[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninthe

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:26

Allang waren vergeten? Twee pagina's terug was ze nog een hot item, dus dat klopt niet helemaal.

Ik zei net al dat ik ging ophouden, dus je verzoek was niet nodig hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:29

@freya, wat gaaf dat je haf western is beleerd! ik wil met viva ok western gaan rijden en lessen zodra het 'nieuwe' paard e is.. en daar dan dressuur mee verder gaanm. hopen dat het een beetje te combineren is :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:29

Ik wil mara ook western beleren :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:30

Peelie schreef:
mik2987 schreef:
oke dankje ga het gelijk proberen :D

[/img]www.mijnalbum.nl/Album=KXOSTDP7[img]

de code is [img](linkje)[/img]
De foto is te groot dus moet je die verkleinen en dan nog een keer proberen ;)

Foto is niet te groot, maar dit is de link naar het album zelf, niet naar de foto zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:31

Freya schreef:
Foto is niet te groot, maar dit is de link naar het album zelf, niet naar de foto zelf.

Afbeelding

;)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:40

VivaLaVida schreef:
@freya, wat gaaf dat je haf western is beleerd! ik wil met viva ok western gaan rijden en lessen zodra het 'nieuwe' paard e is.. en daar dan dressuur mee verder gaanm. hopen dat het een beetje te combineren is :P

Zowel dressuur als western is goed te combineren met een paard, mits je paard er niet gek van word. Het enige verschil is, wat ik er van heb begrepen is dat bij dressuur je bijna elke stap ondersteund en bij western juist weer niet en bij dressuur "hoog" nageefelijk moet lopen en bij western "laag" nageefelijk. Maar bij beide gebruiken ze alle spiergroepen en kunnen ze goed ontspannen om een goede prestatie te leveren.
Omdat je bij western minimale hulpen geeft is het moeilijker om het jezelf aan te leren, maar als het eenmaal er in zit, heb je er ook veel profeit van met de dressuur. Alleen een spin en een keertwending lijken op elkaar en daar kan een paard soms nog wel eens problemen mee krijgen omdat hij je niet snapt en het terug rijden in de dressuur, die van mij wil dan gelijk 4 benen stil zetten, hahahha ipv een gewone overgang te rijden,maar na 3 keer oefenen en goed benen eraan lukt dat ook weer super.
Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren.
Dit bovenstaande zijn mijn ervaringen wat ik heb mee gemaakt met mijn merrie, western ingereden en nu pas 4 jaar dressuurmatig aan het werk, eerst 2 jaar op een verkeerde manier les gehad en nu sinds bijna 1 jaar ( laatste les was 12 juni 2008 ) op de juiste manier les gehad.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 07:30

Welkom Kim en Willy! :D
Wat een leukje Kim is je haflinger! :)

@Naomi, haha mijn instructrice zegt ook al dat ik teveel pik en dat Madeira vast een lieve/braaf paard is maar dat ik eerst door haar probeerfase moet komen :P Maar zij ging tegen mij schreeuwen van dit mag je niet pikken enzo waardoor ik wel weer moed kreeg of zoiets om toch aan te pakken.

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:45

oh dankje voel me wel een beetje dom nu :D

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:46

:P Lol dat ze jou ging helpen terwijl iemand anders les had. :+

Ik heb gister bitloos en zadelloos gereden met Viefs! Ze deed het super goed! het lijkt me hardstikkel leuk om wat vaker zonder bit te rijden alleen ik wil daar niet speciaal een hoofdstel voor gebruiken. Iemand een idee wat ik dan het beste kan gebruiken of hoe ik iets in elkaar kan flansen?

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:14

leuek fotot!! :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:20

goede middag all, wat is het rustig vandaag hier....

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:51

mik2987 schreef:
oh dankje voel me wel een beetje dom nu :D

is echt niet dom hoor, heb zelf ook een poos mee zitten knoeien voordat ik het voorelkaar kreeg :P

als je een foto bekijkt op mijnalbum zie je links van die foto staan: Link naar foto / album Daar klik je op. dan staat er onder de foto de link die je moet gebruiken. die link zet je dan tussen [img]link[/img]

zo moet het helemaal goed komen. succes :D op deze manier kun je dus ook foto's in je eigen profiel zetten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:58

die sukkel van een armani stond in de bak en vief had ik ff mee... kijk ik richting bak, hangt hij weer op zijn buik op het hek!! voorbenen er overheen op de grond zeg maar en zn achterbenen kon hij met moeite nog bij de grond.. grrrrr :( in de trailer flikte hij dat ookal....
met veel moeite het hek losgekregen onder hem.. en toen stapte hij 'er af' en liep fluitend weg :P
idioot...

maargoed, heb zadel opgehad, mijn oude dressuurzadel, en die ligt perfect op hem! ik liet m los en hij stapte echt zo weg... van ja :? is er wat?
haha
en nog ff laten draven galloperen, hij vind alles best. heb ook fotos die plaats ik als ik thuis ben! (ben nu nog op stal, ff bijkomen :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:00

Freya schreef:
VivaLaVida schreef:

Zowel dressuur als western is goed te combineren met een paard, mits je paard er niet gek van word. Het enige verschil is, wat ik er van heb begrepen is dat bij dressuur je bijna elke stap ondersteund en bij western juist weer niet en bij dressuur "hoog" nageefelijk moet lopen en bij western "laag" nageefelijk. Maar bij beide gebruiken ze alle spiergroepen en kunnen ze goed ontspannen om een goede prestatie te leveren.
Omdat je bij western minimale hulpen geeft is het moeilijker om het jezelf aan te leren, maar als het eenmaal er in zit, heb je er ook veel profeit van met de dressuur. Alleen een spin en een keertwending lijken op elkaar en daar kan een paard soms nog wel eens problemen mee krijgen omdat hij je niet snapt en het terug rijden in de dressuur, die van mij wil dan gelijk 4 benen stil zetten, hahahha ipv een gewone overgang te rijden,maar na 3 keer oefenen en goed benen eraan lukt dat ook weer super.
Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren.
Dit bovenstaande zijn mijn ervaringen wat ik heb mee gemaakt met mijn merrie, western ingereden en nu pas 4 jaar dressuurmatig aan het werk, eerst 2 jaar op een verkeerde manier les gehad en nu sinds bijna 1 jaar ( laatste les was 12 juni 2008 ) op de juiste manier les gehad.

Ja, ik bedoel zeg maar met het ene paard western en met de andere dressuur :D
moet wel kunnen toch :) denk ik... k weet het nog niet zeker hoor.. maar ze zou wel een goeie zijn voor western denk ik..

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:21

gisteren ging ik ff op liedewij en dulsenea zodner zadel gewoon met halster;p
en opstappen ging bij lied niet zo jarmand:p
bij dul ging het veel beter
maar toen ik bij dul een keer achter het zadel ging zitten ging ze erg boken dus dacht als ik nu zo met me been er over ga zal ze wel bokken
helemaal niet zo ze blelef jouist vet braaf staan:p
zo leker rijde eindelijk

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:35

Ik heb altijd western gereden, en rij nu sinds een paar jaar dressuur.. Ik vond de overstap best moeilijk.. moest echt veel afleren en ondertussen ook nieuw bijleren.. Heb het nu aardig onder de knie en vind het super leuk!! Als ik ooit eens een echt eigen paardje heb, wil ik die ook dubbel beleren.. Western voor de buitenritten en Dressuur voor in de bak :P
Heb vandaag trouwens wel voor het eerst mijn western hoofdstel ingehad bij Levera. Stond echt super stoer :D ze stond ook echt uitgebreid op het bit te kauwen, echt grappig hoe ze reageerde op dat hoofdstel, echt zo van, he ik heb een bit in maar kan toch me mond helemaal open doen := Rijden heb ik nog niet gedaan want nu de bak is ondooid is het echt 1 grote modder poel :S Ik ga eerst ff mijn springteugels aan het bitje zetten zodat ze eerst kan wennen aan het hoofdstel, na een poosje zet ik m'n westernteugels er weer aan.. Kan ze dan gaan wennen aan de leidsels die bij haar benen hangen :P

Ben ook begonnen met grondwerk met Nora, echt leuk.. Was haar aan het kriebelen met de stick, buigt ze zich echt in alle bochten om dat touwtje tepakken te krijgen := Ze ziet de stick echt als speel ding :P
Noor krijgt ook behoorlijke buik :wow: dus weet nu eigenlijk wel zeker dat er een veulen in zit...
En over dikke buiken en veulens gesproken.. M'n zus is nu aan het bevallen :D *\o/* kan niet wachten op het telefoontje dat ik heen mag :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:02

Gefeliciteerd dan alvast dat je tante word!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:03

Afbeelding
Los spelen met vief (die is niet in beeld haha)

Afbeelding
aan de bak!! eerste keer van zijn leven het zadel op! Boeit hem niet dus :)

Afbeelding
en nog een keer door het zwembad :=

willytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:04

@ Vivalavida,, wat een leuke haf! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:07

leuk he :D hij vond zichzelf heel wat.. hij met dat zadel door de bak terwijl vief de hele wei door ging al bokkend >;) en dan nog rustig blijven.. het is zo'n sukkeltje!!maar wel voor 100% betrouwbaar! k zou dr zo op durven gaan zitten met zadel en hoofdstel helemaal los hoor! hijs echt te braaf gewoon!

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:26

Jeetje! wat is die bak nat bij jou zeg! (of lijkt dat zo)
Ik ben net ook weer ff langs Akino geweest maar onze bak is nog wel goed te doen. liggen maar een paar plassen in.
Ik heb vanavond weer grond werk les. heb er wel zin in :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:33

ja klopt! normaal niet maar er heeft heel veel ijs in gelegen (je kon er schaatsen haha) en dan smelt nu allemaal he..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:35

Jeemig wat duurd wachten lang zeg als je moet wachten... :=

Gaafe foto's! Armani is echt een leuk mannetje :D
Enne ik dacht dat onze bak een ramp was maar die vanjou is echt erg.. Een eigen prive ijsbaan :P

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:32

Nog geen tante nathalie?

Ik vond het ook tegenvallen hoe onze bak eruit zag, maar die van jou is indd wel erg VivaLaVida..
Gaaf dat Armani zo braaf is.. Hij loopt er ook zo relaxed bij op de foto's..

Boy was vandaag vrij snel moe.. Echt een beetje aan de basis gesleuteld, voorwaarts en ontspannen.
Wat buigoefeningen etc. Wordt weer een flink klusje om hem weer beetje dressuurmatig op te pakken.
Nouja, kunnen in ieder geval lekker gaan oefenen hij heeft toch aardig wat kilootjes teveel aan zn buik hangen!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:36

nee nog steeds niet.. is een erg lange bevalling dus.. arme zus..

ik hoop dat ik zaterdag er weer op kan.. heb wel weer zin in rijden...