[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:21

Ik vond het ook super leuk!

Ik vind ht alleen een beetje jammer dat jullie mijn stuur'kunsten' niet waarderen... :P

(Vanuit Pauliens huusje!)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:28

Hahaha je deed het hartstikke goed hoor meid!! Mennen is echt een kunst!! Zoals ik al zei, als ik op de bok had gezeten hadden we zeker in die sloot gelegen ;) We plagen je beetje..

Ben echt benieuwd naar de foto's van je pap!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:31

ik ook, zal wel een paar dagen duren. Hij moet ze eerst nog een beetje recht zetten hier en daar en misschien wat belichting bijstellen, maar dan komen ze zeker op het i-net.

Ik ben echt super benieuwd naar de foto's!

Nou ok, ik ben blij dat jij mijn stuurkunsten nog een beetje waardeerde :(:)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:34

Wel heel leuk dat je pa foto's heeft gemaakt! Ben ook erg benieuwd!

en stuurkunsten waren toch prima, maar je weet toch de beste stuurlui staan nu eenmaal aan wal he ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:39

hihi,

Maar geef toe, anders wat het niet spannend geweest :P

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:43

Peelie schreef:
Ik vond het ook super leuk!

Ik vind ht alleen een beetje jammer dat jullie mijn stuur'kunsten' niet waarderen... :P

(Vanuit Pauliens huusje!)

Ik doe het je niet na, dan hadden we zeer zeker ergens in een sloot beland. ( heb totaal geen menervaring )
Petje af hoor met toch een grote tuiger voor de kar en nog passagiers aanboord.

Kan ook niet wachten op de foto's.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:44

Nou meiden ik kruip lekker mn bed in na een geslaagde dag! :z

Welterusten allemaal!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:47

Ik zit er toch over na te denken om met Donna en Wahida naar de fokdag te gaan in Peize. Daar worden ze gekeurd door internationale juryleden. Alleen weet ik niet of dat ook voor het stamboek geldt. En hoe ik godsnaam merrie en veulen daar heen krijg. Net wel veewagentje om te huren mailtje gestuurd of ze voor die dag nog vrij zijn, aangezien we geen Jeep meer hebben, wel trailer, moeten we iets anders bedenken voor vervoer. En Peize mail gestuurd met nog wat vragen omtrend de fokdag.
Alleen ben ik er nog niet helemaal uit of het verstandig is om te reizen met een moeders die niet zo dolgraag de trailer / veewagen op wil. En toch dik 3 uur reizen is.

Wat zeggen jullie ??? Moet ik het doen of toch niet.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:47

Sweet dreams Joopie

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:49

Wachten op antwoord op je vragen en er dan nog eens opnieuw over na denken.
Je hebt kans dat Wahida makkelijker laad als donna en zij Wahida wel zal volgen?
En eventueel op stal even bekijken of werkt?

Kan ze dan het stamboek in of niet?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:52

Ja dat weet ik dus niet. Als Donna het stamboek dan in kan, is dat mooi mee genomen, dan hoeft ze volgend jaar niet naar de keuring en kan ik alleen met Wahida.
Wahida kan pas als ze 3 jaar is over geschreven worden in het stamboek.
Ik denk als het alleen is voor de fun, dat ik het niet doe.

Ik ga inderdaad maar even afwachten op de antwoordmailtjes.

Ja ik ben zo veranderlijk als het weer.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:53

Ik zou wachten.

Donna is niet in geweldige conditie, ik zou dan gewoon een jaartje wachten. Al helemaal als het ook voor het stamboek blijkt te zijn...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:53

En Peelie en Madeira , is het gezellig, zo'n logeerpartijtje ... ?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:00

Freya schreef:
En Peelie en Madeira , is het gezellig, zo'n logeerpartijtje ... ?

Gail en ik zijn even geruild van plekje :D zij zit even bij de tv en ik achter de pc :P

Maar ik vind het wel heel gezellig :D Gail is een lieve, spontane meid :j

Morgen naar Madeira. Ben benieuwd hoe ze het vind.

Meeting was echt gezellig meiden! Wel voor herhaling vatbaar toch?

En echt SUPER dat jullie mij zo hielpen met begeleiden! :+: Kon helaas Diezel niet mee nemen, hij kent daar de weg niet, dus ik kan hem dan niet sturen, en hij zou de huifkar niet indruven denk ik..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:05

Zo is het toch super opgelost.
Het is zeer zeker voor herhaling vatbaar.

De topic staat weer open ( is nooit dicht geweest, hahaha ) voor nieuwe ideeen voor de volgende meeting.
Dus dames en heer kom maar op met die ideeen.
Ik wil ook de volgende best weer organiseren, geen probleem, is eigenlijk best heel leuk om te doen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:31

Fijn dat jij dat wilt doen Freya. Het is toch veel werk, zeker het regelen van wie er allemaal meegaan en zorgen dat iedereen op tijd betaald.

Over dat je het gevoel had iedereen te kennen: dat had ik ook wel heel erg. Iedereen was IRL eigenlijk precies zo als ik me had voorgesteld.

@Madeira: het viel me op hoe goed je zelf uit de voeten kunt met je slechtziendheid! Ik had je hondje wel willen zien, maar als hij de weg niet kent heeft het idd niet veel nut voor jou.

@Freya: ik zou het om het trailerprobleem niet laten hoor. Als ze op de trailer staat, staat ze dan rustig? Je hebt grote kans dat als je wahida in de trailer duwt, zij er achteraan komt, maar dat zou je mss idd eerst eens even thuis kunnen proberen.

Heb net Ankie 10 minuten met mijn roze := dubbele longe gelongeerd, en toen werd het al weer donker. Pff! Ik ga nu maar naar bed :Z

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:35

Ja in de trailer staat ze erg rustig zolang we maar blijven rijden en niet langer dan een paar minuten voor een stoplicht stil hoeven staan, dan gaat ze stampvoeten.

Ik hoef echt bij Donna niet aan tekomen om na half 10 savonds haar van stal te plukken om nog aan het werk te zetten, die loopt niet eens mee. En Wahida, die ligt dan al heerlijk in haar strobedje te slapen en staat niet eens op, hahaha precies moeders liever lui dan moe, hahaha

Morgen me meisjes maar flink knuffelen, heb ze erg gemist vandaag, zeker als je die kleintjes daar ziet rond huppelen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:36

Ik ga hier ook maar afsluiten, mijn oogjes beginnen ook klein te worden, tijd om naar dromenland te gaan.

Morgen ook weer redelijk vroeg op, om 11 uur op de manege zijn voor wedstrijd van stalgenoot. Even foto's maken.

Sweet Dreams voor iedereen ....

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 08:39

Kom ook maar weer eens mee kletsen :o

Heb wel meegelezen.
Dames nog gefeliciteerd met jullie hele mooie veulens.

Met maron gaat het allemaal even niet zo heel erg lekker. Zoals jullie misschien wel weten moesten er vele kilo's vanaf van 640 kg is hij naar 570 kg gegaan. Volgens de dierenarts zou hij dan ook weer beter gaan lopen. Nou dat beter lopen is echt met pieken en dalen. Tot een week of drie terug maron dus liever helemaal niet meer wilde lopen. DA erbij en die wilde een urine/bloedonderzoek doen. Daar kwam uit dat maron dus zichzelf aan het vergiftigen is, en te veel op rantsoen heeft gestaan of stond. Kreeg hooi en vitamine poeder. Klein weitje waar hij overdag in liep. Nu moet hij brokken gaan eten , en dan moet uiteindelijk alles goedkomen. Alleen wel erg jammer dat hij zo van brok gaat staan schuren, hij kijkt inmiddels wel blijer uit zijn ogen. Maar het rijden is nog steeds een heel gezucht en gekreun en je krijg hem nog steeds niet op een normale manier in draf.We moeten dus wel maron veel laten bewegen maar niet dwingen. Inmiddels wil hij wel uit zichzelf draven als er brok gegeven wordt, dan laat ik hem van de ene naar de andere kant van de wei lopen/rennen net wat hij dan zelf wil doen.
Tot half Augustus moeten we dus aan de gang met brokken geven is er dan geen duidelijke verbetering dan nogmaals urine/bloedonderzoek kijken of die waarde dan wel normaal zijn.

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:40

@ freya ik heb ook even gestemd :Y)

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:49

Ik heb bijgelezen, maar geen zinnige reacties op het bovenstaande eigenlijk. :) Wel even een vraag;

Gister met het longeren was Maggy weer heel erg aan het roepen en kwam daardoor in protest. Ik vraag aandacht van haar wanneer ik haar longeer, en het ene moment loopt ze constant en de sterren van de hemel. (En dan prijs ik haar ook echt náár die hemel) en dan ineens hoort ze de andere paarden, slaat ze haar hoofd omhoog en gaan hinniken. Met vaak als gevolg een protest. Ik heb haar gewaarschuwd door een luide 'NEE' te roepen. Want ik wil haar aandacht bij wat wíj doen. De keer erna nog 'NEE' geroepen en toen een ferm tikje op haar ronde billen gegeven. Dit resulteerde in enkele rondjes rennen, en weer ontspannen. Toen heeft ze het nog 1 maal gedaan en was het in feite over. Toch weet ik niet goed of ik wel juist bezig ben. Ze doet dit ook niet elke keer, ze heeft goede en slechte dagen. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:27

WAT EEN PIEP WEER!!

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:43

Avalon, je bent op de goede manier bezig. Akino hinnikt ook naar alles wat los en vast zit wat ik eerst ook heel moeilijk vond om zijn aandacht bij mij te houden, je kan het aanpakken op de manier hoe je nu bezig bent dus duidelijk laten zien dat je er niet van gediend bent en je kan net doen of je dat puber gedrag niet ziet dus je reageert er ook niet op maar gaat rustig verder met je oefening. Dat laatste heb ik bij Akino gedaan ook als ik erop zat ging dat hoofd in de lucht en brullen maar. In het begin reageerde ik erop en dat vond hij machtig. Ik mocht er toen niet meer op reageren van mij rij-instructrice en rij nu gewoon door als hij staat te brullen. en dat werkt het beste bij ons.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:36

Hee!!

Kan niet echt reageren op bovenstaande reacties reageren maar mooi dat jullie het leuk hebben gehad!
Ik heb ook allemaal leuke dingen gedaan en ik ga morgen t/m vrijdag op vakantie dan heeft Mandy lekker helemaal een weekje rust :)
Verdient ze wel, ik wil ook niet dat iemand anders en dan mee gaat.. ze heeft dan helemaal rust. Waar ze staat die mensen doen haar dan smorgens naar buiten en savonds naar binnen :) En die voeren haar en doen haar vliegenkapje op en af dan :P Als ik thuis kom ga ik haar dan maar en mega poetsbeurt geven :+ En weer lekker fris het rijden oppakken *D

Kweet niet of ik vandaag rijden ga... kl*te weer... maar van de week word het wel 30 graden *D 8-) Dus dan komt het mooi uit dat ik dan op vakantie ben :D :D

× :+:

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:13

monique22 schreef:
jeetje hopen dat snel over is dan laura

pony van vriendin van me had haar ooglit afgescheurt en ze konden niet vinden waar aan wel en week op de kliniek gestaan

heeft die pony ijzers?
misschien heeft hij het zelf gedaan toen hij zich krabte (ijzers kunnen wel eens scherp zijn)