Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:13

Leuke blog Esmee :D

Hmm ik zak net door mijn knie (waar ik al 3x aan geopereerd ben) heen, kan nu niet lopen of iets..:(

Forgive

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:42

Madeira_ schreef:
Leuke blog Esmee :D

Hmm ik zak net door mijn knie (waar ik al 3x aan geopereerd ben) heen, kan nu niet lopen of iets..:(

Da's balen

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:23

Jee dat is vervelend
Sterkte en beterschap

Zo pffffffffffff het zit erop voor vandaag.
Zit alleen vandaag maar dan is het best wel aanpoten
Wel leuk want je bent lekker bezig maar pieuwwww.

Morgen weer met 2 gelukkig en dan vrijdag weer alleen

Stalgenootje zette Mando in de bak... hij dacht.. jihaaaaaa ik
ren naar het land. Was dat ff een domper...
Hek dicht
Wat een ondeugd he hahahaha....
Stalgenootje zei nog.. hij rukte zich zo los, ..Yup dat is Mando
_O-
Kan daar wel de humor van inzien

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:30

Haha die Mando, zie het helemaal voor me! :p

Fysiotherapeut kon niets raars vinden, zat alleen wat veel rek in mijn knie.. Zegt hij, 'als je er weer doorheen zakt of pijn hebt, moet je terug komen.' Hij gaat weg, ik sta 5 min later op, zak ik er weer doorheen grrr! :( Even overlegt, moet zo om 17.00 bij de huisars zijn...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:04

Ik weet nu wat er is: ik heb retropatellaire chondropathie (dat is het slechter worden van het laagje kraakbeen dat aan de binnenkant (dat is aan achterkant) van de knieschijf zit). Vervelend, pijnlijk maar gelukkig niets ergs :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:27

Fijn dat het niks ergs is Paulien! Maar is dat dan niet iets van artrose ofzo?

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:17

Wat vervelend Madeira, nu verplicht rusten of rustig aandoen.

Esmee leuke blog, daar doe je het voor. Mooie foto. <<)

Nee wassen vind ik wel leuk, ik een schimmel gehad. Die heb ik regelmatig gewassen. Volgens mij vindt Wouke het een minder prettig idee. :wave:

Mooie rijfoto's Paulusjuh ik vind je er nog niet eens zo scheef op zitten. *\o/*

Ik wil ook een rijfoto heb alleen foto's uit oude doos. :(:)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 07:56

Wat balen madeira.
En even een versteviging er om heen doen..
Mijn linker knie schiet wel eens op slot meestal s'nachts :( en dat vreselijk zeer.. Heb van die knie ook wel eens last met rijden gehad..
Wat zei de huisarts verder.

Het zadel probleem word ik ook beetje gek Van... Morgen word me spring op gehaald..krijg hem niet passend
Ik ga eerst voorlopig caveletti les starten en een nieuwe Norton is niet zo heel duur dus ga die maar even aanschaffen.. Heb er momenteel een vhz ervan en zit en ligt als een huis..stom hè..

King is gisteren door me bijrijder gereden en liep lekker.. Hij was een keer aan het klooien en pakte bit vast.. Galop ook steeds betere spring niet meer vaak overkruist aan achter..

Daarna behandeling van de fysio vind hij echt heerlijk.
Het viel mee maar dacht vorige week volgens mij zit hij vast in ze nek hij deed zo raar met longeren trok naar buiten toe.. En onder het zadel liep hij rechtsom gewoon over ze buitenschouder in de galop niet normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:06

balen Paulien!

mm die norton ben ik geen fan van. Veel te klein kussen kanaal komt alle druk op 1 punt en kwaliteit van binnen is ook om te huilen := zou voor een kwalitatieve 2e hands gaan dan!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:50

Mijn huisarts zei dat ik alles mag doen op geleide van pijn. En dat sommige dagen erger zullen zijn dan andere. Natuurlijk omdat mijn meniscus aan beide kanten van deze knie al deels gehecht + deels verwijderd zijn, achterste kruisband is rechtgelegd en voorste kruisband is gereconstrueerd en mijn knieschijf is beschadigd, is het al niet zo’n sterke knie..

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:49

Yvank_ schreef:
balen Paulien!

mm die norton ben ik geen fan van. Veel te klein kussen kanaal komt alle druk op 1 punt en kwaliteit van binnen is ook om te huilen := zou voor een kwalitatieve 2e hands gaan dan!

nou dat valt dus wel mee tussenkanaal
hij ligt als gegoten bij king

ja weet jij er een in boommaat ruim 34
in spring model
nergens te krijgen hoor

maar hou me spring ik moest en zou me zadel vast houden voor iemand sinds maandag die kwam morgen en ze kwam echt
want zo vaak al gehad dat in ene zadel weg was
nu doet ze het dus zelf.
appt ze net af

is wel op te lossen om gelpad er onder te doen maar dat schiet dus ook niet op.
schrrrrrr...

me tuig komt ook terug van een bokker te groot
dus alles weer in de verkoop..

maar wel leuk nieuws onze fiat verkocht en ga van weekend kijken naar een trailer..

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:15

Ik durf het zelf niet, een zadel aanschaffen en dan maar hopen dat hij goed ligt. Wat doe je als er iets mis is?

Ik heb vandaag met het zadel van een stalgenootje gereden, een anky painted Blackberry. Menn wat sen verschil zeg! Ik had daar dus wel veel meer steun aan en kon veel rechter blijven zitten. Zelfs de linkergalop ging vrij soepel. Frustratiessssssssmet m'n eigen zadel, damn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:24

Daar ga ik in mee. Springzadels met boommaat 34 zijn er zeker wel. Goede zadelmaker laten komen en die een paar 2e hands mee laten nemen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:48

mannen :')

'Yvanka de hond heeft gekotst :wow: %) , Ja dus ? wat let jullie om het op te ruimen?'

Nee dat konden ze niet aan dan moesten ze zelf ook kotsen :') . Zucht dus wie kon de boel opruimen?

Daarna ze maar gelijk aan het werk gezet met de was ophangen , strijken en vouwen ~~}> voort wat hoort wat.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 08:17

Yvank_ schreef:
Daar ga ik in mee. Springzadels met boommaat 34 zijn er zeker wel. Goede zadelmaker laten komen en die een paar 2e hands mee laten nemen :)

Ja voor mega veel geld...
Zal dan eerst moeten sparen..

Kan met vhz ook springen en zo vaak doe ik het niet
Dus zie het probleem van Norton niet
Kwaliteit zelfde als een knight rider

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 08:19

Paulusjuh schreef:
Ik durf het zelf niet, een zadel aanschaffen en dan maar hopen dat hij goed ligt. Wat doe je als er iets mis is?

Ik heb vandaag met het zadel van een stalgenootje gereden, een anky painted Blackberry. Menn wat sen verschil zeg! Ik had daar dus wel veel meer steun aan en kon veel rechter blijven zitten. Zelfs de linkergalop ging vrij soepel. Frustratiessssssssmet m'n eigen zadel, damn!

Terug ermee met zadel...

Mijn fysio kijkt De zadels na

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:17

Jaa idd! Heb al gebeld en moet ff wachten tot ik word teruggebeld.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:22

Natuurlijk zijn er wel springzadels in 34, ook goede tweedehandse die geen godsvermogen kosten.
Denken je nou werkelijk dat al die mega grote springpaarden een maatje 32 hebben? :+ Op de stal waar ik rijd zijn t allemaal van die grote brede kastelen die echt geen smal zadeltje op hebben! :))

Wbt zadels kopen zonder zelf te testen ben ik ook geen fan van.

Precies zoals bergen mensen zomaar lukraak een zadel kopen zonder er bij na te denken of het wel zou passen. 'Oh, dit vind ik een mooi zadel.. Dat koop ik gewoon' en hoppa, paard weer een nieuw en meestal niet passend zadel op. Ik ben dan miss van t oude stempel, maar er moet bij mij altijd een zadelmaker bijkomen, anders vertrouw ik het gewoon niet.
Natuurlijk heb ik ook wel eens mn neus gestoten bij een zadelmaker, maar over t algemeen blijft hun kennis toch breder dan de mijne.

Het blijft een moeilijk probleem zadels, maar als mensen nu eens wat minder zelf zouden dokteren zouden er al een hoop problemen verholpen zijn. :o
En dan doel ik op niemand persoonlijks hoor, maar gewoon in t algemeen. Want je hoort altijd iedereen over hun zadels klagen.. Ik ook, over mn wintec.. _O-

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:43

Helemaal mee eens Sita! Ik durf dat ook niet.
Het is op het moment een beetje mijn woord tegen die van de zadelmaker, hij vind t meevallen hoe ik erin zit, mijn gevoel zegt toch echt wat anders. Daarom goster een andere geprobeerd, en daar bleek ik dus wel veel meer steun in te hebben.
Mja wat wil je met mijn maatje 36/38 en 1.70 lang in een 16,5 inch...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:51

Is jou huidige zadel een 16.5 inch?

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:33

Jep

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:41

Niet gek dat je dan niet lekker zit, wrs kan je je bovenbenen niet eens lekker kwijt.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:50

Als ik er heel streng op let dan valt het mee, zie deze foto:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 7638_o.jpg

Maar idd met moeilijkere oefeningen, wijken, schouderbinnenwarts, middengalop blijf
Ik niet zitten zgnaar. Moet dan heeeel erg zoeken in mn zadel. En k ga regelmatig met
Mn knie over de
Wrong...

Ok, ik kan begrijpendat 17,5 inch wat te lang wordt, maar
Met een 17 kan ik al veel beter uit de voeten denk.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:56

Doordat je dus heel erg op je zit moet letten span je automatisch/onbewust in je bovenlichaam. Daarom zit je dus niet lekker.
Je dieptepunt ligt verkeerd en dan zit je op de lepel in plaats van in je zadel.

Een van onze ruiters heeft ook een maatje 38 en past echt perfect in onze 17.5 inch, maar met 17 zou ze ook goed kunnen.

Afbeelding

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:03

Dat ziet er idd prima uit, voldoende ruimte voor en achter. Anne heeft wel een vrij korte rug maar we moeten er wel uit komen.. Ik wil nu dat hij gewoon wat andere zadels meeneemt zodat ik kan proberen. Die ik gister heb geprobeerd had ik al zoveel meer steun aan... Voelde gewoon vreemd haha