Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:41

Ik vind je ook niet fijn erop zitten.
Volgens mij rij je ook op het verkeerde been.
Maar dat is mijn mening.
Je pony is ook kort in de rug waardoor het wat vertekend denk ik.

Ik vind t er niet slecht uit zien maar jullie moeten samen nog wel groeien ook in kracht.

Maar idd nooit meer een topic openen.
Dan vraag je het maar hier.
Wij zijn haflingers gewend hahaha

.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:44

Dat ze niet fijn zit kan ook te maken hebben met het zadel wat er op ligt, ze heeft dit zadel van mij te leen.
Op haar eigen zadel zit ze ook niet fijn. Ze is op zoek naar een ander zadel wat voor beiden fijn is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:50

Zo maar wedstrijdje opgeven 30 april springen BB impuls dus mogen zelf hoogte kiezen :') Hebben we wat om naar toe te trainen om om zelf mn springangst weer aan de wilgen te hangen :))

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:54

Rijtechnische foto's open ik ook niet meer hier op bokt. Zoveel mensen die het allemaal beter beter weten en hun ongezouten mening klaar hebben. Helemaal niet erg, maar iets subtieler mag soms ook wel. Ik denk altijd maar dat ze er zelf een keer op moeten gaan zitten, dan piepen ze wel anders. Ik vind jou prima bij je pony passen en tuurlijk erg mag wat meer impuls komen enz, maar kom op beessie is nog hardstikke jong. Ik vind je al lekker rondrijden hoor. Straks met een zadel wat voor jullie fijner is en met lekker verder oefenen komt het prima in orde.

Leuke foto's in de sneeuw!!

Op voor een wedstrijdje springen en wat angst overwinnen. Lijkt een prima wedstrijdje om weer mee te beginnen toch? Zo heb je het zelf ook nog een beetje in de hand.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 22:16

Yvank wat een mooie foto's

Ariana mensen moeten niet zeuren, naast je neer leggen. En een haf is echt enorm sterk. Het is net zo bij voetbal mensen aan de zijlijn kunnen het altijd beter. Kortom blijf bij jezelf.

Mijn ervaring de mijne was een erg pittige pony, door van voren lengte in de hals te vragen krijg je rust, worden ze in de rug makkelijker. Gaan ze meer dragen en zelf kun je makkelijker zitten.
Niet gelijk in de krul trekken, wel iets in aanleuning.

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 07:31

edelgold schreef:
lisantjuhh schreef:
Vorig weekend weer op mijn jongste haflinger gezeten na 3 maanden longeren.
Ze deed het super braaf alleen kwam er 1 klein vreugde bokje en toen viel ik eraf.

Ben je Leandra zelf aan het beleren ?.
Ben je lid van een rij vereniging
Sabine was braaf in de omgang maar met rijden was ze pittig.
Wij hebben Leandra gefokt en zijn benieuwd of ze aan jou verwachting voldoet.
Mogen wij vragen waarom Leandra te koop staat?.
Ook Arcadis van de Schotenshoeve (Diesel ) is te koop.

Klopt ik ben haar zelf aan het beleren. Ze
doet alles wel braaf, maar is erg pittig in de omgang.
Het is wel een super mooi en lief paardje die mijn
hart echt heeft gestolen. Ze staat te koop omdat ik nog een
haflinger heb en het wat te prijzig is. Ze gaat alleen weg
voor een super goed plekje. Wil dit haar ook de keuring met haar
lopen.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:53

ze rijd idd op verkeerde been..van het filmpje
maar ik vind je ook iets te lang zitten of ligt dat aan mij..

ik rij ook niet perfect.. jaren geen les gehad.. en nu zit ik met een herstellende peesontsteking dus me houding is momenteel een drama..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:40

Ariana2007 schreef:
Ik wil even jullie mening vragen over mij en mijn haf.
Vinden jullie mij ook te groot? En vinden jullie dat hij moeite heeft van het dragen van mij. Krijg het nogal vaak te horen.

http://youtu.be/v1-1SER2pFI

http://youtu.be/9sElTxWRhfg

Alvast bedankt voor het reageren!

Leuke haf heb je met een lekker smoeltje <3
Rijtechnisch commentaar is lastig, omdat ik niet weet hoe de les opgebouwd is.
Waarom kiest jouw instructrice ervoor om het tempo laag te houden? Voor een jong paard is het lastig om langzaam te lopen. Stukjes zo trainen en dan weer weg rijden met meer tempo is goed. De hele les zo rijden zou niet mijn voorkeur hebben. Meer naar voren en langer in de hals en rug zou meer mijn voorkeur hebben om balans te trainen. Nu kruipt hij achter de teugel en neemt te weinig hand aan. Maar je instructrice zal een doel hebben wat ze hier mee wil.
Daarom denk ik dat je rijtechnisch commentaar lekker aan je instructrice moet overlaten en samen werken naar hoger doel.
Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:49

even een ego post :P

Ben vandaag naar een chiropractor geweest en wat de artsen niet konden kunnen zij wel. De oorzaak van mijn klachten vinden! Door trauma staat mijn nekwervels scheef en beklemt een zenuw die naar mn hoofd loopt. tja daar krijg je idd wel hoofdpijn van!
Verder is mn rug als compensatie op mijn nek ook scheef gaan staan. Dus dat verklaart de hoge spanning op mijn spieren!

Gaat wel even duren voor het over is maargoed eindelijk weet ik wat er is!

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:58

yvanka wat fijn om te horen. *\o/*

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:26

Sita_ schreef:
Wij gaan 27 Februari naar de Kiefferhof, dan is t show daar.. Ze hebben ook wat nieuws, Wintersturm..
Verder staan Sterntänzer en Stano ook op t lijstje..

Hi, ik zie nu jouw berichtje. Ik ben zaterdag ook geweest. Wat vond je ervan? Ik ben helemaal fan van Sterntanzer... WOW!!!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:29

Wat fijn yvanka! Nou ja.. Fijn... Je weet nu wat er aan de hand is en wat ze eraan kunnen doen!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:56

Top Yvanka
Weet je in ieder geval dat het " iets" is wat verholpen kan worden

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:52

astridastrid schreef:
Sita_ schreef:
Wij gaan 27 Februari naar de Kiefferhof, dan is t show daar.. Ze hebben ook wat nieuws, Wintersturm..
Verder staan Sterntänzer en Stano ook op t lijstje..

Hi, ik zie nu jouw berichtje. Ik ben zaterdag ook geweest. Wat vond je ervan? Ik ben helemaal fan van Sterntanzer... WOW!!!

Ik ben niet geweest, wij konden helaas niet afgelopen Zaterdag.
We gaan nu in April ff kijken, in Mei ergens brengen we onze merries er dan heen.. Ik ben iig wel al (een tijdje) uit mn keuze... Hier word ook met Sterntanzer gedekt. :)

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:59

Hoi Ariana, een haflinger is nou eenmaal iets heel anders dan de meeste andere pony's en paarden. Voor een haflinger ben je niet snel te groot of te zwaar. Mensen die andere pony's gewend zijn, kijken daarom ook anders naar de combinatie dan mensen die haflingers kennen. En wat dat betreft mag je nog best wat zwaarder worden hoor, kan nog makkelijk!

Op http://www.saddlefitservice.nl/zadel-pa ... werkwijze/ staat bijvoorbeeld een tabel over welk ruitergewicht op wat voor pony past, dan kan op een haflinger van 145 cm toch gewoon 80 kg rijden! Terwijl een warmbloed van 160 cm maar 71 kg mag dragen vlgs deze tabel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:25

Wie ga je allemaal laten dekken Sita :) ?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:35

@Yvank: Fijn dat ze de oorzaak van je hoofdpijn hebben kunnen vinden! Daar kun je ook best uitvalverschijnselen van hebben gehad als het goed scheef stond! Ik heb dat ook gehad nadat ik van Maes af was gevallen. (nou ja zonder de uitvalverschijnselen dan, maar wel flink hoofdpijn telkens) Op fotos zien ze dan wel dat niks beschadigd is, maar niet of de boel wel op zn plek zit. (of dat zien ze wel, maar doen ze niks mee, zo is mn vriend ook een keer van zn rugpijn afgekomen na een mri ed) En dit is relatief makkelijk op te lossen dus das ook wel fijn dan!

@arianne: Het viel mij ook gelijk op dat je op het verkeerde been lichtreed haha, maar das makkelijk op te lossen! Verder vind ik jullie een leuke, maar jonge combinatie die nog wat meer in het werk moet groeien. Maar dat is een kwestie van tijd en rustig doortrainen! Komt wel goed!

@Sita: Ik kwam idd op facebook ook al filmpjes tegen van Kiefferhof, had er ook best heengewild! (maar gewoonweg niet op gelet enzo. (Als jullie heen gaan, en je nog een plekje in de auto hebt.. (H) ) Komen jullie zaterdag ook op onze gezellige avond eigenlijk? Of wacht herinner me iets van een wedstrijd ergens.. toch? Wie dekken jullie eigenlijk met Sterntanzer?

Ik heb gister de hele dag op de bank gelegen, zaterdag om een andere auto wezen kijken (en gekocht) en toen we thuiskwamen op de bank gaan zitten en er de rest van t weekeind niet weer afgekomen. Vandaag eindelijk weer een beetje fit en weer naar de paardjes geweest. Stallen even gedaan en dan morgen maar weer even rijden. Hopen dat het dan iets minder koud enzo is!
Net de nieuwe folder van Kraemer even doorgespit, staat weer véél teveel leuk spul in! En dan te bedenken dat we op het werk ook nog volop in de nieuwe collecties zitten... Iemand nog een geldboom voor me staan? :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:15

Wat een lieve, mooie foto’s Yvanka! :+: Wat leuk dat je weer meedoet! Fijn zeg dat zij heeft gevonden wat je hebt. Hopen dat zij je verder kan helpen!

Maessie, ook al ziek geweest dus :( wat fijn dat je aan het opknappen bent!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:31

Sorry dames, ik lees laatste tijd alleen nog maar stilletjes mee (beetje druk)
Maar wat fijn Yvank dat je eindelijk weet waar het vandaan komt! Nu nog hopen dat
je er ook van af komt! Leuke foto's! Hihi krijg het wel koud van zo'n "naakt' paardje in de sneeuw :brr:

Ariana; je bent wel lang, maar zeker niet te zwaar en dus kan je paardje het best hebben hoor. Lees ook dat je een ander zadel hebt dan normaal, misschien dat het daardoor wat onwennig uit ziet. Gewoon lekker je paardje trainen. Ik ben het eens met het commetaar van Janouk!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:02

maessie schreef:
@Sita: Ik kwam idd op facebook ook al filmpjes tegen van Kiefferhof, had er ook best heengewild! (maar gewoonweg niet op gelet enzo. (Als jullie heen gaan, en je nog een plekje in de auto hebt.. (H) ) Komen jullie zaterdag ook op onze gezellige avond eigenlijk? Of wacht herinner me iets van een wedstrijd ergens.. toch? Wie dekken jullie eigenlijk met Sterntanzer?

Pronkdame zetten we als t goed is onder Sterntanzer.

We komen Zaterdag helaas niet, we vertrekken vrijdag al naar Ambt Delden voor het Kampioenschap Haflingers daar. Dan zijn we Zaterdag heel laat pas weer thuis, dan redden we het niet..

Moet je morgen werken bij de EJ? Ik kom ff shoppen met een vriendin.. :)) Zag de supergave roze sprinschoenen op de site staan..

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:06

Nee helaas, ik hoef woensdag pas weer ;) (ben ik wel ff blij om, kan ik even goed uitzieken!) Die roze springschoenen zijn wel gaaf idd! (en als ze niet in de winkel liggen moet je Janet gewoon ff vragen, we hebben een héél groot magazijn met nog veel meer spullen ;) )

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:16

Oke! Thx voor de tip! Beterschap nog! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:26

Roze springschoenen? Hoe roze? Ik zoek nog knalroze!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:28

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:40

Whaaa ze zijn er ook in knal geel! Hebbe!!!