Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:03

Claudia ik word jaloers van die omgeving :D

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:08

Wesco schreef:
Claudia ik word jaloers van die omgeving :D

O:)

Er is vakantiestalling bij ons op stal!

Peelie

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:23

Silby, ik heb gemerkt dat pressure en release het beste werkt. Maar je moet op het juiste moment weer los laten.

Welkom mandarijn :D

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:30

Klopt helemaal peellie, je moet snel kunnen reageren en vooral niet gefrustreerd raken.
Ik heb dat ook gebruikt maar jij verwoord dat mooi,pressure en release...

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:53

Nou Marin, je weet het inmiddels al haha! Had 178 en 172, Vlien mistte watimpuls en lossigheid. Er liep een heule enge schimmel die constant met zijn staart zwiepte, waar Vlien ook heel erg van onder de indruk was. Ach volgende keer beter! Voorbereiding was nu ook niet top, dan mag je ook niet meer verwachten vind ik. :j

Hier gelukkig geen trailerlaadgedoe. Wel gehad vroeger met Maes, daar ergens heb ik mn engelengeduld geleerd :+

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:02

Schimmels zijn ook heel eng :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:17

Schimmels eten Harlingers op. Ik zeg wel dat m'n haf verkocht is maar eigenlijk hebben m'n schimmels haar opgegeten :').

Maar een drmatische punten. Volgende x weer beter toch!

Wij hebben ook geen paarden die niet willen laden. En had eens een haflinger van iemand en die had er 3uur over gedaan voordat die erop stond.
Moest hem inrijden. Maar had geen zin als ze hem op kwamen halen dat het weer drie uur zou duren. Dus ik wat geoefend. Eerste x. 5 minuten. Tweede x. In 1x erin. Zij kwamen ophalen en hij liep me zo achterna de trailer op. ze sloegen steil achterover zowat :')
Andere haflinger was precies hetzelfde verhaal. Ze hebben denk ik echt een leider nodig.
Vraag bv eens hulp van een buitenstaander die stevig in z'n schoenen staat en kijk eens of het helpt. Het is wel heel frustrerend. Dat weet ik wel. Ik zou gek worden met zo'n paard :x

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:18

We hadden idd al even contact gehad Afke :))
Zolang je je kun vinden in de jury en het klopt met je gevoel is het goed toch!
Volgende keer weer beter meid!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:14

Ik ik vanavond even goed reageren op iedereen.

Ik laat eind dec/begin januari een bitfitter komen. Ben erg benieuwd met wat voor bit zei adviseert.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:35

Wie komt er plutolover?

Spook heeft vandaag vrij gehad. Morgenochtend weer aan de bak. :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:44

Bianca (ben ff achternaam kwijt) zei geeft toevallig een stalgenoot les, en masseert ook paarden.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:59

Ooit een dierenarts erbij gehad die ook dry needling deed. Masseren schijnt geen effect te hebben op paarden omdat de huid te dik is. Zelfs bij mensen zeggen ze dat het achterhaald is. (Het is wel prettig maar heeft geen positieve effecten).

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:01

Dry neelding heb ik ook gedaan in sept nog. En jaar dervoor ook. Kreeg toen compliment dat hij erg verbeterd was

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:06

suikermeisje schreef:
Ooit een dierenarts erbij gehad die ook dry needling deed. Masseren schijnt geen effect te hebben op paarden omdat de huid te dik is. Zelfs bij mensen zeggen ze dat het achterhaald is. (Het is wel prettig maar heeft geen positieve effecten).

Dat ligt wel iets genuanceerder.

Masseren heeft wél effect, maar kortstondig. Masseren wordt ook nogsteeds gebruikt,maar uit onderzoek blijkt dat masseren op zichzelfstaand niet afdoende therapie is. Daarom doen we ook nog oefeningen (vaak rekoefeningen waarvan je de waarde kan bediscussiëren) om het masseren te ondersteunen.

Maar feit is dat je iets moet doen om er voor te zorgen dat de spanning afneemt, buiten de massage om. Je moet uitzoeken waardoor de spanning komt en de oorzaak wegnemen.

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:30

volgende x beter maessie!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:36

Zo, even bijlezen :P

Welkom mandarijn! Leuk beestje heb je :)

Silby, mooie punten :j netjes!

Die van mij heeft alleen een handje biks nodig om te trailer op te komen.
Ik zit bij Starlight een beetje met een probleem.. Ze is de laatste tijd erg gespannen en deed laatst heel raar bij het aansingelen. Ook mijn bijrijdster heeft ze er gisteren afgegooid.. Ik ben bang dat ze een beetje vast zit, maar het zou ook kunnen komen doordat ik afgelopen weken bijna niet ben geweest/heb gereden..
Ik heb het deze week niet heel druk, dus ik ga haar zoveel mogelijk beweging geven. Als het aan het einde van de week nog niet is verbeterd wil ik haar (en eventueel zadel) laten nakijken.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:38

Loopt ze zonder zadel (aan de longe bv) ook anders dan normaal?
Zou inderdaad je zadel even nakijken en anders kan een check van de osteopaat ook nooit kwaad. Die van mij gaan standaard ieder jaar bij de APK keuring. :D

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:25

wel balen Eline!!
idd ff zadel laten nakijken... ??

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:41

stanley heeft ook bijna zn apk gehad.

tanden zijn gedaan. Zadel is nog nieuw, Maar waarschijnlijk in januari weer laten komen. Want hij heeft weer singelnijd en dat had hij eigenlijk niet met dit zadel. Dit heeft hij altijd wel gehad. Dus toch even in januarie laten cheken zadel is dan ongv half jaar oud. En miss even andere dekje eronder.

eind dec komt dan de bitfitter. en 25 jan nog even zijn enting.

in sept is hij nog behandeld via dry neelding.

Heb net een dekje gekocht van back on track. Daar zit soort weltex spul in wat lichaamtemp omzet in infrarood ofzo. Hoor er hele goede verhalen over. Dus maar eens proberen.

miss dat ik de singel dan ook neem, schijnt goed te helpen als een paard singelnijd heeft.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:53

De kussens van een nieuw zadel zakken ook in en moeten dan gewoon opgevuld worden. Is dat al gebeurd voordat je met allerlij foefjes het probleem gaat proberen te verhelpen terwijl de oplossing misschien heel makkelijk is

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:13

Peelie schreef:
De kussens van een nieuw zadel zakken ook in en moeten dan gewoon opgevuld worden. Is dat al gebeurd voordat je met allerlij foefjes het probleem gaat proberen te verhelpen terwijl de oplossing misschien heel makkelijk is

ik heb air kussens. Ik laat in januari gewoon mijn zadelmakster komen. Dus mag zei het oplossen. En als er niks aan gepast moet worden. Dan zal het wel ook 'gewoonte' zijn. Want hij heeft het altijd wel gedaan.

En dat dekje wou ik al, dit omdat stan al 18 is, en gewoon goede verhalen hoor.

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:19

plutolover schreef:
Heb net een dekje gekocht van back on track. Daar zit soort weltex spul in wat lichaamtemp omzet in infrarood ofzo. Hoor er hele goede verhalen over. Dus maar eens proberen.
.

Ik heb ook een back on track, deze :

Afbeelding

Rete duur, maar merk bij mijn beide paarden eigenlijk geen verschil met andere dekjes...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:29

punk143 schreef:
plutolover schreef:
.

Ik heb ook een back on track, deze :

[ [url=m/jvrbhA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rete duur, maar merk bij mijn beide paarden eigenlijk geen verschil met andere dekjes...

Dat kan je ook als een compliment zien ;-) zijn ze lekker los ik het lijf.

Ik heb er nu 1 2e hands gekocht. Dat scheelt ook. Mijn max voor een dekje is 50. Nu dan 1 voor 60 incl verzendkosten.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:47

Die van mij is in juli ook nog helemaal nagekeken.. Beide zadels, osteo, tandarts etc. allemaal gecheckt.
Vandaag deed ze al een stuk minder raar met aansingelen en liep ze lekker ontspannen gelukkig, maar ga sowieso beide zadels laten nakijken omdat ze wat ronder/dikker is geworden (omdat ik dus minder rij) :)

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:50

silby schreef:
Ik heb het ook niet over lief vragen en afwachten hoor, dan kun je idd wachten tot je een ons weegt maar duidelijk en consequent zijn en op tijd belonen was voor ons de oplossing.
Zo heeft ieder zijn manieren om iets gedaan te krijgen :)
Op wedstrijd terrein wordt ik er soms misselijk van hoe ze die beestjes de trailer in rammen...

Amino loopt er zelf in dat is helemaal makelijk...
Loop naar de klep, gooi touwtje over zijn hals en hij wandeld er zelf in :D

Net terug van wedstrijd, mocht 2 winstpunten mee naar huis nemen daar zet de teller alweer op M1+5 :D

Ben benieuwd hoe Afke heeft gereden!

Wauw fijn zeg! Januari gaat mijn debuut worden.
Vandaag ging de les wat minder fijn, bink liep niet echt nageefelijk, denk dat hij wat spierpijn had.