Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:08

17/17.5 inch en dan het tussenkanaal wat breder of de kussens naar buiten plaatsen dan past t zadel ook al vrij gauw met een korte rug.
Ik denk dat Massimo ook wel wat voor Anne kan zijn, vriendinnen van mij hebben nu ook een massimo op hun arabier en daar pastte zelfs een 18 inch op. Puur doordat de kussens anders geplaatst zijn.

Heb trouwens ook massimo opliggen op de foto van net.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:56

Mijn volgende zadel wordt ook een massimo. <3

Het zadel wat ik nu heb is een speciale voor cobs, kan ook niet anders met boommaat 37.
Het is een veelzijdigheidzadel en je kunt er trouwens prima mee springen. :o

Paulusjuh nu snap ik dat je niet lekker zit, als ik dit zo lees is het zadel echt te krap. Mijn dochters rijden ook op en 17/17.5 inch zadel en het zadel is niet eens veel te ruim. Als het zadel veel te krap is voor jezelf ben je balans kwijt. Dit heb je nodig bij de moeilijker oefeningen en ga je hangen.

Afbeelding

deze foto is van oktober 2012, uit de oude doos,

Anoniem

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:12

16,5 is idd vrij klein..mijn springzadel is dat maarja ik ben maar klein met mn 1,68 en heb helaas ook maar maat 34 -O- zou graag wat meer hebben maarja dat lukt noet.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:18

Denk je echt dat ik er zo mee weg rij.
Dat ik er geen mensen naar laat kijken
Ik weet wat goed ligt en wat hem past
Fysio komt vaak en als ik het niet zeker weet vriendin heeft een zadelpas service..
Maar een ruime boommaat 34 liggen niet voor het oprapen

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:30

Ik denk dat niet hoor, maar lijkt me zo vervelend als
Je een zadel koopt wat niet past, je het weer moet verkopen. Dat bedoel ik meer.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:32

Ik had hiervoor een euroriding diamant, 17,5 inch ook, maar die was helaas slachtoffer van zadeldiefstal..

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:19

hoi hoi!
pff ik ben echt mega-druk geweest deze week, en volgende week moet ook nog gaan komen..!
druk met school, werk en feesten, de buren zijn 40 jaar getrouwd, vandeweek een hele avond daar alles versierd met de buurt, en vanavond hebben we feest+etentje, begint zo al om 17uur!
en dan komend weekend het hele weekend onder de pannen voor mn opleiding zoöantropologie weer, en maandag moet ik weer vanalles afhebben voor school, waar ik eigenlijk geen tijd voor heb maar tussendoor nog even tijd voor moet maken :')

kiddo, ik denk ook dat een passend zadel echt wel te krijgen is hoor, en als je zadelmaker nu niets passend heeft, kan je hem dan niet vragen of hij(of zij natuurlijk) aan je wil denken als er wel jouw paard zijn maatje binnenkomt? ik zou in ieder geval als je met je vhz ook kan springen geen overhaaste beslissingen nemen, maar goed zoeken naar een echt goed passend zadel te kopen.. :)

Yvank, haha ik pas ook met gemak in een 16,5 inch, volgens mij is mijn zadel een 17, en heb ik daar nog zat ruimte in over

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:48

Ik bedacht dat het we wel weer eens bitloos konden gaan rijden. De vorige keren was het geen succes. Stuur en rem enzo is prima, het lukt alleen niet om stelling te krijgen. Ik vraag me rot, maar geen reactie. Voortaan gewoon weer met bit dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:55

Dat heeft even tijd nodig :) mijn vorige haf reed in bitloos die kon geen bit meer in na operatie. In begin leek het nergens op maar na een tijdje konden we alles wat we met bit ook konden :)

Afbeelding

Afbeelding

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:12

Yvank_ schreef:
mannen :')

'Yvanka de hond heeft gekotst :wow: %) , Ja dus ? wat let jullie om het op te ruimen?'

Nee dat konden ze niet aan dan moesten ze zelf ook kotsen :') . Zucht dus wie kon de boel opruimen?

Daarna ze maar gelijk aan het werk gezet met de was ophangen , strijken en vouwen ~~}> voort wat hoort wat.

Haha :')

Paulien, ik heb ook een 17,5 inch op de rug van Madeira liggen.. Misschien is een andere zadelmaker er naar laten kijken?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:04

Klasien schreef:
Ik bedacht dat het we wel weer eens bitloos konden gaan rijden. De vorige keren was het geen succes. Stuur en rem enzo is prima, het lukt alleen niet om stelling te krijgen. Ik vraag me rot, maar geen reactie. Voortaan gewoon weer met bit dus :)

Hoe vraag je? Teugeldruk?
Dan is ze wrs niet voor je been.. Wanneer je dat voor elkaar hebt kan je via been en zithulpen en een beetje teugelhulp stelling vragen. Dan heb je ook niks in je handen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:13

Ja idd :j

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:17

Ik vraag door een kneepje in de binnenteugel en met binnenbeen. Op de volte ook nog door mijn schouders goed naar binnen te draaien en buitenbeen achter de singel. Met bit reageert ze per direct, nu totaal niet. Niet dat ze gaat hangen, maar ze gaat gewoon door zoals ze bezig is zeg maar. Wat doe ik fout?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:18

Dan is ze toch niet lekker aan je been, dus dat is eerst aan je been maken en dan maar strenger zijn.. ;)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:22

Strengen met been of met hand? Want strenger met hand vragen gaat niet, mijn linker hand kan alleen een kneepje maken, verder niet. Weinig kracht in ;)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:23

Met been... Ze moet in feite om je been buigen, niet om je hand.. ;) Maar wel teugeldruk houden als je vraagt, dus niet los-vast.. Pas als ze loslaat ontspan je dan weer.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:26

Aaah dan zit daar ook een deel van het probleem denk ik, want mijn linker hand kan geen druk houden. En de reactie op het been is nog altijd een puntje waar we iedere keer weer hard aan werken. Gaat al stukken beter, maar zoals vandaag blijkbaar toch nog niet goed genoeg. Iris was aan het schuimen, zonder bit, toch grappig ;)
Ik moet zeggen dat ik met bit rijden toch fijner vind... Dan heb ik veel meer gevoel.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:31

Rijd je ook met een spoortje? Anders kan je dat best eens proberen.
Dat je elke keer weer opnieuw je paard aan je been moet maken is denk ik een puntje van dat er ergens iets fout gaat. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:42

idd beter aan je been zetten :j

Zo ik heb het wel weer gehad voor vandaag! Vanmorgen heerlijk dressuur gereden met Damella! Daarna heerlijk met onze fjord op buitenrit geweest. En net ben ik meerdere malen onder de trailer doorgekomen kabels leggen :')

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:48

Nee ik rij niet met een spoortje. Daar vind ik mijn been niet rustig genoeg voor. Bovendien moet ze gewoon op been reageren, daar is geen spoortje voor nodig. Een spoor is voor de verfijning van de hulpen, zo ver zijn wij recreatief dressuur duo nog láng niet. ;)
Ik ben lange tijd niet consequent geweest met mijn beenhulpen, daar is het mis gegaan. Mijn eigen schuld. Maar daar werk ik nu hard aan!

Yvank, onder de trailer door kabels leggen? Vertel...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:50

En een zweepje dan? Geen reactie op been, hop een tik er achter aan. Doorpakken.. Luie merrie.. ;)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:20

De zweep wordt regelmatig goed gebruikt ;) Ja ze is enigzins flegmatiek zeg maar haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:22

Met consequent zijn is dat er aardig uit te krijgen, Shania was ook zo eentje. Maar dan mag je ze echt geen vinger toegeven.
Dat is misschien voor jou wat lastig gezien je niet elke dag evenveel kracht hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:13

Klasien schreef:
Nee ik rij niet met een spoortje. Daar vind ik mijn been niet rustig genoeg voor. Bovendien moet ze gewoon op been reageren, daar is geen spoortje voor nodig. Een spoor is voor de verfijning van de hulpen, zo ver zijn wij recreatief dressuur duo nog láng niet. ;)
Ik ben lange tijd niet consequent geweest met mijn beenhulpen, daar is het mis gegaan. Mijn eigen schuld. Maar daar werk ik nu hard aan!

Yvank, onder de trailer door kabels leggen? Vertel...

Idd wat Sita ook zeg heel consequent zijn. Actie= reactie! Bij geen reactie een tik. Maar er goed voor zorgen dat je je benen daarna wel goed stil houdt en niet onbewust steeds been geeft.

Haha ja de verlichting van de trailer was stuk dus alles er nieuw onder gezet :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 06:46

Klasien schreef:
..

Klasien, misschien is dat wel zo dat een spoor voor de verfijning van de hulpen is. Maar dat is geen regel en eis hoor bij ieder paard en iedere ruiter.
Het zou ook een prima hulpmiddel kunnen zijn voor jou. Als je niet elke dag evenveel kracht heb, kan een klein knopspoortje je echt heel veel helpen, om je Maflinger wat gevoeliger te maken.
Je zou het altijd kunnen proberen hoe het voor jullie werkt. Want dat flegmatieke is soms voor een ruiter echt zwaar.
En je leert pas met sporen rijden als je dat probeert. Ik zou zeggen: geef het een kans in de les een keer met je instructrice en kijk of het je helpt.
Het gaat erom dat het voor jullie beiden werkt. Je bent echt geen dierenbeul hoor als je een keer prikt.

Afbeelding