[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:08

hahaha, Lizzy heeft weer witte manen, ik heb een zelfreinigende haflinger. Ze heeft dehele middag in de miezerregen gestaan en nu was ze mooi schoon :D
Ze was nog nat van de regen, maar hebben toch lekker gereden in de binnenbak. Ze is nog steeds erg voorwaarts, maar ze zit zooooooooooooo lekker.
Stilstaan ging al iets beter, en het commando back gaat ook al bijna als vanzelf. de HO gaat ook steeds beter, alleen moet het tempo een stuk omlaag, hihi ze heeft altijd haast. We hebben heel veel overgangen gereden en wendingen. Op het laatst ging ze alleen al op mijn tongklakje vanuit halt in de draf, geweldig toch!
Morgenvroeg weer les.
Staleigenaar zat te kijken en zei dat ie zat te wachten tot ik in volle galop aan zou komen stormen en dan een giga stop zou maken. Ik zei dat we dat over een paar weekjes/maandjes vast wel kunnen laten zien 8-)

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:26

[quote="Madeira_"]Knabbelgirl, ik wilde niet zo over je roddelen, is niet netjes van mij, maar ik hoorde maar 1 kant waarop ik weer reageerde.

@Naomi, heb je dat ook wel is met Madeira gedaan? :P

quote]

nee omdat madeira in het begin dus erg mager was en een rugewervel zit niet zo lekker;p

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:30

wil me ook even aanmelden :D
Ik ben kim 22 jaar en ik heb een haflingermerrie Lundi van 5 jaartjes jong.
Ik heb haar net 6 maandjes onder het zadel.
ze heeft in mei '08 eerst "per ongeluk" een veulen gehad, daarna ben ik voorzichtig begonnen haar onder het zadel te brengen.
het gaat allemaal prima op haar eigenwijze haflingertrekjes na dan... en af en toe een vreugde bokje. maar sinds een maandje steigert ze bij het opstijgen echt super irritant...
heb al verschillende dingen nagekeken of ze ergens last van heeft of het zadel nog goed ligt ed.
kan niks vinden en het aparte is dat als ik onderweg afstap om een hek te openen ze prima kan stilstaan en mij zonder problemen op laat stappen :o
heb geprobeerd het op allerlei manieren geprobeerd op te lossen; eerst stukje lopen verderop opstappen, op de lieve manier gerustellen, boos worden en schreeuwen (wil nog weleens helpen)
laatst werd het me echt een beetje te gevaarlijk en ik wist zeker dat het een spelletje van dr was.. ik heb haar een enorme schop verkocht niet echt mijn manier maar het heeft prima geholpen!
sindsdien staat ze net zolang en poeslief stil totdat ik haar het sein geef dat ze mag lopen!

ik weet trouwens niet hoe ik een foto hier kan plaatsen dus als iemand tips heeft? :o

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:32

mik2987 schreef:
wil me ook even aanmelden :D
Ik ben kim en ik heb een haflingermerrie Lundi van 5 jaartjes jong.
Ik heb haar net 6 maandjes onder het zadel.
ze heeft in mei '08 eerst "per ongeluk" een veulen gehad, daarna ben ik voorzichtig begonnen haar onder het zadel te brengen.
het gaat allemaal prima op haar eigenwijze haflingertrekjes na dan... en af en toe een vreugde bokje. maar sinds een maandje steigert ze bij het opstijgen echt super irritant...
heb al verschillende dingen nagekeken of ze ergens last van heeft of het zadel nog goed ligt ed.
kan niks vinden en het aparte is dat als ik onderweg afstap om een hek te openen ze prima kan stilstaan en mij zonder problemen op laat stappen :o
heb geprobeerd het op allerlei manieren geprobeerd op te lossen; eerst stukje lopen verderop opstappen, op de lieve manier gerustellen, boos worden en schreeuwen (wil nog weleens helpen)
laatst werd het me echt een beetje te gevaarlijk en ik wist zeker dat het een spelletje van dr was.. ik heb haar een enorme schop verkocht niet echt mijn manier maar het heeft prima geholpen!
sindsdien staat ze net zolang en poeslief stil totdat ik haar het sein geef dat ze mag lopen!

ik weet trouwens niet hoe ik een foto hier kan plaatsen dus als iemand tips heeft? :o

oke
je foto's plaatsen bij www.mijnalbum.nl
dan de link kopieren
en dan zet je op je profiel of in een gesprek
[img]je%20link%20er%20tussen[/img]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:34

DivaMiep schreef:
Haflingerforum is leuk hoor! Moet je zeker doen!

Paulien: Je moet jezelf niet steeds zo onderuithalen joh! Dat is echt nergens voor nodig! Jij en Madeira zijn een supergoed team! En je hebt mij nog nooit een proefje zien rijden dus je kan ook niet weten wat voorn ramp dat is! :+ En ik had met proef 5 ook heel vaak dat ik dacht van huh? Hoe zit dit nou weer! Dus gewoon veel oefenen en dan komt het echt wel goed! *D

Thanx voor het helpen hopen! Maar ik denk wel dat er een 6 inzit. Ik kan meestal best goed inschatten wat voor cijfer ik heb gehaald dus ik hoop dat het nu ook nog klopt.

zat dr vroeger ook op topen t nog het ouwe forum was.. nu al tijd nie meer maar heb me weer aangemeld hihi

Mi_Amore

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:35

Welkom aan de nieuwe mensen :D

@MaaykeKramer: leuk dat het zo goed ging met Themba :D
@Madeira_ : rot dat Deertje weer bokte :(:) Goed dat je der aangepakt hebt! Ze zal nu wel leren dat het niet mag :D

Pff mijn kat is voor de eerste keer krols, zo janken zeg :oo Ben morgen heel de dag niet thuis, hoop maar dat ze het appartement niet bijeen jankt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:35

knabbelgirl schreef:
@Paulien: Maakt niet uit ;) Eigen schuld
@Michelle: Nee hoor :P Kwam alleen dat zeggen. Ik blijf lekker in mijn eigen topicje :+:

wat is jouw eigen topicje dan >;) tis hier gezellig hoor!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:36

madeira deed het eerst niet hoor dat ze hier stond het is iets vna de afgelopen maand
paulien is gewoon steeds telief voor der geweest maar nu gaat het goed;p

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:49

hm... viavilavida... ik denk dat er mensen zijn die haar hier niet graag zien komen en haar liefer zien gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:58

viavilavida :D hihi

zou kunnen :) wel goed dat ze dr excuses aanbied toch :) heb ik wel respect voor.
maargoed. iemand nog lekker gereden vandaag?? hier regende het en ik ben ziek... maar morgen ga ik viva weer rijden (eindelijk na de vorst!!!) en ..............krijgt armani voor het eerst een zadel op!!!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:02

Welkom Kim!

Hiphopje, wat leuk dat lizzy het zo goed doet!

Vivalavida; morgen ga ik ook eindelijk weer rijden..
Spannend Armani voor t eerst een zadel op, ben benieuwd hoe t gaat!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:04

wat spanned!! ging het goed met Armani???

Ik heb morgen mijn eerste priveles :D en de hoefsmit komt :D

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:05

Sorry ik kom even binnen vallen, vind het een beetje belachelijk dat jullie Emma zo open bloot op internet aan het bespreken zijn, flauw.. Iedereen kan het lezen hoor ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:14

Ik vind het helemaal niet flauw... Emma dee het ook bij mij... dus jah... wat is dan flauw... en ze zei veel ergere dingen over mij dan hoe wij het nu over haar hebben... Daarbij mogen wij ons mening geven.

Jah het wietje is voor ons :D Mathador komt waarscheinlijk aankomende zondag al :D (dan kan hij iig ondvangen worden) Nu alleen de verkoopster nog even bellen dat we hem komen ophalen :D

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:15

Als een schaap over de dam gaat, volgt de rest zeggen ze toch altijd ;)

Wat Emma doet hoef jij toch ook niet te doen, of wel dan. Ik heb het nu niet over Emma maar over jullie. Doe het dan over de PB oid, zo over internet is gewoon ronduit niet netjes, ik vind het onbeschoft!!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:18

hiphopje schreef:
Staleigenaar zat te kijken en zei dat ie zat te wachten tot ik in volle galop aan zou komen stormen en dan een giga stop zou maken. Ik zei dat we dat over een paar weekjes/maandjes vast wel kunnen laten zien 8-)

Een stop vanuit de galop is zo gaaf. Mijn haffie is western ingereden en dat vind ik een voordeel als er een stopknop op zit. Regelmatig deden we nog wel eens een stop en een spin. En na de stop ( vanuit galop ) gelijk draaien en weg galoperen <- heeft ook een naam, maar weet die niet zi gauw. Verder rij ik geen western met haar.

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:19

oke dankje ga het gelijk proberen :D

[img]www.mijnalbum.nl/Album=KXOSTDP7[img]
Laatst bijgewerkt door mik2987 op 14-01-09 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:21

geen idee wat ik niet goed doe... maar hij werkt niet

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:22

Naja, ik laat me er verder buiten, maar ik vind het gewoon ontzettend kinderachtig. Als je roddelen wil doe dan dan over MSN of over de PB

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:22

Ninthe schreef:
Als een schaap over de dam gaat, volgt de rest zeggen ze toch altijd ;)

Wat Emma doet hoef jij toch ook niet te doen, of wel dan. Ik heb het nu niet over Emma maar over jullie. Doe het dan over de PB oid, zo over internet is gewoon ronduit niet netjes, ik vind het onbeschoft!!

Ik weet niet hoor... Maar blaast nu iets weer nieuw leven in waar wij het allang weer waten vergeten...

Hou er dus mee op SVP.

Hihi sorry bedoelde met wietje ofcourse Weitje ;) :P
Laatst bijgewerkt door Peelie op 13-01-09 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:23

Je hebt je img codes omgedraaid volgens mij..

Peelie super dat t goed is met dat weitje... wel fotoos make he als mathador komt!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:23

Ik ben blij dat ik niet weet waar het allemaal over gaat ....

Maar op de vraag of ik lekker gereden heb vandaag, kan ik uitmuntend JA zeggen.
Had les op me bij rijd fjord en ondanks de toch zware les, gaat het super. Nu hij ontspannen is moeten we hem proberen te laten buigen / stelling aan te laten nemen, zodat hij meer door zijn lijf gaat buigen, alleen vind hij dat erg moeilijk en zet dan een tandje hogere versnelling in. Maar steeds een beetje bij beetje komen we er wel. Alleen is het nadeel dat we maar 3 keer in de week rijden samen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:25

mik2987 schreef:
oke dankje ga het gelijk proberen :D

[/img]www.mijnalbum.nl/Album=KXOSTDP7[img]

de code is [img](linkje)[/img]
De foto is te groot dus moet je die verkleinen en dan nog een keer proberen ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:26

joopiexx schreef:
Je hebt je img codes omgedraaid volgens mij..

Peelie super dat t goed is met dat weitje... wel fotoos make he als mathador komt!

Ja zeker weten!!! het word nog een drama hem op de trailer te krijgen :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:26

joopiexx schreef:
Welkom Kim!

Hiphopje, wat leuk dat lizzy het zo goed doet!

Vivalavida; morgen ga ik ook eindelijk weer rijden..
Spannend Armani voor t eerst een zadel op, ben benieuwd hoe t gaat!

vast goed :D hij heeft al wel n singel om gehad, het boeide hem niet!!!