Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

punk143

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:10

Welkom Loulou, mooie haf heb je! Aansprekend hoofd.

Spierbevangen heeft de DA niet rechtstreeks gezegd, maar daar komt het wel op neer. We zijn sinds begin december al aan het modderen. Eerst krampkoliek daarna kreeg ze er een virus met koorts bovenop en een stel dikke benen. Daarna dus zo ontzettend stijf. Ik was er klaar mee en wou weten hoe het zat dus heb toen om een uitgebreidt bloed onderzoek gevraagd. De DA gooit het op een te lage weerstand, Nav het virus en de koliek. Aangezien ik sinds de koliek al geen krachtvoer meer voerde omdat ze stil stond en ik alleen nog maar stapritjes deed is het niet waarschijnlijk dat het daar weg komt. Alle andere waarden waren wel goed. Zelf denk ik dat ze ontzettend tekeer is gegaan in het land... Nu dus op de metacam icm vitamine E en selenium

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:30

Na heel lang meelezen, wil ik me toch ook wel melden :))

Ik ben Wendy (goh verrassend :+ ) en mijn haflinger Kayenne is bijna 6 jaar oud. Ik heb haar zelf gefokt uit een Nassau merrie. Haar vader is Winser-G.

Nu een goed halfjaar onder het zadel, maar eigenlijk pas sinds 2a3 maanden echt fanatieker aan het rijden. Op het moment met hele fijne instructrice bezig met lessen, rechtrichten. Vind ze heel moeilijk, maar ze pakt alles gelukkig snel op.. Wat soms ook een nadeel is, want slechte dingen leert ze ook heel snel :Y)

Gigantische zomereczeem, maar met deken aardig onder controle te houden gelukkig :)

Met haar moeder:
Afbeelding

Afgelopen juli op het strand :+:
Afbeelding

Afbeelding

Horses15899

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:58

Leuk Wendy wat een schatje :+

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:30

Punk balen zeg.. mijn ervaring met spierbevangenheid is dat het best een poosje kan duren voor ze weer helemaal de oude zijn helaas. Hoop voor je dat ze toch vlot weer dr oude zelf word!

Welkom Wendy. Je zei paardje met behoorlijk exceem, maar je past er goed op aan dr dikke bos manen te zien! Bij onze merrie schiet het niet echt op helaas qua manenlengte. Maar moet eerlijk zeggen dat ik ook niet altijd zin heb om weer te wassen ed..

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:53

Maessie, ik doe er ook flink mijn best voor.. Continu onder een deken, zomers en winters. Altijd met hals, zodra het boven de 10 graden is gaat de rsih weer op. Die komt er ook niet vanaf. Geen moment alleen met rijden. Verder flink smeren met vanalles :') In de hoop dat ik ooit het wondermiddel tegenkom. Voer wordt helemaal uitgesplitst en ze staat zomers op een weide met bijna geen gras maar gewoon hooi. Suikers doen bij haar namelijk ook heel veel met jeuk..

Hier een voorbeeld toen ze 2 was op de keuring, dat jaar kwam het voor het eerst tot uiting en was ik dus te laat:
Afbeelding

3 maanden later was het zo:
Afbeelding

Helemaal weg dus.
Haar hoofd zit elk jaar nog steeds onder die plekken en haar buik ook altijd..

Wassen doe ik ook niet echt vaak hoor. Smeer gewoon veel in met derfen of fibra anti itch en spray met rot met vliegenspray :') die hangt aan de staldeur, dus iedereen die er langs gaat sprayt haar in. Ook met naar binnen en buiten gaan wordt ze gesprayd en ze staat nooit met schemer buiten.

En, ik smokkel met foto's, want haar 3e oor is wel degelijk afgelopen jaar weer gesneuveld :+

Kijk, mijn coupe pleeborstel paard vorige week :Y)

Afbeelding

Zo, het is duidelijk dat het rustig is op mijn werk :')

Punk, spierbevangen lijkt me echt niet fijn, schijnen ze best een tijdje flink last van te kunnen hebben, hoop het niet mee te maken..

Horses15899

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:32

Wat zonde van de manen :O :):)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:14

Knappe haflinger heb je! zonder van de exceem, knap dat je het zo onder controle kan houden.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:24

Thanks :) ben er ook wel erg druk mee maar gelukkig nu een stal gevonden waar ze echt meedenken :j
Vanavond maar thuis gebleven. Mij te koud nu. Brrr. Normaal niet zo'n last van maar vandaag hele dag al koud dus nu onder dekentje

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:18

Welkom Wendy!

Ja, wat een kou hè? Ik geloof het inmiddels wel, kom maar weer door met die lente. :+

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:38

het is idd erg koud, bak is ook weer bevroren :(

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:51

Haha, ja het mag wel weer ietsje warmer. graad of 5 met zonnetje, dat is voor mij de ideale winter :))

Volgens mij is bij ons de bak niet bevroren, ik ga het morgen zien. Vanavond voorspellen ze echt rotweer, dus denk dat ik morgen ochtend vroeg ga, kijken of ik sneeuwfoto's kan schieten :)
Jullie nog plannen het weekend?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:54

Ik heb morgen een vrijgezellenfeest.
Dus hoop op niet te veel ellende vandaag en vannacht.
Moet morgen om 8 uur 's gewassen en gestreken in de auto zitten, en daarvoor moeten de pony's gedaan zijn. :=

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:57

Ow, dan is het wel fijn als het niet zo'n drama wordt nee.. Ik hoop het ook niet, en als het komt, dan pas vannacht, want ik ben nu op mijn werk en wil vanavond wel gewoon naar huis zonder al teveel file.. 80 km rijden in sneeuw is ook niet fijn namelijk :Y)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:12

Ik moet morgen een dik uur rijden, dus hoop op geen ellende op de weg.
Overdag morgen maakt niet eens zoveel uit.

Ik ben een aantal jaar geleden met mijn oom en oma een lang weekend in Parijs door gebracht.
Op het moment dat we naar huis reden tot aan we thuis waren hebben we alleen maar sneeuw gezien.
Ik heb toen telkens met mijn oom gewisseld met rijden.
Dus rijden in de sneeuw vind ik niet meer zo eng. :))
Ik vind de andere weg gebruikers altijd enger.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:18

Welkom Wendy! Knappe merrie heb je <3

Wat vervelend zeg dat eczeem, gelukkig hebben wel er geen last van :) Maar heb een aantal jaar geleden wel een gereden en die schuurde echt alles tot bloedens toe open :(:)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:14

Welkom Wendy leuke haffie

Kom ook ff iets spammen
Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:19

<3 knapperd!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:51

Wauww heel knap!

Horses15899

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:32

Cute

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:17

Sexy King <3

Afbeelding
Nash <3 zijn manen worden als maar langer en langer :oo

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:39

Wauw die zijn idd mooi lang! Werken de manenzakken goed?

Hier alleen wat foto's gemaakt vandaag... en even getut. Maar was er snel klaar mee. Mij te koud en kayenne wou alleen maar eten :')
Morgen maar weer longeren.. alweer 3 dagen terug voor t laatst iets gedaan met der. Maar ach. Ze is jong en t geeft ook niet.

Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:42

:D Groetjes van Spook!
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:47

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:20

Wat heerlijk Peelie zo'n solarium en lekker wassen met warm water! Hadden wij dat maar :P

En wat een leuke foto's Mandarijn en Wendy :D

Vanmiddag echt zo fijn getraind! Gaat steeds weer beter en het nieuwe bit en de lage neusriem hebben echt zo'n verschil gemaakt! <3

Lekker slapen na het harde trainen :D
Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:56

Wie weet ga ik het ook eens in elkaar flansen.. of nou ja. Laten maken door mijn tante.

Wat een toffe foto van spook.. haha.
Wat fijn dat lage neusriem oplossing blijkt zo! Ik rijd ook eigenlijk altijd met lage neusriem. Soms gecombineerde maar ze loopt toch t fijnst op lage.