Ik zei net al dat ik ging ophouden, dus je verzoek was niet nodig hoor
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Peelie schreef:mik2987 schreef:oke dankje ga het gelijk proberen
[/img]www.mijnalbum.nl/Album=KXOSTDP7[img]
de code is [img](linkje)[/img]
De foto is te groot dus moet je die verkleinen en dan nog een keer proberen
VivaLaVida schreef:@freya, wat gaaf dat je haf western is beleerd! ik wil met viva ok western gaan rijden en lessen zodra het 'nieuwe' paard e is.. en daar dan dressuur mee verder gaanm. hopen dat het een beetje te combineren is

Maar zij ging tegen mij schreeuwen van dit mag je niet pikken enzo waardoor ik wel weer moed kreeg of zoiets om toch aan te pakken.
Lol dat ze jou ging helpen terwijl iemand anders les had.
mik2987 schreef:oh dankje voel me wel een beetje dom nu

op deze manier kun je dus ook foto's in je eigen profiel zetten
in de trailer flikte hij dat ookal....
is er wat?
) Freya schreef:VivaLaVida schreef:@freya, wat gaaf dat je haf western is beleerd! ik wil met viva ok western gaan rijden en lessen zodra het 'nieuwe' paard e is.. en daar dan dressuur mee verder gaanm. hopen dat het een beetje te combineren is
Zowel dressuur als western is goed te combineren met een paard, mits je paard er niet gek van word. Het enige verschil is, wat ik er van heb begrepen is dat bij dressuur je bijna elke stap ondersteund en bij western juist weer niet en bij dressuur "hoog" nageefelijk moet lopen en bij western "laag" nageefelijk. Maar bij beide gebruiken ze alle spiergroepen en kunnen ze goed ontspannen om een goede prestatie te leveren.
Omdat je bij western minimale hulpen geeft is het moeilijker om het jezelf aan te leren, maar als het eenmaal er in zit, heb je er ook veel profeit van met de dressuur. Alleen een spin en een keertwending lijken op elkaar en daar kan een paard soms nog wel eens problemen mee krijgen omdat hij je niet snapt en het terug rijden in de dressuur, die van mij wil dan gelijk 4 benen stil zetten, hahahha ipv een gewone overgang te rijden,maar na 3 keer oefenen en goed benen eraan lukt dat ook weer super.
Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren.
Dit bovenstaande zijn mijn ervaringen wat ik heb mee gemaakt met mijn merrie, western ingereden en nu pas 4 jaar dressuurmatig aan het werk, eerst 2 jaar op een verkeerde manier les gehad en nu sinds bijna 1 jaar ( laatste les was 12 juni 2008 ) op de juiste manier les gehad.

denk ik... k weet het nog niet zeker hoor.. maar ze zou wel een goeie zijn voor western denk ik.. 
ze stond ook echt uitgebreid op het bit te kauwen, echt grappig hoe ze reageerde op dat hoofdstel, echt zo van, he ik heb een bit in maar kan toch me mond helemaal open doen
Rijden heb ik nog niet gedaan want nu de bak is ondooid is het echt 1 grote modder poel :S Ik ga eerst ff mijn springteugels aan het bitje zetten zodat ze eerst kan wennen aan het hoofdstel, na een poosje zet ik m'n westernteugels er weer aan.. Kan ze dan gaan wennen aan de leidsels die bij haar benen hangen 
Ze ziet de stick echt als speel ding 
dus weet nu eigenlijk wel zeker dat er een veulen in zit...
kan niet wachten op het telefoontje dat ik heen mag

hij vond zichzelf heel wat.. hij met dat zadel door de bak terwijl vief de hele wei door ging al bokkend
en dan nog rustig blijven.. het is zo'n sukkeltje!!maar wel voor 100% betrouwbaar! k zou dr zo op durven gaan zitten met zadel en hoofdstel helemaal los hoor! hijs echt te braaf gewoon!