Haflingercrosstraining

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 16:18

ik vond de training fijn.
manier waar die man les op gaf beviel me wel.
vond het wel jammer dat we veel op en af sprongen gedaan hebben, had wel iets meer boomstammen willen doen.
maar heb er wel zeker wat van geleerd.
vooral de rust in weten te houden.

Ik weet niet wanneer ik de foto's die me moeder gemaakt heb kan sturen.
ben erg druk met school zit tegen de examen van me MBO opleiding aan.
dus ik doe tussen door steeds wat online zetten.
vandaag komt er al wel een deel denk ik

enefde

Re: Haflingercrosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 16:43

Ik heb niet echt foto's/filmpjes van anderen sorry.. Heb ook alleen dat wat olivier heeft geschoten.. heb wel wat van manon en een paar van dat eerste boompje en dat stammetje om het terrein op te gaan..

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 16:54

mandylfmarca schreef:
van de eerste groep wie was dat ook alweer met het oranje dekje? xd

Ik had inderdaad het oranje dekje?mij kan ook nog wel eens te hard willen gaan. Iets meer andere sprongetjes erbij voor de afwisseling misschien.
Ik vond de manier van lesgeven wel fijn, die van o

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 18:16

Ik vond het wel tegenvallen eerlijk gezegd, Mike en ik hadden ons verheugd op lekker crossen haha, als in: hoe je in een wedstrijd zou rijden. Maar het was fijn dat hij alles vanuit rust deed, dat werkte wel voor Mike (hij viel alleen half in slaap op een gegeven moment :p)

Ik ga de foto's nu importeren en als ik ze heb bijgekleurd zet ik ze op ''mijnalbum''.

Volgende training wil ik opzich wel weer op dit terrein misschien? Ik weet niet. Maar dan met een andere instructeur?

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 18:37

Ohja Manon, Wander is zooo gaaf & fotogeniek! ;0

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:38

Opzich was het wel heel leerzaam en gecontroleerd. Maar toch had ik ook wel graag wat meer actie gehad. De training bij de treekhoeve was heel anders! Dat was gaan met die banaan :p
Vond het achteraf ook niet zo erg dat het niet hard ging, maar gewoon rustig en gecontroleerd, want ben inmiddels al weer 3 maand zwanger, dus ben bang dat er voor mij voorlopig ff geen training meer in zit! :) ben benieuwd maar de foto's.

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 18:40

Oh en ik ben even vergeten wie het was in het roze in de eerste groep '$ , maar dat is ook echt een scheetje zeg! Echt een prinsessenpoown!

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:48

Ik heb wel wat filmpjes van anderen, kunnen jullie even je emailadres hier zetten? Sowieso slim denk ik, om even de fotos en filmpjes aan elkaar te sturen! Dat kan heel makkelijk via wetransfer.com ! :D

Edit: mijne is deenavet@live.nl :P

Mloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:03

Krijgen we dan geen spam door spambots e.d. als we hier zo ons e-mailadres neerzetten?

Ik vond het trouwens een hele fijne les. Fralla en ik hadden nog nooit gecrossed dus voor ons was deze rustige aanpak perfect.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:08

Je leert op deze manier wel meer. Veel bewuster bezig met je haf.

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:24

xTesslove schreef:
Oh en ik ben even vergeten wie het was in het roze in de eerste groep '$ , maar dat is ook echt een scheetje zeg! Echt een prinsessenpoown!

Hihi dankudanku! Zal het de eigenaar zeggen, die blijft 10m achter me als ik met mn roze dekje rij xD

Dus dat was ik met Mika :)

xDeena_ schreef:
Ik heb wel wat filmpjes van anderen, kunnen jullie even je emailadres hier zetten? Sowieso slim denk ik, om even de fotos en filmpjes aan elkaar te sturen! Dat kan heel makkelijk via wetransfer.com ! :D

Edit: mijne is deenavet@live.nl :P

Ik heb ook nog filmpjes, maar mn pa was nogal selectief met filmen xD

En mijn google chrome loopt volledig vast met wetransfer.. probeerde filmpjes naar vriendin te sturen maar heb mn laptop tot 3 keer toe opnieuw op moeten starten omdat we internet het niet meer deed.. dat is dus voor mij geen optie om te versturen..

mijn emailadres is btw: nienke_fijnvandraat@hotmail.com
Laatst bijgewerkt door enefde op 13-04-13 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 19:24

Mensen met linkjes van foto's kunnen die gewoon in het topic plaatsen:)

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 19:25

enefde schreef:
xTesslove schreef:

Hihi dankudanku! Zal het de eigenaar zeggen, die blijft 10m achter me als ik met mn roze dekje rij xD

Dus dat was ik met Mika :)

Hahahah ik zou ook met roze gaan misschien maar sommige mensen bij ons wilden niet in de buurt van zo een homopaard gezien worden :Y)

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:28

haha nee mika's eigenaar vind roze echt perfect voor hun shetje silver maar niet voor de andere paarden xD Dus daar grapt ze nog altijd over, van ga jij in het roze? Wil je dan wel even 10 meter voor me rijden?
Maar stiekem vind ze hem denk ik wel leuk xD

trouwens, wat jij zei over de training met dat je meer had verwacht dat het zoals op wedstrijd ging had ik dus ook, lijntjes rijden en oefenen zegmaar..
Op en af sprong ben ik altijd maar 1 of helemaal niet in de cross tegengekomen.. in de tripalon bussloo zat ie niet, broekelo wel maar was maar 40cm, en oefencross Haarle in elk geval de eerste keer maar was ook maar 30cm.. daarom vond ik het erg jammer dat we daar de rust in op gingen zoeken..
Ik had er heel veel meer aan gehad als we de rust gingen zoeken in lijntjes rijden, mika is vaak amper te houden als er iemand voor haar uit gaat, ik had heel graag daarin geholpen willen worden met rust vinden.
En daarnaast ook dat ik op een filmpje zag dat mika zich even goed had misgestapt met de op af sprong want die hinkte op een gegeven moment gewoon een paar passen achter... Ben blij dat ik het verder niet terug zag op de filmpjes dus hoop dat ze er morgen ook geen last van heeft...

Dus ik zeg: We gaan nog een keer :D Dan idd miss met een andere instructeur of gewoon zonder hihi ^^ Vind het wel een super mooi terrein namelijk!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:50

Terrein was idd erg gaaf! Wil daar zeker nog eens rijden. Soms had ik ook het idee dat James zijn poten zowat brak omdat we zo langzaam gingen. James liep soms ook ineens wat onregelmatig na de op en afsprong viel me op.

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 19:51

Chasey schreef:
Terrein was idd erg gaaf! Wil daar zeker nog eens rijden. Soms had ik ook het idee dat James zijn poten zowat brak omdat we zo langzaam gingen. James liep soms ook ineens wat onregelmatig na de op en afsprong viel me op.

Inderdaad! Christy en ik vonden het af en toe ook niet kunnen want die paarden hadden totaal geen aanloop en moesten opeens zo hup uit het niets springen.. Mike raakte de randjes veel vaker dan normaal....

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:54

Ik zal voor de grap even mijn filmpje hier neer zetten.. ik schrok me echt even kapot..

even rekening mee houden dat ik pony nog nooit kreupel heb zien lopen in de afgelopen 3,5 jaar ong... Zelfs niet na stukken keihard racen en springen en lange crossen waarna ze redelijk kapot was of na recht door een hindernis springen..
http://www.youtube.com/watch?v=xdwxGtEU ... uP4lL0YLQw

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:57

Laat maar zien :)

Op zich is het een hele goede training voor de paarden in laag tempo. Goed voor de spieren want het kost wel meer inspanning dan als ze sneller gaan. Denk dat als je dat vaker oefend, de paarden er steeds beter gaan doen vanuit de stap :)

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 19:58

Is dat wel het goede filmpje? :+

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 19:58

Chasey schreef:
Laat maar zien :)

Op zich is het een hele goede training voor de paarden in laag tempo. Goed voor de spieren want het kost wel meer inspanning dan als ze sneller gaan. Denk dat als je dat vaker oefend, de paarden er steeds beter gaan doen vanuit de stap :)

Dat is waar, maar vond het wel een beetje griezelig dat sommige paarden vaak bijna op hun bakkes gingen haha

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:59

Ik zie een fjord, klopt dat?

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:00

Ik zag ook een fjord, moet je even naar dr kanaal kijken en de nieuwste. MAar dat is wel echt rot enefde..

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:02

Oooh nee grapje, was hij al net naar het volgende filmpje gevlogen xD Dat was ik die een poging tot lenig doen deed met de les ^^

Dit is de goeie:
http://www.youtube.com/watch?v=ahoYIUka ... Qw&index=1
(heb met mn mob mn laptop gefilmd.. anders had je eerst dat stap stuk erna toe nog)
Laatst bijgewerkt door enefde op 13-04-13 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:02

Voor de paarden is het ook veel meer kijken en behendigheid ipv er overheen racen ;) dus Opzich helemaal niet slecht om het eens rustig aan te doen, maar we deden wel een beetje lang hetzelfde soms. En omdat het in stap was, leek het ook wat lang te duren.

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 20:02

Wow naar! ;0