Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:00

Hallo, ik lees al een tijdje mee in dit topic en ik wat zijn jullie gezellig zeg :j!
Het lijkt me leuk om ook met jullie meepraten over het allerleukste ras :D

Als het jullie uitkomt natuurlijk :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:03

Welkom knetterhard en Strohalm!

Ik ben benieuwd naar foto's!

Vorige week maakte me moeder rij foto's van Athos en mij, maar die deel ik niet hoor O:)
m'n houding is zo bagger momenteel :P dat ik eerst een paar keer op m'n houding moet letten haha

Yontheke

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:24

Ik probeer even te volgen wie hier wie is en wie welk paard bezit :)
Ga ik hopelijk nog wel wijs uit geraken.
Rijden jullie met je hafjes ook in de sport of meer recreatief?

Wij zijn Amaro vandaag gaan ophalen. Hij ging eigenlijk vanzelf de trailer in. Er uit vond hij niet zo vanzelfsprekend maar deed hij erg braaf. Op de weide direct samen gezet met de New Forest van bijna 32 jaar die hem lekker manieren mag leren :D. Hij vond het allemaal doodnormaal en ging direct lekker wat gras knabbelen. Het is toch zoon scheetje :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:29

Welkom voor alle nieuwe mensen! Gezellig! :j

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:50

Ik ben Paulien en bezit een haflinger, wat een verassing :+
Ik rijd zowel recreatief (buiten) als in de sport. Hoop dit jaar puntjes te gaan rijden in de L2 en verder rommelen we maar wat aan :P

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:52

Ik zal me ook nog even voorstellen.. :))
Ik ben Sita, wij hebben thuis 5 Haflingers en de 6e is op komst (veulentje :)) ). We zijn met ons 'team' actief in de dressuur en springsport. Binnenkort ook SGW..
En mijn vriend is meer van de keuringen waar ik dan dus automatisch ook weer veel naar toe ga. :))

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:54

@ Paulusjuh: Fijn, toch wat van beide.
@ Sita: Wat geweldig zeg, 5 haflingers en dan ook nog lekker veelzijdig.

Ik hoop dat Amaro ook voor beide aanleg gaat hebben.
Is er iemand bekend met de hengst Amarok?

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:57

Ik zal me ook voorstellen.

Ik ben Désirée, zelf heb ik 1 haflinger merrie in mijn bezit van bijna 2 jaar oud.
Otje staat bij mijn vriend thuis die op dit moment 3 merries heeft waarvan 1 te koop staat en er 1 drachtig is.
De merrie die verkocht moet worden die ga ik binnenkort beleren ohz.
De drachtige merrie mag nu nog even lekker genieten van het luie leven
En de andere merrie van bijna 4 die heb ik zelf ingereden en die wil ik zodra we een goed zadel hebben doorrijden in de sport.
En uiteraard zijn we heel actief op keuringen! :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:59

Amaro wordt eind mei pas 2 jaar. Ik ga dus nog wel een tijdje geduld moeten hebben voor hij ingereden kan worden omdat ik zelf voorstander ben om daar pas effectief met 3 jaar aan te beginnen. Liefst zelfs nog wat later. Hij is netjes gemanierd en goed in de hand maar hij is nog nooit echt geborsteld. Dus ik heb nog uitdagingen genoeg. Tegen de zomer rustig aan al wat de beginselen van het grondwerk leren.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:02

Springen doen we héél soms wel eens. Anne vind het erg leuk, alleen ben ik niet zo'n held :o

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:04

Stel me ook nog even voor:

Ik ben Annemarie, ben 32 en woon in het westen van ons landje. Sinds 3 jaar heb ik Storm. Storm is 8 jaar en ik rij recreatief met hem. Sinds vorig jaar sta ik op een nieuwe stalling waar ik meer dressuurmatig ben gaan oefenen. Dat begint steeds beter te gaan. Verder kan ie ook een leuk sprongetje maken, maar buiten rijden blijft wel zijn favoriet.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 17:09

Ik ook nog even kort:

Ik ben Nelleke, 26, woon in Amsterdam. In het bezit van haflinger Rowan (v. Ambach) 8jr.

Lees eigenlijk alleen maar mee, het topic ging me vaak iets te hard om netjes op iedereen te reageren. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:42

Ik ben yvanka 20 jaar en woon in oosterhesselen (drenthe) heb een bijna 5 jarige haflingermerrie. Zijn actief in de wedstrijden en op keuringen :)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:08

Wat leuk dat iedereen zich nog even voorstelt :j!
Ik ben Danielle, ik ben 22 jaar jong en woon momenteel in Kampen (vlakbij Zwolle) en heb sinds een paar maand een 3-jarige haflinger genaamd Aquadraat. Hiervoor heb ik ook op een haflinger gereden en ben ik met hem L2 Startgerechtigd geworden. Aquadraat is bij zijn vorige eigenaren zadelmak gemaakt en ik ben van plan om hem deze zomer weer op te pakken. :j Ons doel is vooral veel lol met elkaar beleven.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:55

EngeltjeS schreef:
Wat een mooie punten Yvank! Keurig :D heb je ook nog wat leuks terug kunnen lezen op je protecol?

Goh als ik het zo lees heb ik het getroffen met mijn zadel.
Succes met zoeken. Ik kan wel zeggen: Rossner ligt goed, maar dit is mijn enige ervaring ;)

Ik ook inderdaad wbt zadel voor Madeira :) Wat rot zeg dat hij zo aan de dunne is.

Welkom Yontheke! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :)

Sportief zeg Paulien! Balen alleen van je schouder.. heb je hem overbelast ofzo? :(

Faringo, ohhh mooi kleur dekje is dat zeg!

Welkom knetterhard! :)

Ik zou me ook nog een keer voorstellen:
Ik ben Paulien en Madeira is een haflingermerrie van (sinds 8 maart) 14 jaar. We rijden voornamelijk binnen, ik probeer vooral mijn vertrouwen op te bouwen i.v.m. mijn slechtziendheid zijn bepaalde dingen ook niet goed mogelijk zoals buitenrijden in mijn uppie. Het gaat steeds beter, Madeir heeft 2 weken niet veel gedaan omdat ze wat hoestte dat is nu helemaal over en ze was vandaag super braaf zolang ik maar duidelijk ben in wat ik wil :) springen doen we alleen in de zomer, anders is Madeir mij te heet om dat te proberen.. Verder vooral dressuur, knuffelen, poetsen ect :) We hebben 3x een officiele wedstrijd gereden, hadden laatste keer een nette winstpunt :) alleen ben gestopt, omdat het financieel voor mij iets te duur werd.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:57

Ik ben Corinne (ruim boven de 21) en heb 1 Haflinger en 1 KWPN.
Haflinger is Janouk, ZZ dressuur mennen, Z vaardigheid mennen, L viertal paarden, B dressuur paarden ohz, AA dressuur bixie, authentieke ritten, samengestelde menwedstrijden, buitenritten met koets en onder het zadel haha en nog veel meer. Dus wedstrijdpony voor de hele familie. :z ze wordt er moe van.
KWPN is Image, 23 jaar, voorheen ZZ springen en M dressuur en nu met pensioen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:00

Allemaal nieuwe mensjes hier.... gezellig, klets lekker mee

Dan zal ik me ook nog maar even voorstellen...eigenlijk behoor ik tot de 40+ met haflinger maarja.... voel me nog 21. _O-

Ik ben dus Esmee, 46 jaar en heb Mando een 11 jarige ondeugd.
Woon sinds 4.5 jaar in Friesland maar ben officieel een Rotterdamse.

Mando heb ik vanaf zijn 4,5 jaar en heeft gepubert tot zijn 9e ongeveer _O-
Kreeg de gebruiksaanwijzing in het chinees erbij en ben er nog steeds niet uit
wat er allemaal staat.

Ik rij L2 met hem maar door mijn ziekte 1,5 jaar gestopt met wedstrijden en we pakken het nu weer een beetje op.. dus op naar het M1 ... *blijft dromen*.

Mijn motto is nog steeds... lol met mijn knol....

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:22

Wat leuk om even van iedereen de achtergrond te lezen. Wat ik wel kan concluderen is dat ik een geweldig goede keus heb gemaakt met een haflinger te kopen. Ze zijn blijkbaar heel veelzijdig en lekker eigenwijs :D

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:29

Ik ben Devica, 23 jaar, wonende in Friesland, en eigenaresse van Athos/Toot.
Een haflingerruin van bijna 6 jaar. We rijden lekker van alles wat.
Dressuur, springen, buitenrijden, longeren, vrijheidsdressuur, zonder zadel, bitloos etc. niks is ons te gek eigenlijk.
We houden van afwisseling, maar trainen voornamelijk de gehoorzaamheid en de souplesse.
Hij kan (vind ik) enorm goed bewegen. We trainen elkaar en het is echt mijn maatje. Tevens is hij vaak foto model haha.

Kleine update: Meneer ziet er alweer blijer uit en is krijgt weer praatjes. Schooien voor een brokje, voerbak na kijken etc.
Of te wel: Hij voelt zich iets beter :D

Yontheke, het is een super ras *\o/* <3

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:32

Ohh, fijn te lezen Devica! Gelukkig maar!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:35

Fijn Devica dat hij weer wat vrolijker en zichzelf is!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:56

Brrr wat vond ik het koud vandaag, Iris heeft vrij gekregen.

O ik zal mij ook even voorstellen: Klasien, 31 jaar, woon in Friesland, heb een zelf gefokte Haflinger merrie van bijna 12 jaar, Iris (Stroganow x Star). Wij rijden recreatief dressuur.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:59

Ja het was zeker weer vies koud. Dacht toch stiekum een beetje dat de winter voorbij was na dat heerlijke weer van de week, maar helaas pindakaas is de winter weer terug. Heb Storm vandaag zijn dikkere deken maar weer opgelegd.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:03

Ik heb vrijdag de halsdeken er ook weer op gedaan.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:05

Het was idd aan de frise kant vandaag.. :=
Vanmiddag nog even Nadia gereden en ook maar ff de uitrijdeken opgedaan... We waaiden bijna de bak uit, maar ze is dus ook stormproof... Vraag me soms wel eens af wanneer haar jonge paardenstreken nu eens komen of waar ze ooit wel eens van gaat schrikken.. :')