[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:38

Citaat:
="VivaLaVida
Ja, ik bedoel zeg maar met het ene paard western en met de andere dressuur :D
moet wel kunnen toch :) denk ik... k weet het nog niet zeker hoor.. maar ze zou wel een goeie zijn voor western denk ik..

nou, ik kwam telkens in de war.
Heb vanaf juli wekelijks westernles gehad op een ervaren quarterhorse en reed nog wekelijks dressuurmatig op een manege.
Maar met western had ik best wel moeite om mijn dressuur uit de kop te zetten. Maar ik ben in die tijd wel veel vaster en ontspannender in het zadel gaan zitten met engels rijden.
Nu heb ik dus sinds een maandje een eigen hafje, en wil daarmee western gaan rijden. Hebben nu drie lesjes gehad, maar betrap me zelf er nog steeds op dat er teveel dressuur in mijn kop zit, ik moet die teugels los en lang laten. Mijn hafje heeft ook de neiging om veel steun te zoeken op de teugel en loopt dan helemaal in een krul, hardstikke mooi gezicht natuurlijk, maar niet de bedoeling met western, ze moet echt leren op eigen benen te lopen zonder druk van de ruiter en te wachten dat ik weer een ander commando geef. Hardstikke leuk om te doen trouwens, dat samen leren. Maar ik zit nog teveel dressuurmatig te hannesen, hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:46

joopiexx schreef:
Nog geen tante nathalie?

Ik vond het ook tegenvallen hoe onze bak eruit zag, maar die van jou is indd wel erg VivaLaVida..
Gaaf dat Armani zo braaf is.. Hij loopt er ook zo relaxed bij op de foto's..

Boy was vandaag vrij snel moe.. Echt een beetje aan de basis gesleuteld, voorwaarts en ontspannen.
Wat buigoefeningen etc. Wordt weer een flink klusje om hem weer beetje dressuurmatig op te pakken.
Nouja, kunnen in ieder geval lekker gaan oefenen hij heeft toch aardig wat kilootjes teveel aan zn buik hangen!

zo erg is het nog nooit geweest met onze bak :Y) maar dit is maar 1 helft, die andere is wel droog :D
alleen vind armani het leukst om door de plas te gaan stampen helaas :D

naomimak

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:27

bij mijn bak licht maar een beetje water in
heb net liedewij en dulsenea gereden
ging erg goed voor al aangezien ze bijn 3 weken niks kon de doen van wegen de vorst..
en daarna bianca lekker gelongeerd en daarna deed ik er los en dan volgt ze em de heletijd zo schatig:p

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:38

WAT IS HET HIER DOOD
vandaag even lekker met oude baasje van Themba buitenritje gemaakt en zijn kunstjes gezien!
was erg gezellig! we hebben beiden nog steeds een super gevoel :D
mijn zoektoch gaat verder naar een zadel!! pffff wintec witte boom past niet vandaag eens gepast!

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:50

Ah leuk Naomi! Fijn dat je weer kon rijden! Ik heb gelukkig een binnenbak en een buitenbak dus heb nooit ergens last van! :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:00

Het is hier inderdaad dood :D

Vivalavida: ziet er heel ontspannen uit ;) Vind je dat niet eng, om hem meteen los in de bak te laten? Ik heb dat met ankie de allereerste keer toen ze een longeersingel omkreeg (ze was toen 2) ook gedaan, maar toen ging ze heel even zo erg bokken dat ze bijna tegen een boom aan sprong :+ .
Is hij nu trouwens 2,5 of 3,5?

Ik heb ook even helemaal niks te melden aangezien ik paardloos ben nu. Ik heb met de mensen van mijn nieuwe stal afgesproken dat ze me zouden mailen, dus ik zit in spanning af te wachten tot ik een mailtje krijg :P

Ik zit er over na te denken om een rood of roze halterhoofdstel van marylot te kopen speciaal voor buitenritten:http://www.goedhard.nl/N_frame.html?http://www.goedhard.nl/N_home.html

Maar eigenlijk is het niet zo verstandig als ik nu geld ga uitgeven :P

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:07

haha ik moet ook al geen geld uitgeven eerst een nieuwe computer kopen! want de mijne is echt dood :( snif mijn maatje is niet meer :(

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:20

Maar ehm hoe kun je nu dan internetten :+ ?

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:20

nou het is niet alleen hier dood hoor... de baby van m'n zus heeft ook nog bar weinig zin om eens een kijkje in de grote wijde wereld te nemen...
Echt wat duurd die bevalling lang zeg pfff

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:22

Oh je bent nu bij je zus nathalie? Ik vind dat zoiets engs, zo'n bevalling! Ik wil dus zeker weten nooit kinderen :n
Maar wel leuk voor je zus hoor ;) Als ze de bevalling overleeft tenminste :+ Okee ik overdrijf nu een beetje misschien ;)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:24

Neey ben niet bij me zus.. die is in het ziekenhuis maar wil geen 'pottekijkers' zoals ze dat zelf zegt... Ik word gebeld als de kleine er is.. maar ze is inmiddels al zo'n 24u bezig ;(

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:26

Ga weg! Wat erg.. Kan me wel voorstellen dat ze er zo weinig mogelijk mensen bij wil hebben.
Ik wist niet eens dat dat kon, een bevalling van 24 uur. Een mens moet toch ook eens eten en slapen en naar de wc enzo? (of maak ik nou een hele domme opmerking :+ )
Wel spannend voor jouw ook. Ga je morgen op kraamvisite?

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:30

nou ik hoop eigenlijk dat ik zo gebeld word dat ik op kraamvisite kan.. Maar ja van slapen komt erg weinig terecht en eten en wc tja dat zal wel tussen de weeen door moeten.. ze zijn haar nu wel handje aan het helpen.. hoop alleen niet dat het een keizersnee wordt...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:32

Waarom niet? Dat is toch helemaal niet uitzonderlijk, een keizersnee? Het lijkt mij minder pijnlijk dan een gewone bevalling.
Ik duim iig met je mee dat ze snel bevalt ;)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:36

tja op het moment zou het misschien fijn zijn maar vergeet niet dat het een complete buikoperatie is en ze dan dus de eerste maand haar eigen kindje niet eens kan tillen.. (ze moeten de buikspieren doorsnijden om bij de baanmoeder te kunnen)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:39

Hinke schreef:
Maar ehm hoe kun je nu dan internetten :+ ?

heb een hele liever zwager die nog een extra laptop had thuis haha kan ik gewoon me school maken terwijl ik alleen maar zit te bokken haha ;) was wel een goede smoes op school aangezien ik niks af had..
"ja sorry mevr me computer kon niet tegen chocomelk"

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:40

jeetje nathalie ik duim met je mee dat je zo gebeld word! moet er nog niet aan denken haha ;)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:56

Nathalie83 schreef:
tja op het moment zou het misschien fijn zijn maar vergeet niet dat het een complete buikoperatie is en ze dan dus de eerste maand haar eigen kindje niet eens kan tillen.. (ze moeten de buikspieren doorsnijden om bij de baanmoeder te kunnen)

:\ Dat klinkt niet zo fijn idd...

Maayke: heb je chocolademelk over je computer gegooid? :+

Ik ga ff een blokje hardlopen (ik moet toch íets zolang ik paardloos ben)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:56

hah jahh maar niet verder vertellen voel me nog steeds zo dom haha ;)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:05

Dat is een flinke bevalling Nathalie..
het kan indd lang duren voor je echte persweeen enzo krijgt.. Jaa mn moeder werkt bij een kraamzorg instantie gebeuren, dus dan leer je een hoop dingen over de bevalling.

Ik ben trouwens ook met keizersnee geboren.. K zag wel lekker ondersteboven :+

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:14

whaaaaa het verlossende nieuws !!!!

Hij is er, na een heeele zware bevalling en met de vacu pomp
dus Jesse komt de familie versterken

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:18

GEFELICITEERD (K)

joopiexx