[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:52

ja dat snap ik ook. Matador is dus ook gratig, omdat je dan niet en gebruik maakt van spullen. Maar Mara zal echt bereden worden, en dus gebruik van zadel, hoofdstel en het paard zelf. Dus ik vind dat niet meer dan logies. Ik heb zelf altijd op een shetje gereden vroer, maar dat was nou niet je van het. Het was niet dat ik daar een fatsoenlijk rondje mee kon gaan mennen. Dan vraag je daar dus ook niks voor. Maar Mara is wel echt voor de sport zegmaar. Het is niet de bedoeling dat ze een beetje rondhobbeld. Er moet wel echt gewerkt worden met haar. En ja, ik vind het best wel logies om daar geld voor te vragen, voor stallenuitmest vraag ik niks, dat ik idd uit de brand helpen, het rijden is een leuke bijkomstigheid...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:03

Ook om te rijden zou ik nooit wat vragen, toen we voor peep een tijdje een verzorger hadden mocht ze ook gewoon rijden en alles doen maar ook niks voor gevraagd. Voor lessen en wedstrijden dat dat eigen kosten zijn vind ik logisch maar dat is mijn mening ik zou nooit wat betalen voor een paard te rijden en verzorgen van een ander.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:04

tjah, ieder zo zijn mening... Het is maar een klein bedrag. Ik zie wel wat andere mensen er van vinden...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:15

Ik vraag ook een kleine bijdrage in de kosten, puur zodat ik weet dat diegene ook daadwerkelijk komt opdagen op de afgesproken dagen.
Hoor vaak genoeg dat bijrijder die gratis komt, niet komt als het weer niet zo leuk is, zoals regen of kou.
Je moet er wel van uit kunnen gaan dat diegene ook daadwerkelijk komt, je moet er op kunnen bouwen en voor de volle 100% vertrouwen, al is dat soms lastig, zeker als je je paardje al heel lang zelf gedaan hebt, althans daar heb ik moeite mee.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:54

hallo meiden

en bedrag voor het rijden vind ik geen slecht idee
wij doen altijd omdat liane en verzorger heeft als je er graag mee naar buiten wilt
of zou willen moet je er ijzers onder , en die kosten zijn dan voor de verzorgster,
en dat is tot nu toe nog geen probleem geweest,

voor prutje betaalde ik niet ook niet de ijzers, maar als er iets stuk was borstel singel
shampoo of anti klit dan kocht ik dat ;)

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:56

@ natalie ja klopt is mijn tante ;)
ja klopt had je al een paar keer geprobeert had je gevonden via marije :o
je hebt mooie foto's van je wedstrijd in het zand super hoor.
en dat dames zadel rijden is echt een kik hoor en bokken is geen probleem :)

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:40

farahtjuh: ik hoef helemaal niks te betalen voor mn verzorgpaardjes en ik mag alles met ze doen verzorg ze nou al 3 jaar, als ik wil mag ik zo een weekje ponykamp & dat soort dingen dat wel op mijn eigenkosten natuurlijk maar helemaal super ben der zo blij mee & ook echt een lieve vrouw zou niet meer weg willen.

freya: je heb wel gelijk dat iemand die niet betaald minder snel komt opdagen maar bij mij is het nog nooit gebeurt, al onweerd het en ik kan niet gebracht worden stap ik op me fietsie maakt mij niks uit heb alles voor ze over.

peelie: ik zou zelf nooit 7,50 gaan betalen maar misschien heb je er mensen tussen zitten die te graag willen hoop het voor je ! :) wel leuk dat je nu al zoveeel reacties heb.

weten jullie nog een hoofdstuk voor in mn werkstuk over haflingers ? :+

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:07

@ roxy misschien ovber die leistungsprufung ( als ik het goed heb getypt in het duits) dat is een proef
Die de hengsten in duitsland moeten afleggen voor de hengsten keuring. De jonge hengsten moeten een karakter proef afleggen springen en dresuur en voor de kar daar krijgen ze punten voor en die nemen ze mee voor hun hengst zijn misschien vind je daar iets van ( oja de hengsten leggen die proef af als ze 3 jaar zijn)

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:56

thanks farahtjuh, :)
ik doe ook iets met weetjes ofzo over haflingers nog meer weetjes :P ?

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:06

Ik zou nooit geld gaan vragen om mn pony te laten verzorgen door iemand.
Ten eerste vind ik het een dienst-wederdienst omdat het ook leuk is voor de verzorgster en ik zou ook niet willen dat ik iemand ''verplicht'' moet vragen om te rijden omdat ze een bepaald bedrag per maand betalen.

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:12

Hooi,

ik zal me bij deze dan maar even voorstellen. Ik ben Lisa, net 19 jaar oud, woon onder de rook van Rotterdam en ben in het bezit van een halve Haflinger! Ook gelijk m'n grootste trots! Om het 'halve' even uit te leggen.. Hij heeft sinds 2 jaar de kleur van een Haflinger, maar heeft vlekken.. zwart, wit en grijze stukken. Hij staat erg hoog op de benen en toen ik hem heb gekregen ben ik in contact gekomen met de fokker. Die vertelde dus dat zijn paps een KWPN'er is van 1.56.. zwart/vos bont en zijn mams een volle haflinger van 146. Hij is er echter precies tussen ingekomen en meet nu 1.52.
Aan z'n uiterlijk is het niet heel erg af te zien.. maar vroeger was die helemaal creme, met vlekken en leek het geen Haflinger. Maar ben er uiterst trots op hoor!! :D
Hij heet trouwens Bert. Voluit heet hij Albert, wat Bertus werd en nu uiteindelijk Bert is geworden. Hij is 5 jaar oud en momenteel anderhalf jaar onder het zadel. We zijn sinds juli dit jaar actief op het wedstrijd gebied en zijn binnen 2,5 maand de B door geraced.. en zullen komend januari bij de Haflinger en Trekpaard dagen weer gaan starten, alleen dan voor de 3e maal in het L1.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:19

welkom fritsiej :D

erggggg leuke haf heb je zeg !

heb ik jou niet wel is op prometheus wedstrijd zien rijden of zie ik dat verkeerd :o ?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:31

Welkom Fritsiej! Leuke Haf :j

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:32

myour hoe ging het met james vandaag ??? ben wel benieuwd
of heb ik er over heen gelezen ? :o

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:34

Vandaag weer zelf gereden, iemand heeft er wel tijd naast gelopen met instappen, daarna rustig aan zelf laten doen en ook drafje gedaan op beide handen. Maar het zit me toch niet helemaal lekker, vooral op rechts kan hij af en toe erg gaan nukken, oren plat, stilstaan en beetje bokken (naar het been vooral). Het ligt niet aan mij bij een stalgenoot deed ie 't ook. Of het is uitprobeersels of 't zadel ligt 'm dusdanig in de weg. Verder wel fijn gereden hij was mooi los in de hand :)

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:38

fijn om te horen weer :)
ja ik snap wel wat je bedoelt is wel erg vervelend.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:44

Welkom!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:48

Oeh net half super nieuws gehoord *\o/* de winkel heeft geen 'nee' gezegd tegen m'n zadel en willen 'm graag nog even in het echie zien, hopelijk kan ik 'm dan inruilen met wat bijbetaling voor een nieuwe Massimo :D :D

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:51

hoop ook voor je ! :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:29

Pffff ik ben super saggo.
Me telefoon doet opeeens helemaal niks meer. Dus geen telefoon meer en heb hem juist nodig nu. go*dverd*mme zeg. :@ :@ :@

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:30

Balen Marlis, ik heb ook echt een hekel aan mobiele telefoons, ze houden het nooit langer vol dan een jaar! :(

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:34

ik heb mijne pas 3 maanden ofzo

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:53

Vervelend van je tel

Welkom mooie haf heb jij zeg kan ook leuk springen :D

@ roxy wist je dat duitsland twee haflinger stamboeken heeft
Het gewoon haflinger stamboek en het edelbloedhaflinger stamboek
Dat is een apart stamboek voor haflingers met arabisch bloed

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:27

Freya, dat is ook de rede dat ik een bijdrage vraag... Ik vind het ook moeilijk om andere bij mijn paarden te zien. Ik doe Mara nu al 4 jaar zelf en dan nu iemand vreemd er bij... Met Matador ben ik een stuk minder bang. Maar daar hoeft ook niet zo veel mee, meer gewoon een beetje poetsen en knuffelen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:52

Donna heb ik nu ruim 8 jaar, waarvan de eerste 2 jaar een bijrijdster had, die Donna de ene week 3 dagen deed en de andere week 4 dagen.
Daarna iemand gehad, die eerst mee betaalde, maar toen haar oudere paard terug kwam niet meer betaalde , maar wel Donna zou blijven doen, niet dus en sinds die, goed 5,5 jaar doe ik haar al zelf, af en toe springt iemand bij als ik echt niet zelf kan.
Vind het ook moeilijk omdat Donna ook niet de makkelijkste is, maar heb minder moeite met verzorger/bijrijdster voor Donna, dan voor Wahida, daar heb ik toch een hele andere band mee, dan wat ik met Donna heb.