[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Haffie

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:41

Is zn uitrijdeken fijn tamara?
ze hadden vandaag ook nog korting bij divoza zag ik

Jammer dat hij kreupel is plutolover, maar als hij moet wennen komt hrt vast goed, wat is een hit actief eigenlijk?

'Fijn' dat jens nu een nieuw plekje krijgt noa :) hopelijk bevalt het. Enne van mij mag je gewoon blijven hoor!

----------------------

Gisteravond weer wedstrijd gereden met wilco, had 180 en 181 :D

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:58

Nette punten!

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:34

Fijn dat je een nieuw huisje hebt gevonden voor Jens! Ik ben benieuwd hoe hij het daar gaat krijgen
van mij hoef je je echt niet afmelden! Starwien (en Gin) zijn ook hele leuke paardjes waar je gezellig over mee mag/kan kletsen! :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:59

Fijn dat jens leuk huisje heeft, voor mij hoef je ook niet af te melden.

Naomi_haffie: een hitactief is even simpel gezegd een hele grote verharde omgeving waar je paard met een kudde staat. Ook is er een groot gedeelte zand. Er staan voerstations waar je paard ik kan lopen. En via een halsband/chip krijgt je paard eten. zpdat hij zich niet vol kan eten. Elk uur mag hij dan even in t kuil station staan. En paar keer per dag kan hij biks eten. Je stelt zelf in hoeveel hij mag hebben.
Zo staat je paard 24/7 buiten. En hoef je geen zorgen te maken of hij wel eten krijgt. Ideaal als je bijv een dag niet kan.

Meer info op www.stalhilverzicht.nl

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 14:40

Westhof schreef:
Fijn dat het rijden met Peggy zo goed gaat! Leuk ook dat je wil gaan starten :D

Herkenbaar van die deken helaas. Wes heeft ook net een nieuwe deken en meteen zitten er alweer (kleine) scheurtjes in. Jongens ook, altijd zo wild := Gelukkig zit hier in de buurt iemand die de dekens goedkoop repareert.

-----------------------------------

Ik heb vanmiddag nog met Wes gereden. Was echt koud en het regende ook nog. Niet hard, maar als je er een uur in rijdt wordt je dus wel nat :brr: Wes was in het begin wel wat stijf in zijn benen, maar later ging het beter en hij heeft goed zijn best gedaan. Daarna heb ik heb meteen maar op stal laten staan, want om hem nog voor een uurtje in de regen te zetten vind ik ook niks. Wes vindt het allemaal wel prima, zolang hij maar hooi heeft :Y)

[ Afbeelding ]

Fijn dat het rijden goed ging. Leuke foto! :D

cheidie schreef:
Hier gaat het redelijk....
Ik ben woensdag naar Albert van Es geweest, super leuke ervaring.
Maar nu blijkt dat mijn nieuwe zadel niet goed ligt... (Weet nu ook niet of mijn oude wel goed ligt) Dus ik baal als een stekker... Duurde al zo lang, en nu is het ook niet goed.. Maandag komt de zadelmaker.
Vandaag wel privéles gereden, met een ander zadel. Dat ging wel super goed! Achterbeen komt er meer onder en ze is lekker los. Dus dat is weer een pluspuntje :D

Jemig, lekker dan. Heb je net een nieuwe... Laten we hopen dat de zadelmaker een goede oplossing heeft zodat ze weer zo fijn is onder het zadel zoals met het andere zadel.

Polkiej_x schreef:
Super punten emmy, en leuke fotos van je wedstrijd!
Angel is hier trouwens super zuinig op haar dekens gelukkig, daar ben ik echt blij mee :j
Wat een leuke fotos van wes, knappe pony <3
Mandarijn (ben even je naam kwijt) veel succes met de verhuis!
wat genieten zeg marrit! Echt super gaaf!
Gelukkig liep stanley later de buitenrit beter, hoe gaat het nu?
Naomi alvast succes met je wedstrijd maar dat komt vast goed hahah!
Pernille gave fotos zeg! Fijn dat het goed gaat samen met peggy!
Ging het rijden goed op wes, jammer dat het regende…
Ik lees dat hier meerdere hafjes stijf zijn aan het begin van de training? Zou dat komen door de kou de afgelopen dagen?
Ben heel benieuwd naar de 1e bok foto!!!
Christa balen zeg van je nieuwe zadel… gelukkig komt de zadelmaker snel!
Fijn dat het rijden van je prive les toch goed ging, komen er binnenkort fotos? :j

Sorry voor mijn afwezigheid de afgelopen week.
Een aantal van jullie weten waarom, maar sommige niet…
Ik vorige week toen ik van mijn werk onderweg na huis was een auto-ongeluk gehad.
Ik stond voor het stop licht en er reed zo iemand de achterkant van mijn auto binnen.
Ik heb flink last van mijn nek/rug en vanuit mijn rug ook een “slapend”been/voet, heb wel medicijnen gehad voor de pijn maar helaas werkte die ook niet intussen zijn ze op en word de pijn steeds erger en moet ik dus alleen maar rust houden mag ik niet werken en paardrijden…
Gelukkig rijd mijn instructrice angel nu 3a4 keer per week, dus angel blijft wel in beweging :)

Echt heftig Ilona! Sterkte en veel beterschap! :(:) Fijn dat je instructrice gewoon door rijdt. Gaat dat goed?

Mandarijn schreef:
Het is allemaal goed gegaan gelukkig. :D
Spook vond het allang best, die had eten... _O-

Manege-eigenaar vond het zo'n leuke pony, altijd leuk om te horen. :D

[ Afbeelding ]

Fijn dat het goed ging. Hahaha, eten he :')

Westhof schreef:
Fijn dat Spook op de nieuwe stal staat! Als ze meteen eten is dat wel een goed teken :)

Vanmiddag nog met Wes gereden. Er waren nog drie andere paarden in de bak en dat vond hij wel spannend, vooral toen we met drie paarden tegelijkertijd aan het galopperen waren. Toen kreeg meneer het dus even in zijn bol en trok hij een sprintje :+ Verder ging het, op een paar bokjes na, wel goed. Hij liep op het laatst echt lekker :D

En ik heb ook nog weer voor hem geshopt. Kan me echt niet inhouden |( Een fleecedeken met hals en een uitrijdeken. Een fleecedeken had ik al, maar dan zonder hals. En dat is juist de plek waar hij het ergste zweet. Nu is zijn hals ook lekker bedekt. En een uitrijdeken voor bij het in- en uitstappen.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zien eruit als hele handige dekens! Wes is dus weer lekker warm en droog straks.

plutolover schreef:
Fijn dat de verhuizing goed is gegaan.

Met stanley gaat het wat minder. Hij loopt kreupel. Hoefsmid is geweest en hij stond nogal steil achter. is nu gecorrigeerd maar hij moet erg wennen aan zijn nieuwe stand. is mijn eigen fout heb te lang gewacht met de hoefsmid.. Hij moest begin november, maar door druke en hij liep verder prima pas eind november gekomen. Nu komt hij ongv 3 weken eerdere,zodat hij bij de volgende keer minder hoeft te wennen.

Stanley heeft namelijk 1 hoefje wat, wat steiler loopt dan de rest. Ook staat hij in een hitactief en moeten zn hoeven nog wennen. Dus komt wel goed met hem. Wil liever geen ijzers in de hitactief. Hij heeft half jaar geleden nog op ijzers gestaan. dit is de 2e keer dat hij weer is gekomen na dat zijn ijzers af zijn gehaald.

Even geduld. Woensdag is de hoefsmid gekomen en donderdag liep hij nog goed. zelf gelongeerd. Waarschijnlijk was dat net even te veel.

Je moet t zo zien. Als jij 3 weken alleen maar op hakken loopt, en je doet in 1x weer platte schoenen aan dan voel je dat ook aan je spieren enz. Zo is het bij hem nu ook zo.Hij moet even wennen aan zijn nieuwe stand.

Dus komt wel goed. Nu hopen dat bij de volgende keer als de hoefsmid eerder komt, hij minder last van heeft.

Jemig wat balen zeg van Stanley! :(:) Hopelijk passen zijn spieren zich snel weer aan en kun je weer lekker aan de slag.

noaxhorses schreef:
Fijn dat het zo goed gaat met Peggy!

Ah leuke foto van Wes!

Balen van je zadel Christa

Ah echt balen Ilona

Fijn dat het verhuizen goed ging met Spook!

Mooie spullen geshopt voor Wes!

Oh balen dat Stanley kreupel loopt! Hopelijk gaat het snel beter

--------------------------------------------------------------------------

Vrijdagavond is Jens weggegaan, en we gaan vanmiddag kijken. Nu heb ik dus geen haflinger meer. Ik weet niet of jullie t goed vinden dat ik blijf en af en toe iets vertel over Starwien/Gin? Ik wil me ook best afmelden als jullie t vervelend vinden hoor haha.

Fijn dat hij een goed huisje heeft! Helemaal top zo toch. +:)+ Ik heb precies hetzelfde, als jullie het vervelend vinden hoor ik het wel hoor! Aangezien Peggy toch verre van Haflinger is en niet eens dezelfde kleur (vos) heeft of zo. :')

Naomi_Haffie schreef:
Is zn uitrijdeken fijn tamara?
ze hadden vandaag ook nog korting bij divoza zag ik

Jammer dat hij kreupel is plutolover, maar als hij moet wennen komt hrt vast goed, wat is een hit actief eigenlijk?

'Fijn' dat jens nu een nieuw plekje krijgt noa :) hopelijk bevalt het. Enne van mij mag je gewoon blijven hoor!

----------------------

Goed bezig zeg! +:)+ Beetje tevreden met de proeven?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 14:57

Aaahh ik heb echt heerlijk gereden. :D Peggy is tegenwoordig zo fijn. Ik heb helemaal het roer omgegooid, niks kneepjes of gedoe. Lopen gewoon en daar reageert ze echt goed op. Ze zoekt het dan zelf een beetje op en zo is ze onwijs licht in de hand en gaat ze op haar eigen benen lopen.
Ik upload zo een filmpje.

Halsstrekken, wat dus nog niet erg goed gaat. Ze valt op de voorhand en mag een stuk lager met haar neus. Maar het is al een beginnetje en daar vandaan kunnen we verder werken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb zin in januari! :):)

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 15:05

Suuper pernille! +:)+ komt helemaal goed met jullie twee! :D

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 15:52

Ik hoop het! :D

Het filmpje, zoals ze ziet komt ze nog weleens omhoog. Vooral in galop, maar dat ligt nog aan mij eigenlijk. :')

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 16:31

:wave:

Naomi_Haffie schreef:

Wat goed! Gefeliciteerd!

PeerAppel schreef:
Aaahh ik heb echt heerlijk gereden. :D Peggy is tegenwoordig zo fijn. Ik heb helemaal het roer omgegooid, niks kneepjes of gedoe. Lopen gewoon en daar reageert ze echt goed op. Ze zoekt het dan zelf een beetje op en zo is ze onwijs licht in de hand en gaat ze op haar eigen benen lopen.

Halsstrekken, wat dus nog niet erg goed gaat. Ze valt op de voorhand en mag een stuk lager met haar neus. Maar het is al een beginnetje en daar vandaan kunnen we verder werken.
[ [url=m/6pnnZ3.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nL1cZr.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/T7gA7e.png]Afbeelding[/url] ]

Ziet er goed uit! Gaat vast helemaal goed komen. :)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 17:18

Balen dat Stanley kreupel loopt! Hopen dat het snel weer beter gaat :(:)

Fijn dat je nog langs kunt komen bij Jens' nieuwe huisje Noa. Om terug te komen op je vraag (en nee, dit bedoel ik tegen niemand persoonlijk) vind ik dat hier geen andere paarden dan Haflingers horen. Het is immers een Haflingertopic. Als er toevallig een ander paard bij is (bijvoorbeeld als je met een Haflinger en een ander paard op buitenrit gaat), dan kan ik het snappen. Maar voor andere rassen zijn er genoeg andere topics lijkt mij. Maar goed, dat is niet aan mij :)

Ik heb geen idee Naomi! De deken wordt morgen of overmorgen pas bezorgd. Lees wel goede reacties op beide dekens, dus het zal wel goed zijn :P Divoza heeft inderdaad t/m vandaag nog 25% korting op een artikel naar keuze. Daar heb ik dan ook heel dankbaar gebruik van gemaakt :=

Fijn dat het rijden goed ging Pernille!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 17:23

Fotospam!!
Kon niet kiezen. :D

Van de week na het scheren losgegooid in de bak (nog op de oude stal).
Ze had haast... :')

Afbeelding

En jawel, de eerste keer dat ik d'r heb zien bokken sinds ik d'r heb...! _O-

Afbeelding
Afbeelding

:):)
Afbeelding
Afbeelding

En vandaag gereden op de nieuwe stal. :D

Afbeelding

Foto uit filmpje geknipt, vandaar zo wazig... ;)
Ze liep wel superfijn, was helemaal happy. :D
Wel een beetje onstuimig af en toe, heel groot aangalopperen en de wissels gingen een beetje euh.. ruig. _O- Maar gelukkig is ze superbraaf dus ze doet niks verder. :))

Afbeelding

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:03

Pernille; Foto's zien er goed uit! :j

Westhof; Leuke foto!

Tamara Apollo; Ja gelukkig wordt daar nu aandacht aanbesteed!

Ilona; :(:)

Mandarijn; Fijn dat de verhuizing goed is verlopen! Staat inderdaad relax te eten ;j
En altijd leuk om te horen dat andere mensen je pony leuk vinden!

Tamara W; haha koop verslaafd ? :P

plutolover; Wat balen zeg dat hij kreupel is! Kwam laatst op fb een artikel tegen (geloof van BIT) over dat hoeven in de winter eigenlijk rust moeten hebben. Dus geen hoefijzers, gewoon de natuur zijn werk laten doen.

Noa; jij blijft!

Pernille; net filmpje! Ziet er toch heel anders uit dan een Haflinger he haha, veel grotere passen

Mandarijn; Wat ziet ze er goed uit! Krijgen we het filmpje ook te zien? :D :o

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:07

Sorry sorry heb 2 weken stage gehad en onwijs veel taken.

Zo leuk dat jens eindelijk een leuk thuis heeft gevonden ! Heb je een foto op zijn nieuwe plek !

Mandarijn ben jou naam vergeten en die van je hafje maar vind haar echt zo'n mooie haf ! En dat je zelf al wissels rijd ! Heb je een aparte topic ? :)

Tara loopt niet 100% de laatste 2weke maar ze loopt ook niet kreupel. Je ziet het bijna amper. Maar moet haar tog soms ng rijden zodat ze niet stijf wordt maar ze werkt echt zo tegen dus leuk is het absoluut niet. Maar vandaag is ze verder dan ooit gegaan toen we alleen op wandeling zijn geweest om uit te stappen. Trot ! En ze liet haar hooi links staan voor met mij te knuffelen, was zo blij :D

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:08

Vandaag precies 1 jaar geleden heb ik Jolina voor het eerst ontmoet! En heb ik er ook gelijk voor het eerst opgezeten!!

Afbeelding
Deze foto is toen gemaakt! :D

Op naar nog veel meer jaren!

---

Afbeelding
Vorige week :)

Afbeelding
Afgelopen vrijdag, slaapkop :=

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:14

Leuke actiefoto's van Spook! Ze had er zin in :D

Dat niet 100% lopen herken ik wel Lara. Wes heeft daar ook last van. Ik denk dat het ligt aan stijfheid door de kou. Als hij eenmaal warm is, dan loopt hij wel weer goed. Heb nu een uitrijdeken besteld voor het in- en uitstappen. Hoop dat het wat gaat helpen. Fijn dat de wandeling vandaag zo goed is gegaan :)

Knappe Jolina :D Die vlechtjes staan haar goed!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:18

Jolina. Op zo'n momenten denk je echt wel terug he !

Tamara ja dachten we eerst ook maar hier is het omgekeerd, in het begin loopt ze wel goed maar daarna niet meer maar laat haar veel rusten nu en stilletjes aan gaat het wel beter :)

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:18

Ziet er goed uit Pernille!

Tamara, hm ja dat is wel zo. Maar aangezien Starwien een kruizing is tussen een appaloosa en een andulusiër is er geen ander topic waar ik terecht kan en ik vind het ook leuk om af en toe mijn verhaal te vertellen. Plus dat ik hier al als een van de eerste zat sinds 1,5 jaar geleden het topic actief werd.

Leuke losgooi foto's van Sppok

En leuke foto's van Jolina!

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:28

Sorry meiden ik was van plan na mijn weekend weg op jullie te reageren maar daar heb ik nu even geen zin in.

Wat voor ons een leuk weekend moest worden is heel vervelend afgelopen. Wij kregen gisteravond een telefoontje van mijn opa dat mijn oma terminaal is opgenomen. Het is allemaal heel snel gegaan en ik ga morgen afscheid nemen. Mijn vader rijdt elke dag nu heen en weer om ook mijn opa te kunnen steunen.
Mijn oom vliegt zo vanuit Amerika naar Nederland om ook afscheid te nemen morgen.
Ik wilde het jullie toch even melden zodat jullie ook op de hoogte zijn.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:44

Sterkte in deze moeilijke tijd Mara! :(:)

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:02

Sterkte Mara

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:49

Veel sterkte Mara !

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:41

cheidie schreef:
Hier gaat het redelijk....
Ik ben woensdag naar Albert van Es geweest, super leuke ervaring.
Maar nu blijkt dat mijn nieuwe zadel niet goed ligt... (Weet nu ook niet of mijn oude wel goed ligt) Dus ik baal als een stekker... Duurde al zo lang, en nu is het ook niet goed.. Maandag komt de zadelmaker.
Vandaag wel privéles gereden, met een ander zadel. Dat ging wel super goed! Achterbeen komt er meer onder en ze is lekker los. Dus dat is weer een pluspuntje :D

Dat is balen -O- Laat je nu weer de zelfde zadelmaker komen of een andere?

cheidie schreef:
Leuk plaatje! Hoe ging je les?

Ging wel goed! In de les weer bezig geweest met stelling en ontspannen nagevelijk. Ze is de laatste tijd door de winter weer wat stijver.. Gaat wel weer over. Maar de winter is gewoon niet ons seizoen :=

Naomi_Haffie schreef:

Netjes! :)

PeerAppel schreef:

[ [url=m/6pnnZ3.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nL1cZr.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/T7gA7e.png]Afbeelding[/url] ]

Ziet er netjes uit! Komt helemaal goed in januari!

Westhof schreef:
Balen dat Stanley kreupel loopt! Hopen dat het snel weer beter gaat :(:)

Fijn dat je nog langs kunt komen bij Jens' nieuwe huisje Noa. Om terug te komen op je vraag (en nee, dit bedoel ik tegen niemand persoonlijk) vind ik dat hier geen andere paarden dan Haflingers horen. Het is immers een Haflingertopic. Als er toevallig een ander paard bij is (bijvoorbeeld als je met een Haflinger en een ander paard op buitenrit gaat), dan kan ik het snappen. Maar voor andere rassen zijn er genoeg andere topics lijkt mij. Maar goed, dat is niet aan mij :)

Ik heb geen idee Naomi! De deken wordt morgen of overmorgen pas bezorgd. Lees wel goede reacties op beide dekens, dus het zal wel goed zijn :P Divoza heeft inderdaad t/m vandaag nog 25% korting op een artikel naar keuze. Daar heb ik dan ook heel dankbaar gebruik van gemaakt :=

Fijn dat het rijden goed ging Pernille!

Ik vind dat iedereen mag blijven. Het gaat ook om de gezelligheid. Wat maakt het uit als je door omstandigheden een ander type paard rijd? Juist, niks.

Mandarijn schreef:
Fotospam!!
Kon niet kiezen. :D

Van de week na het scheren losgegooid in de bak (nog op de oude stal).
Ze had haast... :')

[ Afbeelding ]

En jawel, de eerste keer dat ik d'r heb zien bokken sinds ik d'r heb...! _O-

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

:):)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

En vandaag gereden op de nieuwe stal. :D

[ Afbeelding ]

Foto uit filmpje geknipt, vandaar zo wazig... ;)
Ze liep wel superfijn, was helemaal happy. :D
Wel een beetje onstuimig af en toe, heel groot aangalopperen en de wissels gingen een beetje euh.. ruig. _O- Maar gelukkig is ze superbraaf dus ze doet niks verder. :))

[ Afbeelding ]

Leuke foto's!

_Sanne schreef:
Vandaag precies 1 jaar geleden heb ik Jolina voor het eerst ontmoet! En heb ik er ook gelijk voor het eerst opgezeten!!

[ Afbeelding ]
Deze foto is toen gemaakt! :D

Op naar nog veel meer jaren!

---

[ Afbeelding ]
Vorige week :)

[ Afbeelding ]
Afgelopen vrijdag, slaapkop :=

Gefeliciteerd met je jubileum! *\o/*

mara168 schreef:
Sorry meiden ik was van plan na mijn weekend weg op jullie te reageren maar daar heb ik nu even geen zin in.

Wat voor ons een leuk weekend moest worden is heel vervelend afgelopen. Wij kregen gisteravond een telefoontje van mijn opa dat mijn oma terminaal is opgenomen. Het is allemaal heel snel gegaan en ik ga morgen afscheid nemen. Mijn vader rijdt elke dag nu heen en weer om ook mijn opa te kunnen steunen.
Mijn oom vliegt zo vanuit Amerika naar Nederland om ook afscheid te nemen morgen.
Ik wilde het jullie toch even melden zodat jullie ook op de hoogte zijn.

Sterkte Mara! :(:)

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:32

Dankjewel meiden. Het was een zware dag vandaag, voor ons allemaal. Ze ziet er niet meer uit als mijn oma. Ook is het heel sneu om mijn opa zo kapot te zien..

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:11

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:18