Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
biancailona schreef:
knabbelgirl schreef:nee want dan trap ik onze lange tenen op de tenen
biancailona schreef:Wat versta je onder choco bruin
Jotee schreef:biancailona schreef:Wat versta je onder choco bruin
Echt donker bruin. Gewoon choco kleur.
lotteluvah schreef:
Ik vind deze foto zo
Net zoals die quotes in je pro
knabbelgirl schreef:lotteluvah schreef:
Ik vind deze foto zo
Net zoals die quotes in je pro
die quote's van jullie of van andere?
die foto is indd mooithanx
En jij hebt geen lange tenen maar sommige
knabbelgirl schreef:OMG vietterd
miss later op de avond als maris er ook isdan zijn we altijd zo lekker op dreef!
knabbelgirl schreef:watje
Jotee schreef:@ Viet; Mooie foto!
SmeeJ schreef:Hallo horsimo,
Mijn naam is Esmée Schothuis, woon in Denekamp(Overijssel) en ik ben 15 jaar.
Ik wil jullie graag vertellen over mijn ‘bijzondere’ verzorg haflinger, Dat is mirna.
Mirna is een haflinger merrie van 14 á 15 jaar jong, Ze is een hele ouderwetse haflinger,
Maar daarom vind ik haar juist zo leuk, ze is een echte merrie, maar ze zal nooit écht gemeen doen.
Ik rijd zadelloos met haar, aangezien ik geen geld voor een zadel heb & ze erg breed en rond is.
Wat het dus extra lastig maakt om een goedpassend zadel te vinden
Ze is ‘vroeger’ wel altijd met zadel bereden, maar vooral voor de kar Daardoor is ze ontzettend gevoelig op je stem.
Doordat ze zo ontzettend gevoelig ook op je been is, levert dat soms grappige momenten op!
Bijvoorbeeld dat ik een keer bijna in de sloot lag, aangezien madam schrok toen ik me been aanlegde.
Maar gelukkig gaat ze dan meestal stilstaan zodat je je weer op kunt hijsen, al gaat dat niet zo makkelijk met een ronde pony.
In de omgang kan het soms een klein krengetje zijn tegen mensen die ze niet mag.
Maar dat komt niet zo erg vaak voor, dus meestal is ze wel lief.
In het begin was ze ontzettend dominant tegenover me, steigeren etc.
Maar toen heb ik grondwerk etc. met haar gedaan, En nu respecteert ze me meer.
Verder houd ze niet erg van kleine kinderen die druk zijn, maar mijn zusje kan er heerlijk mee knuffelen.
Natuurlijk is mijn ‘prinsesje’ ook erg verwend , en lust ze geen goedkope paardensnoepjes meer.
Maar dat heb ik wel over voor dit lekkere dier.
Verder wil ik de eigenaar ontzettend bedanken dat ik deze heerlijke gevoelige merrie mag verzorgen, en berijden.
Liefs Esmée Schothuis & mirna.
Goed?
lotteluvah schreef:Jotee schreef:@ Viet; Mooie foto!
ja mooi ben ik he
knabbelgirl schreef:![]()
1. ik ben diegene op die foto!
2. Viethiet