Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Klasien

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:19

Het zit met mijn cavia's niet bepaald mee, Minoes lag dood naast het drinkflesje... :( Afgelopen zomer heb ik al 2 verloren in korte tijd, nu de 3e. Er is niets aan haar te zien. Arme dier. De andere dame en heer zijn enigzins van slag. Ik denk dat ik weer een dame uit de caviaopvang ga halen.

Ik ga straks even longelooslongeren, poos geleden dat we dat gedaan hebben. En daarna mijn pa lief aan kijken of hij de bak vanmiddag wil slepen. Morgen is Iris de pineut, dan wordt ze gewassen!

Maessie (Afke was de naam?), altijd fijn 2e halve prijs! Ik ga vanmiddag even op de fiets er naar toe.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:37

maessie schreef:
@Paulusjuh: Ow das jammer zeg, maar de nieuwe Anky collectie (en eurostar volgens mij ook) is nog niet binnen! Mooi dat je geslaagd bent voor een broek, welke heb je gekocht?

Een donkerblauwe PK :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:24

Ik heb Anne vanochtend even lekker los gelongeerd aan een halstertje en daarna nog even helemaal los in de paddock 'gespeeld'. Ze was lekker gek aan het doen maar kwam me toch iedere keer weer opzoeken ;)

Wordt ondertussen een beetje moe van het 'zadelverhaal', naar mijn idee is hij gewoon te klein voor mij en is dat ook de reden dat ik scheef ga zitten etc. Wordt er gek van! Volgens de zadelmaker 'valt het wel mee'. De ene dag rijd ik er wel fijn mee, de andere dag weer een stuk minder. Maar ik weet ook gewoon niet wat ik dan moet doen... bij dezelfde voor een andere kijken? Bij een andere? En bij welke dan? Je hoort overal weer positieve en negatieve ervaringen over. Blegh, wat een gedoe allemaal! Weet het ook niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:29

Ik zou bij een ander kijken... of je huidige vragen om eens een grotere mee te nemen.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:28

Ik heb Iris longeloosgelongeerd, man man man wat ging die uit haar panty zeg! Ze was er zelfs bezweet van hihi.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:25

Leuke foto's *\o/*

Longeloosgelongeerd hoe doe je dat is dat een soort Parelli

Als je denkt het zadel zit niet goed, ligt het zadel volgens mij ook niet goed. Hoort goed op de plek te liggen, zelf bij het opstappen (of ligt achter te veel onder bontjes enz.). Zou gewoon verder kijken tot dat iets wel bevalt en niet schuift. Als ik het lees ga gerust ergens anders oriënteren maar wees alert met verkoopverhalen en koop iets naar je zin.

Wat zielig voor je cavia's. Zelf wordt je hier ook niet vrolijk van. |(

Bij ons rijden we altijd buiten, moet wel ik heb geen trailer. Als we les hebben stappen we daar na toe. Toch een half uurtje stappen.
Dus bus, vrachtauto, tractor, verbouwing, snoeien hoogwerker maakt niet meer uit. En in het begin heeel veel kabouters gezien. }>

Lijkt mij heerlijk om een viertal te rijden met haflingers. Ben niet echt van de wedstrijden maar om zoiets te doen lijkt mij erg leuk.
Vorig jaar de eerste wedstrijd sinds 20 jaar gestart, overwinning op mijzelf.

Vrijdag een schriktraining gehad, volgens mij denkt Wouke dat het spelletjes zijn. Nergens bang voor alleen harde geluiden vind ze een beetje eng.
Mijn dochter had gereden /3 en zei:'we hebben de z galop voor elkaar, " zit zo zalig net een wiebelstoel. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:38

Leuk dat het goed ging!

Ik ga zo even met vriendlief nieuwe verlichting voor de trailer halen :) . Blijkt dat mijn trailer de auto stuk heeft gemaakt :o , naja is al een andere auto maar die willen we niet weer stuk natuurlijk! Bleek een storing te zitten in de trailer. Dus gisteren alle kabels eruit getrokken en tja daar was niet de beste electricien bij geweest := . Dus nu maar even nieuwe halen en als we dan toch bezig zijn dan vervangen we de remkabels ook maar eventjes!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:56

janouk schreef:
kiddokids schreef:
Dah of niet in Haarlemmermeer..
Ik was reserve gevraagd maar nooit meer wat gehoord

Dit is het viertal van de Haarlemmermeerruiters, maar jij bent toch geen lid van de Haarlemmermeerruiters Hoofddorp? Wij gaan ook KNHS starten op de viertal wedstrijden, met als doel Regio Kampioenschappen Noord Holland halen.

Van een viertal bij de Aangespannen Haflinger weet ik niets. Ze schrijven daar toch geen viertal wedstrijden uit?

Mooi setje heeft je dochter. Gefeliciteerd dat ze haar proef gehaald heeft. Mijn nichtje start volgende week bixie met Janouk in Hoofddorp.

Leuk van je nichtje hoe oud is ze.
Ja gaaf hè die set.. Ze was er ook erg blij mee wat je op mp wel nietbkan vinden..

Ja over dat viertal geen idee werd aan gesproken voor reserve omdat ik een knhs pas heb..en moet dan paar keer in haarlemmermeer komen trainen...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:05

Heerlijk zeg de buitenritten!! :) Is ook echt een stuk beter weer dan het was.. :)

Madeira wordt vandaag gedaan door mijn bijrijdster, mijn vader is weg dus geen vervoer hier. Ga vanavond de film War Horse kijken met mam, ben benieuwd!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:55

Wouke, ik zet een longeercirkel af en longeer daar in, alleen zonder lijn er aan. Door mijn reuma is het moeilijk een longeerlijn vast te houden. Ik zet haar wel gewoon bij zoals met gewoon longeren en sta in de midden met de zweep, het enige verschil is dat er geen lijn tussen ons zit.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 07:31

Ik ga vandaag genieten van het mooie weer.

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 07:35

Nog 2 weken en dan worden onze lammetjes geboren: haha er staan er zo'n 150 in de wacht. Ik kan niet wachten tot ze allemaal door de wei hupsen. _/-\o_

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 08:42

150 schapen die moeten lammeren, of gok je op 150 lammetjes?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:13

Ook hier een 100 in de wacht, is altijd zo mooi als dat jonge spul t land op gaat! De geitelammetjes zijn we al zo goed als doorheen, maar we hebben de schapen laat dit jaar. (en de paarden ook..) Buurman kwam gister al om de hoek kijken, "ik wilde even lammetjes kijken, maar ze lopen er nog niet!" Haha! T is hier nu alweer mooi weer!
@Mando: Je bent er mooi op tijd bij vanochtend!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:01

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:01

Mando, awww die foto, zooo lief <3

Leuke foto’s Tozalin!

Ahw wat een heerlijk weertje he meiden! Ik ga vanavond ook rijden, Madeir was gister erg druk bij mijn bijrijdster dus ik hoop dat ik er wat mee kan haha.. gewoon flink aan het werk zetten, denk ik dan maar!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:22

Ik heb heerlijk buiten in mijn enkele t-shirt gereden
Was zo heerlijk.

Daarna Doos met Sar in de paddock gezet in hun blote kont en mijn stalgenootje heeft ze om half 4 ofzo lekker binnen gehaald.
Hij stond rond half 2 in het paddock, toch lekker nog even zo 2 uurtjes rondscharrelen met je buurman, hahahahha

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:33

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 07:04

Netjes toch... joh ik zeg altijd dat het moment opnames zijn je kan niet een half uur kaarsrecht zitten

Ik heb ook een foto van mijn les....
Toppertje doet het allemaal maar gewoon

Afbeelding

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 08:21

Netjes hoor Mando! Je zit volgens mij ook netjes in je zadel :)
Watvoor 1 is het?

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 08:22

Paulusjuh ziet er netjes uit
Mando wat een heerlijk beest heb je..
Ook een grote haf of niet

Ik gisteren weer wk op king gereden ben natuurlijk herstellende van peesontsteking in me schouder en niet fijn met rijden.
Alleen de bak was mullig maar hij liep top...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:00

Paulien en Esmee, ziet er fijn uit :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:16

Nee hoor Mandootje is maar een smurf van 1.44

Ik heb een David de Wispelaere zadel
Hij dwingt mij soms wel in stoelzit dus soms moet ik echt oppassen vooral als ik moe ben dat ik dan ook niet zo ga zitten

Travers, renvers enz enz vind ie geweldig om te doen.... wat dat betreft heb ik wel een elastiekje onder me die het allemaal ook wel weer doet.

Dit was mijn blog _O-

Esmee heeft de smaak van wedstrijden rijden weer te pakken. En waarom ook niet. Ze hebben zo verschrikkelijk veel geleerd de afgelopen tijd. En het gemak waarmee Mando de gevraagde opdrachten uitvoert lijkt niets meer in de weg staan tot succes. Dat neemt niet weg dat het altijd de moeite loont om bij iedere training gewoon van het begin af aan ook bij het begin te beginnen. Kijken wat zijn " buiging van de dag" is. Rechtrichten, hem netjes op 2 teugels rijden en zorgen voor voldoende lengte in de hals. Dit om steeds er maar weer voor te zorgen dat het achterbeen voldoende blijft komen en er een mooi ontspanning komt.

Daar heeft ieder paard recht op en dus Mando ook. Als dat allemaal voor elkaar is zetten we rustig wat zijgangetjes in. Gewoon een pasje wijken, recht zetten, omstellen en voor de andere kuit wijken. Daarna de schouderbinnenwaartsen tot halve baan en dan oversteken en middendraf. Mooi de hals verlengen en gaan met die haflinger. Daarna nog een stevig potje traversalen en dan komen we toe aan mijn ding. Ik wil hem graag vliegend zien changeren. Daarvoor moet hij wel perfect aan de galophulp staan.
Die is op zich goed maar soms is de combinatie wat slordig en dan komen er de verkeerde signalen waardoor hij dan contragalop gaat aanspringen. Heel knap maar net niet de bedoeling. Maar goed langzamerhand komen we steeds dichter bij het doel. Zodra hij het doet film ik het en zet het op youtube! Ik heb bij uitzondering er 3 fotootjes bij gezet omdat ik toch altijd wel een beetje trots ben op de inzet van deze kleine grote man. Ze waren bij rechtpaard.nl gekomen met een hoed vol problemen. Maar nu kunnen ze lezen en schrijven met elkaar. Van belang is om secuur te blijven rijden en je steeds heel erg bewust er van te zijn hoe goed onze paarden het doen. Hou die 2 blondjes in de gaten. Ze komen er aan!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:46

Wat een leuke blog Esmee!

Ik ga vanmiddag dan eindelijk maar toch Iris wassen. Hebben jullie daar ook zo'n hekel aan?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:01

Nee.... _O-
Ik laat het Lau altijd doen hahahahaha