[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lin88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 14:28

Ben weer thuis maar wat begint het al super koud te worden zeg.

Heb even nieuwe fotos gemaakt van zijn manen hoop dat deze duidelijker zijn.
De manen zijn ongeveer een handbreedte lang, heeft geen korstjes of wondjes.

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 14:32

het ziet er niet echt uit als ecxeem, idd meer alsof er aan geknabbeld is :)

Nou, ik heb mijn besluit genomen, ik ga opzoek naar een verzorgen/bijrijder voor de paardjes, ik ben aan het eind van de dag vaak gewoon helemaal op en dan heb ik gewoon geen zin/tijd meer voor de paarden... Dan heb ik er liever een verzorgertje bij :)

Lin88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 14:51

Succes met zoeken Peelie. Wil je echt een verzorgster of een leaser? Aan allebei zitten natuurlijk voordelen.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 14:56

denk ook dat er aan geknabbeld is.. maar anngel haar manen zien er nu ook zo uit.. dus ik weet het niet .

Angel was weer super lief! netjes drafje en nette galop! gelukkig niet scherp door de bocht en denken van: raceee! ze was echt braaf! helaas niet netjes laag maar dat maak me even niet zoveel uit! Buurmeisje kwam weer en heb eerst zelf gereden. Vriendje luck was ook in de bak want stalgenootje kon weer lekker rijden! Dus we hebben ff gereden. Daarna buurmeisje er weer op.. nou heb er bijna niet naar gekeken.. het gaat zo goed :P Daarna even wat foto's gemaakt van stalgenootje en dr vriend en daarna even op luck gezeten! heel anders maar hij zit echt wel lekker :P
daarna angel lekker in de bak gelaten en nog 2 anderen paarden erbij gezet
dus ze staat extra lang buiten :9
foto's komen zo! krijg ze van stalgenoot door

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 14:58

nee, een leaser is te vast... ik wil gewoon iemand die de paardjes door de week af en toe verzorgd voor me...

en op Mara mogen ze dan zo af en toe een stukje rijden voor een schappelijk bedrag. want dan komt ook gebrui van zadel/hoofdstel/paard er bij kijken..

ik moe aar even kijk hoe het uitpakt :)

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 15:15

staat het? :P
vind luck echt super leuk! :D
Afbeelding
Afbeelding

buurmeisje weer op angel. zo heeft ze denk een kwartier rondjes gestapt in de bak! hoefde er niet eens naar te kijken :P angel is zo mak!
Afbeelding

Angel is nu precies 4 maanden drachtig..
maar ze begin al een buikje te krijgen vind ik!
Afbeelding
Afbeelding

Lin88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 15:17

Wat een leuke foto!!! Die luck is inderdaad een lekker dier zeg

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 15:39

Wat een lieve foto,s angel ziet er goed uit..

Ik heb vanmorgen voor het eerst met Kim een buiten ritje gedaan ze was zo braaf :) :)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:41

Nathalie83 schreef:
Zo, meld me ook nog ff snel :P

Freya, je kunt prima 'longeren' met een touw halser hoor. Als ik met Marena grondwerk doen, doe ik ook altijd cirkelen (longeren) Alleen Marena trekt/hangt niet naar het halster en als ze dat wel doet is ze met een kleine/zachte ophouding te corrigen..

Mooie Wenner weer voorbij zien komen!! enne wat is jou deken nog schoon!!

K weet nie zo goed wat ik er van vind Freya, aan ene kant idd zou ze jou eerst moeten helpen. maar aan de andere kant.. als ik al poos bij de kassa sta te wachten, en iemand wordt zo maar voorgelaten zou ik dat ook weer nie leuk vinden.. Mooielijk punt..

Ja dat snap ik, maar ik was eerder in de winkel en eerder aan de beurt, het is dat ik wat moest ruilen, anders was ik zo weg gelopen. Als ze gevraagd had of ze andere klanten eerder mocht helpen, oke, maar dat is ook niet gebeurt.

Over touwhalster, ik heb geleerd om daar niet mee te longeren, vandaag mijn reactie. Als ze goed schrikken en weg schieten, heb je niks te vertellen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:54

Balen van Mara Peelie, maar wel weer fijn van Matador.
Liekje jij sterkte :(:)
Lin88: vind het er ook niet echt als eczeem uitzien, wel zonde van d'r manen zeg.

Vandaag meisje op James gereden met een ander zadel en het bit van gisteren, ging helemaal goed!! Doet mijn vertrouwen ook een boost geven :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:57

Freya schreef:
Over touwhalster, ik heb geleerd om daar niet mee te longeren, vandaag mijn reactie. Als ze goed schrikken en weg schieten, heb je niks te vertellen.

Hoezo heb je dan niks te vertellen? Met een touwhalster heb ik bij peep meer te vertellen dan met een gewoon halster. Hoofdstel is kapot dus moet wachten tot me nieuwe binnen is en kon er op dat moment ook geen een lenen maar wel touwhalster en wou der tocj beweging geven.

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:00

leuke foto's liekjje ! en lucky is indd heerlijk ik ken hem ook <3

denet helemaal super op cupje buitengereden ben weer helemaal in de wolken hij was zo lief !

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:04

Marlis schreef:
Freya schreef:

Hoezo heb je dan niks te vertellen? Met een touwhalster heb ik bij peep meer te vertellen dan met een gewoon halster. Hoofdstel is kapot dus moet wachten tot me nieuwe binnen is en kon er op dat moment ook geen een lenen maar wel touwhalster en wou der tocj beweging geven.

Is geen verwijt ofzo, maar vond / vind het alleen raar, omdat touwhalsters zo scherp zijn en scherp in werken.
Bij die van mij hoef je haar echt niet zonder bit te longeren, zelfs met bit gaat ze de andere kant op.
Maar zal de volgende keer me commetaar voor me houden.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:06

Roxylove heerlijk zeg zo buiten rijden wil ik ook kunnen!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:12

[/quote]
Hoezo heb je dan niks te vertellen? Met een touwhalster heb ik bij peep meer te vertellen dan met een gewoon halster. Hoofdstel is kapot dus moet wachten tot me nieuwe binnen is en kon er op dat moment ook geen een lenen maar wel touwhalster en wou der tocj beweging geven.[/quote]

Is geen verwijt ofzo, maar vond / vind het alleen raar, omdat touwhalsters zo scherp zijn en scherp in werken.
Bij die van mij hoef je haar echt niet zonder bit te longeren, zelfs met bit gaat ze de andere kant op.
Maar zal de volgende keer me commetaar voor me houden.[/quote]
Ik vat het niet als commentaar op maar zou zelf niet weten waarom je niet met touwhalster kan lopngeren beterus dat was eigenlijk meer me vraag. Omdat het wat scherper inwerkt dan een gewoon halster gebruikte ik dit. Peep kan ook bitloos gelongeerd /gereden worden.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:16

fijn dat je lekker buiten heb kunnen rijden!
ik wil over een tijdje ook naar buiten! gewoon met uitstappen beginnen! doe het nu al met het meisje die elke dag komt :P
volgend weekend vrijspringen! ben benieuwd!

lucky is zo'n leukerdje! :P

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:28

Balen van Mara.. Goed van je dat je iig de zadelmaker je zadel laat nakijken, da kan zo op z'n tijd sowieso geen kwaad.

Lin ik denk ook dat je paardje vriendjes is met een manen knager.. Vind het er zeker niet uitzien als exceem.

Goed van je Gail dat je het besluit genomen hebt!! het zal voor je zelf vast een verlichting zijn als je een verzorgster hebt die goed bevalt :)

Angel ook weer super braaf :)

Liekje, staat je zeker!! Tis alleen absoluut niet mijn type paard :D Nalie is van de koudbloedjes :P

Freya, Ja idd dan had ze eerst jou moeten helpen of idd vragen of je het goed vindt.

Touwhalster is puur bedoeld voor grondwerken. cirkelen is een onderdeel van het grondwerken. maar als je aan het cirkelen toe bent, heb je als het goed is je paard goed onder apel en zou hij niet meer mogen wegschieten.. Tuurlijk schrikken kan altijd, maar dan heb je met dit halster zeker net zoveel te vertellen als met een hoofdstel.
Waar ik me wel altijd aan irriteer is dat sommige mensen zo'n halster gebruiken als gewoon halster 'omdat het zo leuk staat'
Owja en als ik wel een jong paard oid longeer met zo'n halster doe ik dat los en in de longeerbak..

Het komt vast helemaal goed met James Myour :)

Scherp inwerken van touwhalster valt ook heel erg mee hoor, het wordt gezegt idd maar is zeker niet waar. je hebt alleen 2 lichte drukpunten op de neus. Het halster is eigenlijk simpel gezegt gewoon niet om druk op uit te oefenen maar puur als hulp middel voordat je je paard helemaal los hebt lopen.
Dus als je een paard hebt dat erg aan het leadrope/longe hangt/trekt heb je idd gelijk en moet je idd geen touwhalster gebruiken..
Enne Je moet zeker je commentaar niet voor je houden!! Zo leer je toch juist alleen maar bij :)
Ik zal eens kijken of ik morgenavond een foto kan maken van Marena tijdens het cirkelen (longeren)

Nu ff over mezelf :P
Vanmiddag weer les met Marena gehad. Gaat echt super goed!! Ze liep alleen na de les (niet tijdens) ineens weer kreupel :? en de bak was ook niet hard ofzo.. maar ff in de gaten houden dus wat het nou is..
Daarna nog ff met Luna bezig geweest. Ze pikt alles ook snel op en vind de aandacht heerlijk :P

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:36

Vreemd dat ze ineens weer kreupel liep, maar fijn dat je super gelest hebt!

Met James komt het allemaal wel goed dat weet ik zeker, ik moet alleen ff minder dozig worden :D

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:05

Peelie schreef:
Myour, mooi dat James beter reageerd op dit bitje, waarom ben je zo tegen enkel gebroken?

Ik herinnerde me deze vraag nog. Ik ben er niet super tegen maar het idee dat het meer op de lagen inwerkt en in het gehemelte kan prikken staat mij niet zo aan. Maar als James zo laat zien dat hij dit prettiger vindt, dan is dat zo :)

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:19

heb best wel zin in morgen! :D
eerst werken tot 3.. is weer wat minder daarna snel naar huis omkleden en naar stal. heb met een stalgenootje afgesproken om te gaan rijden! eerst zij maak ik foto's en dan andersom! :D en misschien nog even een ruil ;) en die avond weer lessen!
gezellig.. mag een jongen ophalen die is zoooo grappig. lig helemaal dubbel om hem! dus heb ook altijd nog even wat te lachen met lessen.. :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:29

Aha, maar dat klopt idd dat het meer op de lagen werkt en op het gehemelte echt zo'n notenkraker effect.
Vandaag mijn hoofdstel en zadel ed weer schoon gemaakt en ingevet. Ik wou eigenlijk ook een stukje zonder zadel gaan rijden, maar ik had het uiteindelijk zoooooo koud dat ik niet ben gaan rijden... Jammer, maar mijn handen waren ijsklompjes.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:49

na ik heb vandaag dus gereden in leusden

vond het zelf erg goed gaan wel wat kleine foutjes maarja
maar helaas dacht de jury even anders 179 178
naja zondag doen we dan nog meer ons best:P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:55

was dat een haflingerwedstrijd??

Ik heb mijn startkaard nogsteeds niet terug... Echt vervelend...

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:10

ja klopt

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:20

Wat een oliebol Naomi pffff dat is 2x netaan niet. Balen!!