[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:11

Seline, wat super stom ;( inderdaad even contact opnemen? Mag ik weten welke dekjes je hebt gekocht? :P

Madeira ging echt SUPER. Geen 1x gebokt (waren 5 andere paarden in de bak) terwijl 1 paard bijna tegen haar aanbotste, (we waren in galop, ze deed een volte, ging super :D) diegene die bijna tegen mij opbotste, haar paard ging er beetje vandoor, mijne nam een stap opzij. BEN ECHT TROTSSSSSS :D

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:29

Madeira_ schreef:
Seline, wat super stom ;( inderdaad even contact opnemen? Mag ik weten welke dekjes je hebt gekocht? :P

Madeira ging echt SUPER. Geen 1x gebokt (waren 5 andere paarden in de bak) terwijl 1 paard bijna tegen haar aanbotste, (we waren in galop, ze deed een volte, ging super :D) diegene die bijna tegen mij opbotste, haar paard ging er beetje vandoor, mijne nam een stap opzij. BEN ECHT TROTSSSSSS :D

mooi zo
ik ging met dul rijde ging ook vet goed vet netjes aan de teugel lopen en zo
en weer met bianca ging ook vet goed morge waarschijnlijk galopere;p

Madeira_

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:30

Naomi, super dat het bij jouw ook goed gaat :D
Ik denk dat Madeiras gedrag wel te verklaren is.. Ik weet het niet zeker.. Maar ik was te lief, ze moest nog wennen aan haar nieuwe omgeving.. Maar we gaan er gewoon voor! Ze is weer net zo tam/lief als toen ze zeg maar bij jullie stond. Misschien miste ze jouw & Bianca wel ;)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:43

heb dressuursingel maat 70
en vandaa had ik een vzh zadel gepast en had ik 120 haha

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:11

Madeira_ schreef:
Naomi, super dat het bij jouw ook goed gaat :D
Ik denk dat Madeiras gedrag wel te verklaren is.. Ik weet het niet zeker.. Maar ik was te lief, ze moest nog wennen aan haar nieuwe omgeving.. Maar we gaan er gewoon voor! Ze is weer net zo tam/lief als toen ze zeg maar bij jullie stond. Misschien miste ze jouw & Bianca wel ;)

meschien :P ;) en is ze er eindelijk overheen:p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:24

Vief was wel aan het bokken vandaag.... :oo maar wat wil je, 3 weken bijna niet gereden.

mn vriend heeft haar uitgestapt hihi zijn 1e keer op t paard :D

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:25

Viva daar willen we foto's van zien ;)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:35

Ben het met Maayke eens! Wil ook foto's zien :D Mijn mama heeft laatst ook mijn paard uitgestapt haha :P

Ik zou niet weten welke maat singel Madeira heeft.. Hoe moet ik dat zien? :P

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:56

Viva hoelang heb je er over gedaan voordat hij dat deed haha?

Vandaag had ik even een buitenrit gemaakt. Boy was heel braaf, maar bij t laatste pad moest k hem echt even van kiet laten gaan.. Daarna heeft hij de hele weg naar huis lopen briesen aan een lang teugeltje :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:00

okee dan :P

Afbeelding

hihi die handen :=
hij vond het wel heul leuk
Afbeelding
die is van vorige week met armani... hij heeft de smaak te pakken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:01

joopiexx schreef:
Viva hoelang heb je er over gedaan voordat hij dat deed haha?

Vandaag had ik even een buitenrit gemaakt. Boy was heel braaf, maar bij t laatste pad moest k hem echt even van kiet laten gaan.. Daarna heeft hij de hele weg naar huis lopen briesen aan een lang teugeltje :+:

hij wou t zelf!! hihi

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:01

Viva wat schattig! :D Dat dekje is ook gaaaafff :D
Wat heb je toch een super leuke/schattige hafff :D

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:02

mijn vriend blijft minstens op 3 meter afstand haha dus erop word hem niet!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:08

Haha je hebt het ook echt vastgelegd!
die van mij wandelt er wel mee, en vind hem wel leuk.. maar of die er ooit op gaat weet ik niet..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:11

Ik heb geen vriend. (Ook niet echt aan toe, eerlijk gezegd, teveel gebeurt).
Maar als ik als vriend even Diezel zou noemen, die blijft het liefst op 10 km afstand, phooeee wat zijn paardjes enggg. Behalve bij Madeira, daar wilt hij wel bijkomen :+: In 1 bak samen gaat prima. Madeira is dan ook zo heerlijk nieuwsgierig :P

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:14

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:39

MEGA KWOOT :D

Hinke schreef:
Haha!
Ik krijg nieteens zo'n cadeautje als ik jarig ben omdat ik mijn geboortedatum niet gegeven heb.

Peeli: zo, 125 cm dat is best lang! Maar ze is nu drachtig toch? Heeft ze als ze niet drachtig is niet een andere maat?

Freya: 95 a 105 cm, is dat tijdens de dracht of ervoor? Ik denk dat ankie niet veel dikker is dan jouw haflinger, maar volgens mij is ankie wel ietsje groter. Ik moet het gewoon even op gaan meten ;)

nne dat was toen ze nog mega was van al het vet. uberhoubt is ze heel fors.

DivaMiep schreef:
Ik ben net echt zwaar belazerd. Ik had via marktplaats 2 dekjes gekocht, maar nu heeft ze er maar eentje opgestuurd en ik heb wel voor 2 betaald. Ik ben er echt niet goed van. Gatverdamme, waarom kunnen mensen niet gewoon eerlijk de boel opsturen. ;(

Je kan op MP dan ook een waarschuwing sturen en je kan er zaak van maken... Zou ik ook zeker doen.

Madeira_ schreef:

Wat super goed Paulien :D

VivaLaVida schreef:
Vief was wel aan het bokken vandaag.... :oo maar wat wil je, 3 weken bijna niet gereden.

mn vriend heeft haar uitgestapt hihi zijn 1e keer op t paard :D

En dat durfde je wel aan??? Alle paarden waren nogal fris vandaag... behalve mara natuurlijk :o?

VivaLaVida schreef:
okee dan :P

Afbeelding

hihi die handen :=
hij vond het wel heul leuk
Afbeelding
die is van vorige week met armani... hij heeft de smaak te pakken :P

Jaah!!! boy's with toy's :D paarden dus :P

Ik ben zoo trots op Mara. We zijn vandaag toch maar naar die hadlingerwedstrijd gegaan en jullie raden het NOOIT!!!!

Ik ben EERSTE GEDEELDE PLAATS :D We hadden beide 198 punten en uiteindelijk heb ik de 2e plaats gekregen. Kan je na gaan ik stond 1ste samen met de haflingerdekhengst Argard ( www.haflingerhengsten.nl Zie haflingerhengsten, Angard :D hij is zoo mooi. Maar het leuke is... hij is eigenlijk al officieel L1, maar omdat er een hele poos niks mee is gedaan deden ze mee aan de B ondeling.

IK BEN SUPER SUPER SUPER TROTS OP MIJN BOLLE :D

Teller staat nu op B+14 (onderling)

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:03

Hinke schreef:
Ik zit er trouwens over na te denken om deze singel te kopen: http://www.huppa.nl/sytske/Joomla/index ... t&Itemid=1

want de singel die ik nu heb (85 cm) is eigenlijk veels te klein. Ik heb een gaatje er bij gemaakt in de singelstoten maar dat gaat ooit eens uitscheuren denk ik dus ik moet een grotere singel. Die wintec cair singel is wel een superdure singel maar ik vind het belangrijk dat hij niet knelt oid.

Wat voor maat singel hebben jullie bij je veelzijdigheidszadel?

Dat is een mooie singel. Bij mijn zadel (Fryso) zat een wintec singel. Ik ben er super tevreden over, hij is elastisch en heel gemakkelijk schoon te houden. Ik heb er ook twee van BR deze zijn met een velours toplaag, ook hele fijne singels maar ze liggen nu in de kast.

Het balkje was ook erg spannend, wel zo vast gemaakt dat je het snel kan loshalen. Ik wil er paniek haken tussen doen. Ik liep wel naast het hoofd omdat ze toch wel weg wilde rennen.
Een kar zal uiteindelijk ook wel erg leuk zijn maar Smartie is een schrikkerige haf. Ik loop veel langs de kant van de weg, maar kan haar nog steeds niet goed vertrouwen. Ik zie mezelf aan gaan met de kar.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:09

Mag ik me melden? :o

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:23

Iig alvast wat :P

Kweet niet of ik wat moet vertellen maar doe het toch maar :P :=

Nou ik ben dus Kim, geboren in 1995, 13,5 dus.
Heb een haf gehad, die ik nu zoek:

Jet

*let wel op dat ik hier 11 was :=, en jet hier aan het beleren was *
Afbeelding

Samen met Jet had ik een C pony die heette Pally, met haar veulen J-Lo (djee-loo)
Verzorg nu 2 topshetjes :) Zie profiel voor foto's etc.
Over 2 tot 4 jaar mag ik een haflinger kopen. :D

Nouja voor vragen moet je het maar zeggen :P

Ow jaa. ik zit nu in havo..

Enneh. Met pally trainde ik op L1 dressuur, M springen (1 m) en heb 1 keer bij de manege gecrosst.

Jet was alles B, maar altijd de dikste lol :j We reden het meest wat door de wei, geen training. Ook gewoon zonder halster enzo :+:
Dat hoefd eik bij pally iig niet te proberen :n Die moest echt werken :)

Met nieuwe pony wil ik vooral lol en niet hoeven verkopen ;(

Jet is verkocht ivm heel erg eczeem waar niks bij hielp, ze is in engeland en ik zoek haar..
Ze meost naar de kust, en die van pally(hieronder) zou haar naar engeland doen, maar hij wil niet zeggen waar ze nu is :\ :(
Pff tis toch wel belangrijk dat wij dat weten, ze was van ons maar hij zou haar 'verkopen' nouja heel apart allemaal maargoed.
Daarna moest pal weg omdat ze te klein was..
Pally is by de bosmanege:
www.bosmanege.nl .. :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:09

@Gail, super :D gefeliciteerd!! :D
@levitrol, ik ben je wel is vaker tegengekomen :D welkom!

Bah, vanavond weer een buikpijn aanval dingens. Mijn dokter zegt dat het lucht in mijn darmen zijn. Heb echt lopen huilen, werd gek van de pijn, wist niet meer hoe ik moest zitten/liggen/staan! Grrr. ;(

Owja, vandaag hadden we ook 1 balkje in de binnenbak liggen. En Madeira ging er keurig over heen!! In stap en in draf! Andere pony was vet vervelend haha deed het niet, mijne wel!! Zo trotssss! Wat doen jullie bij je pony om te laten zien dat je trots op haar bent, van haar houdt? Ik knuffel veel, geef haar lekkere wortels of paardensnoepjes, praat lief tegen haar. Zou ze zich realiseren dat ik van haar houdt? Zou ze gelukkig bij mij zijn??

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:26

Haha ja klopt in de speelkamer :=

Ah wat lief dat ze erover heen ging :+:

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:31

Welke (vzh of spring) zadels hebben jullie voor je haf en hoe bevalt deze? :o

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:32

Maar ik ga het moment van de waarheid verder kijken! :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:39

Levitrol, ik heb een VZH zadel van merk JC op Madeira liggen, bevalt super :)