[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:47

hallo, mag ik mij hier aanmelden?

ik ben Tamara en heb zelf een haflinger en een welsh A pony.
ik verzorg ook nog de tinkerhengst robin en zijn dochter indy, kruising met haf..
afgelopen jaar is mijn haf merrie gedekt door robin, maar dit is helaas niet gelukt.
ik wilde een combi van eefje en robin omdat ik op beiden gek ben.
Eefje heeft al meerdere veulens gehad, maar heeft cystes in de baarmoeder, dus een veulen zit er niet meer in,

eefje is trouwens 22 jaar...zeer dominant, pittig, maar ook erg lief :D
Afbeelding

en dit is mijn kleine grappige ondeugd jackson van 11 jaar, met hem rij ik menwedstrijden
Afbeelding

Anoniem

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:03

woow die onderste is ook gaaf zeg!
bovenste natuurlijk ook!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:04

leuke paardjes :D
viva hoe gaat het met de verkoop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:06

nog niet zo veel over te melden..
ik heb teveel eisen denk ik :o ze moet naar buiten kunnen, en dan niet een uurtje.. en ik wil dat mensen eerts komen kijken en dan pas beslissen, ga dr niet zomaar wegbrengen.. en dan moet ze ook nog eens naar de kust!
beetje lastig dus.....
maarja, komt wel denk ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:06

maar als iemand een leuk baasje weet hoor ik het graag!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:33

Hinke schreef:
Nathalie: ok ze is dus zeker drachtig nu, maar je weet nog niet wanneer het veulen komt?

ze is in mei 2 week weg geweest om gedekt te worden.. het veulen komt dan als het goed is eind april ergens..
wordt goed in de gaten houden dus :)

semmyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:43

hallo

mag ik me hier ook aanmelden?

Ik ben wendy 24 jaar en woon achtend in broekhuizen (l)
Heb een haflinger ruin van 3 jaar genaamd Lex.
Lex is een super lieve pony een echt knuffel kont,hij moet je alleen wel vertrouwen hij is een beetje eenkennig maar da komt door zijn verleden waarschijnlijk.Hij is nu ruim 5 maanden onder het zadel en dat gaat heel goed,hij is heel nuchter en dat vind ik heel fijn aan mijn maatje.Verder heb ik nog een chihuahua teefje van 1,5 jaar semmy genaamd.een super lief hondje maar wel pittig haha!!

Verder ben ik heel benieuwd na jullie haflingers en wat voor niveau jullie rijden wat jullie met je haffies doen enz!!

En nog een vraagje hebbe jullie ook zoveel last van viezigheid op je haffie modder en zo vooral bij de voorbenen en tussen de voorbenen?
Beetje rare vraag misschien haha maar die van mij is altijd echt heel vies dat zal waarschijnlijk ook wel met het weer te maken hebbe maar toch,ben benieuwd als jullie daar ook last van hebben.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:48

Hoi Wendy, welkom.

'mijn' paardjes zijn eigenlijk helemaal niet vies maar die staan 's nachts binnen en overdag in de bak.. dus is ook niet echt kans om erg vies te worden :+

Heb je foto's van Lex??

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:54

Welkom Wendy. :)

baby-smurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:24

gelukkig nu geen last van me haffie staat op rust vandaag veearts er bij geweest ze heeft ontstoken pezen maar kan nu nix krijgen i.v.m drachtigheid arme schat nu maar veeel lopen met der

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:48

Welkom Wendy & Tamara! :)

Maayke, gefeliciteerd met je super gave haflinger!!

vanmiddag ging niet zo goed (snel racen, bokken) maar ik wilde afstappen en kwam toevallig net mijn instructrice Monique aan (wilde gaan rijden).

Ze vroeg waarom ik er af ging, dus ik (half huilend...) vertellen dat het niet zo wilde. Nou ik moest van haar gewoon opstappen en we zijn
gewoon een stuk gaan draven. Ze rent snel van de hoefslag af, of gaat zo hard dat ik haar niet meer bij houdt, of ze bokt (in stap alleen!)

Gelukkig is het daarna wel goed gegaan. Maar ze gaf als tip als ze te snel ging om gewoon halt te gaan houden, even wachten, daarna weer opnieuw.

Ze reedt uiteindelijk erg lekker en goed! Ook zonder zo erg afgeleid te worden en ze rende ook niet telkens van de hoefslag af, bokte niet meer, en was gewoon lekker bezig met ons. Voelde super! :D

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:51

Goed Paulien! Doorzetten dus!

Bij mij ging het rijden ook echt super na ons dipje! Ik had vandaag weer les en Viva deed het echt geweldig! :D :D :D Oeh! Ben zo trots! Morgen lekker wassen en dan zaterdag de clinic! Daar heb ik ook echt vet veel zin in! :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:53

ik ben niet naar alex en abel geweest vandaag, omdat het zulk slecht weer was.
Ik ga woensdag met een geinteresseerde.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:13

Welkom Wendy en Tamara

Maayke gefeliciteerd met je knapperd!!!

Peelie; hoe is het nu met mara?

Van dit weer wordt je toch niet vrolijk.. Vandaag boy maar zelf buiten laten spelen, en hij heeft heerlijk in de blub gelegen. En bokken en gek doen joh, ik wist nie wat ik zag.. Eerst was t altijd btje hangen buiten enzo, maar hij begint toch wel weer wat praat te krijgen.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:13

Welkom Wendy en Tamara

Maayke gefeliciteerd met je knapperd!!!

Peelie; hoe is het nu met mara?

Van dit weer wordt je toch niet vrolijk.. Vandaag boy maar zelf buiten laten spelen, en hij heeft heerlijk in de blub gelegen. En bokken en gek doen joh, ik wist nie wat ik zag.. Eerst was t altijd btje hangen buiten enzo, maar hij begint toch wel weer wat praat te krijgen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:27

Maayke, is dit jouw knapperd ?

Ik zat op de site waar ik de tekening en naambordje van Donna hem laten maken te snuffelen en toen kwam ik deze tegen, die naam kom je niet vaak tegen.

Afbeelding

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:33

welkom Wendy
en nee, je bent niet de enigste met een vieze haflinger
ik heb vandaag een haflinger in schutkleuren, hahahaha
ze was nat van de regen (staat de hele dag lekker buiten) en na wat clickeroefeningen met dochterlief mocht ze even lekker los in de binnenbak. natuurlijk weer uitgebreid rollen, en op zo'n natte maflinger blijft dat zand natuurlijk extra plakken. Hahaha
ach, morgen is ze droog en valt het meeste zand er wel weer af. Ik maak me er niet druk om.

semmyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:26

hallo allemaal

ja mijn haflinger staat overdag gewoon in de wei en snachts gewoon binnne hij heeft alleen nog geen deken op omdat ie nog maar net ingereden is.
weet nog niet hoe ik fotos moet plaatsen in een forum maar zo snel als ik dit uitgevogeld heb plaats ik wat fotos van lex!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:00

Ik vreese voor mijn leven toen ik de deken er vandaag vanaf haalde.

Even een beetje uitleg. Mara heeft een allergiesche reactie op het binnen staan. Alle stress die daar bij vrij kwam. Daar kreeg ze allenmaal bulten van en een vlinke wond aan het einde van haar manenkam (ik dacht eerst van de denken).

De dierenarts is gistere geweest en die dacht zelf eerst aan schimmel. Maar omdat het er niet zo uit gat wist hij het ook niet zeker. Dus toch maar Imaverol op recept gekregen.

Voor de wond op de schoft dir ook door de stress komt hebben we peniciline voor ín de wond gekregen. We zijn er voor gewaarschuwd dat de wond veel groter kan zijn dan dat we denken. We moeten 2 keer per dag de wond inspuiten. Ook heeft ze een prik gekregen om er voor te zorgen dat de wond sneller dicht gaat.

Maar om maar weer even verder te gaan over de deken. Er werd verwacht dat de bulten open zouden gaan. Ik had me dus iets heel erg vreselijks voorgesteld. En dat alles zou etteren ed. Maar nee!!! alle buitjes zijn weg :D nog 3 op haar flank die heel oppervalkkig zijn. Ik ben dus helemaal blij.

Ik hoef nu alleen nog maar die diepe wond te doen. Verder hebben we in overleg met de DA een homeopaties middel voor Mara zodat ze rustiger word in haar hoofd en doen.

Ik merk aan haar dat ze een stuk blijer is... (ze is ook gelijk weer een tank :oo ) ze vermaakt zich prima op de wei met haar ouder verkering en haar 'nieuwe kind'.

Ik ben helemaal opgelucht dat het zo goed uitpakt. Over 2 weken moet ik de DA nog even bellen om hem op de hoogte te brengen. en dan is het hopenlijk weer goed :D

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:09

semmyyy schreef:
hallo allemaal

ja mijn haflinger staat overdag gewoon in de wei en snachts gewoon binnne hij heeft alleen nog geen deken op omdat ie nog maar net ingereden is.
weet nog niet hoe ik fotos moet plaatsen in een forum maar zo snel als ik dit uitgevogeld heb plaats ik wat fotos van lex!!

als ze een lekkere wintervacht hebben, hoeven ze echt geen deken op hoor. die van mij liep laatst toen het zo koud was ook gewoon lekker buiten in de sneeuw ;) (snachts wel op stal)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:10

Peelie, wat een goed nieuws.
hopelijk geneest die wond snel

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:32

ja dat hoop ik ook... want het is echt een groote wond... :oo ik den dat ik ermaar geen foto's van ga maken. Zal waarsceinlijk ook niet lukken aagezien ze te veel jeuk heeft er aan. Het is ook heel lastig de peniciline er in te doen...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:35

Arme Mara, hoop dat ze snel van de jeuk en de pijn af is.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:39

Ja het gaat niet echt soepel... :S maarja... we gaan er weer boven op komen... eerst die blessure en dan nu dit... ik hou gewoon vol :D (en mara ook)

trixie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:39

Mystica schreef:
Het is gymnastiserend en goed voor de buikspieren en rug spier. of ze het leuk vinden, geen idee _O- Voor de afwisseling is longeren in ieder geval goed, en ik vind persoonlijk dat áls je gaat longere, je je paard niet alleen moet rondslingeren want dan kun je hem net zo goed gewoon los laten lopen. Om hem aan het werk te zetten, zul je al snel een hulpteugel moet gebruiken en die 3 die ik gebruik, vind ik de 3 nuttigste bijzetteugels. Halsverlenger om uit te nodigen om naar beneden te komen door de druk op het hoofd, slof als het paard die druk niet nodig heeft en alleen een beetje begeleiding ter vervanging van het "opzoeken van de hand" en de pessoa om de achterhand er extra bij te stimuleren :)

heey leuk dat je dat had vertelt,
maar een vraagje ;)
zou dat ook wel goed zijn bij een 3 jarig halflinger..? of zou ej dan te veel van hem verwachten...?