Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:10

Mariska:

Heidi moedig en moeilijke om zo'n beslissing te nemen. Sterkte de komende tijd.

Marga :D Zevenbergen is al bijna een uur rijden voor maron dus naar De Graaf engelbrechtjes mag ik wel een tent meenemen en overnachten :j

Vandaag niet gereden, gisteren wel de polder in en we hebben een leuk ritje kunnen maken.
Tijdens het rijden nog eens goed nagedacht of ik nu wel of niet ga lessen. En ik weet het nog steeds niet :D
Je heb dan toch de verpichting naar de vereniging toe om je neus zo af en toe eens te laten zien tijdens de lessen.
We moeten toch een behoorlijk stuk over de weg, dus moet ik iets gaan doen met ijzers of hoefschoenen.
Zullen allemaal wel uitvluchten zijn om het niet te doen ;) We denken dus nog even rustig na.

Faringo

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:13

Annemarie en Storm,

Ik word iedere dag blijer met mijn paardenbeest. Hij doet zo ontzettend zijn best de laatste tijd dat ik echt wedstrijdkriebels krijg. Maar ja heb geen trailer dus dan worden het niet meer dan een stuk of 3 wedstrijden per jaar en dat vind ik toch echt zonde geld. Vandaag uitgebreid gedressuurd en daarna nog lekker een rondje buiten uitgestapt. Na het rijden zijn nieuwe regendeken gepast en hij past dus die is ook weer binnen. Morgen is hij denk ik een dagje vrij gezien het slechte weer dat er aan komt, maar misschien is het morgenochtend nog redelijk.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:19

Wat leuk om al die verhalen over haflinger liefhebbers te lezen top

Ik verzorg een haflinger.
Ik zal me ff voorstellen
Ik ben aranka 15 jaar en ik verzorg sinds 3 jaar sandra een haflinger van 20 jaar oud stok: 1,50
Het is echt een dondersteen maar super lief.

jespertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:03

Helleuw Mag ik meebabbelen? :P

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:19

Louise:

ik ben ook weer terug van vakantie :D heb paardje lief gemist maar dit weer bah bah bah.

vandaag weer naar Arie Kanarie geweest. Ik was vroeg vrij van school dus ben eerst nog even langs de paarden winkel gereden. Ik had namelijk in december nieuwe laarzen gekregen voor me verjaardag, maar die zijn alweer stuk. Dus ik mocht nieuwe kopen voor 70% korting. Maar ze hadden natuurlijk mijn maat niet meer dus dan koop ik maar peesjes en een halster :D Dus op naar Arie met de nieuwe aankopen en eerst maar eens de paarden in de paddock. Zelf even bijlezen wat er allemaal gedaan is de afgelopen 2 weken en maar uitmesten en even lekker met paardlief knuffelen. Daarna had ik nog een hele hoop tijd dus ik dacht tsja... wat ga ik nu eens doen. Ik keek naar Arie en ik zag zijn staart en die was me toch zwart. dus ik op naar de wasplaats met biotex shampoo en conditioner en ik ging zn staart wassen. Eerst het ergste er uit met de biotex en daarna de shampoo er in. Tijdens het shampooen voelde ik allemaal bultjes bij zijn staartwortel en daar zitten allemaal kleine opgedroogde pus dingetjes (als dat het was) en echt alle haren bij de staartwortel zaten vol met gele aan elkaar geplakte dingetjes. Ik dus maar gewacht op Arie zn eigenaresse en die wist ook niet wat het was. Staart gewassen met betadine shampoo en maar al die kleine dingetjes uit zn staart geplukt. Zijn arme staartje is gelijk gehalveerd. Arie had dus maar mooi een dagje vrij vandaag

Iedereen die nieuw is welkom :)

@ heidi wat een enorm dappere beslissing heb jij genomen, maar ik dacht dat Willem van jou was. Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 23:00

jespertjee schreef:
Helleuw Mag ik meebabbelen? :P

als je je voorsteld en een haflinger hebt of verzorgt wel hoor

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:11

Ontzettend veel sterkte de komende tijd Heidi, zal wel moeilijk zijn.
Ik snap je beslissing maar het is echt onwijs kl*te.

Marlissa met Pé Pé en Kyra
5 september

Vandaag peep en kyr los gehad in de paddock, gingen nog even meerennen met de paarden naast hun in de paddock die opgejaagd werden. Schoon stalletje gegeven en voer klaar gezet en toen beide paardjes afgespoten. Kyra vind het nog wel wat eng omdat ze echt een hele spuitplaats op moet, haha. Maar ze staat er binnen 2 minuten op als je rustig wacht en haar vraagt te komen. Benen afspuiten enzo vnd ze niet erg. Beide lekker gepoetst, zaten onder het zand. En peeps haar hoef (waar het uitgesneden is en ze zo kreupel op liep) mochten we uitkrabben en schoonmaken en ze loopt bijna helemaal goed :D Nog heeel licht onregelmatig in draf. Zo kon ze niet meer lopen en zo kunnen we weer gaan opbouwen als kyra afgespeend is.
Voor Kyra de opfok gemailt met alle gegevens en hopelijk horen we snel wanneer ze terecht kan. De tranen stromen heel de avond al over me wangen heb het er heel erg moeilijk mee. we gaan dan maar 2x per maand als het kan wat vaker en kunnen dan niet meer met haar tutten en wandelen en haar elke dag zien. Maarja het moet. Hopelijk gaat de tijd snel en staat ze dan snel weer als volwassen goud hier op stal.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:13

Dank jullie wel meiden voor alle medeleven.
Doet mij erg goed.
Het zal vast een hele poos gaan duren voordat ik hier over heen ben,maar ik ben sterk en dapper,het gaat me vast lukken.
Jullie nog ontzettend veel geluk en plezier met jullie knappe blondjes.
Ik wens jullie het aller beste.
Liefs Heidi x

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:21

Ik kom me hier ook eens aanmelden:

Ik ben Tine, 29 jaar en heb sinds 2 jaar een hengstenhaf: Arno. Hij is nu 3,5 jaar, mijn eerste paardje en ik heb hem zelf zadelmak gemaakt en verder alleen een paar keer even opgezeten. omdat ik net een dochter erbij heb, heeft hij 10 maanden stil gestaan en lekker de tijd gekregen om verder door te groeien. Ik mag stilaan terug beginnen te rijden en ik kijk hier zoooo naar uit!!
Dit is hem:
Afbeelding

Omdat hij helemaal alleen staat bij mij thuis, is er gisteren een vriendje voor hem aangekomen: Dalton (kga de naam nog veranderen, dus suggesties altijd welkom!), een miniatuurhengstje van 1 jaar oud, echt een schatje <3
Dalton:
Afbeelding

Verder lijkt me dit een leuk topic. :j (Ik ben al een poosje actief op dit forum, maar eerder als meelezer..)

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:18

Leuke verhalen gelezen, maar ook minder leuke.. Heidi wat een moeilijke keuze heb je moeten maken zeg! :(:) Echt respect! Hoop voor je dat je dit gauw een plaatsje kunt geven.. Vond je verhalen en belevingen altijd erg leuk om te lezen!

Ook eindelijk weer even tijd om een update te plaatsen van mijn belevingen (tsja vakantie is voorbij en t is op t werk ook enorm druk, dus kan niet even tussendoor bokken :+ )

Susanne en Katja

Vrijdag 2 september
Nadat het rijden gisteren zo slecht ging, vandaag naar stal gegaan met het idee van: ik kan het ;) Voor mijn eigen zekerheid de martingaal omgeknupt (ben zo bang dat ze steigert en we samen vallen, komt door een ongelukje uit t verleden) en opgestapt. Aangezien stalgenootjes gewoon aan het werk waren, had ik de bak voor mij alleen.
Mn vriend was weer zo lief om mee te gaan en zo nodig mij te helpen. Gelukkig niet nodig geweest *D Was haar gedrag zo ontzettend zat dat ik haar op een eerlijke manier even goed op haar plek heb gezet en dat werkte *\o/* Heb dan ook heerlijk gereden! Flink beloont met muesli, wortels en een stukje brood! (als ze niet braaf is geweest krijgt ze altijd maar een beetje muesli omdat ik biotine geef := denk niet dat zij daar boodschap aan heeft, maar ik wel }> )

Zaterdag 3 september
Een prachtige dag en al om 9 uur op stal! We hebben eindelijk de stap durven zetten om met zn 3en op buitenrit te gaan *\o/* Eerst een klein half uurtje in de bak gereden, ze deed t weer super <3 , en toen lekker een rondje van 3 kwartier buiten gestapt! Echt trots op ons alledrie! Bij terugkomst heeft Katja lekker een douche gehad en natuurlijk beloning in de vorm van voer ;)

Zondag 4 september
Opnieuw heerlijk gereden! <3 Na het rijden wou ik met 1 stalgenootje (zijn met zn 3en) even buiten uitstappen. Helaas vond Katja het wat minder om 1 paardje achter te laten en zag ik haar steeds achterom kijken.. Ze ging ook iedere x stilstaan en dan wordt ik weer onzeker.. Hebben een stuk doorgezet en toen toch teruggegaan, zodat we het in ieder geval goed hebben afgesloten :) Andere pony kon het overigens niets schelen om bij stal weg te gaan! Achteraf baal ik weer als een stekker dat ik niet toch even doorgezet heb, maar dat komt vanzelf.. Vertrouwen buiten moet ook groeien..
Al met al een super weekend gehad met Kaatje :))

Afgelopen dagen heeft ze ivm drukte, een nog steeds vermiste poes |( en het weer vrij gehad.. Ga zo weer heen en dan met stalgenootje lekker een wandeling maken, want de bak zal wel weer nat zijn ben ik bang..

edit: t is overigens wel erg rustig hier en vind de verhalen toch wel leuk om te lezen :j

loveFlicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:22

Ik heb vandaag met mijn Hafje een buitenritje gemaakt.. heel erg koud! :brr:
Daarna lekker nog een beetje gedolt met elkaar..:
AfbeeldingAfbeelding

morgen helaas niks te beleven.. moet weg :(

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:47

Ik wil overigens aan jullie allemaal complimenten maken hoe goed en leuk dit topic loopt +:)+

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:30

Thanks Leo :D

Zo dapper zeg, om vandaag een buitenrit gemaakt te hebben :P ik heb het water alleen maar met emmers tegelijk naar beneden zien komen :+

Week update

Afgelopen zaterdag met Vincent van Gogh op stap geweest met de koets. Was echt super leuk en veel leuke reacties gehad :)
http://www.fotograaf-evenementen.nl/fot ... en.php#/1/ (de foto's zijn echt de moeite waard om te kijken :) )

Zondag ff dagje rustig aan gedaan. Luna heerlijk gekroeld/gepoetst en nog hier en daar wat klusjes gedaan.

Maandag weer met Luna gereden. Ze deed het super! Ze pakt het echt zooo goed op allemaal. Ze is echt een werkwillig paardje :)

Dinsdag begonnen met serieus trainen met Angelina. Zondag hebben we noordlaarder bokaal en ze zat weer aardig vast op links.

Gister weer Angelina gereden en op aanraden van instructeur eens een ongebroken trens geprobeerd en ik moet zeggen dat me dat erg goed bevallen is. Ze was met kleine fijne hulpjes te corrigeren (Angelina staat enigsinds bekend als 'Tank' op stal :+ ) Morgen nog eens daarmee rijden en als ze dan weer zo fijn erop loopt haal ik ff een goeie voor d'r (deze is beetje aan de krappe kant)
Gisteravond nog even samen met Willem met Angelina naar de manege weest om te mennen (hij doet zondag men proefje) En mijn werk wierp duidelijk vruchten af want ze liep mooi recht voor de wagen en was totaal niet zwaar in de hand :)

Vandaag helaas geen paardjes.. Moest ineens doorwerken tot laat en morgen moet ik er om 7u weer fris en fruitig staan :? Dus morgen na het werk weer heen dan eerst Luna even rijden en dan weer trainen met Angie :) Lekker druk dus :+

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 21:22

Leo schreef:
Ik wil overigens aan jullie allemaal complimenten maken hoe goed en leuk dit topic loopt +:)+

Dat is nog eens leuk om te horen, dank je wel hoor.

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:33

Leo schreef:

Wat een leuk compliment :j

Jeetje echt dapper om vandaag een buitenrit te hebben gemaakt! Zag het vanmiddag ook alleen maar met bakken uit de hemel komen.. :(
Gelukkig vanavond toch nog een zonnetje tevoorschijn gekomen!

Wou net de foto's bekijken op de site, maar krijg een algemeen overzicht en kan t nie vinden :( Zal morgen even verder zoeken, nu ook een beetje moe :z en morgen half 6 :roll: gaat de wekker weer..

Vanavond lekker een wandeling gemaakt! Was het toch wel lekker weer voor nog en de bak was zo nat als ik wel verwacht had.. Na de wandeling dus ook maar even wat geultjes gegraven en daarna nog gezellig in onze 'kantine' zitten koffieleuten. Toen kwamen we op het onderwerp paardenverzekeringen en op aanraden van stalgenootje thuis toch maar even in verdiept en net een eindelijk dan toch een verzekering aangevraagd! Nu afwachten wanneer ze bellen om langs te komen voor de 'keuring'.

En nu ga ik echt :z
:evaw:

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:01

Mariska en Maron

Hopelijk kunnen we vandaag rijden, de regen heeft een zwembad gemaakt van de rijbak.
Ben druk bezig geweest om urine op te vangen :D . Maar tot op heden nog niet gelukt. Ben je ruim een uur in de bak aanwezig en weet je dat hij eigenlijk wel wil plassen maar doet het dan mooi niet. En ga je de bak uit sta je te ver weg en ja hoor meneer gaat plassen.
Hang er anders vandaag wel een emmer onder ;)
Als ik kan rijden dan gaat het opvangen wel lukken, weet dat hij na het rijden altijd wil plassen dus gedult.
Urine moet trouwens voor controle naar de DA. Of er echt iets aan de hand is?
Maron heeft heel vaak totaal geen zin om te lopen, moet je hem echt vooruit werken elke stap opnieuw. Gaat dan ook heel gevoelig lopen. Maar de ene dag is de andere niet en daarom maakt het ziektebeeld het moeilijk om goed onderzoek te doen. Nu heeft hij in 2007 een leververvetting gehad, met een vergelijk aan klachten alleen was hij toen ruim 100 kg zwaarder.
Ga maar eens snel aan de gang het is droog buiten de mest uit de paddock weg werken.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:13

Annemarie:

Bedankt Leo voor het leuke compliment.

Heb het erg druk gehad dus even een kort weekverslagje

Annemarie en Storm:

Maandag t/m woensdag lekker dressuurmatig met Storm aan de slag geweest. De harde wind boeide hem totaal niet en hij deed erg goed zijn best. Woensdag was een dagje dat ik hem wel achter het behang kon plakken. Eerst moest hij door een mooderplasje in de wei wat hij niet wilde en besloot er maar doorheen te draven!! Zat van top tot teen onder de modder. Bij de uitgang van de wei gebon hij weer te klooien om een beetje modder waardoor ik een zwieper kreeg en tegen het schrikdraad botste. Nou dat schrikdraad werkte prima, kreeg me toch een stroomstoot. Heb Storm toen even goed op zijn plek gezet, want zulk raar gedrag accepteer ik echt niet. Met rijden ging het wel weer ok, totdat ik op de lange zijde reed en de staleigenaresse met haar hond bij de ingang kwam staan. Kan jullie vertellen dat Storm die hond al zeker 1000x heeft gezien, maar hij reageerde alsof hij voor het eerst een hond zag. Hij vloog met een 45 graden draai en rotvaart van de hoefslag af dat ik echt nog maar net bleef zitten. Grrr kon hem wel wat doen. Maar dat is dus typisch Storm zulke dingen. Daarna heb ik hem even flink aan het werk gezet haha. Gisteren had hij een vrije dag.

Zometeen mag hij weer lekker aan de bak. Moet ook echt even zijn staart wassen vandaag en bij wat dekjes de haren eraf borstelen. Allemaal dingen die ik allang had moeten doen maar telkens weer uitstel haha.

Mooie foto's Nathalie!!

LoveFlicka heeft het slechte weer getrotseerd met een buitenritje. Leuke foto's

Fijn dat je lekker gereden hebt Suzanne. Voor de volgende weet je dat je misschien iets langer door kan zetten, maar je komt er wel hoor!!

Welkom Tine!! Arno en Dalton zijn leuk!!

Lastig Mariska om wat urine op te vangen als hij het lijkt het expres op houdt. Maar hopen dat het snel lukt en er misschien iets uit het onderzoek komt waardoor je duidelijkheid krijgt waarom Maron soms geen zin om te lopen heeft.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:27

ow ik zie het idd. als je op de link klikt, kies je vervolgens NVTG en dan in het lijstje de foto's van Slochteren.
kan het blijkbaar nie rechtsstreeks linken..

urine opvangen.. pff.. dat zou me met Luna nooit lukken.. als ze al plast dat ik het zie, is dat nadat ik haar naar het land heb gebracht en zij stuk naar achter is gerend :+

ben nu aan t werk.. heb totaal geen zin.. ben weer alleen op de groep.. Vanaaf gelukkig lekker naar de paardjes

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:31

Annemarie:

Wilde naar Storm, maar het miezert hier alweer meer als een uur....ga vanavond wel, hoop dat het dan droog is.

Ik ga volgende week aan de slag bij mijn nieuwe baan. Hoop dat ik daar af en toe een beetje kan internetten tussen door haha.

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:28

Dag dames (en heren)

Ook ik heb besloten gezellig mee te gaan kletsen in jullie topic.
Ook hier zal ik ons nog even voorstellen:
Ik ben Angelique, mijn partner Mario, Dochter Faith en onze nieuwe haflinger Bentley (originele naam was vosje :O)
Bentley is 4 en is gisteren verhuisd naar zijn stal in Kaatsheuvel.

Eerste dag echt samen!

Gos wat was ik nerveus zeg, gisteren werd bentley gebracht door zijn oude eigenaar..
Het waaide behoorlijk, en ook de regen liet ons geen moment in de steek.
Rond kwart voor 1 naar stal gefietst, en om 2 uur kwam de trailer het erf oprijden.
na wat dingen afgehandeld te hebben met de oude eigenaar, konden we dan eindelijk gaan poetsen en tutten.
Na wat wandelen even in de longeerbak gezet... hij liep als een zonnetje, dus besloot Mario het erop te wagen en hem op te zadelen en erop te stappen.
Helaas bleek al snel dat bentley ook geen fan van slecht weer is, en hebben we het op een paar rondjes stappen gehouden...

En toen................ moesten ze de bak uit... door een hele grote rivier :P.... Bentley vond dan ook dat hij eroverheen moest springen..... terwijl ik net de teugels van Mario had overgenomen, kreeg ik een flinke zet en een knietje tegen m'n onderbeen... Natuurlijk was mijn inschatting gewoon niet goed.... Het werd wel een hilarisch verhaal toen ik toch maar even naar de huisartsen post ging... "dus u bent over de benen van uw paard gevallen?" ja dus :D.... ik zat er niet eens op.... ik stond ernaast :D!

Na de huisartsenpost terug gegaan naar stal om bentley uit de modder te halen en hem op stal te zetten.

Ik heb een geweldige dag gehad!!!!

Afbeelding

Afbeelding

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:33

Louise: woensdag 7 sept.

Na school eindelijk naar Arie lekker tutten en rijden. Ik rijd nog steeds zonder zadel, omdat ik nog steeds geen nieuwe rijlaarzen heb en omdat Arie zo veel beter loopt. Ik eerst lekker gepoetst en staart gewassen met betadine shampoo want we weten nog steeds niet waar de korstjes vandaan komen. Ik hoofdstel in gedaan en hup er op en ja hoor Arie zat weer helemaal vast. Dat was mooi balen want voor ik wegging was hij lekker los. Drie kwartier gereden en Arie toch heel braaf.

Zo weer lekker naar stal en hopen op een beetje mededeling van de weergoden

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:48

hee hallo, kan ik mij heir ook nog melden? :P
ik ben wieneke en mijn haffie is Zaza v: stein van den hemel en vm: Admiral
we rijden L1 dressuur +16 en liggen er op het moment even uit vanwege bronchitis |(
Afbeelding

Afbeelding
ga haar vanavond weer rijden, dus dan volgt evt een verslagje

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:11

Jeej nog meer nieuwe mensen *\o/* Welkom!

Oei Urine opvangen, dat lijkt me wel een uitdaging! Al zou t voor mij wel makkelijk zijn, tot nu gaat Katja tijdens iedere wandeling wel een keer staan plassen := Is het inmiddels gelukt Mariska?

En Storm heeft weer even laten zien een echte eigenwijze haf te kunnen zijn O:) gelukkig dat het rijden uiteindelijk wel goed ging, maakt het toch weer goed ;) En een nieuwe baan, leuk en spannend of niet? Heb je dr een beetje zin in?

Wat is Bentley een leuke haf zeg! (en die naam is ook een stuk leuker := ) Spannend zo'n eerste dag! Hopen dat je nog jarenlang veel plezier aan hem mag beleven! Was overigens alles wel goed, lees dat je naar de huisartsenpost geweest bent..

Zaza is ook een knapperd! Balen zeg dat het wedstrijdrijden even stil ligt.. Heeft zij of jij bronchitis? Beterschap iig!

Ik vandaag een Katjaloos dagje :( Eindelijk maar eens een huisarts hier geregeld vanmiddag! En weer posters verspreid van onze lieve Jamas, al 11 dagen spoorloos.. |( Vanavond gezellig met vrienden pokeren 8-)

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:21

dankje susasuus! mn pony :( zaza is inmiddels al 18 had je dat gedacht? :P

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:22

Annemarie en Storm:

Vrijdag 09-09-11

Storm heeft ook sinds ik terug ben een typische plek op zijn neus. Wordt ook niet veel beter. Lijkt verbrand maar van de zon kan het nauwelijks zijn. Aangezien er nog 4 paarden staan die het hebben vermoeden we een reactie op een plant. Hou het wel even in de gaten anders deze week ook maar even de DA bellen voor een zalfje of zo. Heb er nog een foto van gemaakt, misschien herkennen jullie het. Verder is hij gewoon fit, eet en is vrolijk.

Afbeelding

2 prethoofden (verder was ie drakerig met rijden haha)
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EP8AQLZZ-D.jpg

Hoe bedoel je op zoek naar kattekwaad :7
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3YIRCFDX-D.jpg

Volgens mij leer ik nooit op mijn kont te gaan zitten haha
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZTRSAORG-D.jpg
Laatst bijgewerkt door Leo op 12-09-11 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's