Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:42

Netjes Yvanka! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:23

Toch wel erg trots :D bijna 5 jaar en ze loopt er toch maar stoer tussen de grote paarden!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:26

janouk schreef:
Probeer ik Klasien langzaam te overtuigen met kleine knopsporen, kom jij weer aan met grotere sporen. Zo kan ik Klasien nooit overtuigen }>

:D

:')

Ik gebruik zelf soms (ik heb ze trouwens niet elke dag om) van die kleine knopspoortjes..

Fargino, ziet er mooi uit :D

Hopelijk vind je gauw een fijn zadel voor jou en Anne, Paulien.

Gefeliciteerd Yvanka :D

Vandaag ook heerlijk gereden :D iets strenger durven zijn in de galop (ze gaat dan wel is ineens heel hard achter paarden aan) en uiteindelijk heerlijk gegaloppeerd en ze zakte ook gelijk weer netjes. Super pony <3 nu nog wat meer zelfvertrouwen dat ik niet gelijk te hard ben als ik een keer duidelijk zeg dat ik iets niet wil, haha ;)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:28

Yvank_ schreef:
Toch wel erg trots :D bijna 5 jaar en ze loopt er toch maar stoer tussen de grote paarden!

Haha, leuk toch! Je 'flikt' het wel mooi met je haflingertje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:31

Was nog stressen vanmorgen := om kwart voor 10 moesten we weg maar de verlichting moest nog worden aangesloten.. Dus vanmorgen vroeg trailer snel naar de buren in de schuur (loonbedrijf) is het teminste droog en aan de slag nou om 09:20 waren we klaar en gelukkig was alles gelijk goed :')

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:37

Hahaha, zal je net zien!

Ik heb me 1x verslapen voor mijn wedstrijd. Toen hadden we gepland om om 8 uur sochtends weg te rijden met paard en trailer. Om half 8 werd ik wakker omdat mijn vriendin belde waar ik bleef. S H I T !!! Zij heeft Anne toen snel helemaal gepoetst en gevlochten en ik me snel in mijn kleren gehesen en naar stal gevlucht! Was er ook de rest van de dag niet echt bij met mijn hoofd, haha.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:45

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:58

Hallo!! :wave:

Ik wil graag mee kletsen.. :))

Ik ben Désirée, 25 jaar en ik heb een haflinger merrie van april 2011. Een Allacher x Novembernebel genaamd Orena aka Otje. :o
Daarnaast heb ik nog mazzel dat ik de haflinger merries van mijn vriend mag rijden! :D

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:13

Hoi Désirée! Leuk :D Klets gezellig mee, haha. Leuk dat je zoveel haflingers mag rijden en een vriend hebt die het ook leuk vindt! Kan de mijne nog wat van leren.. ;)

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:29

Mijn dochter wilde ook niet rijden met sporen. Onze vorige pony was ook flegmatiek maar was wel te rijden. Maar je moet wel consequent zijn.
Ik heb haar weer voor het been gekregen om een tikje te geven wanneer ze niet luisterde. Maar geen tikje bij de kont of schouder maar bij het been waar je drijft. Kan ook met 2 zwepen, aan weerszijde een zweep, een keer drijven geen reactie zweep tikje bij je been. Zo niet wees een keer heel streng, na een paar keer misschien gaan ze toch luisteren en zijn weer te rijden op je been. /3

Persoonlijk heb ik ze iets luier, Wouke is ook van de turbo maar ze laat zich rijden. Voorheen een kwpn gehad liet zit niet rijden alleen maar jagen en racen, en echt vlak over de hindernissen scheren beest vond het geweldig, maar ik iets minder. Misschien wel daarom iets luier zodat je ze zich laten rijden.

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:45

Hihi, ik lees gelijk hele verhalen over rijden. En zadels en spoortjes en wedstrijden.. (zo even snel gelezen hoor..)

Ik ben op dit moment op zoek naar een zadel voor één van de merries van mijn vriend. Een bijna (in mei) 4 jarige merrie.
Die van mij is nog heerlijk aan het opgroeien, maar ik kan het rijden niet laten..
Helaas betekende dat wel dat ik op zoek moest naar een zadel, want een zadel die passend was voor deze merrie is niet aanwezig.
Nou dat blijkt maar weer een rottige zoektocht, want ik weet maar niet waar ik moet beginnen.
Ik wil niet gelijk een heel duur zadel omdat ze nog in de groei is en ik niet weet waar het stopt..
Maar ik wil dan wel weer een goed zadel omdat ik niet wil dat ze straks een zere rug of iets dergelijks heeft.
Dus al met al ben ik van alles aan het uitzoeken, hopelijk vind ik binnenkort iets moois dat past.

Als jullie tips hebben voor mijn zoektocht hoor ik deze natuurlijk graag :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:59

Nou weet niet of het toeval was of dat die pessoa al na 1x zijn vruchten afwerpt, maar heb me lekker gereden. Zeiknat geregend dat wel, maar het was het waard :-). Hij ging zowaar uit zichzelf wat zakken en was nog fijn voorwaarts ook. Mijn verzorgstertje heeft ook nog even gereden. Zag toen ook nog heel fijn achterbeen werk. Kortom ik ben gelijk naar de ruitersportzaak gereden om zelf een pessoa aan te schaffen en omdat ik het niet kon laten heb ik nog een dekje en sokken uit de nieuwe HH collectie meegomen haha.

Hoop dat je snel een fijn zadel kunt vinden. Blijft toch altijd lastig die zadels. Zeker om een goed passende te vinden die ook nog een beetje binnen budget blijft.

Knappe Damella zo'n jonkie tussen die grote paarden allemaal. Nette punten hoor Yvanka!!! Was dus nog haasten ook vanmorgen ;-)

Madeira ook lekker gereden en ook wat strenger geweest. Eerst dus even wat harder maar daarna lekker kunnen galopperen. Goed gedaan joh!! Dat zelfvertrouwen groeit vanzelf wel als je merkt dat het ook echt werkt.

Ga zo even in je topic kijken Janouk, maar zo te lezen bewijzen jullie echt hoe veelzijdig de haflinger is.

Welkom Desiree!!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:42

@ Desiree: we kunnen elkaar de hand schudden haha :) mbt de zadel zoek tocht

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:43

Wat een mooie punten Yvank! Keurig :D heb je ook nog wat leuks terug kunnen lezen op je protecol?

Goh als ik het zo lees heb ik het getroffen met mijn zadel.
Succes met zoeken. Ik kan wel zeggen: Rossner ligt goed, maar dit is mijn enige ervaring ;)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 00:01

Ik heb het rijden vandaag over geslagen, wat een pisweer zeg. Wel goed voor mijn bak trouwens, die was best zwaar en stoffig nu. Hier is het al wit en wat glibberig, dus ben bang dat mijn buitenritje morgen niets wordt. Nog even een paar uurtjes afwachten ;)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 00:18

*kruipt uit meeleesmodus*

Qua zadels, ik ben na een hele lange zoektocht (lees: wintec, barefoot, trekker, WOW, David de Wispelaere en ik vergeet vast nog wat) bij een Kent & Masters uitgekomen. Superfijn zadel, heel erg aanpasbaar, dus ook voor jonge paarden, paarden die nog ontwikkelen en hafjes die zomers toch een tikkeltje steviger zijn dan in de winter ( :+ )

De goedkope variant, thorowgood T8, zelfde pasvorm, kost 799,-
De variant van Kent & Masters kost 1025,-
De luxere variant van Kent & Masters, de S serie, kost 1295,-
En dan hebben ze nog het neusje van de zalm: Fairfax. Volgens mij rond de 1995,-.

Voor ieder wat wils dus.

Wel heeft elk zadel een kunststof seematree. Deze is licht flexibel, trekt nooit scheef en heeft levenslange garantie.
Daarbij zijn de singelstoten op meerdere manieren te bevestigen, dus aanpasbaar voor elk type paard.
De kussens zijn gevuld met engels schapenwol en aan te passen door elke zadelmaker.
En het fijnst van alles, een verwisselbaar kopijzer, dus in breedte verstelbaar. Is heel simpel, kan je ook eventueel zelf doen.
Ze hebben 3 pasvormen per discipline, dus bijv. 3 modellen dressuurzadel. Daar zit ook een cob-variant bij, speciaal voor hafjes, fjorden etc.

De meeste msfc zadelmakers kunnen deze zadels leveren en zijn allen tevreden over de prijs/kwaliteitverhouding.

Anyway, ik ben heel tevreden met het zadel. Ik heb de 'gewone' kent & masters. De leerkwaliteit is perfect, doet niet onder aan Kieffer of Passier. De looks zijn niet spectaculair, gewoon een normaal dressuurzadel. Niet meer, niet minder. Verder vind ik 'm erg comfortabel zitten. Er is al 2x een kopijzer gewisseld. Als ik dus een vaste boom had gehad had ik dus al 2x met een niet-passend zadel gezeten.

Hoop dat jullie er iets aan hebben.

*kruipt weer terug in meeleesmodus*

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 10:11

Hoi, mag ik me hier ook melden? Ik ben 23 jaar oud en heb gisteren mjn allereerste haflinger gekocht. Het is een ruintje dat dit jaar 2 wordt en zijn naam is Amaro. Zijn vader is de hengst Amarok.

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:53

@_Nelleke_ bedankt voor je info!
Hier heb ik wat aan! Ik was idd al aan het zoeken naar een zadel met een verwisselbaar kopijzer.
Maar ook dan blijft de zoektocht lastig. Juist omdat ik graag een leren zadel wil met wol gevulde kussens omdat ik daar goede ervaring mee heb.

Gelukkig zit er vlakbij een zadelmakerij die thorowgood en kent & masters verkoopt.
Wellicht deze week toch maar even naar die zadelmakerij bellen! :o

Edit: Welkom Yontheke!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:56

welkom :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:56

Ik besloot vanochtend om 9 uur dat ik echt niet meer kon slapen, dus mijn hardloopschoenen uit het stof getrokken wanneer begonnen sinds 7 maanden. Ging niet slecht! Daarna nog even Anne gereden met zadel van stalgenootje, ging wel,aardig. Ze liep een beetje te klieren maar misschien kwam het ook doordat ik wat spierpijn aan mijn bovenbenen had haha :+

Zo lekker een warm bad, heb al 2 dagen erg last van m'n schouder...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:10

Welkom Yontheke!

Paulusjuh, wat sportief bezig zeg, en dat op de vroege zondag morgen.

M'n pony is flink aan de sch**terij... Hij is aan het wisselen en ik heb hem van de week een andere wormenkur gegeven... Arm dier.
Normaal heeft ie een hele schone stal, staart en benen... Dit was gewoon echt heel vies.
Toch heb ik even geprobeerd hem te rijden, want hij wilt dolgraag wat doen, maar na de 6e keer te hebben "geraced" ben ik maar af gestapt.
Lekker aan de hand uit gestapt en toen even zijn staart en benen afgespoeld en gewassen waar nodig.
De stal heb ik flink onder handen genomen.

Gelukkig eet en drinkt hij nog. En is zijn temperatuur normaal.
Ik ga vanavond weer heen om hem even te checken.

Soms denk ik weleens: Zou hij niet een jaar jonger zijn, dan in de papieren staat...

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:32

Hoi!!

Zo was jij even sportief Paulusjuh. Respect hoor zo op de zondagochtend :-)

Welkom Yontheke!!

Wat balen dat ie zo aan de dunne is EngeltjeS. Maar ff in de gaten houden. Storm reageerd nog wel eens zo heftig op ander kuil.

Ik heb lekker met Storm gereden vanmorgen. Hij was braaf zoals altijd en liep wel lekker.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:38

Faringo, je bent goed bezig met Storm :D ben wel benieuwd naar rij foto's O:)

Hier wordt er hooi gevoerd, van prima kwaliteit. En hij deed van de week al vreemd met z'n hoofd.
Een hele tijd "head bangen", voorzichtig met het bit etc.
En gister avond stond ie liever met me te knuffelen dan dat ie zijn voerbak leeg zou eten en vervolgens te gaan schooien.
Vanmorgen at ie gelukkig al meer, wel langzaam, maar dat mag van mij.

Van de week had ik hem ook ontwormt met een ander middel dan dat ik normaal doe. Zal morgen de Dierenarts bellen, of deze reactie's normaal zijn.

Strohalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:47

Hallo allemaal,

In het begin van dit topic heb ik me een keer voorgesteld. Ik ben 49 jaar en heb sinds verleden jaar mei een haflinger.
Een merrie van 11 jaar nu, zonder papieren. Echt het prototype haflinger, zoals ze vaak omschreven worden. Eigenwijs, weg lopen aan het halster als ze de kans krijgt en gek op eten, maar super super lief.

Toen ik haar heb opgehaald zijn we direct naar de dierenarts gereden om haar tanden te na te laten kijken omdat ze al twee jaar geen tandarts had gezien. Tanden waren keurig in orde! Wel vond de dierenarts haar zo'n 50 kg te zwaar (geschat).
Daarmee heb ik met een zadel kopen rekening gehouden. Ik wilde namelijk nog wel wat aan mijn zadel hebben als ze daadwerkelijk afgevallen zou zijn.
Uiteindelijk heb ik een zadel van Pfiff gekocht. Daar zit een elastische boom in. Is van leer en met wol gevuld. Prijs € 250,00
Vanaf het begin ligt dit zadel prima! Nog steeds dus. Ik heb er een singel met elastische aanzet bij gekocht. Die heb ik al een keer moeten vervangen door een maat kleiner. Dus ze is echt goed afgevallen.

Deze zadels zijn te koop bij huppa.nl en zijn speciaal voor haflingers. Ze hebben ze nog steeds voor deze prijs. In zwart en bruin. En in diverse inch-maten. Ik heb 18 inch.
Ze staan momenteel niet op de site, maar ik heb verleden week nog mailcontact met ze gehad. Ze zijn de site aan het vernieuwen. Zodra de site klaar is, komen ze er weer op te staan, maar je kunt ze nu gewoon bestellen. Levertijd was volgens mij 2 weken.

Ik heb een haflinger van 1.45 m. Ouderwets model.
Misschien hebben jullie hier iets aan.

Edit: dit is een veelzijdigheidszadel

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:52

Hier even 1 rijfoto van een aantal weekjes terug.

Afbeelding

Volgens mij kan het ook best van de wormenkuur komen hoor. Zou gewoon even kijken of het weg trekt of niet, zeker als hij ook nog gewoon eet en drinkt.

Welkom Strohalm.