[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:40

Mystique04 schreef:
Freya en peelie: knabbelen bij jullie de veulens ook aan de manen en staart van de merrie, Mystique wordt steeds in gesmeerd met anti-bijt spul zodat het veulen eraf blijft (heeft er al wat afgebeten :()

Madeira staat mooi je nieuwe kleding en dekje :j

Wahida heeft het een paar keer gedaan, dus gelijk met antibijt in de weer geweest ( wel gekeken of Wahida bleef drinken ) Heb het haar niet meer zien doen. En eerlijk gezegt vergeet ik telkens het er in te doen. Maar Donna dr manen zijn wel ietsjes korter geworden,maar niet mega korter, ze zijn nu weer gelijk. Wahida is volgens mij kapster.

Peelie, hoe is het gegaan net Mara en Nash bij elkaar als je gaat rijden ?

monique1983

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 18:29

wat en leuk setje paulien

alcazan gaat als homo door het leven straks als we gaan rijden
met me roze anky en lilac en paars en euro star roze
heb alleen nog 1 roodachtige anky
de rest is niet echt voor en hengst maar ja om nou allemaal nieuw te kopen vind ik beetje zonde

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 18:37

Jolanda rijden kon je het niet echt noemen... we zijn een stukje naar buiten gegaan. Veulen aan het touw ik op Mara. Iemand anders hield Nash voor me vast hoor.

Wat vinden jullie van brandmerken?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 18:37

leuke filmpjes voorbij zien komen
zeg hebben jullie ook zo'n last van vliegen?
welk vliegen middel gebruiken jullie?
Heb nu grijze fles Brense bremse maar dat vind ik niet zo geweldig

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 18:45

ik vind bremsen brense juist wel goed :)

ik weet het anders ook niet

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 18:53

hoi heb niet alles weer bij gelezen hoor, jullie gaan zooooooooooo hard!
maar wou jullie ff jaloers maken, ben lekker van het weekend met indy naar stroe(veluwe) geweest!
echt super heerlijk gereden!
zo dat wou ik ff kwijt.

ik gebruik ook bremse brem, vind hem super.
eerst had ik altijd zwarte vliegenspray, weet de naam ff niet meer.
maar op een zwart paard kan dat wel, maar op een vosje?
je krijgt dan wel een leuke appaloosa!
hi hi

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:23

Flurk; ik gebruik veerust en ben best tevreden erover.
Madeira; Heel leuk setje, staat goed!!
Muppetmayo; Ik heb eerst een mail gestuurd en ga morgen even contact opnemen.

Vanmorgen heb ik een buitenrit gemaakt naar allerlei nieuwe en enge plekjes, en Wenner was heeel braaf! Soms moest mn moeder nog even mee vooruit fietsen zodat hij wat beter durfde maar hij deed t super.
Ben zelfs een klein stukje over de minicross berg geweest waar ik altijd met Boy croste en dat vond hij helemaal gaaf! Ik natuurlijk helemaal trots op m :D Ook zijn we even een stukje op het kermisterrein geweest, alle atracties stonden nog uit maar dan kon hij mooi eens rondkijken daar.. Dat vond hij ook wel interessant en deed eigenlijk niets..

Daarnet nog even bij de kortebaan geweest, was aardig spannend dus weer een geslaagd dagje!
Freya moest jij smid van stal weer meerijden?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:28

wat vinden jullie van brandmerken? want als ik met nash naar de keuring ga in Duistland dan word hij ook gebrandmerkt als hij geprimeerd word.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:52

tja brand merk ooit werd dat altijd gedaan ik zou zelf niet willen maar is eigen mening natuurlijk

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:55

:n Ik zou het zeker niet doen!! Arm dier.. Ik denk altijd maar zo, heb je jezelf wel een gebrand aan bv een sigaret?? en dan 10x zo groot en houden ze 'm nog poosje vast ook.. :n Ik vind het zielig..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:55

joopiexx schreef:
Flurk; ik gebruik veerust en ben best tevreden erover.
Madeira; Heel leuk setje, staat goed!!
Muppetmayo; Ik heb eerst een mail gestuurd en ga morgen even contact opnemen.

Vanmorgen heb ik een buitenrit gemaakt naar allerlei nieuwe en enge plekjes, en Wenner was heeel braaf! Soms moest mn moeder nog even mee vooruit fietsen zodat hij wat beter durfde maar hij deed t super.
Ben zelfs een klein stukje over de minicross berg geweest waar ik altijd met Boy croste en dat vond hij helemaal gaaf! Ik natuurlijk helemaal trots op m :D Ook zijn we even een stukje op het kermisterrein geweest, alle atracties stonden nog uit maar dan kon hij mooi eens rondkijken daar.. Dat vond hij ook wel interessant en deed eigenlijk niets..

Daarnet nog even bij de kortebaan geweest, was aardig spannend dus weer een geslaagd dagje!
Freya moest jij smid van stal weer meerijden?

Nee volgens mij niet.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:57

brandmerken en tatoueren of hoe je dat ook mag schrijven, ben ik fel tegen.
Moedwillig een dier pijn doen.
Het brandmerken schijnt nog dagen erna nog zeer te doen. Snap ook niet dat in Duitsland het nog steeds gebeurt, volgens mij was dit in geheel europa verboden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:05

nee, dat is dus alleen in nederland. ik dacht ook dat het verboden was in heel europa...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:07

Nathalie83 schreef:
:n Ik zou het zeker niet doen!! Arm dier.. Ik denk altijd maar zo, heb je jezelf wel een gebrand aan bv een sigaret?? en dan 10x zo groot en houden ze 'm nog poosje vast ook.. :n Ik vind het zielig..

Het is maar 2 seconde werk. Voor dat ze door hebben dat het pijn doet is het merk er al weer af.

Ik heb me ook wel eens aan een sigaret gebrand, maar geen litteken over gehouden. Zou hij doorgebrand zijn en wel een liteken achtergelaten hebben zpu ik toen met het genezen er ook niet zo'n last van gehad hebben...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:07

Even wat anders.
Zoals jullie hebben kunnen zien heeft Donna gisteren lekker los gelopen samen met dochter lief.

Na de 10 minuten aan de conditie gewerkt te hebben, voelde ik aan het "slechte" been en tot mijn verbazing voelde ik geen bobbel meer, maar het gehele stukje griffelbeen wat afgebroken is, deze ligt zo dat ik hem goed kan voelen, als je het niet weet voel je hem ook.
Waarop ik vanacht heel raar en eng gedroomd heb, en waarop ik besloten heb om Donna niet meer te trainen, ze gaat wel gewoon het land op en wel los in de bak, maar niet meer aan de conditie werken.
Ik schrok me rot, en de dagen er voor voelde ik gewoon nog een bobbel zitten, dus maakte geen zorgen. Ze zat gisteren ook weer goed onder trapwondjes op haar achterbenen, of de kids hebben mama en tante Donna te grazen genomen of de andere haffiemama heeft ruzie gehad met Donna, maar ja dat is giswerk.
Ik wordt nu beetje gek van me zelf, omdat ik niet weet wat het binnenste botje is gaan doen.
Dat ik morgen maar met de stalveearts ga overleggen om toch niet eerder naar de kliniek terug te gaan voor foto's want in onzekerheid te zitten tot dat Wahida gespeend is schiet ook niet. Ik weet dat het ideale situatie is, maar ik weet het niet meer, wat ik moet doen. help ... waar doe ik goed aan ...
Aan de ene kant moet ze lopen, want ze groeit dicht en aan de andere kant doe ik er nu niet goed aan.
Maar stel dat ze wel geopereerd moet worden, wat dan, dan zit ik met een veulen wat ook verplicht in de box moet blijven.

Sorry voor het lange verhaal ...

Ik ga nu naar stal toe om me twee dames even flink te knuffelen ...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:18

tjah ik denk dat het dan maar even zo is. wahida zal het even niet leuk vinden, maar die is tegen die tijd dat een opertie geregeld is oud genoeg om even alleen thuis te blijven.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:36

Voor je eigen gemoedsrust zou ik al eerder foto's maken, dan weet je zelf ook een beetje waar je aan toe bent. Je blijft anders nog zo een tijd in spanning zitten. Een ritje is misschien niet echt een fijn idee met Wahida maar goed je weet wel hoe of wat.
En als je zou moeten opereren kan dat indd na het afspenen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:14

Dames, de foto's van de meeting staan online. De link staat in het meetingtopic :)

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:29

Madeira_ schreef:
Melody, dankjewel :) welke paard heeft Danielle S? Zegt me meer namelijk..
Macholover natuurlijk hebben we je wel gemist :D

Gail, zou super zijn als dat kan :j ik voelde dat er iemand anders op Madeira had gereden :P ze wilde me gelijk even uitproberen (niet de hoeken door willen, harder of opeens zachter gaan lopen enz) gelukkig was het er ook weer gauw uit hoor :) is gewoon denk ik dat ze wilt weten wie er nou weer op haar rug zit :P

Dankjulliewel :+:

Statice, klinkt niet echt als een setje ofzo nee :P :+ maar ach maakt ook niet uit :D

Mijn oren zitten bijna dicht *baaaaaaaaaaaaaal*. Doe alles op geluid, zo irri dit.

Salanda :D

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:05

nieuw paard?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:31

joopiexx schreef:
Voor je eigen gemoedsrust zou ik al eerder foto's maken, dan weet je zelf ook een beetje waar je aan toe bent. Je blijft anders nog zo een tijd in spanning zitten. Een ritje is misschien niet echt een fijn idee met Wahida maar goed je weet wel hoe of wat.
En als je zou moeten opereren kan dat indd na het afspenen.

Morgen even overleggen met de stalveearts. En als ze geopereerd moet worden, dan moet het maar, ik kan er denk ik niks anders doen dan het overgeven. De buitenste griffelbeen kan ik voelen, maar wat heeft het binnenste griffelbeen gedaan ?
Ik hou jullie op de hoogte.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:32

Ja das waar, maar ik bedoelde meer te zeggen van; als je nu foto's laat maken dan weet je beter waar je aan toe bent dan wanneer je wacht tot Wahida gespeent is. En een operatie kan alsnog als ze afgespeend is maar heb jij wel meer duidelijkheid.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:34

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:39

Yep, heb je gelijk in. Die foto's komen ook eerder dan gepland was. Hoop alleen dat me werk ( nieuwe manager ) beetje mee wil werken om me vrij te geven en me man ook ( werken op het zelfde bedrijf )

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:40

Wat een leukerd ...