er ook bij haha!

*denkt heeeeeeeeeel hard na* ....

Mis soms nog stukjes dus help me out.

hahahaha

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:39

Mando schreef:
Woestein, waar woon je dan in het rotterdamse

Ik woonde in Crooswijk en had mijn paardje eerste gestald bij Veldhoen en later bij de Prinsemolen.
Woon nu sinds 14 jaar in Friesland, inmiddels samen, en zou niet meer terug willen.