[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lin88

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:24

Ik ben niet bang dat het besmettelijk is maar dat ze eraf gebeten zijn.Het is nooit echt kaal geweest of met korstjes erop. De huid was eerst best dik maar is nu veel minder. Ik sta sinds eind oktober op een nieuwe stal dus hoop dat het nu beter gaat worden.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:26

Als het echt zomereczeem is dan zijn de haren meestal bij de manenkam afgebroken (zie deze foto rechterdeel van de manenkam netaan nog op de foto). Als de bovenste foto het 'nu' beeld is zou ik me geen zorgen maken.

Lin88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:30

De bovenste foto is juist een maand voor die andere. Zal morgen is fotos maken van zoals het het nu is. Kan het niet ook zijn omdat hij nog in de groei is dat manen uitvallen, dat hij meer energie in de groei dan in zn vacht stopt. De manen zijn nog nooit zo kort geweest als die van de schimmel.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:31

Lin88 schreef:
Waar kan je klitwortel bestellen?
Kan je dat gewoon heel het jaar door bestellen. Heb nu van die biolotion. Kei duur en worden de manen kei vet van.

Ik heb klitwortel bij de kruidvat gekocht, en dat smeer ik in zijn staart als hij jeuk heeft.
Hij heeft geen exceem maar van de zomer toch wel wat jeuk aan zijn staart. Hielp best goed!

Nu ga ik even foto's zoeken om te plaatsen, zijn er wel een beetje veel denk ik :o

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:37

Schimmel was mijn vorige pony, had ook eczeem. Op z'n ergst was het toen ie net bij mij was. Deze foto is nog het duidelijkste:
Afbeelding
Dus echt bijna tot de wortel.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:40

Afbeelding
Bitloos hoofdstel wat we te leen hebben van instructrice!

Afbeelding
Wenner geeft een voetje op commando!

Afbeelding

Afbeelding
Eindelijk een mooie bruine frontriem gevonden!

Afbeelding
Ff leuk poseren..

Afbeelding

Afbeelding

Heb mn best gedaan een beetje een selectie te maken haha!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:41

Leuke foto's! Zeker ook wel flinke Haf of niet?

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:44

De mijne?

Hij is 1.51m

Hij was eerst wel een stuk ieler, maar hij is lekker uitgezwaard afgelopen jaar!

is dat met een d of een t?? :o

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:46

Goed gespeld hoor :P

*is Gladiator aan het kijken* blijft zooo'n mooie film :+:

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:48

Wenner is inderdaad lekker gegroeid, hij ziet er super uit.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:52

Freya schreef:
Wenner is inderdaad lekker gegroeid, hij ziet er super uit.

Dankjewel! Ben ook wel heel trots op m, ook al haalt hij af en toe het bloed onder mn nagels vandaan :+

Eergisteren stond Julia ineens met koliek, ik kan je vertellen dat ik van mezelf niet wist dat ik zo hard naar stal kon fietsen. Ik werd er echt heel misselijk van toen ik het hoorde! DA is geweest, prikje gehad en nu is ze wel weer aan de beterende hand. Gisteren was ze erg moe nog maar ze eet en mest goed.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:55

getver, kan me voorstellen dat je alles uit je zelf gehaald hebt, om zo snel mogelijk op stal te komen.
Gelukkig gaat het beter met haar.

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:55

ik zit ook gladiator te kyken hihi

trouwens klitwortel heb cup gewoon van de kruidvat ! werkt onwijs goed, & we hebben nu ook switinch of hoe je dat schrijft :P

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:58

leuke foto's :D

De koliek is nog bij veel paarden volgens mij.. hoor zoveel mensen over koliek praten! gelukkig dat het alweer beter gaat!
voel me weer beetje minder fijn. zit overal over na te denken.. maar vertel het liever niet want heb zo'n gevoel dat er mensen zijn die alles lezen wat ik hier plaats.. ;)

heb trouwens een liedje gevonden over Angel van Akon alleen is niet echt toepasselijk :P

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:59

Sweet Itch? :P
Klitwortel vind ik ook fijn, het ruikt zo lekker :o vond toch de manenliquid net wat fijner, leek ook wat minder 'agressief' te zijn.
Dat is schrikken joopie fijn dat ze al wat opgeknapt is.

Gladiator is echt zo'n prachtige film, nog steeds één van m'n favorieten.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:00

ik gebruik klitworel, sweet itch , en iets van thee zalf ofzo.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:02

Liekjje schreef:
leuke foto's :D

De koliek is nog bij veel paarden volgens mij.. hoor zoveel mensen over koliek praten! gelukkig dat het alweer beter gaat!
voel me weer beetje minder fijn. zit overal over na te denken.. maar vertel het liever niet want heb zo'n gevoel dat er mensen zijn die alles lezen wat ik hier plaats.. ;)

heb trouwens een liedje gevonden over Angel van Akon alleen is niet echt toepasselijk :P

Ik moet afkloppen, donna heeft sinds ik haar heb , nog nooit koliek gehad en wahida tot nu toe ook nog niet. Beide staan ook op streng dieet en wordt al boos als mensen haar gewoon een snoepje geven.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:03

Angel heeft ook nog geen koliek gehad in die 5 jaar.. gelukkig!
vorig jaar wel met mijn veulentje! dat was zielig! maar hij was gelukkig na een week weer beter.. :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:15

moet even kwijt hoor, ik had donderdag nieuwe handschoenen gekocht, van een of ander merk, weet echt niet meer welke, redelijk dure 19,95, dacht die gaan wat langer mee, niet dus , ik er donderdag mee gereden, na het rijden, stuk, naad los, dus ik terug naar de winkel, mocht ze nadat ze navraag hadden gedaan omruilen, mijn maat hadden ze niet meer, waarop ik andere uitgezocht heb, stukje duurder ( 32,50 ) gelukkig had ik nog me gespaarde punten en hoefde maar iets meer dan 4 euro bij te betalen. De verkoopster heeft mij geholpen met uitzoeken, dus op naar de kasse, gaat ze eerst de andere mensen die staan te wachten om af te rekenen helpen, is dat normaal ???
Heb zelf altijd in een winkel gestaan, maar je helpt toch eerst je klant verder en dan pas naar de volgende ? Of zie ik dat nou verkeerd, in iedergeval, weer een min-punt voor de winkel in Leidschendam.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:24

ja dat is best raar.. eigenlijk hoort ze jou te helpen vind ik zelf dan ook!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 01:13

Zo, meld me ook nog ff snel :P

Freya, je kunt prima 'longeren' met een touw halser hoor. Als ik met Marena grondwerk doen, doe ik ook altijd cirkelen (longeren) Alleen Marena trekt/hangt niet naar het halster en als ze dat wel doet is ze met een kleine/zachte ophouding te corrigen..

Mooie Wenner weer voorbij zien komen!! enne wat is jou deken nog schoon!!

K weet nie zo goed wat ik er van vind Freya, aan ene kant idd zou ze jou eerst moeten helpen. maar aan de andere kant.. als ik al poos bij de kassa sta te wachten, en iemand wordt zo maar voorgelaten zou ik dat ook weer nie leuk vinden.. Mooielijk punt..

Ik vanaaf naar clinic geweest verzorgd door de aangespannen haflinger. Was er leuk!! Eerst was er spring(cross) clininc daarna hindernissen voor aangespannen haffies. Willem reed ook mee en mocht mee(hangen) als groom. Was echt super leuk en gezellig :)
Nu gauw naar bed want morgen weer les met Marena :)

Trusten!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:11

zo, jullie gaan ook weer hard!
Wenner ziet er goed uit! Myour, mooi dat James beter reageerd op dit bitje, waarom ben je zo tegen enkel gebroken?
Linn, in denk niet dat het manenexeem is, in denk eerder dat er gewoon aan geknabbeld is.
Nou, hier alles redelijk rustig. Ik heb Mara laatst weer voor een 2e keer gereden. Het was NIET leuk... Ze bokte de hele boel bijelkaar. Wat ik dus absoluut niet gewend ben van haar! Ze bokt nooit, al heeft ze 4 maanden stil gestaan. Ik ga vandaag een stukje zonder zadel, kijken of ze het dan ook doet. Als ze het dan ook doet zit het toch echt in haar rug... Ik heb de zadelmaker al een bericht gestuurd, en ik hoop dat die mij maandag of dinsdag bellen voor een afspraak. Dan weet ik iig zeker dat het niet aan het zadel licht. Ik het zelf ook even naar het zadel gekeken, maar ik zie er geen raare dingen aan... De vulling is nog redelijk, zou ietsje bij mogen, maar niks waar ze last van zou moeten hebben. Iig niet op de manier waarop ze nu reageerd...
nouja, de zoektocht gaat voord...

Matador is trouwens best wel braaf. Ik ben hem nu aan het leren vast te staan. Met het uitmesten als hij al op stal staat, dan zet ik hem vast en ga ik het stalletje uitmesten, dat gaat tot nu toe best wel goed. Hij is alleen veel te nieuwschierig en staat dus voor geen meter stil :P Maargoed, als hij eenmaal gewent is gaat dat vast en zeker ook wel weer goed komen :)

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:13

Goedemorgen!

heb even een rot bui! broer gaat weer neit goed mee.. opa in het ziekenhuis, en voel me rot om iemand anders.
dus heb even een minder fijn ochtendje!

ga zo maar aankleden en denk lekker bij angel! even alles proberen te vergeten!

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:04

agh succes vandaag liekjje !
balen van mara ! & matador weer lief gelukkig

ik ga naar cup toe denk even lekker buitenrijden vandaag :wave:

Lin88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:13

Heel veel succes vandaag liekjje! Inderdaad Balen van Mara.

Ik ga ook naar mn pony toe. Even lekker borstelen en longeren en wat foto's maken.