Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:24

Ja lore ik ook ! maar helaas

maureen en Angel:
we hebben lekker niks gedaan.. het was te vies weer. angel heeft wel een mooi nieuw dekentje op :D
maandag komt er een meisje op angel rijden, dat vind ik altijd leuk andere meisjes een plezier doen dat ze op de dikke angel mag rijden! dat zal voor angel ook heel leuk zijn :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:15

Nou, het is er niet van gekomen, wat een (........ je weet wel) weer! Morgen gaan 2 vriendinnen/bijrijders op/met Fralla rijden/knuffelen. Dat zit wel goed. Ik zie haar maandag weer.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 07:15

Zo meld zich ook weer eens. Had even een hele grote dip van de week en weer megarugpijn dus totaal geen zin in de pc. Nu zijn allebei weer wat beter :-), maar nog niet over.

Welkom Sandrina. Tja dat oma klinkt dan ineens zo oud he ;-). Vind 54 echt nog niet zo oud hoor. Mijn moeder heeft helaas niet eens ouder mogen worden dan dat. Leuke haflinger heb je ook en wat super joh dat je gewoon zo lekker over de markt dan rijden. Altijd handig om iemand mee te nemen en gelijk de boodschappen te doen ;-). Zelf ben ik 32 en heb een haflinger met de naam Stormwind, maar noem hem Storm. Heb hem nu 2,5 jaar. In mijn profiel vind je foto's en meest recente topics van hem.

Angel gisteren een lekker rustig dagje dus, het was inderdaad heel slecht weer. Wel een mooi nieuw dekentje omgelegd. Ze wordt maar verwend door jou!

Annemarie en Storm:
Maak er maar even een weekverslagje van.
Maandag: mijn verzorgster is met hem lekker aan het werk gegaan in de bak.
Dinsdag: Vrije dag, maar hij heeft lekker buiten en gestaan en mijn vriendin heeft hem nog een beetje opgejaagd, dus toch nog wat gelopen. Ik zou zelf in de avond nog gaan rijden, maar had zo'n last van mijn rug dat ik naar huis ben gegaan.
Woensdag: wakker met onwijze rugpijn. Gewerkt en toen toch maar naar Storm. Heb hem even gelongeerd met alleen halstertje. Niet telang want kon me amper bewegen. Ook een lekkere financiele tegenvaller gehad die dag. Toen ik thuis kwam heb ik een flink potje zitten janken van de pijn en de tegenvaller en heeft het zelfs in hoofd rondgespookt om Storm te verkopen, maar dat laat ik nog niet gebeuren.
Donderdag: humeur en rug voelen een stuk beter. s'Avonds heb ik in de groepsles mee gereden. Dat was voor Storm de allereerste keer ooit en voor mij de eerste keer met Storm. Was ook nog eens in de buitenbak waar hij maar 2x eerder heel even heeft gelopen. Waqt was ik trots op hem, hij was zo braaf en heeft heel goed zijn best gedaan.
Vrijdag: mijn verzorgster heeft met gereden. Ze vond hem niet vooruit te branden....vaag verhaal vind ik het want Storm is nooit sloom. Later hoorde ik dat ze te veel aan de voorkant zat te werken om hem laag te krijgen. Tja daar wordt ie sloom van. Ze moet ook maar snel weer een lesje pakken zodat we weer op 1 lijn komen te zitten met rijden.
Zaterdag: hele lange staldag. Om kawrt over negen naar een vriendin om bij de wedstrijd van een stalgenootje te kijken. Daarna naar stal om Storm en zijn haflingervriendje te scheren. Wat een rotklus blijft het toch. Storm zijn geduld was uiteindelijk helemaal op dus vandaag moeten we nog zijn benen en hoofd afmaken. Daarna nog geholpen met voeren. Uiteindelijk was ik kwart over vijf thuis.
Vandaag: verder met de laatste stukjes scheren. Daarna gaat een stalgenootje van me nog even op hem rijden. Zij zet hem vaak op de dag buiten enz en heeft zelf geen paard, alleen een verzorgshetje. Toen ik gisteren aan haar vroeg of ze vandaag even op Storm wilde rijden kreeg ze een smile van oor tot oor.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 08:28

Och anne toch het heeft je niet meegezeten zeg :(:) wel toevallig want ik hrb deze week ook zo'n gedachte gehad voor angel te koop te zetten toen het ff tegen zat. Achjha we laten ons niet uit het veld slaan. Fijn dat storm geschoren is :) ik zou het ook met angel willen maar dat word volgend jaar miss ik weet het nog niet hihi :) als ik vragen mag, hoe komt die rugpijn eigenlijk ? Ik weet niet of je dit eerder hebt laten weten in het topic dan heb ik er zeker overheen gelezen hihi

stomme vraag aan de rest maar waar is marga eigenlijk :o ? en jodie ? ben benieuwd hoe het met hun is !

Maureen en Angel:
nou ik ben net wakker :') maar ik hoor geen regen en door mijn gordijn zie ik geloof ik alleen bewolking. Dus angel en ik kunnen vandaag weer gaan rijden ! Ik ben benieuwd hoe het gaat maar ik heb me voor genomen met niet meer op de voorkant te concentreren. net zoals anne hierboven zegt, paard gaat dan sloom doen. Bij mij is het net andersom :) angel gaat dan alleen naar crossen haha ! Straks om 5 uur weer hard werken dus een ontspannen ritje kan vast geen kwaad :)

edit: ik lees het net terug. sorry voor al die smileys maar ik zit op mijn telefoon daarbij gaat dat zo automatisch haha !

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:17

Hoi meiden,,

Mij vorige bericht is inderdaad alweer een tijdje geleden, dus bijdeze een nieuw dagboek verhaal van mij(JODIE) & DELANO.

Alleereerst zou ik even reageren op de meiden van ons vaste dagboek:
-Annemarie en Storm, zo te lezen is het deze week bij jullie saampjes niet helemaal lekker verlopen jammer maar dat kan natuurlijk gebeuren.
geldzorgen zijn natuurlijk altijd vervelend,, maar laat je hoofdje er niet bij hangen meis schouders naar achter en ''kom op'' gaat helemaal goed komen met jullie saampjes.
lees namelijk altijd leuke verhalen van jullie!!
-- hoevaak scheer jij Storm als ik vragen mag??, ik zit er namelijk ook aan te denken maar heb er geen ervaring mee en ben dus ook van plan om het iemand te laten doen!!

-Lore en Formmera,, ook van jullie zie ik leuke foto's en verhaaltjes voorbij komen.. je laatste rij foto''s zien er ook super uit..
leuk om te zien dat jullie zoveel vooruitgang boeken met ze 2tjes..

-Aranka en ??????,, hii meis hoe gaat het bij jou lees net dat je ''Sandra'' ontzettend mist maar dat is natuurlijk ook ontzettend begrijpeliijk.
Hoe gaat het nu met haar??, ben je al een keertje wezen kijken?? en ik zie een andere pony naam voorbij komen ''DAISY''??? (nieuwe aanwinst??).
-- sorry voor de vele vragen maar ik ben een tijdje er even tussen uit geweest dus heb niet alles terug gelezen.

- Maureen en Angel,, zo te lezen gaat het bij jou ook goed,, fijn om te horen!!

-Wieneke en ????,, hoe gaat het bij jou meisie??

WAAR ZIT ONZE DAGBOEK OPENER ,, MARGAAAAA??????????????????????????????????????????????

hier dan eindelijk ons dagboek verhaal,, haha!!
Jodie en Delano..

Vorige week heeft Delano even een dipje gehad, hij had de griep goed te pakken. griepgriep??,, overgang van het weer.. Dus hij heeft vorige week even rustig aan mochen doen een beetje uitzieken. Rijden ging de laatste tijd echt super,, en was elke dag keer op keer ontzettend trots op hem. gister ben ik er na 5 dagen voor het eerst weer opgestapt en op een paar puntjes na liep hij heerlijk.. ontspanning kon nog veder maarja na 1 week zien te zijn geweest en dan 5 dagen stil gestaan te hebben kan je natuurlijk ook niet veel verwachten je moet natuurlijk ook weer rustig aan opbouwen. zelfde als een mens ziek is geweest en meteen weer gaat sporten.. is dus ook niet eerlijk tegen over je pony. dus daar heb ik goed rekening mee gehouden.
na het rijden gister heb ik nog even zijn manen gewassen en staart. en daarna onder een dikke wollendeken lekker opdrogen. toen ie droog was lekker zijn staldekentje op en toen zijn slaapkusje gegeven.
ik moet straks van kwartvoor12 totmet 5 werken en daarna lekker naar mij ponyvriendje toe,, hihi!!

Elke dag mis ik hem,, okal zie ik hem elke dag.
volgens mij betekend dat ik dan ontzettend blij met hem ben.

ooh heb nog wel leuk nieuws.
naast onze trainingstal waar ik met Delano sta is een westernstal waar ze onderanderen grondwerklessen geven.
als de winter straks begint ga ik dat met Delano doen,, ooh heb er zo''n zin in.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:36

Annemarie: Ach meid ben je je moeder al kwijt? Was ze nog zo jong toen ze stierf? Heel erg is dat. Ik verloor mijn moeder pas 10 jaar geleden, maar toen was zij al 80. Ik ben de jongste uit het nest.
En denk er om: ik ben niet oud ;) ouder dan jullie in dit topic, maar niet oud OK? ;)

Waar komt die vreselijke rugpijn vandaan? En toch werken? Ik vind het maar dapper! Wat een leuke verhalen allemaal wat jullie met de knollies doen.
Ik scheer niet; uit principe niet. Beestje heeft van Moeder Natuur een prachtige bontjas gekregen en daar blijf ik vanaf.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:51

Och Annemarie niet zon super fijne week gehad
Klinkt leuk Jodie

En nee Sandrina je bent zeker niet oud hoor!

Ik ben vandaag ff bij mn meisje geweest ze zat ondeeeeeer de modder :')
Gister 6 stallen gemest en 5 paarden gepoetst haha
Ben verliefd op de 2jarige merries bij ons op stal <3

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 18:12

hihi hier is onze dagboekopener, Jodie. Sorry dat ik zo lang niet gereageerd heb maar met rijden had ik niet zoveel op t moment, dus ik moet mijn verhaal maar gaan vertellen hier.

Hmmmmmmmm ik moet jullie dus wat vertellen.............

Marga, Sacha en Sjors:
ik heb besloten om Sacha te verkopen aan een vriendin van mij. Ze blijft gewoon op de stalling staan waar ze nu staat. De reden..... ja ik vindt het rijden zo gewoontjes op het moment, ze is te braaf voor mij vrees ik. Dus vandaag ging ik met een vriendin voor haar voor een paardje kijken en kwam ik Sjors tegen, echt er was een geweldige klik. Ik was totaal niet bang en hij is enorm leuk. Mijn vriendin had al een x op Sacha gereden en wilde die graag van mij kopen en zo is t dus gekomen, totaal niet op zoek naar een ander paard maar ben er tegenaan gelopen en ook dat ik weet dat Sacha lekker blijft staan waar ze nu staat en ik haar nog iedere dag zie en weet dat ze een goede baas heeft.

Dit is Sjors: afstamming onbekend, ruin van 6 jaar en nog maar net zadelmak, heeft zijn hele leven nog niet echt hoeven werken dus. Hij is 1.57. Hij wordt morgen gebracht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb dus ook nog niet bijgelezen, moet ik nog doen

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:45

Ohhh dat vind k echt jammer marga vond sacha zon leuk beestje

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 19:00

Dat is ze ook hoor, alleen ja met rijden vind ik t niet echt een uitdaging ofzo. En ja ze zal hier echt nog wel voorbij komen want zie haar iedere dag en ga mijn vriendin helpen om over haar angst heen te komen en met Sacha gaat dat zeker lukken.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:12

Ja ik snap het wel hoor Marga
Fijn dat je d'r nog wel ziet

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:47

haaaaai Marga, wat een leuk nieuws noujaaaaa sacha verkopen is natuurlijk wel wat minder.
maar wat heb je weer een super leuk beesje gevonden.
in 1 jaartje tijd 4x verwisseld van paardje,, is dit nou de officiele toekomst paard??

HIHI!!!,,, wens jullie veel plezier samen..

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:49

Goh wat gaat zo'n weekend toch snel zeg. Helaas al weer bijna voorbij.

Die rugpijn is een ramp, daar loop ik al een jaar of drie mee en gaat soms hele periodes prima en dan zit het er ineens weer. De klachten komen overeen met hernia klachten, heb hiervoor ook al eens een MRI scan gehad maar daar kwam niets uit. Regelmatig bij de fysio geweest maar het komt altijd wee terug. Volgens de fysio zijn het instabiele wervels die dan scheef gaan zitten en een zenuw klem zetten wat de pijn veroorzaakt. Soms duurt die pijn een paar dagen maar soms ook weken. De ne keer is het links de andere keer weer rechts. Geen pijl op te trekken dus. Op de dagen dat de pijn op zijn ergst is dan kan ik me s'nachts amper bewegen in mijn bed. Maar goed vrees dat dit een levenslange kwaal wordt. Niets aan te doen behalve de spieren onder in mijn rug sterker maken, maar tot nu toe helpt ook dat niet.

@Sandrina. Mijn moeder is ook 10 jaar geleden overleden. Ze was 54 (ik net 22) toen ze overleed aan een hartstilstand op een vliegveld in Turkije toen mijn vader en zij weer naar huis gingen. Wereld stond toen ineens totaal op zijn kop. Nu tien jaar later heeft het een plekje maar er zijn momenten dat het toch echt vreselijk moeilijk blijft. Zeker als ik dan zo'n dipje als afgelopen week heb.

Ik scheer Storm 1x per jaar en dat is meestal rondom deze periode. Hij heeft zulk dik haar dat hij gewoon echt geen droge draad meer op zijn lijf heeft en het uren duurt voordat hij droog is. Al mijn spullen zijn dan ook doorweekt want hij zweet dan door dekjes heen. Vandaar zijn haar er af.

Tjee Marga wat een verhaal. Dat had ik toch echt niet verwacht. Dacht dat je juist zo blij was met Sascha. Wel fijn dat ze gewoon lekker op je stal blijft staan en ze van je vriendin is. Jij dus weer een nieuwe uitdaging. Ziet er uit als een leuk beestje. Hou altijd wel van bont. Ik wens je echt heel veel plezier met hem!!

An en Storm:
Nou vandaag de laatste restjes haar verwijderd. Rotwerk is het, maar het is weer gedaan. Daarna even gereden en toen is een stalgenootje even op hem gaan rijden (allereerste keer voor haar op Storm). Hij was super braaf en ging ook erg fijn lopen. Helaas was toen de camera leeg haha. Hieronder een foto toen ze er net op zat. Storm weer lekker straks in pak met fijn beenwerk.
Afbeelding

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 20:08

Jodie_Delano schreef:
haaaaai Marga, wat een leuk nieuws noujaaaaa sacha verkopen is natuurlijk wel wat minder.
maar wat heb je weer een super leuk beesje gevonden.
in 1 jaartje tijd 4x verwisseld van paardje,, is dit nou de officiele toekomst paard??

HIHI!!!,,, wens jullie veel plezier samen..

hihi ja, nou ja Azkaban, dat verhaal weten jullie allemaal, gewoon niet betrouwbaar, en ja Crispy, ja Crispy zou ik NOOIT weg gedaan hebben, als ik eerlijk ben mis ik haar nog steeds en heb ik ook met Sacha veel vergeleken met haar. Crispy komt nooit meer terug maar ik heb nog nooit zo een goede band met een paard gehad als met Crispy, Crispy was mijn meisje, mijn toppertje. ja en Sacha is gewoon heel braaf, maar crispy was gewoon lekker voorwaarts en daar had ik echt een hele goede band mee. Met Sacha ook wel maar heel anders, ik kan het niet uitleggen. Ik zou bv nooit op Crispy iemand anders laten rijden (muv mijn lesgeefster) Crispy had mijn hart gestolen. en misschien is sacha daar wel te snel achteraan gekomen, ik weet t niet. Als ik Sacha zie vind ik haar mooi en leuk, maar Crispy vond ik geweldig, die was ook heel gevoelig qua karakter. Met rijden heb ik niet zo n klik met Sacha, vooral niet in de bak, ik weet niet maar ik wordt alleen maar heel moe van het voorwaarts rijden. En als mijn vriendin niet aankwam met ik wil Sacha graag dan had ik haar niet verkocht. Maar ja nu liep ik tegen Sjors aan en is een lief aanhankelijk paard zover dat nu in te schatten is. Met rijden was tie lekker voorwaarts maar moet nog veel leren maar dat vind ik niet erg. En ja Sacha daar blijf ik natuurlijk nog wel zo eens op rijden en mijn vriendin helpen met haar. Alleen ik mis net dat whowwwww bij haar.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:16

Heb je Sjors laten keuren Marga? :o mag in pb hoor

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:22

Marga,, hihi dat weet ik toch meisie.
alleen paardjes hebben een reden en dat is ook helemaal goed... als het niet lekker voelt dan kan dat natuurlijk...
ik stuur je even een ''PB''

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:25

@ an. Zo stom zonder jasje :D. ziet er weer deftig uit. Ga Heidi ook over een paar weekjes scheren. Word al helemaal gek. Ze is drijfnat nat het bewegen of rijden. En niet droog te krijgen.

@Marga Zo dat zag ik niet aankomen. Wel goed dat Sascha bij je in de buurt blijft. Wel een erg leuke bonte ruin. Ik denk dat ie er erg mooi uit gaat zien met wat meer bespiering

@Sandrina. Welkom. Ik zal me ff gauw voorstellen. OOk voor de andere eerdere nieuwkomelingen. Ik ben Harmanda en ben 22 jaar oud. Ik ben in bezit van een 18 jarige haflinger Heidi. Ik ben haar momenteel weer aan het oppakken om weer wedstrijden te starten. (Door omstandigheden er ong. 1,5/2 jaar zo goed als uit te zijn geweest) Oud niv. M1 dressuur en B springen tussen de paarden.

@ Jodie. Aah een dipje kan op zen tijd niet echt kwaad. Zolang het daarna maar weer vooruit gaat. En wat leuk grondwerklessen. Ik hoop dat Delano dat goed gaat oppakken. Maar dat zal vast wel lukken met een enthousiast baasje

@Maureen En heb je kunnen rijden? Hoe ging het?

Harmanda en Heidi
Mijn verslag van deze week.
Maandag niet geweest. Dinsdag gereden. Ging weer erg goed. 20 min intensief gereden en zonder zweepje *\o/* . Echt super trost op ons. Woensdag kon ik helaas ook niet heen. (Had autorijles) Donderdag heb ik haar in de bak laten rennen. Mijn vriend was mee en we stonden met verbazing te kijken. Heidi ging gewoon zelf rennen. Hoefde niks te doen. Normaal moet ik haar altijd aanmoedigen en nu echt :wow: . Vrijdag weer lekker gereden in de regen. Had geen zin om naar de binnenbak te gaan. Is een goede test voor ons. Heidi deed het weer keurig dit x wel met een zweepje. Om er net even doorheen te komen. Zaterdag had ik zo'n zin in springen. Helaas de springbak was best wel nat. Wel heb ik spring tuig erop en erom gelegd en in de springbak gaan rijden. Lekker banjeren door de plassen. En op het droogste deel nog een paar kleine sprongetjes gemaakt. Was weer helemaal trost. Toen ik haar net weer oppakte wou ze niet doorlopen in een natte bak. En nu heerlijk voorwaarts lekker banjeren. Ook de kleine sprongetjes gingen wel goed. Vandaag ben ik niet geweest. Ben naar NIC Assen geweest samen met mijn vriend. Heel gezellig en leuk om te zien.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:32

Hey dames! even op jullie allemaal reageren :)

@Marga: een moedige beslissing van je voor sascha te verkopen, maar als jij je daar beter bij voelt moet je dat gewoon doen! Je ziet haar gelukkig vaak genoeg, dus dat is wel het voordeel he :) Die bonte is erg leuk, staat super hoor :)
@anne: pfoe die rugpijn van jou... krijg der zelf bijna pijn van haha! een leuke foto van storm :)
@harmanda: fijn dat het zo goed gaat met jou en heidi :D !

maureen en angel:
Ik heb vandaag idd kunnen rijden, maar het ging weer bagger.. ik raak een beetje ontmoedigd dat het telkens zo slecht gaat.. ik was me weer teveel op de voorkant aan het concentreren, maar op het moment dat ik dit losliet ging het alsmaar slechter. ik wou lekker uit galopperen aan een lang teugeltje, ik spoorde zachtjes aan, kreeg een flinke bok onder mn kont, ze pakte de kruisgalop en er zat geen rem meer op. na 4 flinke rukken aan het bit (sorry) kwam ze tot stilstand. Ik weet niet waar dit rotgedrag vandaan komt maar ik baal er enorm van... donderdag heb ik een fotoshoot met haar, en daarna stop ik denk ik toch maar even met rijden. het botst de hele tijd, en we maken alleen maar ruzie.. dat is voor beide gewoon totaal niet leuk

sorry voor alweer mijn enorm klaagverhaal, maar ik heb niet veel andere om het tegen te vertellen ;(

net lekker een paar uurtjes gewerkt, heel wat euro's rijker en nu lekker uitrusten op bedje met mn laptop op de schoot en een vriend naast mn zij :)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 08:10

Lore en Formera zaterdag

Vervelend en Maureen, dat regenweer van zaterdag! Ik had al van 10 uur mijn rijbroek aan en ik was niet alleen. Ook mijn vriend stond met rijbroek klaar om te vertrekken... En toen begon het te regenen -O- Hebben dan maar ons huisje gepoetst, daarna was het nog niet droog dus naar de paardenwinkel, Formera haar deken gaan ophalen en winterlaarzen gaan passen, lekker warm, daar ga ik geniet van hebben en was maar 39 euro :D
Daarna was het nog niet droog, dus bij schoonouders op bezoek geweest. Daarna ik in de gietende regen Formera gaan verzorgen. Tegen dat ze helemaal gepoetst was, jawel, wat het droog! Maar had ondertussen zo een honger (al van 10 uur niet gegeten en was 17.30) dat ik ze maar even heb losgegooid in de bak en ik met zweepje erachter, en lopen dat ze deed, ze had er haar plezier in denk ik :)

@ Maureen, vind het heel leuk van jou dat je een ander die kans geeft en is ook eens leuk om te doen vind ik, is iets anders met je pony en toch ben je ermee bezig! Of ga je zelf niet helpen?

En ook Sandrina heeft niets kunnen doen met dat regenweer.

Annemarie heeft een zware week gehad :(:) Hoop voor jou dat alles op zijn pootjes terechtkomt! En rugpijn is echt vervelend, heb er de laatste tijd ook veel last van in combinatie met pijn aan mijn heup en bekken -O- Gisteren met tranen in mijn ogen stal staan uitmesten, kon pony toch niet in een vuile stal zetten! En hij was erg vuil...
En jij bent gaan scheren, ging dat wat met je rug? Ben trouwens benieuwd hoe een naakte Storm eruit ziet!

Oh Jodie, Delano ziekjes :(:) Wens hem maar veel beterschap!
Wat fijn dat je nog verder grondwerklessen kan nemen, ben benieuwd naar verslagjes daarvan, misschien kan ik er nog iets van opsteken!

Wieneke heeft hard gewerkt en ik hoop voor jou echt dat je mag gaan helpen met die tweejarige merries! Al helemaal als je er zo verliefd op bent!

Ohla Marga, zonder te lezen zie ik ineens een ander paard, eens lezen :)
Ach, hoe grappig, je vriendin zocht dus een paard en ging naar Sjors kijken en wat bleek, jij wou Sjors en zij wou Sacha dan wel? Zo? Dat is toeval en komt goed uit zeg!
Knap paard is het trouwens!

Ah, daar is kale Storm, mooi!
En zo'n meisje erop, ziet er euh snel uit :)

Harmanda heeft een goede week gehad, denk dat het aan het weer ligt hoor, die van mij is ook iets heviger!

Arme Maureen... Als ik van jou was zo ik even pauze nemen in het rijden. Ga lekker beetje VD doen? Of longeren of met lange teugels werken? Misschien kan je dat meisje vragen om Angel wat vaker te rijden? Komt wel goed :(:)

Lore en Formera zondag

Toen ik gisteren opstond scheen de zon *\o/* Eindelijk! Eerst gaan stemmen (waren verkiezingen hier) en dan naar pony. Tijdens het poetsen wou ze niet stil staan, ze was echt vervelend. Dus ik zag er al tegenop. Vriendje gesmst dat ik ging beginnen rijden en dat ik over uur ging sturen als ik stopte, zo weet hij dat als ik na een uur niet stuur, dat hij moet komen kijken...
Maar waauw <3 Nog de eerste minuut liep ze aan teugel, ze was supersoepel en makkelijk te rijden, zelfs galop ging! Was dus echt heel tevreden...

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:10

Ben beetje teleurgesteld: had met S afspraakje dat we de paarden zouden zadelen (zij op haar eigen paard) en dan buitenritje maken. Door hefstvakantie heeft ze daar maan- en dinsdag tijd voor. Bijrijder M. heb ik zaterdag afgezegd vanwege ............ weer. Misschien dat combineren? M. rijden en ik uitstappen samen met S? Geen slecht plan, toch? Zou je denken! Kunnen ze beide niet vandaag en zeggen ze allebei dat ze morgen wel kunnen! Grrrrrrrr!
Mijn probleem: ik heb gewoon de lef niet om mijn eigen paard te zadelen en solo buiten te gaan rijden. (ben bang dat ik heel snel weer terug op stal ben) Dat Fralla stom gaat doen, omdat ik niet de overtuiging heb dat die rit goed gaat. Is er ook een paarden-Cesar die me hier overheen helpt?

Ik lees dat jullie wel fijn hebben gereden. Heb gisteren een heerlijk dagje thuis doorgrbracht, houtkachel aan, inzetkragen naaien (zie onderschrijft) Heel handig als je in koud weer op de bok zit, of brommer/scooter.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:14

Ahh dat klinkt heel fijn Lore ! Dat het zo goed ging :)
In het rijden gaan we idd maar even een pauze nemen. Donderdag hebben we nog een fotoshoot, en daarna stopt het echt.. Dat meisje heeft het denk ik ook erg druk met school, want ze doet een redelijk hoog niveau en heeft ook zelf verzorgpony's en buiten dat weet ik ook niet zo goed hoe ze rijd.. Dus dan moet ik dat eerst uit zien te vinden :D Helaas komt ze vandaag niet rijden maar ergens anders in de week. Ik zie een blauwe lucht en een zonnetje, dus het kriebelt nu wel aan me voor te gaan rijden. Misschien maar wat rondjes in de buitenpiste.. dat zal der goed doen

@sadrina: ik neem aan dat 'S' en 'M' mensen zijn :) dan snap ik het verhaal wel. Is idd wel een beetje vervelend.. maar ik snap jou ook volkomen dat je niet alleen buiten gaan rijden, dat zou ik ook nooit met angel doen, dat vind ik zelf gewoon hartstikke eng en gevaarlijk.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:19

M_Hartje_M: gek genoeg ga ik met de wagen wel met een gerust hart met haar naar buiten. Ik moet de ritjes die we kunnen dromen toch OHZ ook kunnen doen? Ik snap mezelf niet, daarom schrijf ik dit. En ja, S. en M. zijn mensen, wil niet hun volle naam noemen= niet leuk.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:21

Mhh ja dat is denk ik toch een beetje een kwestie van vertrouwen, en met de wagen is het veiliger. Dan zal je niet zo snel vallen.. Ik wil er voor angel en mij gewoon geen haast achter zetten, ik heb haar pas een jaar en de band moet echt nog komen en als dat zo ver is kunnen we zeker een paar keer een kort buitenritje alleen maken. Ik snap dat je hun volledige naam niet wilt noemen

edit: en zeg maar gewoon Maureen :) zal een beetje lastig te onthouden zijn in het begin hihi voor iedereen zn namen eigenlijk

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:35

Vervelende Sandrina, een paardenfluisteraar moet je hebben dus? Zo heb ik er nog geen tegen gekomen :+
Anders moet je een alternatief bedenken voor vandaag of iemand mee op de fiets? Dan voel ik me veiliger :o

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:40

Vervelend idd sandrina
Ik ben met zaza toen k dr had gelijk naar buiten gegaan misschien ook niet. Helemaal verstandig maar bang was k niet terwijl zaza buitenin het begin echt heel opstandig kon zijn ze kwam dan stijl overeind
Eigenlijknging er altijd wel iemand mee op de fiets maar ik ging ook vaak zat een stuk alleen uitstappn en wwij zatn met de stal langs de provinciale weg maar k wist gewoon dat ze braaf was dus durfde ik dat prima aan.