[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xAlice

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:05

tja, normaal hou ik er ook niet van om echt te meppen met de zweep maar ze bracht nu de veiligheid van de andere bakgebruikers in gevaar en dat kun je gewoon niet hebben...
Komt vast helemaal goed hoor !

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:06

Komt vast wel goed joopiexx gewoon concequent blijven en een tik kan helemaal geen kwaad als je het maar op het perfecte momentje doet. En uitbundig belonen voor wat hij goed doet..

Als melody dus monster gedrag vertoont kan negeren heel erg helpen! Ze kan heel slecht tegen negeren omdat ze altijd in de belangstelling wil staan..

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:07

als het maar werkt :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:20

joopiexx schreef:
Amanda ik zie nu pas je bericht over Jim!
Maar dat is wel goed zeg, en zou je het anders zelf in kleinere verpakking kunnen verpakken of zit het hem daar niet in? mocht het niet mogelijk zijn om het zo te leveren?

Ja, zou kunnen. Maar dan wel luchtdicht/vacuum. En dat is moeilijk.
En de normale zakken zijn 25 kilo. Dan zou ik 50 kleine zakjes ergens moeten laten.
Dat is ook niet handig. :+

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:38

:wave:

Allemaal bedankt voor de lieve complimentjes :+: echt, jullie maken me gewoon verlegen ermee :o :+:

Rozie fijn dat je een instructrice hebt gevonden die je goed bevalt :)

Lekker gereden Alice fijn :D

Prissey fijn dat ze zich zo goed gedroeg :D leuke foto’s.
Maggy de nieuwe houdini :P

Lisa leuke en drukke dag gehad :D knappe Nib :)

Amanda super joh hopelijk is dit de juiste oplossing voor Jim :)

Jody rodeo gehad :(:)

Vandaag kon ik Madeira niet doen; ging de hele dag weg. Morgen ga ik even rijden :+: ben benieuwd!

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:41

-:(- Ik ben boos. Ik was net op de manege. Was er nog iemand. Ik begroette haar paard. Ik laat ieder dier eerst altijd aan mijn hand snuffelen voordat ik aai. Bijt ie me in de vinger. Ik zeg dus:"Hey doe eens normaal." Vind zij het normaal dat ie me bijt. Hij dacht volgens haar dat ik iets te eten had. Ik heb me maar ingehouden. Volgens mij weet een paard wel het verschil tussen een lege hand en een hand met lekkers. Ze had ook eens kunnen vragen of ik me pijn had gedaan ofzo.
;) Verena was heel erg lief. Heeft goed haar best gedaan. Eind goed al goed. ;)
Sorry moest ik even kwijt.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:43

:wave: sorry dat ik zolang ben weggeweest! Maar ik heb t druk met mn werk haha!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:47

Nathalie83 schreef:
Prissey schreef:
Ik doe een opleiding helpende welzijn exame jaar hierna volgd kinderdag verblijf

Ga je na HW nog een andere opleiding doen?
Ik heb ook HW gedaan.. toen nog 3jr SPW (heet nu SAW geloof ik) en werk nu al paar jaar in de kinderopvang :)

Super Gail dat ie verkocht is!! Wel balen dat je dressuur niet lekker ligt.. Hoop dat ze t kunnen verhelpen..

Welkom Sil :wave: Mooie (verzorg)haf!! Gronigen is beetje te ver vanaf me verzorgertjes...
Leuk dat er een veulentje komt! Van welke hengst?

Pony race.. Mmm nee ook niet mijn ding.. heb genoeg enge dingen gezien met dat rennen pff nee dank je..

Super Hinke dat je mondeling hebt gehaald!! Hoelang heb je Ankie al niet gezien dan?? Maak je ook nieuwe update foto's van je veulen?! (met die moeilijke naam die k maar niet onthouden kan := ;) )

Hier vandaag gewerkt.. Weer lekker rustig dagje. is echt heerlijk om op vrijdag te werken :+ straks oppassen maar dan gaat de laptop in de tas mee :P

Al veels te lang, sinds de kerstvakantie, terwijl ik eigenlijk van plan was om om de week te gaan }:0 Ik wil de komende tijd wel kijken of dat lukt, om de week. Sowieso ga ik komend weekend, en dan zal ik zeker wat fotos spammen :D

joopiexx schreef:
Wenner kan slecht tegen zwepen daar wordt hij echt heel kriebelig van maarja ik heb hem ook een tikkie verkocht vandaag, want ik kan dit gedrag niet altijd maar afdoen met hoo rustig, dan leert hij er niets van. Dus ik denk dat de hele combi van vandaag niet zo goed was en dat zorgde voor nogal wat explosie. Ach morgen weer met frisse moed erop, ik heb me voorgenomen dit te gaan fixen al moet ik er 10 keer afvallen. Hier moet hij doorheen en ik wil hem eigenlijk nu een paar maanden stevig door rijden.

Jeetje wat vervelend.. Wat een etterbak dan! Wat voor bit heb je nu? Heeft hij dat al eens eerder gedaan? Ging hij de 2de keer dat je er op ging, na het longeren, ook weer lopen stieren?
Ik weet niet wat ik zou doen als ik zoiets met ankie zou hebben. Ik denk dat ik er dan eens iemand anders op zou laten rijden. Maar ik zou niet zo snel een tik geven dan, denk dat ze dan alleen maar meer opgefokt raakt. Ga je het morgen weer proberen? Ik neem aan dat je hem wel op de volte hebt proberen te zetten?
En idd van alleen ho roepen leert ze niks: misschien morgen een iets scherper bitje? Of een thiedeman? En als het echt zo erg is dat je helemaal niks te zeggen hebt, zou ik mss zelfs eenmalig eens met een slof rijden. Het is not done om dat voor te stellen hier op bokt :P , maar dan weten ze wel meteen waar ze aan toe zijn, en het is een stuk paardvriendelijker dan permanent met een scherp bit rijden bijv.
Ben je nu niet bang geworden?
Laatst bijgewerkt door Hinke op 06-02-10 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:53

Madeira_ schreef:

Naomi (jeetje ik wilde je Madeira noemen haha) scheelt inderdaad dat ze me kennen :D nee ‘pony racen’doen we alleen als we alleen in de bak zijn :+:

Hinke, Bartiméus is een instelling voor blinde en slechtziende mensen (er zijn allemaal paviljoens en scholen. Ook is er een school en woongroep voor verstandelijke beperking _+ visueel, daar wil ik graag gaan werken) heb zelf vroeger daar ook gewoond (vanaf me 6e tot 18e)

Heerlijk dat je volgende week weer lekker naar Ankie kunt gaan :+:

blondiev schreef:
Geweldig dat Madeira zo voorzichtig met je is Pauline. Dat noemen ze liefde _/-\o_

Wouw dat beschouw ik als een heel groot compliment :oo bedankt! :+:

Oh leuk, wat voor werk zou je daar dan kunnen doen? Heb je al gesolliciteerd?

@prissey: ik heb een bucas big neck voor ankie, speciaal voor speknek paarden als haflingers ;) Die heeft ze een hele winter (2 jaar geleden) dag en nacht om gehad, en ze heeft er nog nooit een schuurplek van gehad. Kan hem echt aanraden! Misschien krijgt jouw haflinger schuurplekken omdat hij net iets te krap zit? Welke maat heb je voor haar, 175 of 185?
De staartflap is ook van mijn deken een klein beetje gerafeld, want dat is toch het eerste waar paarden aan gaan lopen kauwen. Maar het is de staartflap maar, dus dat maakt imo niet zo erg uit.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:59

ikke heb zwaar gekneuste voet en kleine teentje elviera heb er opgestaan zegt:
en mag nu een week of 2 niet rijden

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:00

Balen ! :(:)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:04

Balen :\

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:04

IK heb nu goede dekens hinke :D

Elviera wat rot zeg!!!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:39

Amanda schreef:
Wat kletsen jullie veel :+

Ik heb wel bijgelezen, maar heb weinig onthouden :o

Maar wel een nieuw gezicht! Welkom Silvia! Leuke haf verzorg je!

Gisteren naar de KWPN hengstenkeuring geweest. Was erg leuk! Afscheid Gribaldi was mooi. Mooie paarden verder nog gezien. :j
En ik heb de oplossing gevonden voor Jim en zijn voerprobleem!
Er stond een stand van HippoStar. Die hebben een muesli zonder haver, maar wel met alle vitamines enzo.
En daar hadden ze proefzakjes van, van 450gr. In eerste instantie had ik 1 zakje. Ik heb er later om meer gevraagd.
En na afloop stonden ze alles fanatiek uit te delen. Dus ik heb gevraagd of ik er meer kon kopen. Uitgelegd dat Jim allergisch is voor voedermijten. Dat kleine verpakte porties voor hem heel goed zou werken. Kreeg ik zomaar een doos met 20 zakjes van hem :D
En ik moest maar een mail naar HippoStar sturen om te kijken of we wat konden regelen. Echt super!

Vandaag een half zakje gegeven. Het viel goed in de smaak :D

Heb je nog fotos gemaakt van de hengstenkeuring?
Fijn dat je nu mss een oplossing hebt. Maar dan ga je jim dus altijd proefverpakkingen voeren?

suus_elviera schreef:
ikke heb zwaar gekneuste voet en kleine teentje elviera heb er opgestaan zegt:
en mag nu een week of 2 niet rijden

Wat een lomperik ;) Dan heeft ze er wel vol opgestaan dus..

Ik ga naar bed :z

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:40

trusteee xxx

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:41

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 10:39

blondiev schreef:
-:(- Ik ben boos. Ik was net op de manege. Was er nog iemand. Ik begroette haar paard. Ik laat ieder dier eerst altijd aan mijn hand snuffelen voordat ik aai. Bijt ie me in de vinger. Ik zeg dus:"Hey doe eens normaal." Vind zij het normaal dat ie me bijt. Hij dacht volgens haar dat ik iets te eten had. Ik heb me maar ingehouden. Volgens mij weet een paard wel het verschil tussen een lege hand en een hand met lekkers. Ze had ook eens kunnen vragen of ik me pijn had gedaan ofzo. ;) Verena was heel erg lief. Heeft goed haar best gedaan. Eind goed al goed. ;) Sorry moest ik even kwijt.

Inderdaad, dat verschil weten ze zeker wel :j (tenminste, Madeira wel en andere paarden van de manege ook). Snap dat je boos bent :(:) Fijn dat Verena braaf was :D

Hinke schreef:
Oh leuk, wat voor werk zou je daar dan kunnen doen? Heb je al gesolliciteerd?

Daar zijn allemaal verschillende woongroepen (verschillend in leeftijd, zijn allemaal slechtziend of blind). Ik probeer een groep te krijgen waar ze ook nog een verstandelijke beperking erbij hebben; maar dat zijn maar 1 of 2 groepen, de andere zijn kinderen/jongeren zoals ik zeg maar. Daar begeleidt je ze, met eten, opstaan, enz.

Ik heb gesolliciteerd via de mail (nog geen reactie op gehad, vrijdag verstuurd is natuurlijk weekend) :) Het is pas
voor in september, maar omdat ik vaak beetje moeite heb met stage
vinden (lees: afgewezen worden door mijn beperking ook al
kennen ze me amper!) heb ik besloten om nu alvast te gaan mailen :) als et niet lukt kan ik gewoon verder zoeken.

suus_elviera schreef:
ikke heb zwaar gekneuste voet en kleine teentje elviera heb er opgestaan zegt: en mag nu een week of 2 niet rijden

Hé wat vervelend, beterschap :(:)

Nou, zou even eten en dan naar Madeira :D :*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:03

Hinke: nee, geen foto's gemaakt. Had geen zin in gesjouw.
En achteraf is het maar goed, want we hadden slechte plekken elke keer. Wel goed te zien, maar voor foto's niet ideaal.

Pauline: op tijd beginnen kan geen kwaad. Wel vervelend dat ze je daarvoor afwijzen....

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:11

@Paulien: Zou erg fijn zijn als je daar zou kunnen werken! En vervelend dat ze je afwijzen op wat ze zien, en niet op wat je bent. Kom bij Nib op stal stagelopen! Is alleen een beetje érg ver weg, en weet niet wat voor stageplek je zoekt..

@Amanda mooi dat hij het gisteren wou eten! Zou wel gaaf zijn geweest Totilas.. Gribraldi in een bak.. Zijn toch wel enorm machtige paarden!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:16

Ze kwamen niet in 1 bak.
Edward reed eerst Gribaldi. Daarna kwam Power and Paint met HP. Edward had ondertussen van paard gewisseld en kwam toen met Totilas.
Maar het was een mooi afscheid :j

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:19

Ooh dacht dat ik dat las.. Hmm was wel gaaf geweest vader&zoon samen een kür rijden! :D

Heb vanochtend bevestigd mailtje gekregen! Ik mag (gelukkig) in plaats van een B proef een L2 proef rijden in Vragender, Allround Haflinger kampioenschappen. Nib laat zich makkelijker rijden als ik doorzit, en in de B heb je alleen hele ruime figuren, Nib vind dat echt niet leuk.. Volte enzo even dat gaat wel, maar een hele proef.. En ik vind het zelf ook niet zo heel leuk. Nu heb ik het geluk dat ik niet officieel start, en een L2 proefje mag rijden! :D Springen ga ik gewoon 70cm doen, ga Nib niet gelijk over 90 laten, dan word hij HELEMAAL enthausiast. En niemand gelooft dan dat het een 100% Haf is :P

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:42

Joopiexx, heeft ze dat vaker gedaan, of is dat iets nieuws??
Verena is ook zo, daarom longeer ik in de winter altijd eerst.
Ik gebruik wel een kaptoom, dan spaar ik de mond en loopt ze net iets netter en heb ik van de grond meer controle. Als ze heel erg is laat ik haar zelfst even los, spaar ik ook de neus. ;)

Pauline, veel succes bij je solicitatie !!!

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:43

Liiisaaa wat fijn dat je de l2 proef mag rijden.

Zoo ben even rustig aan bijkomen dan ga ik mijn rommel even opruimen hier en dan even ontspannen bij mijn poown!!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:45

Heb niet bijgelezen.. heb zwaar pest humeur!! :( Stelletje van de pot gerukte kl**tzakken hebben geprobeer me auto te jatten vanacht.. Politie al op bezoek gehad.. word hier zo godvergete tiepelzinnig van!!! Is al de 2e keer!! -:(- Bout bende..
Sorry hoor maar moet het ff kwijt ;(

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:48

Jeetje auto jatten is niet niks! Gelukkig dat ze hem niet hebben!

Bij neef van eigenaresse Nib is ingebroken in de tuin (door vrienden) en hebben ze alle onderdelen van de motor eraf gehaald. Dan voel je je ook genaait, door je iegen vrienden..

Maar is het dezelfde bende dan?

Veel plezier Prissey! Ik ga nu ook naar Nib (: