Citaat:="VivaLaVida
Ja, ik bedoel zeg maar met het ene paard western en met de andere dressuur
moet wel kunnen tochdenk ik... k weet het nog niet zeker hoor.. maar ze zou wel een goeie zijn voor western denk ik..
nou, ik kwam telkens in de war.
Heb vanaf juli wekelijks westernles gehad op een ervaren quarterhorse en reed nog wekelijks dressuurmatig op een manege.
Maar met western had ik best wel moeite om mijn dressuur uit de kop te zetten. Maar ik ben in die tijd wel veel vaster en ontspannender in het zadel gaan zitten met engels rijden.
Nu heb ik dus sinds een maandje een eigen hafje, en wil daarmee western gaan rijden. Hebben nu drie lesjes gehad, maar betrap me zelf er nog steeds op dat er teveel dressuur in mijn kop zit, ik moet die teugels los en lang laten. Mijn hafje heeft ook de neiging om veel steun te zoeken op de teugel en loopt dan helemaal in een krul, hardstikke mooi gezicht natuurlijk, maar niet de bedoeling met western, ze moet echt leren op eigen benen te lopen zonder druk van de ruiter en te wachten dat ik weer een ander commando geef. Hardstikke leuk om te doen trouwens, dat samen leren. Maar ik zit nog teveel dressuurmatig te hannesen, hahaha

denk ik... k weet het nog niet zeker hoor.. maar ze zou wel een goeie zijn voor western denk ik..
maar dit is maar 1 helft, die andere is wel droog
Vind je dat niet eng, om hem meteen los in de bak te laten? Ik heb dat met ankie de allereerste keer toen ze een longeersingel omkreeg (ze was toen 2) ook gedaan, maar toen ging ze heel even zo erg bokken dat ze bijna tegen een boom aan sprong
.
snif mijn maatje is niet meer
Dat klinkt niet zo fijn idd...