[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:35

Haai allemaal,

Zoals jullie merken spring ik zo afentoe weer eens ertussen in het topic.. Elke keer met excuus maar heb het gewoon ontzettend druk met de opleiding en 2 baantjes en ook nog eens Melody. Dus als ik even kan dan lees ik weer even bij. Vaak als stille meelezer en zo nu en dan een reactie:

@madeira wil even kwijt dat ik het ontzettend knap vind dat je zoveel bent afgevallen. en lekker dat je weer kan opstappen

@Amanda super dat je een betere plek heb gevonden voor Jim!!! Je halster is idd super, maar niks voor mijn melody.

@Avalon_ Maggy is leuk veranderd door de jonge jaren heen,Prachtig beestje.

@Hinke Ik herken jou situatie ik had hier ook heel veel last van op mijn oude school, mensen die hun afspraken niet na kwamen totaal niet meewerkte in het project. Heel vervelend maar ik heb altijd voor zekerheid gekozen en alles dan alleen gemaakt en dit kosten soms mijn nacht rust dat ik heel de nacht aan knallen was geweest zonder 1 min rust. Maar dit vermelde ik dan ook wel in het reflectieverslag en in de eindbeoordeling. Zodat ik mijn verdiende voldoende had en hun dus niet mee konden profiteren van mijn harde inzet. Erg leuk veulen trouwends

@monique mooie foto's

@moyra fijn dat het longeren lekker ging

@peelie mooi dat kevin tevreden was.

Verder heb ik niet direct een voorkeur voor merrie, hengst of ruin. Moet wel eerlijk bekennen dat de merrie's mijn zeer aantrekken voor hun heerlijke Bitch achtige gedrag!!! Past erg goed bij mijn eigen karakter. Ruinen ben ik altijd vriendjes mee iedereen denk ik wel. Merrie's zijn daarom ook echt een uitdaging!! Over haflingers zal ik ook eerlijk bekennen dat ik heeeel vroeger altijd zei ik wil een paardje met die witte manen (haflinger dus) Later toen ik iets ouder was waren die niet meer in belangstelling van mij. Ik had ook nooit meer gedacht ooit mijn 1ste eigen haflinger te kopen! Maar Melody had mijn hart gestolen en ik was echt dubbel en dwars verlieft op haar, nog steeds gelukkig alhoewel ik haar bloed vaak kan drinken als mevrouw weer een vreselijke bui heeft.

Melody gaat nog steeds langzaam aan zeker met kleine hupjes vooruit! Ze is met haar voer gezakt naar 2 handjes per keer Biks.. Dit omdat alle paarden gevoerd worden en Melody daar heel onrustig van wordt als ze niks krijgt!

Verder krijgt ze nog iederedag een flink aantal wortels en ze doet er een moord voor :D

We gaan zodra de bak bodem wat zachter is beginnen met cavalleti en dat heel rustig opbouwen naar lichte sprongentjes(waar ze eigelijk over heen kan draven zeg maar) om alvast aan haar conditie te werken voor de hopelijke keuring 2010!
omdat ik niet met bijzet's en allerlei hulp middelen wil werken op haar leeftijd wil ik haar toch anders fit krijgen en slank bespierd

Zooo dat was wel weer even mijn update hoor :Z

Peelie

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:20

help... ik heb een bod van 275 E gekregen op mijn BF zonder singel beugels en riemen, zou ik het voor die prijs doen? of niet?

Ik weet het niet....

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:22

Pff...
Moeilijk Gail!
Ik zou het doen als je weet dat je de rest ook kwijt kunt, anders blijf je daarmee zitten

Verder; k lees wel bij maar druk met examenverslagen maken..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:28

tjah de rest intreseerd me eigenlijk niet zo heel veel...
het is altijd handig dingen achter de had te hebben zoals beugels en riemen... maar als ik heel eerlijk ben vind ik 275 een beetje weing...
klinkt stom maar voor 2.90 zou ik het wel doen...

Maar de kans is weer zo groot dat ik hem niet kwijt krijg... :S zucht...

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:30

Dan zeg je toch 300 Gail?

Bedoel jij heb er ook een hoop voor betaald, en er komt denk vanzelf iemand die m wel wil overnemen.
Het ligt er ook een beetje aan hoe graag je hem weg wilt hebben en binnen hoeveel tijd?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:31

Lastig Gail.. Snap dat je 'm kwijt wilt en toch wel een redelijke prijs er voor wilt hebben.. Misschien is aan haar/hem voorstellen dat je het wel doet voor 285 ofzo?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:34

Prissey schreef:
@madeira wil even kwijt dat ik het ontzettend knap vind dat je zoveel bent afgevallen. en lekker dat je weer kan opstappen

Dankjewel :) Heb wel een maagband ben super blij met mijn hulpmiddel :)

Super dat je steeds stapjes vooruit gaat met je haflinger :)

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:35

Even vraagje onder de haflinger gekke met ervaring op keuringen.. Ik wil met Melody een centrale keuring bijwonen, alleen wil ik haar niet zelf voor brengen! Nu zei een stalgenootje dat er op keuringen voorbrengers staan(mensen die dus voorbrengen) dat kost dan wel geld maar hun doen het dan voor je. Klopt dat?

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:52

ik voel me echt belabberd..
vanochtend ook maar ben toch naar school gegaan..
morgen blijf ik thuis..
ik heb echt vreselijke buikpijn..

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:58

meestal is dat niet op hafligner keuringe

wel bij NRPS en zo...

vandaag bianca gereden..
ging ze daarna rollen in der box rolt ze zich zo vast..
was ze in paniek dus ik even bij der gezeten om der gerust te stelle toen ze weer op adem was ging ze het weer proberen
deed het vanweg dat er wel een veulen in zit wat er over ongeveer over 6 weken uit komt...

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:50

Ik vind dat wel een redelijke prijs Gail. Ik heb mijn bf vanmorgen bij de dierenwinkel afgegeven om te verkopen. Ik heb 'm in mei 2 jaar en heb er een half jaar mee gereden. Ik vraag er 300 voor met singel, pad, medium en brede pommel. Nieuw was alles bij elkaar 600 euro. Ik zou zeggen verkopen die handel. ;)

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:33

Prissey schreef:
Even vraagje onder de haflinger gekke met ervaring op keuringen.. Ik wil met Melody een centrale keuring bijwonen, alleen wil ik haar niet zelf voor brengen! Nu zei een stalgenootje dat er op keuringen voorbrengers staan(mensen die dus voorbrengen) dat kost dan wel geld maar hun doen het dan voor je. Klopt dat?

Daar hoef je niet van uit te gaan op de haflingerkeuring. Je kunt beter even informeren van te voren of gewoon iemand vragen met ervaring wbt. het voorbrengen. Dan heb je in ieder geval zekerheid!
Succes met het 'in vorm brengen' van je (jonge?) merrie!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:33

blondiev schreef:
Ik vind dat wel een redelijke prijs Gail. Ik heb mijn bf vanmorgen bij de dierenwinkel afgegeven om te verkopen. Ik heb 'm in mei 2 jaar en heb er een half jaar mee gereden. Ik vraag er 300 voor met singel, pad, medium en brede pommel. Nieuw was alles bij elkaar 600 euro. Ik zou zeggen verkopen die handel. ;)

Die van mij is nog nieteens een half jaar gebruikt, en dat maar 1 a 2 keer per week. maar ze wil dus voor het zadel de breede pommel en de pad 275 euro betalen... Tjah, ik weet niet. Maar dan vind ik 300 euro toch heeeeel redelijk. Of ben ik nou gek...

Toch nog maar even een nachtje over slapen... Want ik had al een bod van 300 euro... Vandaar.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:27

ik heb het bod van 275 geaccepteerd, ik moet alleen even kijken hoe ik kem ga verzendfen, aangezien ik daar een groote doos voor moet halen. Die liggen niet voor het oprapen bij de supermakt zo groot...

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 00:55

K weet ook nie Gail.. Vind het ook wel beetje weinig.. Ding is toch nog haast nieuw?

Ik ben vanaaf met een vriendin mee geweest naar de manege waar ze lest en heb zelf ook mee gereden! Was echt heerlijk om weer ff te rijden! Maar zat me toch op een groot paard!! Tjonge! echt! nog nooit zo'n groot paard gereden! was ff wennen maar wel erg leuk. :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 09:34

Ja, hij is nog bijna nieuw ja... heb er echt maar weinig mee gereden...

Maar ik wil er graag vanaf... daarbij moet ze de kosten voor de doos zelf betalen. Ik heb geen idee hoeveel dat is... Misscen dat ze er dan alsnog vanaf ziet... i don't know...

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 09:37

Goeiemorgen! :O

Ik lig de laatste tijd echt ontzettend vroeg op bed, klein voordeel is wel dat ik er nu makkelijker af kan komen.
Maar ik ha nu nog zo'n anderhalf uur kunnen slapen. :7 Achja, even lekker bokken dan maar!

Nog meer mensen wakker?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 09:46

Avalon_ schreef:
Goeiemorgen! :O

Ik lig de laatste tijd echt ontzettend vroeg op bed, klein voordeel is wel dat ik er nu makkelijker af kan komen.
Maar ik ha nu nog zo'n anderhalf uur kunnen slapen. :7 Achja, even lekker bokken dan maar!

Nog meer mensen wakker?

Ik ben wakker, zit op school maar heb pas half 11 les haha vergist :P

Nathalie, heerlijk dat je weer even hebt kunnen rijden :D hihi lijkt mij ook wennen om weer op een groot paard te zitten als je haflingers gewend bent :)

Gail, fijn dat je nu je zadel tenminste kwijt bent. 275 en er komen nog verzendkosten bij, tja dat zou denk ik ook wel op de 300 euro uitkomen? Ik weet het niet..

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:21

:wave:

Jullie gaan een beetje te snel en dan moet ik harstikke veel bijlezen en daar heb ik het te druk mee.
Zoveel wordt er niet eens op mij gereageerd dus ik denk dat ik jullie maar verlaat.

Nog veel kletsplezier hier! :wave:

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:25

Fijn dat je je zadel kwijt bent. Misschien niet voor het bedrag wat je in je hoofd had, maar in deze tijd is het moeilijk verkopen. En op zich is het best een net bedrag. :j

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:32

_Dieuwke schreef:

Jullie gaan een beetje te snel en dan moet ik harstikke veel bijlezen en daar heb ik het te druk mee.
Zoveel wordt er niet eens op mij gereageerd dus ik denk dat ik jullie maar verlaat.

Dat je het druk hebt begrijp ik :j dan kom je er gewoon even niet aan toe om bij te lezen, dat is ook niet erg natuurlijk. :)

En als ik een keer niet op je heb gereageerd is dat echt perongeluk geweest. Al denk ik dat niemand je bewust negeert.

Och ik heb ook zoveel spullen dat ik moet gaan verkopen.. zadeldekjes, beugels (krijg veiligheidsbeugels en verkoop deze gewoon) deken.. toch maar is ook een topic maken :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:44

_Dieuwke schreef:

Jammer dat je weg gaat.
Op mij wordt er ook niet door iedereen gereageerd. En andersom heb ik ook niet altijd tijd om te reageren.
We hebben het allemaal druk.
En als ik voor mezelf spreek, ik lees altijd wel bij. Maar reageer alleen op dingen waar ik ook wat over te zeggen kan hebben.
Net als hierboven gaat het over keuringen. Daar weet ik niks over. Dus daar reageer ik ook niet op :)

Maar ik geloof niet dat er iemand is die een ander bewust negeert :)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:51

idd, ik reageer zo veel mogelijk maar niet als het mij niet aangaat ;)
je wordt echt niet genegeerd.. ;)

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:12

AliceTwingo schreef:
idd, ik reageer zo veel mogelijk maar niet als het mij niet aangaat ;)
je wordt echt niet genegeerd.. ;)

m2

en ik lees vaak wel maar typ dan niks terug

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:20

Jammer dat je ons gaat verlaten Dieuwke!
Ik ben er ook niet vaak, maar vind het altijd leuk om even bij te lezen en als ik er ben reageer ik ook altijd even. :)
Leuk trouwens dat je gaat starten Amanda, ik las je topic! :D
Heb er zelf ook veel aan je topic gehad, ik ga binnenkort ook voor het eerst starten maar wist ook allemaal nog niet zo goed hoe dat in zn werk ging. :) Succes!!