Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:47

:))
Maar wel jammer. En is er een mogelijkheid om een vriendje in het zicht te hebben? In de buurt van de paddock?

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:48

Nee helaas niet...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:49

Mijn ideëen raken op... -O-

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:55

Pff, wat lastig! En een tijdelijke andere huisvesting? is dat misschien een optie?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:58

Hihi balen Miiesje. Ja geen ideeen meer dus.

Ik heb toendertijd aan dispensatie zitten denken, had zelfs al een verklaring van de endocrinoloog uit het ziekenhuis maar je moet wel erg in de kreukels liggen voordat je dispensatie krijg en lichtrijden is er een waar je dat niet voor krijg. Helaas.

Ik reed ook erg hoor, dat ging toen helemaal nergens over zag er niet uit maarja... je wilt zo graag dus je gaat gewoon door. Ben wel blij dat ze het toendertijd had gezegd. Dat was voor mij een eye-opener en toen was het dus ook idd klaar.

Ik heb altijd Ted van Houten, hele fijne vent. Erg lief met de paarden.

Ik heb er gelukkig niet meer dan alleen soms een vermoeidheidje aan over gehouden maarja.... je staat als chronisch patient te boek he maarja ik zeg altijd.
Een gezond mens is ook wel eens moe

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:03

Sita_ schreef:
Pff, wat lastig! En een tijdelijke andere huisvesting? is dat misschien een optie?

Geen flauw idee waar... en met wat, hier in de buurt zijn alleen maar manege's of doe het zelf
stallen, en daar ontbreekt me echt de tijd aan om alles zelf te doen. (klinkt ook erg verwend, maar dat zijn we nu ook wel :o )

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:12

Tja ik zei al via PB bij mij, mesten en voeren incl., 2 goede rijbakken en 2 paddocks, maar ja voor jou net ff een stukkie te ver.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:19

Oh ja.. Randstad natuurlijk, lastig zeg... Dan heb ik ook geen ideeën meer...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:21

Sita: jij bent toch bevriend met Saskia?
Ooit wil ik nog eens met Jim naar Appelscha. Maar het is zo'n verschrikkelijk eind rijden met trailer enzo.... :\

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:31

Madeira_ schreef:
S_uus schreef:
:)

Oh das wel fijn! Kunnen ze dat constant voor je 'bijstellen'?

Nee, dat niet. Ik heb (en had dan in het geopereerde oog) staar, mijn lenzen staan ook scheef (lensbandjes zijn zwak) waardoor ik dubbel zag en steeds minder. Nu zie ik i.p.v. 1% 5% in de verte! :D Van dichtbij zie ik erg wazig, dus moet wel een leesbril hebben. Mijn ‘goede’ oog, die 3% ziet, moet nog geopereerd worden :).

Amanda, dat is wel heel fijn als je je rijbewijs E hebt :) Vind Jimmy een leuke haflinger! Jullie zijn een leuke combinatie zeg! :D

Dankjewel Viet! Wat leuk zeg dat Tara ook start met een meisje tussen de pony’s :D

FunkyMistic, heb je een foto van je ‘nep’ haf? :D

Jeetje ook niet makkelijk allemaal :(:) Gelukkig zijn er enkele oplossingen.

ELpatcho schreef:
Yes! Mag mee doen aan de dressuurclinic in Gersloot :D

Leuk!

Sita_ schreef:
Ik doe in Beilen mee met Willow in t L1 en met Mitra in de B.. Maar ze hebben me met beiden in de B neergezet, de ene met en de andere zonder startkaart..
Kan daar altijd zo zenuwachtig om worden als t zo gaat.. Startlijst zo laat, en dan ook nog verkeerd.. Dus heb er maar gelijk een mail achteraan gedaan.. *zucht*

Wat irritant, maar het is opgelost las ik ?

iSaBeLL schreef:
Ik ben ook 21+ en heb een haflinger, dus meld me ook :D

Weer een bekende al is dat een hele tijd geleden
Welkom!

Storm_ schreef:
Ik ben ook altijd afhankelijk van anderen wat betreft vervoer...heb gelukkig wel lieve mensen om me heen en het lukt meestal wel maar je voelt je toch bezwaard om het te vragen. Wanneer mogelijk is dat ook echt wel 1 van de eerste dingen die ik aanschaf...... en dan pik ik iedereen die geen vervoer heeft op omdat ik weet hoe verrot het is zonder _O-

Ja echt vervelend want zij zijn ook een hele dag kwijt.

Mando schreef:
Nou.. er werd bij mij geconstateerd dat mijn schildklier niet meer werkte dus in de periode van het instellen heb ik erg veel last gehad van mijn lijf, zelfs zo erg dat ze dachten dat ik een nekhernia had, kreeg een cyste op mijn eierstokken en mijn lijf verkrampte steeds. En aangezien ik in het L2 rondhobbelde moest ik dus ook doorzitten en dat kon ik gewoon niet meer dan zat ik als een debiel op mijn paard helemaal verkrampt. Maar nu gaat dat weer beter maar ik heb ook in april een herseninfarct gehad en daar moest ik ook wel van herstellen.

Als het goed is doet mijn lijf het wel weer, al is het soms met berperkingen ...

Het rijden gaat ook wel weer maar ga niet net als vorig jaar voor L*L rondrijden en dat het er niet uitziet en dat de jury het hokje uitkomt en zegt: zal ik maar zeggen dat je zelf afgegroet heb.... dan weet je genoeg.

Maarja, ik wilde zo graag alles blijven doen en dan zal je toch moeten erkennen dat sommige dingen niet meer gaan.

Maar dat was vroeguh... en nu gaan we gewoon kijken wat we aankunnen

Wow jij hebt wat meegemaakt zeg, herseninfarct :oo :(:)

L*llige jury zeg, lekker professioneel :\

Miiejs schreef:
Zo het weer even bijgelezen gaat echt hard zeg hier!

Wat een rotopmerking van de jury zeg mando! En wat heb je een hoop meegemaakt zeg, wel er weer
bovenop gekomen?

Ik heb trouwens ook wel eens een leuke opmerking gehad van de jury... wel in een andere richting gelukkig...
Ik was al begonnen met mijn proef, komt ze uit de hokje... zegt ze ;; ja er staat op je protecol dat je een
vos hebt en het een merrie is... maar dat is toch gewoon een haflinger?! Ik was zo stom verbaasd dat
ik er alleen maar ja op kon zeggen... achteraf dacht ik had moet zeggen dat het een ezel was die verkleed was of zoiets doms.. maarja ik was ook gelijk compleet uit mijn concentratie beetje jammer!

Met bri gaat het ook weer wat minder.. weet echt even niet wat ik ermee moet/kan, heb haar maandag
voor het eerst sinds 3 mnd weer losgegooit, ze mocht 2 minuten van de DA, waarvan ze er 1 gerold heeft
en daarna heeft ze zoals verwacht 2 rondjes in keihard galop bokkend, springend door de bak gerend.
En gister kon ze dus niet eens draven. Vanavond ook maar wandelen dan en morgen kijken hoe het gaat
en anders de dierenarts er maar weer bijhalen.

Ook al zo'n belachelijke opmerking,
Goddank heb ik er nog geen last van gehad.

Wat heeft Bri precies? Ik heb dat gemist denk ik (kwam er laat achter dat dit een gesprek topic werd :Y) )
Wel vervelend zo , ze mag niet te veel begrijp ik maar ja leg je paard dat maar eens uit .

Rosanna1990 schreef:
@Miiejs: Ik heb een keer precies hetzelfde gehad.
Ik wou net met de proef beginnen en toen kwam de jury de auto uit.
"Op het papier staat dat het een vos is, maar dit is geen vos".
Ik netjes uitleggen dat haflingers onder de kleur vos vallen. Zij was ervan overtuigd dat dit niet zo was maar het zal wel en toen ging ze chaggie de auto weer in.
Hele rare ervaring is dat.

En vervolgens werd je afgerekend qua punten?

FunkyMistiC schreef:
Haha die heb ik ook eens gehad, haf heeft "chique" naam dus die man had een hele chique vos KWPN(oid) verwacht :+
Ook niet leuke commentaren hoor... slechte punten geven zodat je maar stopt met je haf omdat hij dat niet mooi vindt....... :O Heb 'm teruggepakt hoor, 3 maand later was ik 2 klasses verder O:)

Ik zal even foto zoeken van nephaf.

Triest triest!

Ja foto ! Ben benieuwd!

Miiejs schreef:
Amanda, dat heb ik ook een paar x gehad dat een kwpnér een 8 voor verzorging had en ik met mijn haf een 6/7 en ook inderdaad andere hafjes.. erg vreemd die jury's :?

Storm, ja dat zou een optie zijn maar ze snapt niets van longeren, de bak is gewoon 20x40m dus ik ga er
dan als een vlaggetje achteraan, en ze mag dus eigenlijk gewoon zichzelf niet uitleven omdat dit dan het
gevolg daarvan is maar vind het zo sneu dat ze dus niet een even lekker der ei kwijt kan en even gek kan
doen, alhoewel ze dit ook steeds vaker onder het zadel doet :+

Oh *ping* Ik weet nog wel 2 jaar geleden in Ruurlo met een haflinger concours .
Er waren ook meiden die de manen los hadden, dat deed ik nooit want Asra had hele dunne manen vond dat niet mooi dus ik had een hengstenvlecht.
Maar 2 vrienden van mij hadden dat niet , die hadden ze gewoon los.

Nou een commentaar wat ze kregen ! Die jury vond niet dat koudbloeden de manen los mochten, dat vond ze echt klinklare onzin .

Overigens had ik ook wel ff woorden met d'r want ik reed voorzichtig nou dat klopt , het regende knetter hard en Asra had toen nog geen ijzers dus ik kon geen stiften draaien.

Heeft ze wel 5x herhaald dat het mijn schuld was dat ie voorzichtig deed bla bla, terwijl ik vanaf de eerste keer dat ze dat zei al melde en aangaf dat ik me daarvan bewust ben en dat extra deed. -O-

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:32

Ja klopt Amanda! Heb vanmorgen mn 3 jarige naar haar gebracht, ze mag m even een paar maandjes doorrijden.. :)
Ik ben vorige week met iemand uit Middelburg en iemand uit Strijensas een midweekje wezen paardrijden in Wapse (paar km van Appelscha) zij vond het echt meevallen met de trailer.
Maar dat paard was dan ook braaf op de trailer.. Dat scheelt ook natuurlijk.

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:40

Getsie Miiesj wat vervelend, je woont dichtbij, je zou een verhard uitloopje moeten hebben misschien?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:41

Zo even bijgelezen hoor :Y)

Gisteren was ik aan het opzadelen.
Komt een vriendin/stalgenoot aan, en na een tijdje zegt ze : Weet je dat donkerblauw mij ook wel mooi lijkt als dekje kleur bij Asra?
Heb je donkerblauw?

Ik antwoord: Nee alleen die fel blauwe van hv polo en andere kleuren van Hv , maar donkerblauw lijkt me indd wel mooi!

Zij : Hmm je moet er eens 1 van mij proberen maar je springzadel is weg en ik heb alleen maar springdekjes...

Ik dacht oké eh waar gaat dit heen >;)

Nja ik de bak in , rijden.
Komt haar moeder ook binnen, even geouwehoert, kan heel goed met hun.
Zegt die vriendin ineens : OH ! Mama heeft wel een donkerblauw dressuur dekje, ze ging vandaag naar Divoza en heeft ze een dressuur dekje meegenomen donkerblauw! Wacht!!

Dus zij rende weg en die moeder bleef bij me staan... Komt ze terug dekje nog in verpakking.
Ik zo wow die is mooi joh! Nou zal eens kijken hoe het staat, en op dat moment draait die moeder dat dekje om in verpakking , staat er groot
ASRA op!!! Wowwwwwww ! :oo =:) :):) *\%/* *\o/* 8-)

Zoooooooooo super vet! En waarom? Ik had de merrie van stalgenoot/vriendin gratis geshoot in deze mooie herfst en voor die moeder een verrassing herfstshoot gedaan :D

Zie hier :D
Afbeelding

Vind het zo tof he , dat die mensen er zo blij mee zijn dat ik er wat voor krijg! Echt super lief!
Laatst bijgewerkt door S_uus op 07-11-12 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:43

Sita: Uit Strijensas? Oh, das echt vlakbij :D
Jim is op de trailer zelf wel braaf. Maar erin en eruit wat minder :+
Maar goed, zowel thuis als daar zijn mensen die willen helpen. Is alleen het rijden.
Ik durf niet zo'n eind alleen op pad te gaan, dus ik ga eens kijken of mijn ouders niet toevallig een weekje daar op vakantie willen O:)
Dan kunnen we met zijn allen erheen rijden, kan ik lekker een week daar met Jim rommelen en dan samen weer terug rijden. Dat zou al een hoop stress schelen :j
En moet wel een auto kunnen regelen. Want die heb ik zelf niet. Trailer is geen probleem.
Kom je wel eens op de manege daar? Ik heb daar echt jaaaren ponykampen gedraaid.

Mooi dekje Suus!!
Wat een leuk gebaar!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:45

Manege RCA? Ja, daar ben ik vanmorgen nog geweest.. :)) Nadia staat daar dus nu..
Zou leuk zijn als je eens deze kant op komt, dan rijd ik graag een ritje met je mee. :D

Gaaf hee Suus! Lief van hun! :j

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:47

Oooh ik wil ook op vakantie met Asra :(

Ja echt heel tof!! :D
Wil er wel een keer mee starten maar vriendin zei dat de tekst op een dekje maar een bepaalde grote mag hebben..? Wist ik helemaal niet .

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:48

Ah wat lief Suus.
Echt een verrassing dus.

Ja leuk rijden in Appelscha.
Het friese meidengroepje gaat ook weer een ritje maken met zijn allen
He Siet, kan Sas wel mee op een blondje _O-.... moet ze het geeltje maar thuis laten.. (arme sas)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:50

ELpatcho en Sita wat leuk zeg dat jullie mogen mee doen aan de dressuurclinic! Hebben jullie je daar voor opgegeven en gingen ze loten ofzo? :)

@Sita, wat fijn dat ze het gelijk gaan aanpassen :)

@Mando, hoe was het bij de tandarts? Had hij nog iets of was alles goed? Jeetje meid wat heftig allemaal. Eerst maar inderdaad goed herstellen! :(:) Ik heb zelf ook

Welkom Isabell! :D

_Nelleke_ schreef:
Madeira, wat knap dat je met zo weinig zicht kan en durft te rijden. Jou hafje zijn jouw ogen met rijden?

Ik rij idd op gevoel, gaat erg goed. Madeira kijkt inderdaad, en ik eh.. volg :D

@Storm, ik kan mij prima redden :D Ik heb een onwijs lieve geleidehond, Diezel, waarmee ik dus me goed kan ‘verplaatsen’ buiten. Afbeelding Verder heb ik wel extra begeleiding soms nodig met dingen leren ofzo toen ik wat kleiner was, maar gelukkig red ik me prima :)

Wat fijn dat je zulke lieve mensen om je heen hebt zeg die je mee willen nemen :D

@Engeltjes en Amanda, dankjewel :+:

Wat een rot opmerkingen geven sommige jury’s zeg!

@Miiejs, wat naar zeg voor je paardje.. Wat een lastige situatie zeg :(:)

@Suus, wouw wat een gaaf en lief cadeau zeg!! :D

Was gister goed in het UMC, oog zag er netjes uit! En zie idd 5% in de 'verte' i.p.v. 1%. Gisteren even gereden, maar merk geen verschil in de bak. Hoeft ook niet, gaat prima zo :). Want ik mag ook weer alels rustig aan opbouwen :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:01

Fijn te lezen meid.
Ondanks dat je er zelf niets van merk is het wel positief.

Ahh Diezel. wat een mopje

Ja goed herstellen dat is het belangrijkste.
Maar het gaat prima hoor. Heb zelf wel erg luchtig gedaan over mijn infarct maar dat was wel uiterlijk vertoon.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:02

Ooh Mando zit daar ook in de buurt?
Leuk!
Ik zeg: doen we!
Zodra ik een keer die kant op kan komen... :D

Madeira: het lijkt me maar moeilijk... Wat een lieve hond <3
Super dat hij je met dingen kan helpen.
Ik zou me geen raad weten geloof ik...

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:03

Suus: Wat een lief gebaar van ze! en het staat asra inderdaad goed! Het is volgens mij idd te groot om er mee te kunnen starten maar mischien valt het net binnen de regels :)
Heb in dat topic welke ras je niets vind o.i.d je bijgestaan hahah arme haffies worden even naar beneden gehaald daar :P maar die link naar de fotos doen het niet of wel?

Madeira: goed nieuws dus! kan me voorstellen dat die 4 % niet veel uitmaakt maar wel beter dat je zicht in de verte wel beter is geworden. Je hond ziet er idd ook erg lief uit :)

aah ik en storm willen ook op vakantie! :(

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:06

Ach ja, toen ik op zoek was naar een paard wilde ik eigenlijk ook geen haflinger. Had ik niks mee. En zeker geen lichtgekleurde :+
Als ik nu de foto's zie van hoe Jim er toen uitzag :oo
Ik snap niet dat ik hem heb meegenomen _O-

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:21

Haha klopt dat had ik ook hoor. Maar vind ze nu (vooral die van mijzelf natuurlijk :P) helemaal leuk!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:22

Ik ben wel anders gaan kijken :j
Vind er nu ook echt een aantal wel heel leuk. Maar dat is wel allemaal hetzelfde type.
Barok, ronde billen, ruime bewegingen, veel behang.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:25

Zo zag hij er trouwens uit toen ik hem kocht :+
Afbeelding

En 3 jaar later was ie dit :9
Helemaal mijn type :D
Afbeelding