[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prissey

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:52

wat ontzettend rot zeg Nathalie hoop dat ze de daders snel vinden maar die kans zal wel erg klein zijn...

Nou ik ben even opruimen hoor!!!

Veel plezier liisaaa

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:04

:wave:

Amanda schreef:
Pauline: op tijd beginnen kan geen kwaad. Wel vervelend dat ze je daarvoor afwijzen....

Ja, dat vind ik ook.. tenminste dat was mijn gevoel de laatste keer.. ik ben nogal onzeker, maar over mijn ‘’beperking’’ niet. Het kan me niets schelen dat ik minder zie. Maar ik vind het wel jammer hoe mensen soms met me omgaan, ik probeer maar te denken dat het niet bewust is en dat mensen het niet kwaad bedoelen..

Lisa, wat lief hihi dat je dat aanbiedt :+: ik doe alleen de opleiding gehandicapten zorg. :) Dus moet daar ook een stageplek in vinden. Super dat je L2 mag starten :D

Nathalie jeetje meid wat rot dat ze dat proberen :(:) begrijp dat je daar een pesthumeur van krijgt.

Daarnet gereden. Madeira had gister rust dagje maar ze was weer ZO braaf! Sterker nog, ze was heel erg rustig :j lekker veel gestapt, beetje gedraafd. Ging opzich goed, maar ze probeerde me weer uit hoor :+ ze gaat dan ineens keihard van de hoefslag afracen. Ik voelde het aankomen, heb gewoon buitenteugel gepakt en binnen been er aan gehouden. Ze deed het daarna PRIMA :+: ze proesten lekker veel en haar bit zat onder het kwijl haha dus denk wel dat ze zich ontspannen heeft en dat vind ik het allerbelangrijkste! Ik wil niet echt nog galopperen, maar voor het gevoel heb ik het een half rondje gedaan; wouw ze galoppeerde keurig op een rustige tempo! Daarna gelijk terug genomen, vond het wel prima zo :j bijrijdster komt mij morgen avond even helpen met Madeira voor buigoefeningen, dan kan ik daar beetje mee gaan trainen :) vind het super leuk dat ik dat ga leren, ik hoop echt dat ik het kan en dat ik er klaar voor ben.
Ben echt helemaal hyper, alles gaat ineens zo goed hier :D

Lang verhaal geworden, sorry. Haha moest het gewoon even kwijt :D

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:26

super madeira!!! Vind het heel fijn te lezen dat het goed gaat met jou en je paard!

Heel veeel suc6 morgen

ik ben weg Melody pesten :evaw:

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:43

k heb geen idee of het de zelfden waren.. Een buurman heeft ze nu wel gezien dus heeft een omschrijving aan de politie gegeven..

Door je eigen 'vrienden' beroofd worden is idd ook zwaar zuur.. maar zij wist iig wie het gedaan had..

Kans is idd klein en als ze ze pakken zijn ze binnen no time toch weer op vrije voeten omdat ze de auto niet daadwerkelijk hebben megenomen

Fijn dat het goed ging paulien :)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:28

ik heb via zo'n site gratis een poster besteld met een foto van Aida & Coriana !
wel ongeveer 6 euro verzendkosten maar goed, het blijft redelijk goedkoop :D
het duurt ongeveer een week :)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:29

balen Nathalie !

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:31

Gaaf zeg Paulien! Eerst even Haflingertrekjes, maar daarna super braaf! Madeira lijkt op Nib haha (:

Echt balen Nathalie, geeft ook niet echt een rustgevoel. Hopelijk krijgen ze de daders en pakken ze ze even aan..

Leuk Alice! :D Altijd mooi zo'n poster met je lievelingen

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:32

ben benieuwd hoe hij wordt !! :D

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:34

Haha vast wel leuk! :D

Ga zo even een topic maken van de wilde hengst.. Let op! Érg spectaculair!

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:37

oeh, benieuwd !! :))

maar ik moet eerst even eten ;)

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:46

Hallo iedereen =P

Ben vandaag niet naar Nax geweest, was niet helemaal lekker. Mijn moeder is wel geweest en aan haar verhalen te horen heeft hij zich weer geamuseerd. Nax weet nu eenmaal als mensen bang van hem zijn. Met longeren bijvoorbeeld loopt hij altijd braaf aan het lijntje (al dan niet wat onstuimig) maar bij andere mensen komt hij recht op hun af. Ik heb het hem proberen af te leren, maar dat gaat niet zo moeilijk als je moeder niet wil helpen.
Hij was dus blijkbaar op haar afgekomen en was regelrecht in de struiken gelopen (hij was uitgegleden in de modder) Er was gelukkig alleen maar blikschade.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:54

@nathalie: vervelend zeg... Maar er is dus niks echt gestolen, het was alleen een poging?

@madeira: fijn dat het goed ging, ook wel geruststellend voor jezelf dat je het gallopprobleempje nu zelf weet op te vangen ;)

@arweyn: heel herkenbaar ;) Wil je moeder hem nu nog wel longeren?

Nog een filmpje van mijn veulen, van de 'schriktraining' in de kerstvakantie http://www.youtube.com/watch?v=PsIjZWh2BwA

niet zo'n interessant filmpje, ik wilde hem nog editten maar dat doe ik later wel een keertje.

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:03

Hinke schreef:
@nathalie: vervelend zeg... Maar er is dus niks echt gestolen, het was alleen een poging?

@madeira: fijn dat het goed ging, ook wel geruststellend voor jezelf dat je het gallopprobleempje nu zelf weet op te vangen ;)

@arweyn: heel herkenbaar ;) Wil je moeder hem nu nog wel longeren?

Nog een filmpje van mijn veulen, van de 'schriktraining' in de kerstvakantie http://www.youtube.com/watch?v=PsIjZWh2BwA

niet zo'n interessant filmpje, ik wilde hem nog editten maar dat doe ik later wel een keertje.

whahaa, ik denk het niet xD
Ze was helemaal wit en was maar aan het klagen.
Ik dacht: 'waar heb ik dat nogal gehoord? Ohja, toen mijn pa besloot om Nax te longeren toen ik even weg was. Ik had hem nog uitdrukkelijk gezegd dat hij vervelend was. Maar nee, papa, luisterde niet en spoorde hem aan. En ja hoor, toen ik 3 seconden later naar buiten kwam, zag ik mijn vader op de grond liggen en Nax stond te grazen. Ik denk dat ik me nog nooit zo heb dood gelachen xD

aaah, wat een mooi veulen =D
Laatst bijgewerkt door Arweyn op 07-02-10 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:04

Ja me lifehamer, cd's (gebrande, onrigelen hebben ze vorige keer al gejat) Zonnebril en een ongevallen lamp..
en een poging gedaan heel de auto mee te nemen...

Ga nu ff je filmpje kijjken :)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:09

Jeetje Nathalie wat zuur zeg! zag et in je www op hyves als staan!

Hinke ik rij nu met een enkelgebroken bitje, een vrij dikke zodat hij zn tong er niet over heen gooit.
Hiervoor had ik dubbelgebroken, maar die ligt nu even in de kast. Het enkelgebroken bit is voor hem fijner, dat merk ik aan de manier waarop hij het aanneemt.
Dat rennen is niet nieuw, ik heb begrepen dat hij er altijd een handje van heeft gehad. Hij lost dingen op met wegrennen, dus ook werken. Hij is ook wel fris door dit weer natuurlijk maarja, het is geen excuus. Vandaag 25 minuten gelongeerd, en daarna nog een half uur gereden. Hij is 2 keer gaan galoperen, maar dat was redelijk gecontroleerd! En daarna liep hij redelijk fijn. Morgen ochtend mag hij weer aan de longe, en dan ga k s avonds nog even rijden.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:12

@nathalie: dat is wel minder... Maar hoe kan het dat er al 2 keer is ingebroken, woon je in zo'n gure buurt? :P

@arweyn:bedankt voor je reactie op youtube :D En logisch dat je moeder hem niet meer wil longeren :+ Kreeg ze hem wel weer te pakken?

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:13

Leuk filmpje! :D echt grappig, gaat ze 'op de kletter' voor het plastic die ze zelf tussen de tanden heeft :=

Was er ook ff fllink zuur van Jody.. Maarja.. heb me er maar bij neer gelegd..
K hoop dat wenner er gauw mee ophoud.. Athos gaat bokken of slaan om onder het werk uit te komen.. vooral als ze d'r achterbenen moet gebruiken :P ben ook heel benieuwd hoe dat straks weer gaat.. ze is iig super fris..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:14

joopiexx schreef:
Jeetje Nathalie wat zuur zeg! zag et in je www op hyves als staan!

Hinke ik rij nu met een enkelgebroken bitje, een vrij dikke zodat hij zn tong er niet over heen gooit.
Hiervoor had ik dubbelgebroken, maar die ligt nu even in de kast. Het enkelgebroken bit is voor hem fijner, dat merk ik aan de manier waarop hij het aanneemt.
Dat rennen is niet nieuw, ik heb begrepen dat hij er altijd een handje van heeft gehad. Hij lost dingen op met wegrennen, dus ook werken. Hij is ook wel fris door dit weer natuurlijk maarja, het is geen excuus. Vandaag 25 minuten gelongeerd, en daarna nog een half uur gereden. Hij is 2 keer gaan galoperen, maar dat was redelijk gecontroleerd! En daarna liep hij redelijk fijn. Morgen ochtend mag hij weer aan de longe, en dan ga k s avonds nog even rijden.

Mooi zo, dus dan is het al weer minder erg dan je dacht ;) Paarden kunnen ook gewoon eens een gekke bui hebben, dat moet ook kunnen. Zolang het maar niet te vaak gebeurd :P

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:18

Nathalie83 schreef:
Leuk filmpje! :D echt grappig, gaat ze 'op de kletter' voor het plastic die ze zelf tussen de tanden heeft :=

Was er ook ff fllink zuur van Jody.. Maarja.. heb me er maar bij neer gelegd..
K hoop dat wenner er gauw mee ophoud.. Athos gaat bokken of slaan om onder het werk uit te komen.. vooral als ze d'r achterbenen moet gebruiken :P ben ook heel benieuwd hoe dat straks weer gaat.. ze is iig super fris..

Ja het is echt een doosje ;) Ze schrikt ook veel sneller dan het andere veulen }:0

Ik heb ankie eigenlijk nog nooit echt dressuurmatig aan het werk gezet, dus die problemen heb ik -nog- niet. Zolang we gewoon een buitenritje doen vind ze het prima. Maar als ik vaak in de bak zou rijden, en longeren enzo dan zou ze mss ook wel gaan protesteren, denk dat dat een beetje haflinger eigen is. Daar doe je denk ik niet zo veel aan :P
Wanneer ga je weer beginnen met athos?

Ik ga nu maar ff aanhet werk. Moet nog een verslag afmaken, en als ik dat niet nu afmaak moet ik dat het volgend weekend doen, dus maar ff opschieten nu :P

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:20

Hinke schreef:
@nathalie: dat is wel minder... Maar hoe kan het dat er al 2 keer is ingebroken, woon je in zo'n gure buurt? :P

@arweyn:bedankt voor je reactie op youtube :D En logisch dat je moeder hem niet meer wil longeren :+ Kreeg ze hem wel weer te pakken?

Nee, ze zei dat Nax braaf naast dr stond. Een beetje beteuterd dat mn moeder al zo snel op de grond lag xD (dat zei ze zelf =P )

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:23

Nouja hij is wel nog lastig maar ik had hem met dubbele lijnen gelongeerd dus hij had al ff flink gewerkt voordat ik er opging.
Dus dan heeft hij toch wel ietsie minder praatjes. Ga ook kijken of ik, als het weer het toelaat, deze week 2x kan lessen. We moeten er gewoon even doorheen en ik weet zeker dat ik daarna een heel fijn te rijden paard heb want ik kan er al zoveel meer mee als toen ik hem net had. Dus hij is heel leergierig, maar geef m is ongelijk, je moet toch even weten hoe ver je kunt gaan.

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:26

joopiexx schreef:
Nouja hij is wel nog lastig maar ik had hem met dubbele lijnen gelongeerd dus hij had al ff flink gewerkt voordat ik er opging.
Dus dan heeft hij toch wel ietsie minder praatjes. Ga ook kijken of ik, als het weer het toelaat, deze week 2x kan lessen. We moeten er gewoon even doorheen en ik weet zeker dat ik daarna een heel fijn te rijden paard heb want ik kan er al zoveel meer mee als toen ik hem net had. Dus hij is heel leergierig, maar geef m is ongelijk, je moet toch even weten hoe ver je kunt gaan.

Dat is waar, Nax is nu echt een kneus, maar dat is omdat hij de hele winter heeft stilgestaan (ik heb geen binnebak en de wei was constant bevroren en te glad) maar ik ben nu weer bezig met longeren en rijden. In de zomer is hij een heel ander paard, omdat ik dan meer met hem bezig ben

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:32

Hinke schreef:

Had deze gemist :P Nee woon niet in een gure buurt.. maar heb een inbraakgevoelige auto en achter de flat is mooi donker verlaten plekje waar bijna niemand komt :? Zet hem nu voortaan dus maar voor de flat langs de weg..

Woensdag ga ik weer naar Athosja en dan maar zien hoe de bak erbij ligt.. K wil er graag weer op maarja.. weer laat het niet toe.. Heb me nieuwe zadel nog niet eens goed kunnen testen.. alleen mee rond gestapt en toen bleek ze kreupel.. dus dubbele reden waarom k erweer op wil :P

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:34

super paulien dat ze je zo wil helpen :D

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:36

Ohh Nathalie, dan heb ik indd een goede reden om er weer op te kruipen. Spannend hoe je zadel dan bevalt.
Die vorst doet iedereen een beetje de das om geloof ik, want het is tijd voor zon..