[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:34

Wauw mooie bijleespost! :))

Klopt idd ja van het Mctopic, wat toevallig. :D

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:41

Ik moet echt wat actiever worden. :')
Mandarijn, grappig! Jij was net aangenomen toch? Al training enzo gehad?

Laatst fijne clinic gereden hier op stal. Peg wordt steeds fijner, dus echt besloten dat we in januari gaan starten. :):)
Afbeelding

Het is trouwens dit weekend ook een jaar geleden dat ik mijn 1e onderlinge wedstrijd reed met Abby!
Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:46

Klopt, heb nu twee dagen gewerkt. 1x Lobby en 1x drive raam 2. :))

Leuk!! Ik wil ook gaan starten, maar denk niet dat m'n agenda dat toelaat. :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:52

Je hoeft ook echt niet elk weekend hoor! Ik ga ook nog gewoon 36 u per week naar school enzo. Maar 1x per maand zal ik er vast wel een plekje voor vinden. :j
En al gewoon kassatraining gehad? Drive is leuk he. :))

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:58

Naomi: ja erf is afgesloten.

Stan heeft net nieuwe deken. Weer een scheurtje in. Nu maar laten maken

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:44

Fijn dat het rijden met Peggy zo goed gaat! Leuk ook dat je wil gaan starten :D

Herkenbaar van die deken helaas. Wes heeft ook net een nieuwe deken en meteen zitten er alweer (kleine) scheurtjes in. Jongens ook, altijd zo wild := Gelukkig zit hier in de buurt iemand die de dekens goedkoop repareert.

-----------------------------------

Ik heb vanmiddag nog met Wes gereden. Was echt koud en het regende ook nog. Niet hard, maar als je er een uur in rijdt wordt je dus wel nat :brr: Wes was in het begin wel wat stijf in zijn benen, maar later ging het beter en hij heeft goed zijn best gedaan. Daarna heb ik heb meteen maar op stal laten staan, want om hem nog voor een uurtje in de regen te zetten vind ik ook niks. Wes vindt het allemaal wel prima, zolang hij maar hooi heeft :Y)

Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 01:02

Leuke foto!

Ik heb niet gereden vandaag. Heb spook geschoren en daarna met een stalgenootje d'r paard losgegooid in de bak en foto's gemaakt.
Heb spook d'r allereerste bok sinds ik d'r heb kunnen vastleggen. Jaja. _O-
Ze hadden wel echt energie teveel, zal morgen wel een paar foto's laten zien. :D

Maar nu snel m'n bed in, net terug van werk en morgen moet ik weer om acht uur op de manege staan waar ik help. :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 15:54

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:18

Westhof schreef:
Gefeliciteerd Emmy!

Balen hè Sanne :P Geen deken meer op doen vind ik ook niet echt een optie. Wes' vachtje is nu nog lekker kort en hij blijft heel mooi schoon zo. Die deken kan eventueel wel weer gerepareerd worden.

Vandaag heerlijk de hele middag bij Wes geweest :D Had niet zo'n zin om te rijden, dus heb hem gewoon even in de bak laten lopen. Had mijn camera nog in mijn tas zitten, dus heb wat foto's van hem gemaakt :)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Leuke foto's!

Mandarijn schreef:
Gefeliciteerd Emmy!

Wat een leuke foto's van Wes, ben jaloers op z'n dunne vacht! Spook heeft dat niet, die heb ik al twee keer geschoren... :=

Verhuis zaterdag met d'r naar een nieuwe stal, dan kan ze lekker iedere dag op het land (ook in de winter).
Dus afgelopen zaterdag de laatste lesjes gegeven met d'r, bak was bezet dus werd noodgedwongen een buitenrit. Pony van een stalgenootje geleend en de kinderen (zijn zusjes) waren helemaal blij dat ze eindelijk samen op buitenrit mochten. :D :))
Spook is altijd extra voorzichtig met die kinderen, in de bak ook, echt zo lief. <3

Leukleuk!

Nordsvensk schreef:
[ Afbeelding ]

Vannochtend vroeg gereden.. Is toch wel genieten <3

Gisteren is ze weer bekapt en zijn haar tanden gedaan.Vrijdag weer een keer les, na 2/3 maanden. Dus hopelijk gaatze weer beter lopen :)

Leuk plaatje! Hoe ging je les?

plutolover schreef:
Gafe fotos wes.
nordsvesk mooi uitzicht.

ik heb vandaag een heerlijke rit gemaakt van 2,5 uur. Alleen liep stanley wat stijf en was niet voorruit te krijgen. Net als zn maatje waar die mee was. Stanley had duidelijk wat spierpijn.later de rit liep hij betee.

maar goed was zijn eigen schuld. De paarden waren ontsnapt uit de hitactief stal. Dus smorgens vroeg vonden ze de pa as rden verdeeld over het erf. Haha stanley stond met nog een paar IN de speeltuin (op t erf).. terwijl er een hekje om de speeltuin staat, wel met grote opening. Dus menneer de haflinger heeft heerlijk im de speeltuin gespeeld haha

:=

Naomi_Haffie schreef:
Mooie fotos van wes hierboven!

En die ochtendrit ziet er echt lekker uit zeg.

Haha dat moet een grappig gezicht geweest zijn plutolover, is het erf wel afgesloten?

---------------

Ik heb zo om 12 uur weer les met wilco, ben benieuwd vorige week ging het best goed.

heb as. Zaterdag avond weer een wedstrijd staan en dan hoop ik eigenlijk 2 punten te rijden, in de klasse b ben alleen ik en nog een combinatie er, dus 2de word ik zwz haha

Succes morgen!

PeerAppel schreef:
Ik moet echt wat actiever worden. :')
Mandarijn, grappig! Jij was net aangenomen toch? Al training enzo gehad?

Laatst fijne clinic gereden hier op stal. Peg wordt steeds fijner, dus echt besloten dat we in januari gaan starten. :):)
[ [url=m/HrFlAt.PNG]Afbeelding[/url] ]

Het is trouwens dit weekend ook een jaar geleden dat ik mijn 1e onderlinge wedstrijd reed met Abby!
[ [url=m/EApHJT.JPG]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat het zo goed gaat, en leuk dat je gaat starten! :)

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:23

Hier gaat het redelijk....
Ik ben woensdag naar Albert van Es geweest, super leuke ervaring.
Maar nu blijkt dat mijn nieuwe zadel niet goed ligt... (Weet nu ook niet of mijn oude wel goed ligt) Dus ik baal als een stekker... Duurde al zo lang, en nu is het ook niet goed.. Maandag komt de zadelmaker.
Vandaag wel privéles gereden, met een ander zadel. Dat ging wel super goed! Achterbeen komt er meer onder en ze is lekker los. Dus dat is weer een pluspuntje :D

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:54

Super punten emmy, en leuke fotos van je wedstrijd!
Angel is hier trouwens super zuinig op haar dekens gelukkig, daar ben ik echt blij mee :j
Wat een leuke fotos van wes, knappe pony <3
Mandarijn (ben even je naam kwijt) veel succes met de verhuis!
wat genieten zeg marrit! Echt super gaaf!
Gelukkig liep stanley later de buitenrit beter, hoe gaat het nu?
Naomi alvast succes met je wedstrijd maar dat komt vast goed hahah!
Pernille gave fotos zeg! Fijn dat het goed gaat samen met peggy!
Ging het rijden goed op wes, jammer dat het regende…
Ik lees dat hier meerdere hafjes stijf zijn aan het begin van de training? Zou dat komen door de kou de afgelopen dagen?
Ben heel benieuwd naar de 1e bok foto!!!
Christa balen zeg van je nieuwe zadel… gelukkig komt de zadelmaker snel!
Fijn dat het rijden van je prive les toch goed ging, komen er binnenkort fotos? :j

Sorry voor mijn afwezigheid de afgelopen week.
Een aantal van jullie weten waarom, maar sommige niet…
Ik vorige week toen ik van mijn werk onderweg na huis was een auto-ongeluk gehad.
Ik stond voor het stop licht en er reed zo iemand de achterkant van mijn auto binnen.
Ik heb flink last van mijn nek/rug en vanuit mijn rug ook een “slapend”been/voet, heb wel medicijnen gehad voor de pijn maar helaas werkte die ook niet intussen zijn ze op en word de pijn steeds erger en moet ik dus alleen maar rust houden mag ik niet werken en paardrijden…
Gelukkig rijd mijn instructrice angel nu 3a4 keer per week, dus angel blijft wel in beweging :)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:09

Ben benieuwd naar die bokfoto van Spook!

Balen dat je zadel niet blijkt te passen, Christa. Hoe lang heb je hem nu? Hopen dat er snel een andere oplossing komt. Mijn zadel is eergisteren nog nagekeken door de zadelmaker. Alles was gelukkig nog zoals het wezen moet, maar het zadel is wel oud en eigenlijk aan vervanging toe. Ben nu aan het sparen en hoop ergens in het voorjaar ook een nieuw zadel aan te schaffen. Fijn dat je privéles goed ging trouwens :D

Ik denk inderdaad dat die stijfheid komt doordat het weer kouder wordt. Laat het maar snel weer voorjaar worden...

Jeetje, wat heftig zeg Ilona :oo Hoe kwam het dat je aangereden werd? Lette die persoon gewoon niet goed op? Heel erg naar dat je die met die klachten rondloopt. Hopelijk gaat het snel weer beter! Wel fijn dat Angel gewoon wordt gereden :)

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:13

Inderdaad lekker zon en zo'n 20 graden heerlijk!

Ik stond netjes voor het stoplicht te wachten tot het groen werd... die persoon in de auto was te druk met z'n telefoon/sigaretten zoeken die onder de bijrijders stoel lagen :j

Het is echt vreselijk die klachten ben al geen persoon die hele dagen stil kan zitten. maar goed, duimen dat het snel over is! :D
Maar volgens de fysio moest ik daar nog niet vanuit gaan.
Ik dacht zelf ach 1 week dan is het weer allemaal over die "spierpijn"... (ja dat had ik gedacht.. mooi niet dus!) :(

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:27

Die mensen die niet goed opletten in het verkeer... :n Al ben je zelf nog zo voorzichtig, er hoeft maar één iemand te zijn die dat niet is... Hoe lang denkt de fysio dat je nog met deze klachten zult lopen?

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:06

Ja idd! Ik heb zelf 4 schade vrije jaren, het was dus ook mijn 1e ongeluk. Ik heb nu bergen huiswerk aan papieren voor verzekering etc die alles wil gaan verhalen!

De huisartsen post/zkh zei dat ik eigenlijk op minstens 6 weken moet rekenen.
Maar ik hoop dat het sneller weg is hihi :o

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 10:14

Wat erg ilona, hopelijk heb je snel gen pijn meer en kan ke alles weer normaal doen

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:15

Heftig Ilona...! :(:) Hopelijk gaat het herstellen een beetje snel en kun je snel weer wat meer doen, zo verplicht stil zitten lijkt me helemaal niks. :D

Vanmiddag spook naar de nieuwe stal brengen... Stiekem toch een beetje zenuwachtig. :o

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:33

Het is allemaal goed gegaan gelukkig. :D
Spook vond het allang best, die had eten... _O-

Manege-eigenaar vond het zo'n leuke pony, altijd leuk om te horen. :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mandarijn op 29-11-14 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:34

Jeetje Ilona, wat schrikken zeg. Hopelijk gaat het herstel snel! En wordt de pijn snel minder. :(:)

Westhof: (Tamara toch?) Ik heb hem nu drie weken ongeveer. Fijn dat jou zadel wel goed ligt!

Is Spook al veruisd? :)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:39

Hihi, ik was je net voor. :D ^

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:49

Fijn dat Spook op de nieuwe stal staat! Als ze meteen eten is dat wel een goed teken :)

Vanmiddag nog met Wes gereden. Er waren nog drie andere paarden in de bak en dat vond hij wel spannend, vooral toen we met drie paarden tegelijkertijd aan het galopperen waren. Toen kreeg meneer het dus even in zijn bol en trok hij een sprintje :+ Verder ging het, op een paar bokjes na, wel goed. Hij liep op het laatst echt lekker :D

En ik heb ook nog weer voor hem geshopt. Kan me echt niet inhouden |( Een fleecedeken met hals en een uitrijdeken. Een fleecedeken had ik al, maar dan zonder hals. En dat is juist de plek waar hij het ergste zweet. Nu is zijn hals ook lekker bedekt. En een uitrijdeken voor bij het in- en uitstappen.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Westhof op 29-11-14 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:53

Haha, wat een timing. Fijn dat het goed is gegaan!
Fijn dat het rijden goed ging, op de bokkesprongen na hihi! En leuk dat je nieuwe dekens heb gekocht.
Ik ga nu maar eens bij t Blondje kijken!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:16

Fijn dat de verhuizing goed is gegaan.

Met stanley gaat het wat minder. Hij loopt kreupel. Hoefsmid is geweest en hij stond nogal steil achter. is nu gecorrigeerd maar hij moet erg wennen aan zijn nieuwe stand. is mijn eigen fout heb te lang gewacht met de hoefsmid.. Hij moest begin november, maar door druke en hij liep verder prima pas eind november gekomen. Nu komt hij ongv 3 weken eerdere,zodat hij bij de volgende keer minder hoeft te wennen.

Stanley heeft namelijk 1 hoefje wat, wat steiler loopt dan de rest. Ook staat hij in een hitactief en moeten zn hoeven nog wennen. Dus komt wel goed met hem. Wil liever geen ijzers in de hitactief. Hij heeft half jaar geleden nog op ijzers gestaan. dit is de 2e keer dat hij weer is gekomen na dat zijn ijzers af zijn gehaald.

Even geduld. Woensdag is de hoefsmid gekomen en donderdag liep hij nog goed. zelf gelongeerd. Waarschijnlijk was dat net even te veel.

Je moet t zo zien. Als jij 3 weken alleen maar op hakken loopt, en je doet in 1x weer platte schoenen aan dan voel je dat ook aan je spieren enz. Zo is het bij hem nu ook zo.Hij moet even wennen aan zijn nieuwe stand.

Dus komt wel goed. Nu hopen dat bij de volgende keer als de hoefsmid eerder komt, hij minder last van heeft.

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:23

Fijn dat het zo goed gaat met Peggy!

Ah leuke foto van Wes!

Balen van je zadel Christa

Ah echt balen Ilona

Fijn dat het verhuizen goed ging met Spook!

Mooie spullen geshopt voor Wes!

Oh balen dat Stanley kreupel loopt! Hopelijk gaat het snel beter

--------------------------------------------------------------------------

Vrijdagavond is Jens weggegaan, en we gaan vanmiddag kijken. Nu heb ik dus geen haflinger meer. Ik weet niet of jullie t goed vinden dat ik blijf en af en toe iets vertel over Starwien/Gin? Ik wil me ook best afmelden als jullie t vervelend vinden hoor haha.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:37

Mandarijn schreef:
Het is allemaal goed gegaan gelukkig. :D
Spook vond het allang best, die had eten... _O-

Manege-eigenaar vond het zo'n leuke pony, altijd leuk om te horen. :D

[ Afbeelding ]

Zulke dingen zijn altijd leuk om te horen :D fijn dat hij zo makkelijk is :)