Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:54

Wow wat gaan jullie hard. :#

Mando, wat een mooie tekening.

Wouke loopt ook niet aangespannen (is hier ook te sensibel voor denk ik), ik ken het zelf niet. Misschien ooit een keer een aangespannen lesje.
Ben meer van het rijden. Mijn man houd niet echt van de paardensport, ik des te meer al 38 jaar lang en mijn kinderen ook.
Vandaar dat we een familiepony hebben.

Herkenbaar wanneer is de pony vrij, wil ook een keer rijden. Ga natuurlijk wel mee, maar aan rijden kom ik dan niet.

Ben ook wel van het springen, vroeger redelijk hoog gesprongen. Vind het nog steeds leuk, alhoewel mijn leeftijd nu wel een klein beetje meespeelt. De eerste is hindernis een beetje proberen.
Nu springen we gemiddeld toch wel 60-80 cm. Eigenlijk doen we alles.

Wat voeren jullie gemiddeld. De mijne krijgt 1,5 kg muesli, maar heeft hier te weinig aan. Wordt te slank :o , verhoogt naar 2 kg muesli en 1/2 kg basis brok plus hooi.

Anoniem

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:10

Voor de kar is wel de bedoeling dat we dat dit jaar gaan realiseren, bedoel heb thuis een menkar, tuig dat damella past. Dan moeten we er maar aan geloven he :))

Springen ben ik nu ook aan het opbouwen :)

Ik voer 1 kilo brok van haven basis/sportbrok plus hooi.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:14

Ik voer Mando +/- 1 kilo vippagraan per dag met als aanvulling een halve schep muesli met daarin Gluco balance en Multivit van Phytonics
Verder hooi... maar wel op rantsoen... anders heb ik straks een Plofpown

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:17

Storm krijg een halve kilo basisbrok en kilootje muesli, verder gewoon hooi/kuil en knabbelt ie ook genoeg stro weg hahah

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:12

De mijne krijgt op het moment een kilo, ik wil hem niet in laten vallen en hij reageert hier goed op :j!
Zo heb net foto's proberen te maken, maar meneer kwam telkens met zijn prethoofd op me afgerend :')
Hij stond heerlijk in het land samen met de andere paarden, morgen weer een nieuwe dag om wat te gaan doen :j

Yontheke: Wat een leukerd heb je zeg!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:20

Hier krijgen de meesten momenteel tussen de 1 en 1.5 kilo Marstal Complete per dag.
Mn drachtige merrie krijgt ruim 3 kilo Marstal fokkerijmuesli per dag..
Verder ook nog aardig wat hooi/kuil..

Straks begint t keuringsseizoen weer en dan word er weer heel wat meer voer in gekieperd.. :=

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:22

Ik ben nu nog 1 zak aan het opvoederen wat hij bij zijn vorige eigenaar ook kreeg. De Gerstemix van Mijten (waar ik absoluut niet voor ben!!!).
Hij krijgt hier nu 2x een redelijk volle schep van wat overeen komt met ongeveer 1 kg.
Ik denk dat ik hier na de Juniorix van Cavalor ga voeren, maar daar ben ik nog niet over uit.
Bij mij krijgen ze zo goed als onbeperkt hooi maar er blijft ook altijd wel wat gras op de weide staan waardoor ze kunnen knabbelen wat ze willen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:30

Juniorix is een goede keuze.. :j
Hier waar ik nu woon zitten niet zoveel Cavalor dealers volgens mij, maar ik voerde ook Cavalor toen ik nog in Zeeland woonde.. Heel fijn voer!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:36

Ik heb zelf met mijn vorige paard 3 jaar lang Lannoo gevoerd. Ik ben wel begonnen met Strucomix van Cavalor maar dat zat toen nog in zakken van 15 kg en ik had een gratenpakhuis dat erg veel kreeg. Dit werd echt wel te duur. Daarom toen overgeschakeld naar Lannoo.
Maar de juniorix van Cavalor spreekt me voor jonge paarden meer aan dan iets wat Lannoo heeft. En ik ben ook grote fan van Cavalor.
Gelukkig heb ik een dealer op 2,5 km van mijn deur :)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:45

Ik geef zelf, Basisbrok met een half schepje van dit: http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 2201/25582 (Mijn vorige haflinger, had een maagzweer. En toen heb ik van de dierenarts gehoord dat 9 van de 10 paarden een maagzweer hebben of er gevoelig voor zijn).

En krijgt hij iedere dag appels of brood of wat anders als lekkernij :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:50

Damella krijgt elke dag nog een scheut zonnebloem olie en kerabol over dr voer :j

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:55

Zo toch nog best veel biks bij allemaal zeg! (nou ja vergeleken met wat ik voer dan hè.. ;) ) Maes staat op een halve kilo sportbrok, en de rest krijgt een halve kilo onderhoud of merriebrok. (afhankelijk van of ze drachtig zijn of niet :+ ) De merriebrok gaat over een week of twee op ongeveer 1 kilo. En daarnaast bijna onbeperkt hooi, daar doen ze het super op! Geen plofpaarden gelukkig (nou ja op de drie drachtige dames na dan.. :+ ) Ik zal even fotos uploaden, heb Maes ook op de foto gezet in de sneeuw, had hem met het mooie weer even gewassen, dus hij was toonbaar genoeg! :D

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:07

Anne krijgt ook 2 x een halve kilo brok en daar doet ze het prima op! :)

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:40

Vind het eigenlijk ook wel veel wat ik voer. :o Want ik wil haar niet heet hebben, is al een rappe tante.
Als ze weer aan is gekomen weer terug op de 1-1,5 kg. Gisteren is ze ook ontwormd .
Afbeelding

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:09

@Wouke: Ik vind haar helemaal niet zo gek qua conditie hoor! Misschien ietsiepietsie meer een buikje, maar vind haar zo helemaal niet zo slecht! Ik persoonlijk zou het trouwens eerder oplossen door wat meer ruwvoer nog te geven, maar misschien dat ze al heel veel krijgt?

Ik heb net even een topic gemaakt van Maes in het winterzonnetje vanochtend:
[JITP] Maes aan 't genieten van de sneeuw!

Alvast een voorproefje:
Afbeelding
<3
Afbeelding

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:13

Ze is niet extreem mager, het is ook het type haflinger! maar meer vetjes zouden haar niet misstaan! :j

Afke: Wat een prachtige foto's zeg! Hij ziet er goed uit!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:14

Ik vind haar ook niet zo gek slecht in conditie.. Ik zou het idd ook oplossen met meer hooi, krijgt ze net wat meer buikvulling van. :)

Gave foto's Afke! Bij jullie ligt veel meer sneeuw dan hier.. Hier ligt er inmiddels niks meer.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:16

Zal me ook nog even opnieuw voorstellen, hoewel ik voornamelijk meelees omdat ik het best druk heb.
Mijn naam is Nancy ben 35,heb drie kids van 10,8 en 2. Daarnaast heb ik een fulltime baan als hypotheekadviseur.
De oudste is een meid, door haar ben ik herintreder op paardrij gebied en dat heeft ons vorig jaar doen besluiten om een manege maflinger, genaamd Wiebel te kopen.
Wiebel is een ruin en afgelopen zaterdag 8 geworden.
Zijn vader is Wolkenstein B.
En ik doe wat aan rondhobbelen en heb vandaag mijn eerste vliegles gehad.
Het verschil in temperatuur was blijkbaar zo groot dat het een goede aanleiding vormde om even de rug bol te maken en sprintjes te trekken met wat schijnbewegingen en een stevige stop.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:17

Wat fijn @Faringo dat je zo lekker vroeg naar huis kon!

Hopelijk is Athos er snel weer vanaf @EngeltjeS

Wauw mooie plaatjes @maessie!

Hier helaas geen sneeuw foto's -O- toen ik zo ver was om naar stal was alle sneeuw al
weer weg....jammer jammer...
Heb wel even gereden in de frisse wind...brrr was is het koud zeg :brr:
Pien was ook lekker fris hihihi...

Pien is ook voor de wagen beleerd :j vind vriendlief vooral erg leuk :))

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:18

ik zie dit topic toch wel vaker voorbij komen...maar dacht ach ik reageer niet, want ze blijft waarschijnlijk niet lang hier..

Maar ik wil me hier toch ook melden, omdat ik ook 21+ (25) ben en een haflinger heb :D
Maarrr, ze blijft hier dus niet lang, want ik zocht een brave pony, voor de kinderlesjes. Maar ze is een pittige dame, en tegelijk onzeker hier in de bak! Dus dat gaat niet helemaal lekker...
Het was wel de bedoeling haar even in de lessen te gebruiken, om mijn andere lespony wat rust te geven (die loopt elke dag een lesje) : en daarna te verkopen.

Maar nu is het dus zo dat ze eigenlijk direct weg moet. Dus ik kom hier met nog een reden; om te kijken of jullie haflingerliefhebbers een goed plekje voor haar weten.
Ik doe haar liever niet naar een handelaar. Ik zou ze namelijk om kunnen ruilen voor een leuke kinderpony, maar het is een SCHAT van een haflinger, en verdient nu een lieve baas; en niet eerst weer op een handelsstal te staan...

dit is de knappe haf:
Afbeelding
Afbeelding

en ze staat hier ook te koop op bokt: http://www.bokt.nl/markt/ad/129668/liev ... evorderden.

Om in te haken waar jullie over praten: ik voer die van mij nu maismeel en nog maar enkele handjes biks/muesli.
bij binnenkomst was ze wat schraal, niks ergs aan; maar door de verhuizing had ze blijkbaar veel stress en was ze binnen enkele dagen echt máger. Terwijl ze hier op onbeperkt weidehooi staan. dus goed gaan voeren: met maismeel maar ook met biks. een kilo smorgens en savonds; halfje biks en halfje muesli. Dit liep uit op een stuiterende haflinger haha, dus zodra ze goed op gewicht was weer afgebouwd, en nu krijgt wel de maismeel nog om haar op gewicht te houden, en wat muesli voor de vitamines. Of een pavokoek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:28

Welkom :)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:41

Welkom!

Hier inmiddels ook geen sneeuw meer hoor ;) t eerste wat ik vancohtend heb gedaan is Maes naar buiten en camera erbij ;) Toen was het zonnetje er ook nog mooi bij :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:43

Hier ligt ondertussen toch wel wat sneeuw. Direct eens gaan kijken wat Amaro daar van vind :D

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:53

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:52

Zo ben even bij paps thuis, daar eet ik zometeen lekker een happie mee.

Net met Storm gereden, tjeempie wat was het koud. De sneeuwvlokjes dwarrelden ook nog eens om ons heen. Hij deed het wel prima vandaag, kwam zelfs op een punt dat ie het even niet meer snapte. Wilde hem in de ontspanning meer voorwaarts rijden, maar dat wilde er echt even niet in. Hij ging echt hele vreemde galopsprongetjes maken haha. Zelfs met meer ruimte van voren ging het niet veel beter. Ach weer een werkpuntje erbij, Ben allang blij dat hij nu gewoon laag wil blijven.

Straks nog even boodschapjes doen en dan lekker op de bank.

@ Marinda, jammer dat de sneeuw al weg was. In iedere geval een jolige Pien haha.

Moet eten, straks weer een verdere reactie van mij ;-)