Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:23

Daar is Marinda ook weer! Heb je nu wel wat kunnen slapen?

Het sneeuwt... Maar het weerbericht zegt dat het woensdag overdag al weer royaal boven nul is, kom maar op met het voorjaar!

Ik denk dat ik vandaag maar eens even in de Action rond ga sneupen, vind dat altijd een leuke winkel om in rond te neuzen. Eén nadeel: ik kom er altijd met een tas vol spullen weg hihi.

EngeltjeS

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:25

Paulien, Equitana is zo super gaaf! Wat ga je allemaal kopen?

Klasien, woensdag, hoe warm word het dan? En wat zijn de nacht temperaturen?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:30

@ EngeltjeS : Hij stond bij de vorige eigenaren overdag ook altijd buiten en snachts binnen. Bij mij staat hij 24/7 buiten omdat hij naar binnen kan wanneer hij wil en ik het hooi ook altijd in de stal voer anders wordt het een smeerboel op de weide. Hij kwam uit de trailer en is op de weide gegaan alsof hij er al 10 jaar stond. Trok niet eens een sprintje ofzo. Ging gewoon lekker wat grazen :D. Hij durft gaat ook nog niet erg ver weg van de andere pony denk ik zo.
Ik ga hem straks even aan het halster eens tot achteraan in de weide meenemen. Heeft hij ook direct weer even het halster aan aangezien die bij de vorige eigenaren ook nooit af ging en ik liever geen paarden met halster op de weide zet.

@ Klasien: Ik heb gelukkig geen action dicht in de buurt :D. Lekker shoppen vandaag!

@ Paulien: Equitana is zo gaaf. Mijn lesgeefster is persoonlijk uitgenodigd door Pat Parelli omdat ze erg in haar en haar vriendin geinteresseerd zijn. Jammer dat ik niet kan gaan. Wat wil je allemaal gaan bekijken?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:31

Gaaf Paulien naar Equitana. Ik zou dit jaar ook gaan, maar ga toch maar niet. Wil mijn geld bewaren voor mijn Amerika vakantie en weet van mezelf dat ik me echt niet in kan houden als ik op Equitana ben haha. Over 2 jaar wil ik zeker gaan.

Hopen dat het met Athos ook wat beter gaat vandaag.

Lekker joh paardje weer fijn op het land.

Shoppen bij de Action is altijd leuk. Vind het ook echt een superleuke winkel. Aardig wat dingen terug te vinden in mijn huis uit die winkel.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:33

Pfff wat gaan jullie snel zeg!

@Marinda: Leuk dat je hier ook bent! Gaat het goed met Pien? En wat lief dat ze je zo ontzettend verrast hebben!
@Yontheke: Ah wat een guppie nog!

En er had iemand hier het over Amorak, maar daar heb ik echt nog nooit van gehoord moet ik zeggen. Dat is dan wel een heel onbekende hengst! (of issie duits ofzo?) Amarok heeft volgens mij toch een poosje hier in de buurt gestaan, maar geloof niet dat hij superveel merries gedekt heeft. (Heeft hij niet bij Berghuis gestaan ofzo?)

@Sita: Gaat ze de oefencross in Oenkerk ook meerijden? Is wel een supermooie locatie!
@Engeltje: heb je de Bit'ten al uit? :P

Ik zal zo ook weer even richting de paardjes, was net weer zo lekker aan het trainen, maar er ligt hier weer een pak sneeuw :( Nou ja, stallen moeten toch gedaan, en maar eens kijken of Maes even een paar rondjes aan de longe kan. Morgen komt He.leen Maes en Larissa weer even loshalen, dan beginnen ze het seizoen straks weer fris en fruitig! Het weekeind hebben ze het rustig gehad, moest zaterdag ook werken. Was wel leuk, we hadden een turkse delegatie in de winkel! En die gingen er met een winkelwagen vol weer uit. (voor de kenners, normaal hebben we dus geen winkelwagentjes :+ ) Ze hadden koekjes mee die we moesten proberen, nou die waren wat minder, maar goed... In elk geval weer een hele ervaring rijker!

@Engeltje: Mocht je trouwens ook mee naar de Equitana willen, (en geld voor de anderen ook natuurlijk) wij zijn bezig om een bus vol te krijgen om 23 Maart die kant op te gaan! (kosten 35,- inclusief entree)
Ook hier een redelijke actionfan, al is het wat minder geworden sinds ik er gewerkt heb. Pff echt niet leuk daar! Maar wel leuke spulletjes!

Pff willen jullie ff niet posten, krijg mn bericht niet geplaatst zo :P :+

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:34

Woensdag hebben ze het over temperaturen van 4 graden boven nul, de nachten helaas nog wel een paar graden onder nul. Maar als het overdag zoveel warmer is, bevriest de grond vast niet, toch? Hoop ik?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:37

Klasien, bij ons was de grond gewoon stijf bevroren van het vriezen van vannacht. Maar wij liggen ook wel in een open vlakte.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:42

Bij ons was de boel nog niet bevroren maar hoe dat na vannacht is weet is niet.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:43

Ik ben nog niet buiten geweest, dus geen idee hoe de grond nu is. Gisteren was er nog niets bevroren, ook geen korstig bovenlaagje.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:02

Heeft er hier ook iemand zijn haf voor de koets laten beleren?
Ik heb Amaro samen met mijn man (zo grappig dat ik dit nu kan en moet zeggen, ik ben op 1 maart pas getrouwd) gekocht en hij heeft helemaal niets met paardrijden (eigenlijk ook niet echt met paarden in het algemeen) maar doet wel graag klusjes op stal. Maar hij zou op deze manier dan misschien ook iets met Amaro kunnen doen later.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:35

Goedemorgen,

Wat een apart weertje.. :=
Aan de ene kant van de boerderij sneeuwt t heel hard, aan de andere kant schijnt de zon.. :')

Afke, ik weet niet of ze Oenkerk mee wilde rijden. Volgens mij niet, want dat is hetzelfde weekend geloof ik? Er was iets mee, maar weet niet meer wat.
Oh enne, over de geitjes wat je op Facebook zei, ik zal t tegen Hotze zeggen. Dan zal die vast wel een keer contact met jullie opnemen. :)

Hier geen haffies voor de wagen, maar de vriend van Marinda wil onze jonge merrie wel beleren geloof ik! :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:38

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:40

Oenkerk ligt achter Leeuwarden..

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:44

Goh ben nu alweer je echte namen vergeten...ben daar zo slecht in haha.

Ik ga zeker meekijken Mando, volgens mij gaat het erg mooi worden. Zij kan echt zo gaaf en mooi tekenen.

Oefencross zou ik ook nog wel eens willen doen, maar is lastig hier in de regio. Zeker zonder vervoer enz.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:46

:)* Ik weet al wat t met Oenkerk was, dat is op 2e pasen.. En dan heb ik net 2 dagen concours gehad, dus dat word dan wel wat teveel van t goeie..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:06

Wow Esmee, dat ziet er veelbelovend uit. Spannend naar het eind resultaat

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:09

Yontheke schreef:
Ik heb Amaro samen met mijn man (zo grappig dat ik dit nu kan en moet zeggen, ik ben op 1 maart pas getrouwd) gekocht en hij heeft helemaal niets met paardrijden (eigenlijk ook niet echt met paarden in het algemeen) maar doet wel graag klusjes op stal. Maar hij zou op deze manier dan misschien ook iets met Amaro kunnen doen later.

haha be careful what you wish for

Ik vond het ook altijd zo jammer dat mijn man alle klussen thuis voor de paarden moest doen, terwijl ik aan het rijden was. Cursusje mennen kado gedaan aantal jaar terug. ................................ haha nu draait alles om zijn mensport en pas ik mijn wedstrijdseizoen onder het zadel daarop aan.
Hij en onze haflinger zijn inmiddels ZZ dressuur mennen en Z vaardigheid mennen en moet ik aan hem vragen of ik kan rijden die dag. grrrrrrrrrrrrrrrrrr
[AR-ITP] Haflinger Janouk vandaag startgerechtigd ZZ dressuur mennen!

dus weet waar je aan begint.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:11

goedemorgen...
Witte wereld hier :\ denk dat de camera maar mee naar stal gaat vanmiddag..
misschien kan ik nog wat mooi plaatjes van Pien schieten,hij staat alleen op ijzers dus even
zien hoe hij zich daar mee red in de sneeuw :=
de zon schijnt wel heerlijk dus dan kan ik er wel van genieten!

Shopze vanmiddag Klasien :)

Nog gefeliciteerd Yontheke!
Mijn vriend is wel een echte paardenman :j hij heeft nu zelfs een eigen verzorg poown :))
Hiervoor heeft hij Friska van een diepte punt opnieuw opgeleid vanaf de grond en nu was
het de bedoeling om Silby weer voor de wagen te zetten...maar ja....
Ik vind het heerlijk dan hij ook zo met de paardjes bezig is!

ik ben echt geen spring held,dus (oefen) cross slaan wij maar over :')

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:14

janouk schreef:
Yontheke schreef:

haha be careful what you wish for

Ik vond het ook altijd zo jammer dat mijn man alle klussen thuis voor de paarden moest doen, terwijl ik aan het rijden was. Cursusje mennen kado gedaan aantal jaar terug. ................................ haha nu draait alles om zijn mensport en pas ik mijn wedstrijdseizoen onder het zadel daarop aan.
Hij en onze haflinger zijn inmiddels ZZ dressuur mennen en Z vaardigheid mennen en moet ik aan hem vragen of ik kan rijden die dag. grrrrrrrrrrrrrrrrrr
[AR-ITP] Haflinger Janouk vandaag startgerechtigd ZZ dressuur mennen!

dus weet waar je aan begint.

Laat ik hem dus maar niet op ideeën brengen :Y)
Wel fijn als je beide met de paardensport bezig kunt zijn.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:15

Jippie ik ga lekker om half 1 naar huis vandaag :-). Heb ik gewoon de tijd om Storm te doen en heb ik toch nog een avondje vrij deze week. Volgende week donderdag (vaste vrije dag) ga ik deze uurtjes dan weer inhalen :-).

Hafje van een vriendin van mij loopt ook voor de wagen. Heb er wel eens aan gedacht om Storm ook te laten beleren maar heb daar even geen geld voor. Zou het dan ook voor mijn vader doen zodat hij lekker mee kan op de wagen voor een leuk ritje. Bij mij in de omgeving zit de stalling van Kood de Ronde waar ik hem dan zo laten beleren, maar wie weet in de toekomst. Hij heeft al wel eens het tuig en menhoofdstel ingehad van de haf van die vriendin van me. Boeide hem totaal niet en hij liep er gewoon relaxed mee rond.

Wel leuk dat jullie mannen/vrienden interesse hebben in paarden. Zo 1 zoek ik er ook nog haha.

Altijd leuk Marinda wat foto's in de sneeuw!! Ligt er zoveel sneeuw bij jullie dan? Hier helemaal niets.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:17

Wat fijn Faringo.
Hier ligt trouwens nog niets van sneeuw al sneeuwt het wel heel erg fijn op de moment.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:50

Yontheke, wat leuk dat ie zo relaxt is :) goed teken voor later denk ik.

Annemarie, over 2 jaar wil ik ook naar Equitana. Gezellig samen met me moeder in ieder geval :)
We hebben nu de tijd om goed te sparen er voor *\o/* (al zou je iedere maand 10 euro sparen, dan heb je al een mooi bedrag :D )

Hey Maessie, oo ik heb de eerste avond twee dozen vluchtig door gekeken haha. Inmiddels staan er drie dozen op zolder en heb ik 1.5 doos beneden staan. Ben lekker aan het neuzen door de boekjes haha. Hier ben ik héél lang zoet mee.
Goeie klanten gehad dus! :D Dat is altijd leuk! Wel minder van de koekjes haha.
Bedankt voor je informatie over Equitana, helaas heb ik nu geen geld er voor -O- wie weet over 2 jaar! :D

Athos zag er beter uit vanmorgen *\o/* hij lijkt weer helemaal de oude, alleen had ie nog wel spuitpoep...
Ben vanmorgen direct doorgereden naar de dierenarts en die vertelde me dat dit wel vaker voorkwam.
Of te wel: deze wormenkur neem ik niet meer :')

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:06

Iedereen sneeuw, maar ik zie amper een witte wereld :n
Gelukkig gaat het beter met Athos en heeft Faringo wat beter kunnen slapen! Ik heb gisteren ook Obese gekeken, maar wat een leuk mens was dat zeg!

Voor de kar beleren lijkt me echt leuk, ik zie altijd van die foto's en filmpjes met een slee achter het paard! Dat lijkt me ooit in de toekomst echt gaaf :D

Ik ga zo maar eens naar stal toe, even kijken wat ik nu met Adje ga doen?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:14

Sita_ schreef:
:)* Ik weet al wat t met Oenkerk was, dat is op 2e pasen.. En dan heb ik net 2 dagen concours gehad, dus dat word dan wel wat teveel van t goeie..

Ow ik ook dan heb ik 2 dagen Gersloot en dan de maandag een clinic. Doosje mag aan de bak.

Ja gaaf he, zij kan zo mooi tekenen.. blijkt ergens een achternichtje van me te zijn...
dat maakt het nog leuker.

Het heeft geen haast maar vind het wel geweldig om dat straks aan de muur te hebben.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:15

Mando: Was nog vergeten op jou te reageren, maar het ziet er echt heel mooi uit! Dat is pas tekenen :j