ik ben Tamara en heb zelf een haflinger en een welsh A pony.
ik verzorg ook nog de tinkerhengst robin en zijn dochter indy, kruising met haf..
afgelopen jaar is mijn haf merrie gedekt door robin, maar dit is helaas niet gelukt.
ik wilde een combi van eefje en robin omdat ik op beiden gek ben.
Eefje heeft al meerdere veulens gehad, maar heeft cystes in de baarmoeder, dus een veulen zit er niet meer in,
eefje is trouwens 22 jaar...zeer dominant, pittig, maar ook erg lief

en dit is mijn kleine grappige ondeugd jackson van 11 jaar, met hem rij ik menwedstrijden
ze moet naar buiten kunnen, en dan niet een uurtje.. en ik wil dat mensen eerts komen kijken en dan pas beslissen, ga dr niet zomaar wegbrengen.. en dan moet ze ook nog eens naar de kust!

) ze vermaakt zich prima op de wei met haar ouder verkering en haar 'nieuwe kind'.
(snachts wel op stal)
Voor de afwisseling is longeren in ieder geval goed, en ik vind persoonlijk dat áls je gaat longere, je je paard niet alleen moet rondslingeren want dan kun je hem net zo goed gewoon los laten lopen. Om hem aan het werk te zetten, zul je al snel een hulpteugel moet gebruiken en die 3 die ik gebruik, vind ik de 3 nuttigste bijzetteugels. Halsverlenger om uit te nodigen om naar beneden te komen door de druk op het hoofd, slof als het paard die druk niet nodig heeft en alleen een beetje begeleiding ter vervanging van het "opzoeken van de hand" en de pessoa om de achterhand er extra bij te stimuleren