Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 08:17

Ow mijn sporen zijn langer hoor.

Afbeelding

Niet voor het been.. hup prik... gelukkig geen prikwieltjes maar gladde wieltjes.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 08:38

Probeer ik Klasien langzaam te overtuigen met kleine knopsporen, kom jij weer aan met grotere sporen. Zo kan ik Klasien nooit overtuigen }>

:D

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:12

Ik durf niet met spoortje... De zweep durf ik wel te gebruiken, wat ik dan ook doe ;) Ik moet echt consequent blijven, dan moet het goed komen, hoop ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:14

Zo'n knopspoortje stelt helemaal niks voor hoor! sterker nog zie liever dat iemand een keer een prik met spoor geeft dan dat het paard om de haverklap een tik moet hebben omdat die niet aan het been is :j

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:15

Ik heb ook die kleine knopspoortjes, puur om het wat makkelijker te houden voor mij en het paard. En net dat beetje extra te stimuleren om te doen wat ik vraag.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:20

Yvank_ schreef:
Zo'n knopspoortje stelt helemaal niks voor hoor! sterker nog zie liever dat iemand een keer een prik met spoor geeft dan dat het paard om de haverklap een tik moet hebben omdat die niet aan het been is :j

Ben ik het mee eens. Je paard moet voor je been worden, niet voor je zweep.
Wat Janouk uitlegt kon ik gisteren even niet zo verwoorden, zij legt het idd prima uit.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:23

Maar als ik onbewust prik, dat kan toch niet de bedoeling zijn. Nu zijn mijn benen wel zo lang dat als ik het spoortje wat laag doe, ik moeite moet doen om bij de buik in de buurt te komen. Ik ga er eens over na denken en moed verzamelen...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:25

Ik geloof nooit dat je onbewust gaat zitten prikken met een knopspoortje van een, pak em beet, 15 mm.. ;)
Je moet niet zo onzeker zijn, je mag best eens wat strenger worden voor Iris..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:26

Goede morgen! :D

Dat is een tijd geleden dat ik hier geweest ben.
Ik lees weer lekker mee.

Hoe gaat het met jullie Haflingers? Hebben ze ook al zoveel zin in het voorjaar en lente weer?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:28

Pfff meld zich...zo riep ik weer regelmatig te willen posten en zo heb ik weer geen tijd. Word er soms zo moe van om niet even lekker te kunnen doen wat ik wil haha. Maar goed gewoon doorgaan.

Ben het er wel mee eens dat een spoortje best moet kunnen. Storm van mij is ook niet al te best aan het been en buigen om mijn been vindt hij echt niet nodig zullen we maar zeggen. Heel moeilijk om hem voorwaarts op mijn been te krijgen. Tik met de zweep helpt even maar kakt dan snel weer in. Hij reageerd dan beter op even een flink prik met mijn spoor. Beetje jammer dat hij na 2 weken weken met sporen gelijk een kale plek had dus heb de sporen maar weer af gedaan. Ach zo blijf je bezig. Stom is wel voorwaarts maar dan het liefst met zijn kop in de lucht en dat willen we dus niet. Heb hem van de week voor de allereerste keer aan de pessoa gehad. Achterbeen gebruik moet bij hem gewoon veel mee geactiveerd worden en daarbij moet hij van voren ontspannen. Onder het zadel is deze combi nog zo lastig voor ons allebei dat ik het nu deels wil gaan trainen met de pessoa. Hij deed het echt superbraaf en ontspannen. Was gewoon trots op hem.

Afbeelding

Afbeelding

Is het bij jullie ook zulk rotweer? Hier echt regen, regen en nog eens regen. Bah.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:31

Faringo, klopt het dat je een topic had gemaakt? :) ziet er netjes uit hoor.

Athos en ik zijn sinds deze week weer een beetje serieus bezig. Buigen hier, stelling daar, contra etc. Hij kan het nog wel, alleen moet ik hem wat meer begeleiden tijdens het rijden.
Maar hij word wel alweer lekker soepel :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:36

Ziet er netjes uit!
Wrs heeft storm een gevoelig huidje dan.. Ik heb nooit kale plekken als ik met sporen rij.. :=

Fijn dat t met Athos ook goed gaat!

Ik heb zo les met mn merrie-tje.. :) Eens zien of ze ook lekker de wind in dr bol heeft, haar kennende gaat de turbo dan wel aan..
Bij haar moet ik dus niet met zweep/spoor aankomen, die is retevoorwaarts en aan mn been zonder dat ik wat moet doen.. :))

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:38

Sita, wat heb je een prachtige foto in je profiel staan met je haflinger <3 Wauw.
Van wie heb je les?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:42

Mooi he! <3 Dat is nou mn 3 jarige Turbo'tje. :))
Ik heb nu les van G.eertje de W.itte. Normaal les ik om de week ook bij H.ergen van H.all.. Maar op zaterdag les ik dus bij haar, gewoon om eens per week extra begeleiding te krijgen omdat ze nog vrij jong is.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:43

Goed bezig.

Ja, ik vind die foto echt een uitvergroting waard!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:44

Jaa... :)) Maar heb geen ruimte meer aan de muur.. _O-

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:45

Sita_ schreef:
Jaa... :)) Maar heb geen ruimte meer aan de muur.. _O-

En boven je bed dan? hahaha

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:47

Had inderdaad een topic gemaakt :-)
Ja hij heeft een heel gevoelige huid. Had hem in oktober geschoren, maar dan komt er een wintervacht die zo dun en lelijk is dat bijna alles gaat schuren. Ook zijn zomervacht is erg dun. Haal hem regelmatig uit het land/paddock met overal kale plekken en wondjes. Soms om moe van te worden. Ben blij dat het verharen nu echt goed door begint te zetten.
Vind het er zelf ook wel netjes uit zien. Nu lekker dooroefenen om dit er onder het zadel ook uit te krijgen, want die stinkie kan het best ;-)

Haha het is inderdaad wel weer voor de paarden om de turbo even lekker aan te zetten. Wel fijn hoor zo lekker aan het been zijn hoewel je daar ook weer op een andere manier je handen aan vol hebt.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:48

Heb je geen plek meer vrij op je toilet voor die foto?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:50

Ook niet. :')
Heb zoveel mooie foto's staan en hangen al dat ik echt geen ruimte meer heb. Moet gewoon maar eens wat wisselen denk ik.. :))

Mn toilet ligt momenteel in puin.. _O- Zijn ze aan t verbouwen!

Ik vind t wel fijn te rijden dat voorwaartse.. Hete paarden heb je zo waar je ze wil hebben, die gebruiken hun heetheid om keihard voor je te werken.
Het is echt een verademing om deze merrie te mogen rijden. Moest er eerst heel erg aan wennen en heb ook wel met zweethandjes er op gezeten maar als je eenmaal weet hoe je ze moet handelen heb je ze zo voor elkaar gaan ze voor je door t vuur.
Ze is heel fijn op zit en stem te rijden, als ik 'sssshhh' of 'easy' zeg dat komt ze al terug in tempo. Ze kan heel klein draven en galoperen en daarna echt een middengang er uitknallen op een klein klakje met mn tong.. Heerlijk gewoon!
Ze is nog wel heel jong, dus omdat ze zo hard werkt moeten we haar wat voor zichzelf beschermen, want ze doet alles zomaar.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:56

Sita, de eerste keren met mijn haflinger had ik het ook. Hij werkt keihard voor je, alleen moet ik leren hoe ik daar mee om ga :) Wat wil ik precies? Hoe gaan we de figuren rijden?
Hij is heel gevoelig voor mijn houding, wat ik echt moet leren accepteren. :P Ik zit graag voorover, waardoor hij juist uit elkaar valt en veel moeilijker te rijden is voor me.
Vorige week heeft m'n moeder rij foto's gemaakt, en sinds dien, zet ik mezelf nu aan het werk.
Of te wel: wat had ik een spierpijn gisteren hahaha
Het is moeilijk om recht op te zitten als je voorover valt.

Sita, je hebt het goed voor elkaar!

Een gevoelig huidje is soms zo vervelend he. Athos heeft het zomers vaak, dat ik hem weer uit het land haal met een speelbijtje of hapje.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:56

Haha herken dat wel hoor, ik moet soms ook echt zoeken naar een plekje om iets op te hangen. Wil het ook weer niet vol hangen want dan wordt het weer zo druk en vol.
Toilet is dus niet echt een optie nu :+

Hou ook wel van voorwaarts hoor. Storm is ook wel heel voorwaarts, maar als hij echt aan het werk moet gaat hij eerst op allerlei manieren uitvluchten zoeken. Dan op den duur komt ie op een punt dat hij zich overgeeft en dan kun je er alles mee. Maar voor je daar bent heb ik er een beste workout op zitten |o .
Wel verstandig inderdaad om haar wat tegen zichzelf te beschermen. Dat werkwillige is heel fijn maar zou toch eeuwig zonde zijn nu al te veel te doen en dat straks op een veel te jonge leeftijd al alle fut en energie er uit is.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:59

Faringo, dat doet Athos met nieuwe dingen. Eerst alles uit de kast halen, doen als of ie niet weet wat je bedoeld en extreem belonen als ie het goed doet haha.
Momenteel is het wel een boefje, hij vind werken zo leuk, dat ie me het soms behoorlijk moeilijk kan maken.
Concentreren vind ie in het begin nog niet nodig :P

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:53

Ziet er goed uit op de foto's Faringo! Ik vind de pessoa ook echt een heel fijn hulpmiddel en longeer Anne 1x per week ermee. Gaat super!

Vanochtend ook weer heel fijn gereden (in de zeikregen). Weer op het zadel van hetzelfde stalgenootje. Echt een fijn zadel en ligt ook fijn. Kan nu ook fantsoenlijk linksom rijden zonder er extreem op te hoeven letten of ik weg zak / scheef ga zitten. Echt bizar!

21e komt de zadelmaker. Opzich is dit zadel wel heel fijn maar er hangt (nieuw) ook wel een prijskaartje aan.. Maar wie weet heeft hij nog meer leuks..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:04

Ziet er goed uit :)

Hopelijk vindt je een fijn zadel!

Zo vanmorgen op wedstrijd geweest. Damella liep best lekker :) resulteerde in 185 & 189 met mn pony tussen de grote paarden :D