Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 08:03

Heey ! Ja ik vroeg me eigenlijk af met een Barefoot of je die ook met normale zadelzeep en ledervet kunt verzorgen, omdat het een soort nubuckleer is.... Iemand ervaring mee ? Ma. t/m wo. komen mijn bijrijdsters altijd omdat ik dan zelf niet kan, ben blij dat ik vanmiddag weer lekker zelf met m'n paardje kan tutten ! *D Heb m wel gemist hoor, gelukkig zorgen m'n bijrijdsters heel goed voor hem.

Marlis

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:38

Marlissa en Pé Pé en Kyra.
31 augustus.

Vandaag peep en kyra lekker 2 uurtjes los gehad in de paddock en een half uurtje gewandeld met ze. Ze waren beide erg braaf. Peeps haar nieuwe beschermers gepast en die zaten goed :) Wond schoon maken doen we niet meer, lukt toch totaal niet. Van de week met een praam en 5 man en lukten nog steeds niet. Savonds bij opfok go in goereeoverflakee wezen kijken voor Kyra.

--------------------------------------------------------------------

Marlissa en Pé Pé en Kyra.
1 september.

Mijn moeder wou vandaag mee naar stal, had peep en kyr al een tijdje niet gezien en was nog nooit op de nieuwe stal geweest. Dus vanmorgen samen naar stal gegaan. Peeps en Kyr 45 minuutjes in de paddock gehad en schoon stalletje gegeven. Vanavond gaat mijn zus(horsii) nog en gaan ze nog een keer lekker de benen strekken.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:36

Mariska en Maron

Maron gisteren gereden in de bak en toen ook nog even een stukje de polder in. Echt veel zin had meneer niet en dat was maar goed ook! Kwam een grote aardappelrooier aan. Gelukkig rijden die niet zo snel dus had ik alle tijd om een veilig plekje te zoeken. Maron vond het allemaal prima waren we weer eenmaal op de weg komen er twee grote trekkers aan vliegen tja maar weer even terug naar ons veilige plek. Kortom ben daarna maar weer richting huis gegaan was iets te druk. Maakte maron helemaal niets uit wie en wat er voorbij kwam.

Vandaag in de bak maron zelf laten spelen, nou ja sta er dan wel bij met een longeerzweep anders beweegt hij echt niet. Als hij dan eenmaal wakker is gaat hij wel uit zichzelf draven of in galop. Twee hindernisjes neergezet en zowaar hij ging er uit zichzelf overheen. Spring zelf nooit met maron maar sinds een half jaar zet ik de twee hindernisjes zo af en toe in de bak en hij vindt het echt leuk. Het is hooguit 40 cm.

Morgen de binnenkant van de stal verven, hebben we waarschijnlijk vrijdag een witte haflinger :D
Misschien verstandiger om de stal maar even dicht te laten tot het droog is ;)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 22:15

Marga en Azkaban
1-9-2011
====================
Vanavond Azkaban voor t eerst met een bijzet (elastiek, bovenlangs) gelongeerd en een balkje in de longeercirkel gelegd, hij deed reuze zijn best. Hmmm ik moet er weer eens op gaan want dat is nu weer te lang geleden en blijf het maar uitstellen, zaterdag hebben we onze eerste groepsles, dus heb nog 1 dag om erop te gaan.

ohh en daarna nog zijn staart gewassen en er een stuk afgeknipt, bleek toch weer iets te kort dan de planning was :(
Laatst bijgewerkt door verwijderen op 01-09-11 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 22:15

Maxielover schreef:
Heey ! Ja ik vroeg me eigenlijk af met een Barefoot of je die ook met normale zadelzeep en ledervet kunt verzorgen, omdat het een soort nubuckleer is.... Iemand ervaring mee ? Ma. t/m wo. komen mijn bijrijdsters altijd omdat ik dan zelf niet kan, ben blij dat ik vanmiddag weer lekker zelf met m'n paardje kan tutten ! *D Heb m wel gemist hoor, gelukkig zorgen m'n bijrijdsters heel goed voor hem.

kun je dat niet vragen aan waar je hem hebt gekocht, ik zou het ook niet weten.

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:33

Straks even bijlezen..
Mochten hier mensen in Heiligerlee eo wonen, zou je dan even een kijkje willen nemen in het topic van mijn onderschrift???

Susanne:

Donderdag 1 sept
Vanwege de reden in dat topic zat ik al niet zo lekker in mn vel en blijkbaar is het dan niet verstandig om te gaan rijden.. Katja was enorm tegendraads.. :( Weer veel staken, achterwaarts en stilstaan.. Vriendlief heeft me even geholpen om toch wat rondjes fatsoenlijk te kunnen rijden! Lees: met een zweep met me meelopen.. De arme schat heeft zijn beweging wel gehad voor vandaag! Uiteindlijk nog met een redelijk gefrustreerd gevoel afgestapt en nog even in de bak gespeeld! Daar heeft ze t wel weer een beetje goed gemaakt! Al heb ik haar een paar keer beloofd dat ze een Stegeman zou worden }> Was weer samen met stalgenoot aan het rijden en weer hard naar haar pony rennen.. Soms }>

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:42

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 07:46

Mariska en Maron

@Marga Heb je de groepsles in Stampersgat?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 08:21

jomaro schreef:
Mariska en Maron

Nee, in oud gastel. Woon je ook bij mij in de buurt???

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:21

Sjemira schreef:
jomaro schreef:
Mariska en Maron

Nee, in oud gastel. Woon je ook bij mij in de buurt???

In Langeweg. Ga een zaterdag bij een groepsles kijken in Zevenbergen. (Vereniging Irene). Ga eerst zonder Maron :D .

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 09:24

Nee, in oud gastel. Woon je ook bij mij in de buurt???[/quote]

In Langeweg. Ga een zaterdag bij een groepsles kijken in Zevenbergen. (Vereniging Irene). Ga eerst zonder Maron :D .[/quote]

Oh dat is dicht bij mij :) Wij hebben bij ons op stal op zatermiddag les van de rijverening De Graaf engelbrechtjes. Ik ben net lid geworden dus we gaan nu voor het eerst meedoen. Ben heel benieuwd hoe Azkaban zich gaat gedragen......

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:52

Zo ik verzaak geloof ik een beetje maar ben ook erg moe en aan vakantie toe.
Nouja nog even.
Wat ik lees vergeet ik ook gewoon weer gelijk en dat is geen opzet hoor...

Mando:
Woendag heeft Lau hem gereden dus ik moest gisteren wel.
Morgen ons L2 debuut weer na 10 maanden ziekte en tijdelijke stop dus een beetje proefje geoefend.
Kan je vertellen.. dat wordt niets morgen... draakje had zijn koppie er weer op staan en kan wel zeggen
dat het wel het verkeerde kopje was _O-
Maar goed, netjes afgesloten dus dat is ook wel weer positief.
Ben eigenlijk gewoon een beetje aan het knutselen en die proef... ach we zien wel hij is altijd wel braaf op het wedstrijd terrein.
Vandaag rijd Ramona hem, die rijdt hem normaal op donderdag maar voor de wedstrijd vond ik het beter dat zij even reed omdat ik op vrijdag te moe ben om nog normaal rond te sturen.
Ga vanavond wel even zijn staart wassen en alles weer poetsen want morgen heb ik daar geen zin in denk ik.
Doe gelijk de trailer in orde maken zodat ik alleen maar aan hoef te koppelen en weg kan morgen.
En mijnheer gaat de trailer niet op als er niets te vreten hangt _O-
Dus hoop morgen dat ik uitgerust ben en dat het allemaal soepel gaat ben er wel een beetje nerveus voor.
Het is toch bijna een jaar geleden dat ik geheel verkrampt en met pijn in mijn lijf op Mando (voor paal reed om maar zo te zeggen) een wedstrijd reed.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 10:13

Marga:

@Mando, heel veel succes vandaag
@Mariska, je kunt ook een x bij ons komen kijken hoor, het is een hele leuke club. Graafengelbrechtjes.nl
@Susanne, jeetje ik hoop dat je haar terug vindt, het is verschrikkelijk om niet te weten wat er met haar is gebeurd.
@Daphne, sow die is wel veranderd, in positieve zin dan, toppie hoor

Marga en Azkaban
==============
2 september

Ik heb eindelijk weer gereden, ik had zoiets van als ik met de clubles zaterdag mee wil doen dan zal ik er toch eerst weer een x op moeten hahaha. Hij was rustig, gelukkig, wel in draf heel veel zijn huppeltje tussendoor. Ik heb hem wat meer doorgereden en ben iets strenger voor Azkaban geweest, had geen zin in weer een boksessie. Hij heeft maar 1x een klein bokje gegeven toen ik hem met de zweep raakte maar dat was maar een klein bokje. Verder toen er een andere pony uit de bak ging toen voelde ik dat ie even alles aanspande en ik was al op het ergste voorbereid maar het viel reuze mee, ik kon hem goed in bedwang houden. Verder hem lekker aan het werk gezet, meneer was aardig bezweet, het was danook best warm nog gisteravond. Daarna nog even aan de hand op het harde uitgestapt. Al met al lekker gereden met mijn meneertje.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:20

Hey, nou ik ging do. weer met Max rijden nadat mijn verzorgster hem van ma. t/m wo. gereden had en ik die zon. ervoor zelf, nadat hij zat. weer opnieuw beslagen was, want links voor was hij een ijzer kwijt. Zon. merkte ik al dat hij met draven gevoelig liep op het harde, maar op het zachte goed. Dat zei mijn verzorgster ook toen ze hem gereden had die 3 dagen. Do. ging ik er zelf weer op en met 1e drafje op het zachte schrok ik me rot : hartstikke kreupel ! Paniek, want ik weet dat hij gevoelige benen heeft en hij is al vaker kreupel geweest, verschrikkelijk ! Dierenarts, hoefsmid en verzorgster ook al aan de telefoon gehad.... Even later na ee stuk stappen toch nog een stukje geprobeerd te draven en tot mijn verbazing ging dat een stuk beter ! Wel iets onregelmatig, maar niet meer zo erg. Met de hoefsmid besproken en volgende dag nog telefonisch met de dierenarts overlegd, maar de afspraak toch maar afgezegd en besloten om het met rust nog even aan te kijken. Vrij. heb ik hem lekker van top tot teen gewassen omdat zijn vacht en manen alweer erg vettig waren geworden en hij ook weer flink verhaart. Zijn vachtje lekker met shampoo en de manen en staart met shampoo en conditioner, beentjes met betadineshampoo omdat er een klein beetje mok zit. Halverwege was ie t al zat en wilde hij al niet meer stilstaan, maar hij is wel superschoon ! Helaas voor korte duur, want in de wei plofte hij gelijk neer om te rollen... :D Fijn !

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:30

Annemarie:

Ben weer terug van vakantie sinds vanmiddag. Vanaf morgen ga ik weer actief meelezen en schrijven :-)

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:15

Welkom terug Annemarie ! Was je vakantie leuk ? Waar ben je heen geweest ?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:24

Ja was lekker relaxed. Was 2 weken naar Portugal, mijn vriendin haar ouders wonen daar dus was nog lekker goedkoop ook haha. Ook nog paardgereden daar. Foto's volgen nog :-)

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:32

Goh dat klinkt idd goed ! Vast 2 weken prachtig weer gehad ? Mazzelaar ! Ben benieuwd naar de foto's ! Op echte Lusitano's ? ;)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 08:53

Marga:

Hey Annemarie ook weer van de partij, gelukkig maar, we hebben je gemist, en ben heel benieuwd naar de foto's.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 08:58

Marga & Azkaban:
zaterdag 3 september
=================
Clubles: haha ik had me al zo veel senario's in mijn hoofd gehaald maar Azkaban was heel braaf omdat het zo warm was denk ik hahaha. Alleen met opstappen wilde hij niet stilstaan en liep constant weg zodra ik mijn voet maar omhoog deed. Verder hebben we een beetje meegehobbeld want heel veel oefeningen kunnen wij nog niet meedoen. Tussendoor zijn we gaan stappen en rechtrichten terwijl de rest lekker aan het galoperen was ofzo. Het was echt te warm, ook voor mij maar we hebben bij de rest meegereden en daar ging het om. Lekker zijn manen nog gewassen dus meneer is weer helemaal knap.

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:32

Hoi allemaal,
Ik zal ook proberen om een dagboek bij te houden.
Ik ben Rixt.
15 jaar oud en ik rijd B dressuur en ga binnenkort ook springen.
Mijn haflinger is geboren op 7 mei 2005 wat haar 6 jaar maakt..
Voor foto's zie mijn profiel.
Groetjes

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:55

Annemarie:

Als eerste...hier een topicje van mijn Portugese paardrijtochtje
[RIJ-ITP] Mooi tochtje in Portugal

Annemarie en Storm 4-9-2011

Eindelijk vanmorgen na 2 weken weer naar mijn vriendje toe vanmorgen. Heerlijk om hem weer te zien. De afgelopen 2 weken is hij een aantal dagen in de week gereden door een stalgenootje van 15. Erg lief meisje dat leuk met hem omgaat en niet al teveel aan het vraagt. Was dus ook bang dat ik weer van voren af aan kon beginnen, maar nee hoor meneer liep als een zonnestraaltje. Nog even en ik moet toch maar een startkaart gaan aanvragen :-). Hij is wel een paar kilo aangekomen van zijn luilekkerleven, maar dat trainen we er wel weer af. Na het rijden nog even zijn hoefjes bijgevijld dus die zijn ook weer netjes. Daarna mocht ie weer lekker terug naar zijn vriendjes in wei.

Welkom trouwens aan iedereen in de afgelopen 2 weken ook in dit topic is beland :-)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:21

Heidi
5 september 2011.

Dit zal mijn aller laatste blz zijn van mijn dagboek met Willem.....
Ik heb besloten om met hem te stoppen. ;(
Ik heb er ontzettend veel verdriet van,maar voor mijn eigen best wil zal het zo ''beter'' zijn
Er zijn verschillende redenen waarom ik stop,en het speelt al langer dan vandaag.
1 van de redenen is dat ik Willem niet langer alleen te rijden heb,er zijn er meerdere die met hem aan de gang zijn/willen en ik pas daarvoor.
ik heb het geprobeerd maar het werkt niet zo.

Vandaag heb ik er al mijn spulen opgehaald,helaas heb ik geen afscheid van hem kunnen nemen want hij staat nu deze week in drenthe waar hij een wedstrijd zal lopen met een andere amazone :\

Willem was mij alles,hij was en is voor mij de aller beste,geen twijfel over mogelijk.
Ik ga hem ontzettend missen. helaas is er aan onze verhalen een einde gekomen.
dank jullie wel voor de altijd zo leuke reacties.
liefs Heidi x

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 16:42

Marga;

@Heidi: ik sta perplex, echt !!!! Jeetje wat een moeilijke beslissing, maar ik begrijp je helemaal hoor, een paard delen waar je zo hard mee werkt, dat werkt dus echt niet. Ik vind het echt super rot voor je en ik snap dat je mooie Willem verschrikkelijk gaat missen. Ook ik zal je leuke verhalen missen hier. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte meis xxx

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:13

Annemarie:

Tjee Heidi wat ontzettend jammer zeg dat het met Willem nu zo moet lopen. Kan je keuze heel goed begrijpen! Heel veel sterkte!!