Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:25

Even een egopost hoor: Maes staat frontpage! :D *\o/*

Het word nu idd wel tijd voor mooi weer, de krokussen en de sneeuwklokjes die bloeien hier al! (en de lammertijd hebben we al ongeveer volledig gehad.. ) Nu de veulentjes nog!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:26

Hier ligt ondertussen 10 - 15 cm sneeuw. De wind staat uit een hele vervelende richting waardoor het een stuk in de stallen binnen sneeuwt. Het sneeuwt ook binnen in mijn zadelkamer waar ik vanmorgen mijn hooi onder de sneeuw aantrof. Straks dus de bovenste laag maar op de mesthoop mikken en er een zeil over gooien. Ik sta nu al 2 jaar op deze weide en ook altijd met de extreme sneeuw daar gestaan, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

maessie

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:27

Och jeetje! Had verwacht dat het nu wel afgelopen zou zijn met de sneeuw, maar bij jullie nog niet dus!
Hier schijnt het zonnetje volop!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:29

Hier heeft het sinds gisterenavond non-stop gesneeuwd. Niet normaal.
Ik haat sneeuw trouwens. Vies koud snertweer.
Als ik dit had geweten had ik nog wel een week kunnen wachten om weer een eigen paard op de weide te droppen :Y)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:33

Zeker een akelige kou buiten, maar gelukkig geen sneeuw. Wil gewoon warmte!!

Storm krijgt trouwens precies hetzelfde aan voer als King :-). Ben wel heel blij dat Storm nu mooi op gewicht is, want die was echt veels te zwaar op mijn vorige stalling.

Tjee Yontheke wat een vracht sneeuw zeg!!

Leuk Maessie op de voorpagina!! Had ik nog niet zo lang geleden ook. Is toch een leuk gevoel je beestje uitgelicht te zien :-)

Ik begin weer last te krijgen van mijn rug, ga dus toch proberen iets voor Storm te regelen vandaag anders vrees ik dat ik straks weer 3 weken met zenuwpijn in mijn rug loop.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:40

Maes op de voorpagina van Bokt.nl! Dat is leuk om te zien :D Ooit komt Athos er ook op te staan haha

Annemarie, wat vervelend van je rug zeg. Heb je er vaker last van?

Hier schijnt de zon ook, ik heb net heerlijk gewandeld met de hond :D Even "Zon op slurpen" haha

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:46

Ja die rug heb ik al jaren. Zijn instabiele wervels in mijn onderrug. Zo eens in de zoveel tijd zetten die dan een zenuw klem en heb ik klachten die zijn te vergelijken met herniaklachten. Doet echt zeer om zo'n moment. Heb d'r al een MRI en alles voor gehad maar er valt weinig aan te doen behalve spieren sterker maken maar ook dat lijkt niet te helpen. Heb d'r vaak rond deze tijd van het jaar last van en een keer in het najaar. Gaat ook vanzelf weer weg, maar dat duurt soms wel een tijdje.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:47

Het is nu wel heerlijk winterweer.. Hoop me vandaag meer buiten te kunnen vertonen als gisteren, maar dan moet het wel windstil blijven.. :=

Ik ben ook zo moe, is echt van t weer. Die kou vraagt gewoon veel energie van iedereen.. Vorige week stond ik om half 7 naast mn bed te springen, nu mag ik blij zijn als ik mn wekker hoor om half 8.. :\

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:49

leuk Meastro op de voorpagina!
Ik wissel ook vaak van schema hoor, maar nu hij niks doet, blijft hij op dit schema!
Tegen de tijd dat ik echt met hem bezig ben, dan moet ik echt mijn draai vinden erin en voel ik me vaak echt te zemelig :+ (

Hier heeft het echt minimaal gesneeuwt! :j

Zo ik moet wachten van 9 tot 1 op mijn rerepareerde toestel wachten.. -O-

Sita, wat naar zeg! Ik gebruik sindskort een lichtlamp van Philips en dat helpt nog wel aardig! Heb je het vaak?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:51

Dat ik mn bed niet uit kan? Nee hoor, alleen met extreme overgangen van weer..

Dat ik niet buiten kan met kou is vanwege mn winterbenen/tenen/handen..
Het was net een beetje over aan het gaan, maar nu met die kou er op springen de wondjes open en doet het ontzettend zeer.. :\

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:52

Klinkt niet fijn zeg! Hebben ze daar geen speciale handschoenen/kleding voor?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:54

Jawel en heb ook al vanalles geprobeerd, zalfjes, kleding, laagjes etc.
Maar zelfs met een skibroek bijvoorbeeld heb ik nog last. :\ Heb nu vandaag een dikke laag nivea creme er op, 2 thermoleggings en een rijbroek aan. Als t nu zo windstil blijft kan ik me daar mee redden, maar steekt de wind op moet ik binnen t kwartier naar binnen anders word het echt pijn lijden tot huilen aan toe.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:55

Dat zijn inderdaad pijnlijke winterkwalen Sita. Balen dat je daar zoveel last van hebt, zeker als je ook nog eens veel buiten bezig moet zijn. Is het bij jullie windstil dan? Hier staat zeker wel een dikke windkracht 6.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:57

Ja, hier is het echt windstil.. Ik zie de bomen iig niet bewegen. Het is heerlijk weer hier eigenlijk!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:57

Wow Sita, dat lijkt me echt niet fijn.

Ik heb ook even in het topic van Maestro gereageerd :D

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:59

Sita_ schreef:
Jawel en heb ook al vanalles geprobeerd, zalfjes, kleding, laagjes etc.
Maar zelfs met een skibroek bijvoorbeeld heb ik nog last. :\ Heb nu vandaag een dikke laag nivea creme er op, 2 thermoleggings en een rijbroek aan. Als t nu zo windstil blijft kan ik me daar mee redden, maar steekt de wind op moet ik binnen t kwartier naar binnen anders word het echt pijn lijden tot huilen aan toe.

Wat naar zeg.. Helaas kan je lichaam ook niet wennen met al die schommelde tempraturen :n

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:00

ik heb meas ook gespot!!

ik had ze ook, de wintertenen.
jaren geleden ook wintervingers, nu niet meer.
de wintertenen zijn overgegaan toen ik bepaalde zalf er smorgens en savonds op deed (niet overslaan want dan werd het weer erger!), nieuwe skisokken had gekocht, goede schoenen aan deed (dus helaas niet mn rijschoenen, maar mn kisten :P en als ik moest rijden even omwisselde).
Een vriend van ons heeft het héél erg, en die slikt er pilletjes voor. Iets dat je bloedvaten verwijden? of je bloed sneller stroomt. ik weet het niet, maar daar heeft hij baat bij, in combinatie met mijn bovenstaand verhaal. Ik kan het gelukkig af zonder die pillen, ik heb een hekel aan pillen slikken!!

Ohja: en snachts met sokken aan gaan slapen, toen ging het ook beter. Ik dacht dat dat niet mocht dus ging elke nacht kapot vd kou. en overdag had ik daar nog steeds last van. toen gevonden dat het wél mocht: en dan bleven ze dus ook constant warm; wat tot verbetering leidde!
en overdag vaak dubbele. dunnetjes uit de zomer: met daar over heen de skisokken. mijn schoenen vallen wat groot dus dan kan dat. je mag ze volgens mij nooit klemmen met te veel sokken aan.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:03

Mn tenen is het minste van die 3.. Met goede dikke sokken en goed schoeisel gaat t prima en beperkt het zich tot roodheid en soms een beetje pijn.
Mijn handen gaat dit jaar ook beter, maar nu heb ik het dus op mn benen.

Het zijn plekken van pak em beet 20/25 cm doorsnee. Inmiddels dus met opengesprongen wondjes, knalpaars en blauw.
Het begon als een soort muggenbultje.. Ik dacht toen dat misschien een van de katten vlooien had, dus alles ontvlooit en toen ging t maar niet over.
Toen later kwam ik er achter dat het dus winterbenen waren ^) Maar toen was het kwaad al geschied.

En idd nu met die wisselende temperaturen is het echt het ergste.. Lichaam weet niet meer wat ie moet doen..

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:05

serieus, winterbénen!! ooh jeetje. en heb je daar die zalf al opgesmeerd?
ik had ook pas zon dikke bult, jeukend en rood. ik dacht dat het een muggenbult was :=

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:08

Ooh, je wil niet weten wat ik er al allemaal opgesmeerd heb.. :=
Maar het beste wat momenteel helpt is de doodnormale nivea creme uit de blauwe pot. Die kan je heel dik opsmeren en dan blijft t dus vet en houd het de warmte vast. Is een tip van iemand die heel veel schaatst buitenuit, en het helpt wel wat!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:17

lees al een tijdje mee, maar kan het echt niet laten om te vragen of ik ookmee mag praten ondanks dat ik nog geen 21 ben :*)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:29

Stalgenootje van mij heeft inderdaad winterdijen. Helemaal blauw en paars zijn die. Ziet er heel pijnlijk uit. Zij heeft ook al van alles geprobeerd maar niets helpt.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:35

ik heb heel erg last van winterhanden, na een kwartiertje rijden (in een binnenbak), met handschoenen. zit ik echt tot huilen aan toe op paard

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:42

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:50

Hey Marinda, welkom! <3 Wat leuk om je hier weer te zien! :D

Volgens mij is Madeira een van de oudste hier, of niet? :p Ze is 8 maart alweer 14 geworden :)

Wat een schatje Yontheke!

Faringo, :(:) een knuffel voor jou! Gelukkig voel je je weer wat beter :)

Gave foto’s Maessie!

Welkom FahyaFemke en Mariekeoo!

Madeira’s papa is Merlin:
http://www.kiefferhof.de/index.php?eID= ... b9d780b159

Vanavond weer het eerst sinds een tijdje weer les, Madeir hoest gelukkig helemaal niet meer :D. Ook weer geprobeerd te galopperen van het weekend, ging wel aardig zolang ik duidelijk blijf ;).