Haha ja tuurlijk. Het moet zowel in de omgang als met het rijden en longeren etc. Goed klikken. En wij moeten er een goed gevoel bij hebben en het met degene kunnen vinden. Is dit niet het geval gebeurt het dus niet kwa tijd hoeven wij in principe geen verzorger en kwa kosten ook niet, kunnen wij een dag niet staat ze toch buiten maar het is wel fijn als je iemand anders ook een leuk paardje kan geven om 2 keer per week mee te tutten en werken. Niet iedereen kan een paard houden maar is de klik er niet of zien we dat peeps te moeilijk is voor ze, want dat is ze gewoon. Is het heel simpel maar gaat het over
Alweer vanaf 7 uur aan het werk, even kopje thee drinken nu en dan weer verder met mensen wassen. Half 12 lekker pauze en half 4 als een speer naar huis om naar mijn kyra beest te gaan. Wat mis ik die kleine gouden rakker hoop dat het mee valt met de file maar zal wel niet, iedereen wil terug naar dat eiland haha.
De hond hier had een sweer tussen zn pootje dus mn schoonvader heeft hem uitgeknepen kwam pus en bloed uit . Die hond loopt op 3 benen en doet zielig dus vanmiddag toch even langs de dierenarts
peeps vind alles retespannend e was vervelend met wadelen.
nts19
Geplaatst: 28-10-11 15:02
alles even bijgelezen!
@shilady, balen joh! Ik had er laatst nog over, tegenwoordig slaag je niet meer zomaar in 1x. Vaak is het 2e of 3e keer pas.. Denk dat ze gewoon geld willen vangen ofzo! @manderyntjuh: pierot is leuk! @marlis, horsii: fijn dat peeps goed is aangekomen! En slim dat je een verzorgster ga zoeken! Die deken staat dr leuk!
Nou mijn paardjes staan ook binnen Mamalief ging met don diablo en ik met lely. Alleen kwam ik er aan het einde van het eerste weggetje erachter dat me sleutels op de wei lagen dus mama terug en ik ging maar met ze verder en zei dat ik even het bruggetje overging (drukkeweg) en daarna kwam er een rotonde met gras dat ik daar even zou wachten. Maar lely werd irritant en don ook dus ik dacht ik loop wel door! Mama kwam weer terug met haar auto en vroeg of ze moest helpen maar het ging wel redelijk. Na een paar gekke sprongen van lely die voor het eerste de trein voor haar neus zag gaan. En vlakbij stal liep mama het laatste stukje nog even met don. Ze is super bang voor paarden dus was super trots op haar!
Ohja en gister ook nog op de belg gereden! dit keer een andere! Het ging echt super! ze is een tijd niet meer echt gereden. Vriendin soms nog opgezeten en 5 minuten gestapt in de wei. Maar nu was het met reflectie om, zadel erop en gaan! echt super! En vandaag kwam de smid voor het eerst voor lely! Op het begin beetje steigeren en uitproberen maar hij had veel geduld en na een harde boze stem was het over! En was ze grote maatjes met de hoefsmid! En straks ga ik lekker even tutten! * had ze niet gepoetst want ben er lopend heen gegaan * Moeders het eerste stukje met don Lely wou terug, maar we waren bijna op stal! Snapte er niks van! Don trouwens wel! die wist de weg wel! En vandaag braaf bij de smid!
Leuke fotos van lely en don. Leuk dat je moeder meeging.
Zit nu weer in de auto naar huis maar oh wat is mijn kyra meid stoer. Ze verandert echt veel. Is een lekker stevig en vooral dik dametje haha. Ze staan met onwijs veel nu, echt leuk. 2 grote opfok stallen staan open naar elkaar met paddocks en groot stuk land. Waar nog veel gras op staat. Kyrtje stond helemaal achter in het land. Toen we haar riepen hinnekte ze en kwam ze aanlopen. Nog steeds zo lief en gek op aandacht. Toen we weggingen liep ze als een hondje achter ons aan. Toen we zeiden dag kyr hinnekte zij ons gedag. Haha gekke poownie.
Ja als ik iets leuks zie en het heeft een prima prijsje denk ik dat het toch naar huis mee gaat
Marlis
Geplaatst: 28-10-11 19:40
shilady schreef:
Vind haar heel flink voor een merrie
Ja als ik iets leuks zie en het heeft een prima prijsje denk ik dat het toch naar huis mee gaat
Ze is echt flink, vond haar vorige keer al gegroeid(ook kwa breedte) maar nu nog meer. Mijn knappe merrie
Je schijnt op paardenmarkten ook om te kunnen roepn of er iemand jou kant op gaat die je paardje dan wil vervoeren... als je er daar een koopt.
nts19
Geplaatst: 28-10-11 19:42
@horsii, nee vond het wel meevallen. hij heeft de veulenlaag (zo noemde ze het volgens mij ) eraf gehaald en dat kwam bij de 4 a 5 maanden. En het was erg lang die hoef, en niet mooi en hapers erin dus vandaar! @marlis: kyrr wordt echt groot hé! Al echt zo'n dametje word het zeg!
Ik heb net mijn eerste wandeling samen met lely gemaakt! De aller eerste keer dat ze alleen meeging en dan ook samen met mij. Het ging echt super! Onze koe staat nog in de wei en die vond ze beetje eng, en ze wou overal naar kijken.. eendjes in de sloot wou ze zien. een vogel in het land en een blaadje dat valt. Maar het maak allemaal niet uit! Ze liep super braaf naast me en was heeeeel lief Zelfs voor het eerst aan de hand gedraafd op straat ook gelijk! en heb haar sokjes een stukje geknipt want ze stond er allemaal op vond het zonde om te doen maar ik kreeg er advies voor dus ik dacht agh alles groeit aan!
goedemorgen, als jullie het goed vinden kom ik hier ook even binnen vallen.ik zie dat mijn bijrijdster mijn merrie al bekend heeft gemaakt bij jullie.. Eva _d met gina. Gina is dus van mij. Ik ken haar vanaf dat ze 6 weken oud is en heb haar vanaf 4 maanden. Ze is inmiddels 8,5 jaar oud. Ze is nog niet zo lang geleden kreupel geweest, we konden niet vinden waar het vandaan kwam. Mijn instructrice gaf de tip een fysio en het bleek dat haar si gewricht helemaal vast zat. Het frustrerende is dat dit zeer waarschijnlijk altijd zo is geweest, maar voordat ze is ingereden heb ik een fysio haar na laten kijken, was niks, na haar 2e peesblessure heeft mijn da ons doorgestuurd naar jarko dun, niet de minste fysio, ,aar ook die heeft het nooit gezien. Wat een wereld van verschil zeg, ze kan nu lopen, niet normaal meer.. Alleen ben ik een paar weken geleden van haar gelanceerd. Er lag een blikje in de berm, normaal schrok ze hier nooit van, maar nu explodeerde ze echt, dus ben even mijn vertrouwen kwijt. Ze is momenteel erg gefrustreerd, omdat ze natuurlijk altijd last van haar lichaam had en ze nu super soepel kan bewegen weet ze niet zo goed wat ze ermee moet, dus wil ze niet vooruit, het is miep opkrop geworden. Ook schrikt ze overal van, zo was ze nooit. Mijn instructrice rijd haar nu een keer per week voor me WenK hier op bokt, en echt ik zie knopjes van haar, die ik nog niet kende! Wat kan die pony lopen zeg! En ik heb een keer per week nog les, verder rijd ik haar zelf en heeft ze nog wel eens een dagje vrij. En als Eva terug is, rijd zij haar natuurlijk ook.zo, sorry voor het lange verhaal, maar nu kennen jullie me een beetje..
Wat is kyra groot!!!! Ze ziet er super dames! Zal wel heerlijk geweest zijn om haar weer te zien
@daan: succes op de markt, ben erg benieuwd of je wat vind!
@liekje: wat super van lely zeg... Goed bezig!
@gina: wat een verhaal joh... In elk geval fijn dat ze nu geen pijn meer heeft met lopen en hopen dat ze snel weer wat rustiger wordt en aan haar pijnloze lijf went!
Gister met soc ook onbedoeld een stuk over t asfalt gegalopeerd! Hij had er zin in moest er hard om lachen, raar beest!
farahtjuh
Geplaatst: 29-10-11 17:03
hey allemaal wat is het hier druk haha wat word kleine kyra groot gaat hard he echt knap kind aan het worden
vind lely haar voetje wel erg kort lijken maar misschien lijkt dat maar zo op de foto
gina lang verhaal maar fijn dat ze nu minder pijn heeft
nou hier alles goed fitany doet het goed farah doet het goed fanny doet het goed en ja ja ik kan maandag weer aan het werk dus niet meer werkloos dus hopelijk straks autorijden en fanny haar stang en trens hoofdstel kopen ahaha
heb vandaag weer clinic gehad met farah ze deed het echt super ben zo trots op haar echt een dikke schat is het, heb haar gister ook lekker geschoren dus heeft ze geen last meer van haar warme vachtje hier bij wat foto's van vandaag
en hard aan het werk tijdens de clinic
en hier de kleine fitany die bijna de 1,20 is gepasseerd
wat een leuke hafjes!wat voor werk ga je doen? Even een vraag. Wat voor merk dekens gebruiken jullie? Mijn merrie is een sloper, maar om nou te zeggen dat ik geweldig passende dekens kan vinden, ook niet.. Vaak zitten ze bij haar borst te strak, of gaan ze helemaal achter haar schoft liggen, wordt er echt moedeloos van.. Ik heb een tijd geledeen een br deken gekocht, zo'n bruin gestreepte, die heeft ze vorige winter opgehad, die zat echt als gegoten. Helaas heeft madam er een hele scheur in getrokken en heb ik hem weggegooit.