Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wesco

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:22

Ik heb geen interesse maar het is een mooi hoofdstel.

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:55

Jammer dat het maar full is, dat gaat punk echt niet passen :(

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:09

Heel gaaf! Maar helaas past stan ook niet full. Aangezien cob al op bijna hoogste gaatje zit

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:33

Lastige paarden hebben jullie :')
Die van mij passen ziel Cob als Full...
Geeft niks dames, dan gaat hij de kast weer in :-)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:04

Mooi hoofdstel!
Wie weet als je hem over 2,5 naar nog hebt. :))
Stiekem hoop ik dat Olivia straks Cob past.
Dan kan ze de hoofdstellen van mijn vorige paard om. :)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:07

Kleine koppies allemaal zeg! Hier vooral maat full, stelletje dikkoppen :+ enkel moet ik er zo nu en dan cob maat bakstukken aan zetten. :j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 05:47

Nash en Mara hebben ook een full neusriem en frontriem, maar cob bakstukken. Sommige merken vallen groter uit en dan passen ze wel cob.

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:42

Afbeelding

<3 <3 <3 <3

Het enige jammere aan het hoofdstel vind ik dat het riempje van de neusriem aan de kant van de gesp heel erg naar voren trekt, maar daar schijnen meer last van te hebben bij een hoofdstel met lage neusriem.. *baal*

punk loopt alleen nog steeds niet fijn, heb de osteopaat een bericht gestuurd. Hoop echt dat ze voor het einde van het jaar nog tijd heeft om haar te behandelen.. Ze heeft er duidelijk last van, al kon in dat vanmiddag in het land niet echt merken :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:11

Ziet er goed uit! Maar ik snap niet helemaal wat je bedoeld met de riempjes? Ik zie een nieuw hoofdstel wat nog moet vormen.

Afbeelding
Dit is en van mijn "nieuwe" hobby's. Vroeger wist ik gewoon niet wat ik moest doen. Times have changed, al ben ik nog lang niet zo goed als ik zou willen :')

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:27

netje gail! Zo'n zusje heb ik ook := die is er serieus 's ochtends dik anderhalf uur mee bezig, maar eerlijk is eerlijk, het loont wel.. Ik heb er echt het geduld niet voor, na een half uurtje hou ik het voor gezien :')

Ja dat zie ik ook, ik bedoel dit gespje van de neusriem, die steekt af en toe bijna in haar oog terwijl hij aan de andere kant wel netjes zit..

Afbeelding

Edit: foto vergeten bij te voegen :')

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:35

Mooi Peelie!! Zelf heb ik alleen make-up op als ik bijzondere dingen ga doen zoals een verjaardag of kerst ofzo :)

van dat probleem heb ik ook last hoor punk!!

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:09

Dan is de neusriem (het glanzende deel)te kort. Als dat een fractie langer is, heb je dat probleem niet.

Ik doe ook niet iedere dag mn makeup hoor. Sterker nog, ik draag meestal helemaal geen makeup :P

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:00

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:05

Wat erg

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 15:49

ach dat is echt erg!! het zou je maar gebeuren :(
ik heb het ook erg met de eigenaar te doen!!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:39

Wat vreselijk :( Y;(

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:18

Heftig ongeluk inderdaad. Bizar dat de automobilist er nog zo goed vanaf gekomen is.

Maar hopelijk gaan veel mensen deze afschuwelijke foto zien en daaronder ook de idioten op de weg die nog steeds niet willen begrijpen dat je een paard rustig en op afstand moet passeren.
Heeft natuurlijk niets met dit ongeval te maken, maar wel met de mogelijke gevolgen en wellicht een stukje bewustwording dat ze het zelf dan wel eens niet kunnen navertellen.

Uiteraard heel triest dat het dier zo aan zijn einde is gekomen en voor de eigenaresse heel veel sterkte. Je zal het maar meemaken zo.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:53

Mirranda schreef:
Heftig ongeluk inderdaad. Bizar dat de automobilist er nog zo goed vanaf gekomen is.

Maar hopelijk gaan veel mensen deze afschuwelijke foto zien en daaronder ook de idioten op de weg die nog steeds niet willen begrijpen dat je een paard rustig en op afstand moet passeren.
Heeft natuurlijk niets met dit ongeval te maken, maar wel met de mogelijke gevolgen en wellicht een stukje bewustwording dat ze het zelf dan wel eens niet kunnen navertellen.

Uiteraard heel triest dat het dier zo aan zijn einde is gekomen en voor de eigenaresse heel veel sterkte. Je zal het maar meemaken zo.

Maar dit ongeluk heeft daar toch niets mee te maken? Dit was een uitgebroken dier. Kan net zo goed een hert zijn die uit het bos springt voor je auto. Kun je als automobilist geen klap aan doen maar je vangt toch het dier wat op de straat loopt...

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:43

Klopt en dat is toch ook precies wat ik zeg. Het gaat me om de gevolgen voor dier en mens en die zijn ongeacht de oorzaak gewoon heel heftig. Dus hoop dat men dit beeld ter harte neemt als men een paard tegenkomt in het verkeer ;)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 23:25

Wat vreselijk dat ongeluk... :\

En netjes Gail! Ik wil dat ook graag kunnen, maar heb er het geduld niet voor ben ik bang... :+

Hier komt morgen de dierenarts voor een van m'n Shetjes, twijfel of het nog wel eerlijk is om d'r de winter door te doen. Gaat zo hard ineens de laatste tijd. Dus even horen wat de DA ervan vindt.

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 00:02

Zag het ongeluk ook voorbij komen op Facebook.. Echt vreselijk.. Punk is vroeger ook wel eens de straat op gegaan toen mijn vader de draad vergeten was dicht te doen. Ze hebben haar toen 's nachts bij de fokker uit het land gepikt, 5 km verderop.. Terwijl de rest van de paarden bij de buren stonden te eten.. Ik schrok me eeeecht dood.... Gelukkig ongedeerd maar sjonge dan zit je hart echt in je keel... Sinds dien controleert hij de draden wel altijd 3x :')

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 01:21

Nee dan zullen ze dit er niet mee associeren omdat het dier hier los liep. Dan is dat anders voor mensen die ook op die manier passeren.

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 09:29

gelukkig is dat mij alleen nog maar eens overdag gebeurt, toen zagen we de pony's ook in eens op de weg lopen :o

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 09:53

Vreselijk ongeluk...
Amino is hier ook wel eens alleen de weg uit gegaan...
Doodsangsten stond ik toen uit aangezien wij aan een 80km weg staan waar veel vrachtverkeer langs rijd.
Gelukkig had ik hele alerte buren die gelijk te hulp schoten en hadden we hem snel weer gevangen...
banketstaaf piepte er stiekem tussen uit terwijl ik met zijn hoofdstel bezig was :+

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 11:10

Hier is Puzzle ook wel eens tussen de draden door gekropen. :=
Kwam terug van werk en zag 'm ineens aan de verkeerde kant van de draadjes staan. :=
Dus gauw gestopt en gevangen.
Was blij dat niemand anders aan het vangen was gegaan, want hij is nogal een aparte. En als hij dan de weg op schiet, moet er niet aan denken.
Je mag daar maar 60 maar merendeel rijd daar veel te hard. :n