[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

harmony12

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:38

goedemorgenn :D

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:07

goede middag allemaal.
vandaag de gordijnen in me huisje opgehangen.
er is in die kamer ook al behangen.
nu zie je het pas echt opschietten en mooi worden.
kan niet wachten tot het af is.

veder ging het met maxi gisteren wat beter.
ze had wel last van haar spieren.
ik liet haar balkjes lopen dit leek me wel te helpen voor haar spieren die vast zitten.

veder heb ik haar een 200 grams deken opgedaan (en haar eczeem deken heeft ze ook nog op)
wand maxi kon zich niet tot nouwlijks warm houden en haar spieren doen al zo'n pijn.
en ze staan nog altijd 24-7 buiten.
zodra ze binnen komen krijgt ze haar gevoerde regendeken terug op.
dan is het in de avond/nacht ook warmer voor haar als dat ze buiten staat.

iemand nog meer tips om je paard zijn spieren goed los te krijgen?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:33

Een osteopaat bellen !

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:14

ik zou ook inderdaad even de osteophaat bellen!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:04

Hello. Vanmiddag bij die stal wezen kijken! Ben echt super enthousiast..vind alleen de stal die ze nu beschikbaar hebben te klein voor Marit. Ik wacht dus maar totdat ze iets groters vrij hebben..En misschien dat ik in de tussentijd iets anders vind.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:17

Ja inderdaad niet overhaast gaan doen maar fijn dat je een optie hebt gevonden

is het nog wel uit te houden op de huidige stal?

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:50

Ja nog wel. Het zijn momenten dat ik echt denk GRRRRR. Maar goed..zolang ik niks beters voor Marit kan vinden houd het op.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:02

jastiehorse: fijn dat het er goed uit ziet! en wie weet kun je met overleg een grotere stal krijgen?
shilady: succes woensdag !!
marlis: het is veel 285 maar je heb wel je paardjes bij elkaar. Zou er goed overnadenken, en even alles goed uitrekenen en kijken of je geld overhoud, en desnoods spaar je elke maand een aantal bedrag dat je haar bijvoorbeeld volgende winter bij peeps kan zetten?

hier gaat alles goed! Vandaag me staldeur rood geverfd! :D en heel veel opgeruimd!
we zijn klaar voor de winter! Ga even reflectie spullen zoeken want wil gaan wandelen met lely , en dat is veel in het donker!
ze komen donderdag naar binnen! *\o/*

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:05

Komt goed! thanks liekiejj

Bof nog steeds dat ik hier zoon goede stal heb kunnen vinden voor jade .
en ik kan lekker zelf beslissen wat er allemaal gevoert word wat ik ook top vind :j

Heb besloten om toch voor een merrie te kijken waar ik over niet al te lange tijd aan de slag mee kan.
heb al weer iets op het oog dus ga er na deze maand kijken en als het even mee zit heb ik begin december er weer een paardje bij . Mn vriend vind het ook een mooi ding.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:16

Liekje, er is nu geen grotere box beschikbaar. Dus dat word wachten..geen idee hoe lang dat gaat duren dus kijk ondertussen wel rond maar niet heel actief meer.

Wat leuk dat je wilt gaan wandelen met Lely! Vanaf volgende week word het nog eerder donker he..bah! Echt geen zin in de winter..

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:30

Mijn werkweekend zit er weer op. Ben helemaal kapot.
Heb het nog steeds niet naar mijn zin op mijn nieuwe afdeling(waar ik nu vanaf 27 september zit), ga vaak ook echt met tegen zin, het is totaal niet mijn ding gewoon. Je went er wel aan en leert ze kennen en alle bewoners zijn weer anders, maar toch gewoon niks voor mij. Kwam vandaag in de brasserie een bewoner van mijn vorige afdeling tegen, ook PG(demente) afdeling maar in andere mate en die herkende mij gelijk was gelijk helemaal blij me te zien. Dat maakten mijn dag weer een beetje goed.
Heel t weekend tot half 12 staan wassen en om 7 uur beginnen en dan nog zelf het ontbijt, koffie, warme eten en opruimen en bedden opmaken ook nog erbij buiten de 8 bewoners om te wassen. Drukdrukdruk dus.

Verdr aan mijn potfolio gewerkt die morgen ingeleverd moet worden, waarop je negatief of positief studieadvies krijgt. Maar heb niet alles af, van nederlands(waar je opdrachten doet etc) ben ik mn code kwijt :( en van rekenen snap ik het allemaal gewoon echt totaal niet. Hopelijk red ik dat morgen op school zef om nog af te maken met uitleg.

Vrijdag ga ik na mijn werk eindelijk weer naar Kyra. Wat mis ik de kleine rakker zeg.
En hopelijk zaterdag Peeps verhuizen naar de hit actief, Anous gaat morgen Sta-rho bellen voor een trailer.... Hopen dat haar hoeven het daar goed doen(is ook veel verhard) peeps heeft altijd al korte hoeven gehad maar wel goede hoeven verder :) Schijn een stadium van 3 maanden te zijn waarop de hoeven een signaal naar de hersenen sturen dat de hoeven sneller slijten en dus sneller moeten groeien. Ze zal dus echt wel een tijd gevoelig gaan lopen denk ik. Duimen jullie mee?

En ga rustig aan kijken of het haalbaar is om Kyra ook in te schrijven voor de hit actief, er is nu een wachtlijst voor en heb zoiezo 2 maanden opzegtermijn bij de opfok. Vanaf volgende maand ga ik gewoon kijken wat ik over houd aan kosten, als alle vaste kosten er af zijn. Deze maand wordt een dure maand want huidige stalling(zal wel weer 300 zijn) betaal je aan het eind van de maand voor de maand de geweest is en in de hit actief betaal je begin van de maand voor de maand die komen gaat.
Vind het gewoon niet fijn dat ik niet regelmatig naar Kyra kan....

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:42

Maar ik begrijp dus dat je kyra het liefst over niet al te lange tijd ook in de hit actief wil?

Jastie ik zou echt zeker verder kijken idd
want je weet niet wanneer er een grotere box vrij komt
voor het zelfde geldt heeft iedereen het daar hardstikke naar hun zin die er nu staan en gaat er niemand weg.... Niet wedden op 1 paard.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:46

Zou ik wel willen ja, maar ik weet nog niet of het haalbaar is.
Is het niet haalbaar blijft ze nog in de opfok is het wel haalbaar wil ik haar naar de hit actief ook.
Zie ik haar elke dag, kan lekker poetsen/tutten en wandelen en ze staat heel het jaar door ook in groepsverband. Staat ook een jaarlinger al in de hit actief. Maar ik heb echt nog geen idee of het uberhoud haalbaar is.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:58

Oke
maarja meschien als jij ook een autootje heb over een tijdje dat je der ook weer wat vaker kan zien.

Maar het is aan jullie.

Jade gaat nu ook richting de 2jr
Moet zeggen dat hij tussen de volwassen paarden goed functioneert :j

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:01

shilady schreef:
Oke
maarja meschien als jij ook een autootje heb over een tijdje dat je der ook weer wat vaker kan zien.

Maar het is aan jullie.

Jade gaat nu ook richting de 2jr
Moet zeggen dat hij tussen de volwassen paarden goed functioneert :j

Voorlopig vind ik een eigen autotje overbodig. Werk 5 minuten van huis en naar Peeps gaan we vrijwel altijd samen en hebben we andere dienst gaat een van ons. Anous werkt over 2 weken ook 5 minuten van huis dus ja...
En het is 40 minuten rijden en terug ook weer dus zit je al op 80 minuten in de auto zitten en als er file is natuurlijk langer.
En na 6e willen ze liever niet dat er bezoek is en zondag ook niet dus erg lastig als je bijna elke dag tot half 4 werkt en peeps heb.

Jade alweer richting de 2? Gaat hard joh de tijd.
Kyrtje bijna 7 maanden. En Daan denk je er nog over terug naar Schiedam te komen of ben je helemaal gesetteld in limburg.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:09

Voor jade zn eigen bestwil hou ik hem gewoon lekker in limburg
ik heb mezelf wel voorgenomen om voortaan vaker naar schiedam te gaan voor een week of een paar weken :j Ik zal hier in schiedam nooit zoon goede betaalbare plek vinden voor jade als ik in limburg heb alles word lekker voor me gedaan en jade komt elke dag veel buiten .. Daarnaast wil ik natuurlijk nog best graag eentje erbij en is het fijn dat die mensen waar ik nu sta een speciale prijs voor mij hebben gemaakt mocht er nog een bij komen. Krijg dan 40 euro korting . plus ook lekker elke dag gemest en gevoert enz.

Maar gaat idd hard met jade :D
hij mag wel lekker tot zn 4e kleuteren !

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:21

shilady: ooh wel fijn! gewoon echt voor bijrijden?
jastiehorse: nou ik hoop dat er dan snel een grotere box voor je is!
Jaa het er echt zin in! alleen even spullen zoeken! gelukkig is lely niet zo donker maar don diablo wel!
marlis: pff portfolio, ik weet hoe het is! ik heb die van mij voorlopig al af en probeer hem elke week bij te werken! :) morgen maar even weer verder aan huiswerk! nog 1 weekje vakantie!
En ik snap dat je het vervelend vind om bijna nooit naar kyr te gaan! ik hoop voor je dat je het red.
En misschien dingen verkopen wat je niet meer gebruik? en kleding bijvoorbeeld, of thuis nog veel troep hebben wat je niet gebruikt ofzo?

Weet iemand een site waar je goedkope reflectie spullen kan kopen en niet teveel aan verzendkosten betaald?
ik had op horze dingen in een boek gezien maar staan helaas niet op internet! ;(

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:28

shilady schreef:
Jastie ik zou echt zeker verder kijken idd
want je weet niet wanneer er een grotere box vrij komt
voor het zelfde geldt heeft iedereen het daar hardstikke naar hun zin die er nu staan en gaat er niemand weg.... Niet wedden op 1 paard.

Ik wed zeker niet op 1 paard. Maar mijn vriendin die nu nog op dezelfde stal staat gaat ook naar die stal dus zou wel leuk zijn als we dan weer samen staan. We hebben op bijna alle stallen samen gestaan. Dus ik wacht gewoon rustig af..blijf voorlopig maar staan waar ik sta.

Marlis succes met je portfolio! En de keuze of je Kyr terug kan halen of niet. Is het voor een jaarling niet goedkoper trouwens?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:29

Wel van mezelf liek :j

Ja tis soms een gedoe he met school dat had ik ook altijd !
Maar volgend jaar wil ik toch weer aan iets beginnen want wil later toch een leuke baan met diploma op zak!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:45

Denk niet dat het goedkoper daarvoor is. Poepen en eten ook veel toch :p
Naja als peeps er staat en ik merk dat ik geld over houd en het is ruim genoeg (leuk leerlingloontje, gelukkig wel elk jaar omhoog hihi.) Ga ik is informeren.

Jastiehorse: ga op je gevoel af :) en mischien komt er plots een stal vrij :)

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:36

Kim vandaag mijn toppertje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Is ze niet mega knap.....

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:39

Ik vind Kim echt een hele leuke haf en dat koppie op de 1e foto. Geweldig! :D
Vrijdag wss naar kyra ben benieuwd naar mn meisje.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:43

Ze is heel erg knap !

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:47

waauw, wat is kim een mooie haflinger!! <3
helaas gaat het met die van mij totaal niet goed & gaat ze waarschijnlijk weg ;(

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:47

Waarheen? :O