[HK] De Grote Haflinger Gekte!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

iSaBeLL

Re: [HK] De Grote Haflinger Gekte!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:46

Valiant schreef:
maar ik ga, ik ben een beetje erg boos namelijk, en heb geen zin om straks uittevallen en het topic te verpesten Doei!

wat is er dan ??? Vork

Ambertjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:50

Maar ikga
kruip me bed in ben doodmoe Slapen moet morgen vroeg op..
Daaaaaaaaaaaaag Lovers
ZATERDAG HEB IK FOTO's (eindelijk) VAN HET RIJDEN MET FREYAAAA Haha! Lovers
kunnen jullie mij ook ns zien rijden Vork

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:51

Ben ik ook weer, net weer lekker terug van m'n Haffier, lekker door de bak gecrosst. Heb alleen niet echt veel kunnen doen, want met elke stap die hij zette knapte mijn hoofd uit elkaar. Was niet echt prettig...

Noououuu... ik wil ook over afstamming mee kunnen praten. Mijn haf lijkt een Bosrand coupe te hebben, kunnen we geen DNA onderzoek houden ofzo? Tong uitsteken

TjelleBieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:22

Lol Haha!
Kom ik net trug van Dolce&Mariette,
Heb ik een heerlijk+vredig bos-stap-ritje gemaakt.. *LOL*

Willik naar huis gaan, paardjes op de wei gezet..
MOL IK MN FIETSLICHT Boos!

Jaha, en het word nog erger Nagelbijten / Gniffelen
Rij ik in het pikkie donker langs de 'waterkant' met aan de andere kant bossies..
Ik zag geen hand voor ogen,
rij ik zo 1,2,3 de bossies in Verdrietig
Liep er nog zo'n man met een hond die zat vet in de bossies te kijken wat ik nou eigelijk aan het doen was.. DIKKE VETTE BLUNDER! Boos!

Nouja, dat was mn dagje wel weer....

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:40

GA en GG was weer leuk Tong uitsteken

En nu ga ik slapen, morgen weer kwart voor 7 op Gaaaap
tot morgenn Doei!

TjelleBieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:57

Ik gaan ook Gaaaap

Ik spreek jullie morgen Kusje

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:58

Ik heb morgen lekker vrij Vork

Ben net terug van de manege, carrousel gereden. Pfoe, daar wordt je echt doodmoe van...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:29

Ik ben er weer Doei! wat praten jullie veel bij zeg Haha!

Zijn er nog mensen die morgen naar de afstammelingen keuring Alabaster, Ambassador of Wirbelstein gaan?
Ik ga naar alle 3. Die van Alabaster is in Loil en die van de andere 2 in Hoogkerk.
Alabaster om 9 uur en Ambassador en Wirbelstein om 1 uur. Ik moet bij Alabaster in opdracht foto's schieten en mijn merrie is drachtig van Ambassador dus altijd spannend.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 06:56

Goedemorgen Doei!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 06:57

iSaBeLL schreef:
Valiant schreef:
maar ik ga, ik ben een beetje erg boos namelijk, en heb geen zin om straks uittevallen en het topic te verpesten Doei!

wat is er dan ??? Vork

Weet je al Vork

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 06:58

iSaBeLL schreef:
Valiant schreef:
leuk,. wat zijn haar afstammelingen Haha!

van wie ?

Doos, van noor weet ik t wel hoor Tong uitsteken

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:11

Ik heb gister heerlijk gewandeld met kef kef Haha!

Afbeelding
oehhh.. sexxii hoofdjee deze ga ik denk ik laten uitvergroten Ja

Afbeelding
Baasjee ik zie ietss *LOL*

Afbeelding
En ja hoor, er moest ook gegeten worden Tong uitsteken

Afbeelding
En een beetje een maffe foto vanaf onderen Knipoog

Afbeelding
Z'n koppie vanaf zn rug Haha!

Afbeelding
En uiteraard wou meneer ook nog even los om te kunnen eten Haha! Knipoog

Afbeelding
En als laatste het paardje uit de wei naast ons, Vicky Lovers

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:14

Goeie morgen allemaal, zo ver als een morgen goed kan zijn. Clown

Wat een mooi halster! Die past er echt helemaal bij! Haha! Die vind ik leuk! Lachen

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:22

dankje.. Tong uitsteken
Is "gewoon"t haflingerhalster hoor Knipoog Tong uitsteken

TjelleBieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:51

Goedemorgen Doei!

Leuke foto's valiant, die eerste zeker uitvergrote *LOL*

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:39

Doei! Heey.. leuke foto's zeg Lachen, dat halster heeft m'n verzorgpony ook, alleen past ze hem niet (meer) Tong uitsteken.

Gisteravond een ongeluk gehad met de kar Scheve mond
Het is een erg lang verhaal, ik weet niet of ik er nog aan toe kom om hem vanmorgen klaar te hebben, moet straks ook nog naar school nl, maar zou m'n best doen Knipoog.

Ambertjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:40

Goedemorgen....
Ik ben ziek Verdrietig heb ik weer.. barstende koppijn en misselijk enzo..

Gillian1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:42

leuke foto's valiant..
zo'n halster wil ik ook wel Tong uitsteken

Gillian1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:53

Qmiss schreef:
Goedemorgen....
Ik ben ziek Verdrietig heb ik weer.. barstende koppijn en misselijk enzo..

Dat is niet zo mooi, beterschap Vriendjes zijn?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:03

hier komt het hele verhaal..

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:03

Nou gisteravond gingen we met Whisky en Wodka het bos in, met de kar.
Ze waren er al een week niet voor geweest (vorige week had de eigenaresse geen tijd), en de pony's waren in het begin eigenlijk heel braaf. Lekker al wat stukken gedraafd enzo, af en toe eens stappen.
Toen vroeg de eigenaresse of ik een stukje wou rijden (had ik wel vaker gedaan met ze, ging altijd wel goed). Dus ik zat voorop en Maggy die zat naast mij, de eigenaresse zij tegen Maggy dat ze daar wel mocht blijven zitten. Dus de eigenaresse ging achterop de kar staan.
Eerst een stukje gestapt, ging prima, we waren trouwens ook alweer van plan om naar huis te gaan want Whisky had er een hoefijzer af (dat was van tevoren ook wel) maar hij liep een beetje kreupel, waarschijnlijk omdat z'n hoef te kort was.
Dus we wouden gewoon weer 'rustig' naar huis heen.
Nou later mocht ik een stukje aandraven, ze werden al druk, eigenaresse zei teugels korter pakken, dus deed ik dat maar omdat je bij het mennen de teugels anders vast hebt als onder het zadel vind ik het nog wel lastig omdat als ik de teugels iets los laat, wouden ze ook gaan, dus heb ze niet zoveel korter kunnen pakken.
Nou ze werden drukker en toen drukte ik op de rem omdat ik ze met m'n handen niet meer terug kreeg, dat ging niet want de kar begon heel erg te slingeren (was een beetje mul zand) en ze gingen er in vólle galop vandoor. Toen zei de eigenaresse dus dat ik niet mocht remmen en ik had hem dus los gelaten. En de kar slingerde gigantisch heen en weer en hun gingen maar harder en harder! Scheve mond.
De eigenaresse probeerde vanaf de achterkant van de kar de pony's nog terug te krijgen maarja dat lukt niet vanaf zo'n plek en even later viel zij er af. Ik zat nog op de kar en de pony's bleven maar rennen en rennen. M'n vriendin zat ook op de kar, zat dus naast mij maar ik wist niet of zij er al af was gevallen, en even later keek ik en toen zag ik dus dat ik er nog alleen op zat met die 2 boefjes (boeven) voor de kar. Ik ben dus niet gaan remmen omdat de eigenaresse nog zei dat je dat niet moest doen, en de kar begon daar ook van te slingeren dus dat maakte het dan nog veel erger.
De kar reed af en toe nog op 2 wielen en ik vloog in de stoel telkens omhoog en omlaag en ging alle kanten op, vond het echt zo eng, op een gegeven moment waren we die weg uit en ik dacht, het beste is om rechtdoor te gaan omdat je in een galop niet zo door de bocht kunt gaan want dan lig ik er zekers te weten af. Op een gegeven moment heb ik de teugels ook nog in m'n linkerhand gepakt zodat ik met m'n rechterhand de stoel kon vasthouden zodat ik bleef zitten.
Maar de pony's dachten er dus anders over en die gingen dus wél links door de bocht heen, de kar ging weer op 2 wielen en remde gelukkig wel behoorlijk af, gleed helemaal naar rechts maar gelukkig bleef ik erop zitten, ik heb ze uiteindelijk met m'n stem (hoooooo, hooooooo) weer terug kunnen krijgen in draf en toen heb ik ze met m'n teugels en rem gelijk stil gezet en de eigenaresse gelijk opgebeld. Ze had zelf ook al mensen opgebeld en ze zei dat ik maar gewoon met de pony's moest gaan stappen richting huis. Dat heb ik ook gedaan, de pony's werden weer rustiger en kon ze bij me houden, even later kwam iedereen eraan (met trailer) en is de eigenaar samen met een groom naar huis gereden met de pony's.
De eigenaresse is onder de kar gekomen (weet niet hoe ze er af is gevallen, dat ging allemaal zo snel en op dat moment moest ik die pony's wel in de gaten houden dus) en had een flinke bult op haar hoofd en natuurlijk last van haar armen/lichaam zegmaar.
M'n vriendin had een stukje van 1 tand af en aan de andere tand was het ook nog iets beschadigd. En ze had flinke schrammen op haar rug, ze was in de bosjes terecht gekomen.
En het ergste nog; ik had niks.. tuurlijk is het mooi dat ik niks heb maar voel me behoorlijk schuldig want door mij zijn die pony's eigenlijk op hol gevlogen. Ja ze pakten ook nog het bit vast en daardoor kon je ook niks.
Er zit ook een molenrem op de kar, eigenlijk had ik die in moeten drukken, dat is de rem voor de boom (waar de paarden tussen staan) en dan zet dat ding zich vast dus had hij niet meer kunnen slingeren, maarja ik wist ook niet dat ik die rem moest gebruiken want die rem gebruiken we normaal ook nooit, maarja dat heb ik dan geleerd voor de volgende keer.
We zijn toen weer naar huis heen gereden (vond trouwens dat iedereen er erg snel was, toen de pony's uitgerend waren kon ik ze gelukkig ook bij me houden en waren ze mooi rustig (logisch).
De eigenaresse van de pony's is samen met een meisje van stal naar de eerste hulp gegaan in het ziekenhuis en het bleek dat ze een lichte hersenschudding had en om het uur wakker gemaakt moest worden.
En m'n vriendin moet dus waarschijnlijk naar de tandarts heen, een stukje er bij aan maken, je ziet daar niks weer van want er is iemand anders die dat ook had gehad en die zei dat dus.
Maar ze had van haar hele mond aan de voorkant zegmaar last, het was heel gevoelig en als ze iets bewoog dan deed dat ook heel pijn.
Eigenlijk is het maar goed dat ik erop ben blijven zitten want als ik er ook af was gevallen waren we nog verder van huis, dan was alles waarschijnlijk wel kapot gegaan en 1 van de 2 pony's die heeft vroeger waarschijnlijk iets meegemaakt, want hij was altijd heel bang enzo, en het gaat net een (paar) jaar weer goed, dan hadden hun weer helemaal opnieuw kunnen beginnen daarmee en ik denk dat kar en tuig en de pony's dan ook flink kapot/beschadigd waren geweest.
Het beste is denk ik voor mezelf dat ik (als de eigenaresse weer wat beter is) een keer weer ga mennen met Wanda (en/of Viola) want anders durf ik het straks helemaal niet meer.
Die haflingers zijn wat braver en ook meer ervaren. (niet dat die andere niet braaf waren maar ze hadden natuurlijk ook al een tijdje niet voor de kar gelopen, maar toch vind ik dat het mijn schuld is.
Sorry voor het lange verhaal.

Gillian1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:18

lijkt me wel eng als je op zo'n kar zit als de paarden vandoor gaan... gelukkig heb je zelf niets aan overgehouden, en heb je ze toch veilig tot stilstand kunnen krijgen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:23

ja gelukkig wel.. maar vind het wel heel erg voor de eigenaresse en m'n vriendin.. want die hebben nu overal last van terwijl ik niks heb Ach gut

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:23

23 pagina's later ontdek ik jullie pas maar ik kan natuurlijk niet ontbreken..
@Faniek.. Laat je de uitslag even weten van de hengsten.. Ikzelf ga er niet heen maar ben natuurlijk wel nieuwsgierig.. Of laten ze zoiets niet meteen weten?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:28

ik ga zo naar school heen dus Doei, doei