Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:13

Marlissa met Pé Pé en Kyra
28 augustus

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vanavond naar stal geweest pas omdat er wedstrijd was op stal, en het dan toch onwijs druk is.
Ze konden gelijk de bak in alleen toen we aankwamen wij stal bleek Peep een wondje te hebben op haar neus. De stal is helemaal dicht met tralies alleen een open hokje bij de voerbak om een voerscheep leeg te kunnen gooien en zowel Peep als Kyra gaan daar beide met hun hoofd door heen, maar is echter een klein gaatje. Peps heeft daaraan haar hoofd gestoten en nu een wondje. Stalgenoot was bezig met stro touwtje het dicht te maken zodat ze er niet meer doorheen konden. Toen peeps en kyra een uurtje buiten gehad in de paddock maar ze deden niet veel. Kyra ging op het begin even rennen maar peeps die staat alleen maar stil of stapt alleen maar wat door haar been. Wij hun stalletje schoongemaakt, die kon ik helemaal leeghalen zo vies zijn die twee samen. Na de paddock even een stukje gedraafd om te kijken hoe peeps liep omdat ze gister voor het gat in haar hoef achter ijzers met leren rand heeft gekregen, maar helaas nog steeds hardstikke kreupel. Denk dat het onwijs lang gaat duren eer ze weer goed loopt ;( Ze sleurt me nu overal heen en is echt vervelend zoveel energi dat ze heeft maar wat ze niet kwijt kan. Haar hoef schoonmaken en kijken of de watten nog in het gat zaten ho maar want dat liet madame weer niet toe. En Kyra nog opgemeten die is nu 1.32 en wordt dinsdag 5 maanden. Nu staan ze weer in stal lekker kuil en lucerne weg te knabbelen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:17

Lotte
28 Augustus
Beau en ik hadden vandaag ons 2e M1 wedstrijd,
Heb ongeveer een kwartier ingereden, waarvan de eerste 10 minuten zonder zweep en hij was redelijk voorwaarts,
reageerde gelijk bij mijn hulpen maar het veruimen was nogsteeds zoals gewoonlijk zonder zweep minder.
Dus hem de laatste 5 minuten hem er even bijgepakt, en damn wat ging hij lekker, die benen de lucht in en heerlijk
aan mijn hulpen, iedereen stond weer eens naar Beau te kijken :')

Toen de proef in, man wat heb ik een zenuwprobleem, mijn handen zaten helemaal te schudden,..
was eerste van de M1 en opzich ging de proef wel redelijk. Natuurlijk, de swung was grotendeels weg, alles was
veel minder spectaculair en op ongeveer de helft werd het allemaal wat minder, maar geen fouten gemaakt!
Daar had ik dus 177 op, dat snapte ik dus eigenlijks niet vergeleken de 2e proef waar ik 180 had en hij veel minder voorwaarts was,
nog erger, hij wou 1 keer weer eens niet aanspringen en bij de 10 meter voltes in draf moest ik hem een beste trap geven omdat
hij bijna stapte en toen ging ie in galop, en de middendraf was gewoon niks vergeleken wat hij kan.

Nou ja, het was iig beter dan mijn M1 debuut.
Dus was wel redelijk tevreden.

En nu trainen! Ik ga niet meer op wedstrijd tot ik denk dat we gewoon weer 190+ kunnen rijden :)

Nathalie83

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:30

Knallende koppijn hier.. dus ff kort verslagje..

Gister ermelo gehad. Ik deed mee met Angelina met bestgaand onder het zadel.. Maar ging niet helemaal lekker.. Rechtsom ging nog redelijk en liet ze wel wat mooie stukjes zien.. Maar toen linksom en halsstrekken dus mevrouw dacht, zo dat zit er weer op.. dus toen ik de teugels weer oppakte was ze het er niet mee eens en gooide de kont in de krib.. jammer.. Maar gelukkig heeft Willem het er voor de koets wel uit weten te krijgen en won hij bestgaand enkelspan met haar.
Verder echt een super dag gehad! Wel jammer van de zeikregen tijdens de parade. had het echt vet koud..
Dat met die losgebroken hengst was idd erg angstaanjagend.. Het meisje op Winster G moet echt doodsangsten hebben uitgestaan met zo'n wilde hengst achter zich aan.. Als ik er aan denk hoor ik haar nog schreeuwen om hulp.. Willem schoot ook te hulp om hem te vangen. Je ziet het ook op dat filmpje dat hier gepost werd. Goddank wist hij samen met nog iemand die hengst iig achter Winster vandaan te krijgen zodat ze de baan uit kon.. Brrrr echt naar was dat..

Vandaag les gehad met Luna. Ging echt super!! <3 Ik zeg Tirana de 2e in spe ;)

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:32

Hoi hoi!

Wat een leuk idee zeg! Als het mag zou ik ook graag mee willen praten over mijn hafje, en al jullie leuke hafjes! :D

Ik zal me eerst even voorstellen!

Ik ben Michèle, 22 jaar en komt uit 's Gravenzande.
Sinds 23.04.2011 is Briala al van mij, maar ze had toen nog een veulentje bij haar dus ik heb
gewacht tot ze op 16.07.2011 eindelijk met mij mee naar huis mocht!

Haar naam is Briala van de Rijsdijk, ze is geboren op 12.06.2004, haar vader is Alcantara en haar moeder is
Birgit Imladris. Ik wil voornamelijk gaan dressuren met haar, ik heb 2 weken terug mijn eerste onderlinge wedstrijdje
met haar gereden daar was ik 4e geworden met 193 punten! Ze heeft een onwijs lief en relaxed karakter
en werkt graag voor je, echt een tophaf! :D Waar ik ook alles mee kan!

Afbeelding
Hihi in haar veel te grote zweetdeken :o

Afbeelding

Op ons eerste wedstrijdje op Zee & Duin

Groetjes Michèle

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:21

Heidi:
29 augustus.

Vanovond weer bij mijn maatje geweest.
Willem stond lekker buiten in de bak toen ik aan kwam,had lekkere peentjes voor hem mee genomen......
Maar het enige waar hij oog voor had was een merrie langs hem in de wei... >;)
Hij hinnikte niet eens toen hij me zag...als hij me al zag :')
Maar de liefde van een man gaat door de maag dus hij was zo omgekocht haha

Eenmaal opgezadeld en terug in de bak stond die merrie al op hem te wachten...en jawel hoor,ze was hengstig en goed ook. -O- daar ging mijn ritje...had het van te voren al kunnen weten :=
Rijden ging dan ook niet je van het....en ik zal morgen verekken van de spierpijn haha
Soms ging het even lekker en dan in 1 keer moet hij alles weer bij houden,liepen ook een paar veulens in de wei en die begonnen te rennen....dan let hij dus gewoon echt niet meer op. :evaw:

Woensdag middag proberen we het gewoon nog een keer. :D
============================================

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:22

Hoi michelle,en welkom!!!
erg mooie haflinger heb je.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:43

Hoi hoi! Dankjewel! :)

Michèle:

Maandag 29 augustus:

Briala had vandaag een luie dag! Het weekend hard gewerkt en morgen weer privéles dus ze mocht heerlijk op het land met haar maatje! En dat beviel der geloof ik wel goed, heel het weekend lukte het maar niet met al die regen!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:22

Goedemorgen! :wave:

@ Daphne, leuke foto! Haha, de blijheid straalt er van af.. :))
@ Susanne, leuk dat je Katja even hebt laten vrijspringen. Wil ik met Marena ook nog 's gaan proberen. (Nathalie, heeft ze dat al 's gedaan? := ) Maar ik vind haar nu nog vrij slap in de achterhand dus eerst maar even zorgen dat ze iets meer bespiering krijgt voor we dat soort dingen gaan doen. Af en toe neem ik wel even balkjes mee tijdens het longeren.
@ Marga, balen dat je vertrouwen zo op de proef wordt gesteld door Azkaban. Hopen dat het hier een beetje bij blijft! Zo vervelend als je het niet aan ziet komen.
@ Maxilover, hoe bevalt je nieuwe zadel?

Jemig, ik had al wel iets gehoord over Newton maar als je dat filmpje zo ziet.. Best heftig. :\ Fijn dat ze besloten hebben om hem te castreren. Niet verantwoord om zo'n dier hengst te laten blijven, brr. Dat had heel anders af kunnen lopen!

@ Suus, gelijk heb je dat je uit de parade bent gegaan! Vond het vorig jaar ook al zo ontzettend lang duren. Zie je al die paarden ongeduldig worden.. Niet handig.
@ Marlissa, welkom! Altijd moeilijk als ze naar de opfok gaan, al helemaal als je ze er niet uit mag halen. Kon ze niet ergens anders terecht dan? waar je haar er wel tussen weg mag halen? Is ook wel goed dat ze af en toe even in de hand komen lijkt me. Balen dat Pé Pé geblesseerd is op dit moment.
@ Marlies, gefeliciteerd met je punten! Super. Extra leuk als je het bijna niet voorbereid hebt, haha.
@ Marga, kan me voorstellen dat je blij was dat je niet bent gaan rijden dan zondag. Grondwerk is af en toe ook wel even goed en fijn dat ie daarna wel op jou gefocused was!
@ Esmee, weer een mooi filmpje van de parade. Vorig jaar ook wel kippenvel hoor, al die mooie blondjes bij elkaar. Leuk om te zien!
@ Heidi, fijn dat Willem zo braaf was tijdens Ermelo! Kan me wel voorstellen dat je op safe hebt gereden als het glad is, je wilt ook niet onderuit gaan met paard en al. Jammer van de proef met 179 punten.. Was dit je eerste keer in Ermelo?
@ Marlissa, balen dat het er nog niet goed uit ziet met Pé Pé. Hopen dat ze toch snel opknapt zodat je iig weer iets met haar kunt doen waardoor ze haar energie een beetje kwijt kan.
@ Lotte, vervelend van je zenuwen. :(:) Maar toch een winstpuntje dus, altijd goed! ;) Is soms wel raar he, dat je gevoel niet klopt met de punten die je krijgt.
@ Nathalie, balen dat het niet helemaal lekker ging op Ermelo! Wel fijn dat Willem het er voor de koets uit heeft kunnen krijgen. Ach, je hebt een leuke dag gehad dat is ook wat waard! :D Fijn dat je les zo goed ging!

Welkom Michèle! Klinkt helemaal goed met je paardje! Toevallig, ook ik moest wachten met de koop tot het veulen er bij weg mocht. Kon echt niet wachten toen! Had jij vast ook last van.. :))
@ Heidi, haha Willem was lekker afgeleid dus. Is natuurlijk ook niet eerlijk, moet je werken terwijl er een hengstige merrie op je wacht... >;) :P

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 08:32

Marga en Azkaban:
29 augustus
=====================
We hebben grondles gehad hahaha, nou het resultaat in het begin was een gebroken hek. Meneer zou en moest tijdens het rennen gras eten wat natuurlijk niet mag, ik moet hem dan wegjagen met de leadrope, hij dacht aan de andere kant van het houten hek staat lekker gras dus ging er met zijn hoofd overheen maar kon niet bij de grond, dan maar lekker doorduwen tot alles afbreekt. Daarna hem ff goed aan t werk gezet en op zijn plaats, hij was totaal niet onder de indruk van mij of wat dan ook want er kwam een paard voorbij en dat is heel interessant dus meerennen en hinneken, lijkt dan wel een hengst. Op t laatst een labyrintje gelopen, hij moest mij volgen ging aardig tot er weer iemand aan kwam lopen en alle concentratie weg was. Hij moest ook achteruit wat ie in t begin gewoon niet voor mij wilde doen. Uiteindelijk wel alles goed af kunnen sluiten en was hij braaf. Het komt er dus op neer dat Azkaban soms gewoon doet waar die zin in heeft en soms gewoon niks voor mij wil doen. Ik moest hem dus echt ff op zijn plaats zetten om respect voor mij af te dwingen, hmmmm hoop dat het volgende x iets beter gaat. Zaterdag gaat mijn lesgeefster hem rijden om eens te voelen of tie bij haar ook zo doet.

@ Michele: welkom, wat een mooie haf en wat een mooie manen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:33

@ Marga, Azkaban is dus lekker aan het puberen. := Altijd goed om eens iemand anders te laten rijden om te kijken of ie het daar ook bij doet dan. Ben benieuwd! Uiteindelijk wel een goed gevoel over je les?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 08:35

Rianne_ schreef:
@ Marga, Azkaban is dus lekker aan het puberen. := Altijd goed om eens iemand anders te laten rijden om te kijken of ie het daar ook bij doet dan. Ben benieuwd! Uiteindelijk wel een goed gevoel over je les?

Ja een heel goed gevoel want ik weet nu wat er aan de hand is, meneertje heeft geen respect voor mij :( Niet leuk om te horen van je lesgeefster maar zo kunnen we er wel aan werken.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:37

Rianne en Marena

Maandag 29 augustus 2011
Maandagavond hebben we weer les gehad! Het was inmiddels weer twee weken geleden dus leuk om te horen dat m'n instructrice echt zoveel verbetering zag. We zijn weer vooral bezig geweest met lengte geven want ze vind het nog moeilijk om mijn hand te volgen. Maar het ging al zo'n stuk beter dan de vorige les! Veel kleine voltes, 8jes en grote voltes gereden. Moet echt leren om mijn buitenhand er goed bij te houden en met mijn binnenhand niet te veel te doen maar ook dat ging al een stuk beter. Marena pakte alles zo goed op! <3 Ook galop ging super. Normaal springt ze niet meteen aan maar gister wel. Wat voelde dat heerlijk!

Ben nog helemaal aan het nagenieten... :+: Ze begon echt lekker te ontspannen en oohhh ik ben zo trots op d'r! <3

Heb zaterdag nog de longeerhulp (http://www.ej.nl/SupplyImages/WF00009/2 ... teugel.jpg) gekocht en die even uitgeprobeerd. Maar de bak was toen een beetje glad waardoor ik niet zo lang bezig ben geweest. Maar goed, vind het iig voor zover ik 'm nu heb gebruikt wel een heel handig ding! Vandaag maar weer even proberen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:38

Sjemira schreef:
Rianne_ schreef:

Ja een heel goed gevoel want ik weet nu wat er aan de hand is, meneertje heeft geen respect voor mij :( Niet leuk om te horen van je lesgeefster maar zo kunnen we er wel aan werken.

Nee precies.. Is wel even hard om te horen, maar je hebt d'r wel wat aan! Komt vast helemaal goed met jullie. :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 09:46

@ Rianne: wat heerlijk is dat als het zo goed gaat, je hebt dan zo'n lekker gevoel en dan ben je idd heel blij. Bij Azkaban en mij is het nu even mis gegaan sinds de verhuizing, ik vond hem zielig alweer verhuizen en daardoor heb ik wat softer gereageerd, maar dat is nu voorbij :) Meneer moet gewoon aan t werk gezet worden.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:51

Ja echt heerlijk! Ben nog helemaal aan het nagenieten als ik er zo aan denk. Ben zo trots op d'r, ze doet alles zo goed en ze is zo lekker braaf! <3 Heb echt precies het paard gevonden wat bij me past, haha. Zo'n verademing na m'n vorige merrie die totaal niet bij mij paste.

Ja precies, nou het is al goed dat je dat van jezelf weet Marga! ;) Dan komt het straks wel weer goed. Hij moet even op z'n plek gezet worden, goed consequent blijven en dan heb je straks je vertrouwde Azkabannetje vast snel weer terug!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:05

Azkaban is lekker aan het puberen lees ik, vervelend zeg dat je vertrouwen er door op de proef gesteld wordt. Hopelijk houdt die er snel mee op en kunnen jullie weer van elkaar genieten.
En twee baasjes die moesten wachten tot de veulens erbij weg mochten:)
Willem die alleen oog had voor de merrie.

30 augustus. Marlissa.
Peeps is nog niet verbetert ondanks het beslag wat ze nu heeft. Zowel gister als vandaag kwam er weer bloed uit de wond en dan raakten we het niet eens aan. Het gaat dus maar niet dicht. Peeps is ontzettend vervelend nu mag alleen maar wat stappen en in de paddock. Ze staat nu buiten samen met haar veulen die er ook vervelend door wordt. Stappen gaat vandaag niet lukken aangezien ik alleen ben dus zometeen gaan ze naar stal en krijgen ze wat eten en een borsteltje over zich heen. Eind vd dag wordt ze weer los gegooid door me zus kunnen ze nog even wat lopen in de paddock. Hoef verzorgen lukte net voor geen meter dus dat laten we maar zo.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:34

@ Rianne, vrijspringen heb ik nooit met d'r gedaan (onderandere gezien haar dracht) en onder het zadel heb ik 1 keer sprong(etje) met d'r gemaakt voor een vaardigheids proefje. Maar met oefenen ging ze de 1e keer ging ze er dwars doorheen, en de 2e keer sprong ze zo onvoorzien hoog dat ik nog maar net bleef zitten. En in de proef zelf spong ze van voor en liep ze er vanachter doorheen :+ Oefening is waarschijnlijk gewenst :=
Enne wat die longeer hulp betreft.. Mareen had echt altijd heeeel erg hekel aan spetters in d'r gezicht als de bak nat is.. vaak vond ze het dan fijn wat hoger te lopen.. Tis echt een doos wat water betreft :+
Super ook dat je instructice al verschil ziet :) Vind het echt heeeeerlijk om je verhalen te lezen! Doet me echt heel goed om te lezen dat ze het zo goed doet en je zo blij bent met d'r :) +:)+

@ Marga, Azkaban moet dus nog even wennen aan het grondwerken := Luna heeft soms ook zo'n dag, dat ze totaal niet op mij let.. (meestal als ze hengstig is ;) ) dan houd ik d'r altijd aan de leadrope.. Als hij eenmaal doorheeft dat jij de baas bent en dat grondwerken leuk is komt het vast goed.. Heb Luna heel in het begin ook keer op d'r achterbenen voor me gehad.. En nu kan ik alles met d'r en heeft ze er lol in :P Het komt dus vast wel goed :)

@ Marlis, Wat naar zeg dat Peeps d'r hoef maar niet beter wil worden.. Tis wat met die voetjes van d'r :(:) Hopelijk komt er snel verbetering in..

Ik straks weer naar stal. Gister late dienst gehad en even avondje voor mezelf..
Zal vanmiddag eens kijken of er nog ergens een vlag ligt :P Ga k ff grondwerken met Luna en met een vlag oefenen :) Stalgenootje en ik willen volgend jaar in Ermelo met de parade met vlag rijden :) dusss dat wordt oefenen :P
Vanavond verslagje.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:52

@ Nathalie, haha thanks! Ach, zelf springen ben ik toch niet van plan dus dat maakt niet uit. Laat ik haar gewoon af en toe wel even vrijspringen voor de afwisseling. Worden ze altijd lekker los van.. :D Zodra ik het eens heb geprobeerd laat ik het je wel ff weten, haha. O tuurlijk, de dracht zat er tussen. Dan doe je dat soort gekke dingen ook niet, haha. Nou ik heb echt het idee dat ze gewoon niet echt durft te zakken op een of andere manier. Maar met rijden begon ze mn hand gister al een stuk beter te volgen en zaten er echt goeie momenten tussen. Heb niet het idee dat ze die spetters vervelend vond maar de bak is bij ons ook vrijwel altijd goed te doen. Wel wil ze steeds het liefst om de waterplassen heen lopen.. Gaat ze net op het laatste moment haar lichaam buigen, haha. Dus stuur haar af en toe maar even precies door het midden.. :))

Lekker even, een avondje voor je zelf! Is ook wel eens goed.. Veel plezier op stal vanmiddag! Ben benieuwd naar je verslagje. ;)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:02

Rianne_ schreef:
@ Nathalie, haha thanks! Ach, zelf springen ben ik toch niet van plan dus dat maakt niet uit. Laat ik haar gewoon af en toe wel even vrijspringen voor de afwisseling. Worden ze altijd lekker los van.. :D Zodra ik het eens heb geprobeerd laat ik het je wel ff weten, haha. O tuurlijk, de dracht zat er tussen. Dan doe je dat soort gekke dingen ook niet, haha. Nou ik heb echt het idee dat ze gewoon niet echt durft te zakken op een of andere manier. Maar met rijden begon ze mn hand gister al een stuk beter te volgen en zaten er echt goeie momenten tussen. Heb niet het idee dat ze die spetters vervelend vond maar de bak is bij ons ook vrijwel altijd goed te doen. Wel wil ze steeds het liefst om de waterplassen heen lopen.. Gaat ze net op het laatste moment haar lichaam buigen, haha. Dus stuur haar af en toe maar even precies door het midden.. :))

Lekker even, een avondje voor je zelf! Is ook wel eens goed.. Veel plezier op stal vanmiddag! Ben benieuwd naar je verslagje. ;)

Hahaha ja dat ken ik idd :P onze bak is als het nat is ook meteen erg nat.. Dan liep ze standaard te klieren.. Ik reed Mareen op het laatst van d'r dracht met bbp en westernhoofdstel (los teugeltje) dan liep ze altijd wel mooi lang en laag.. Maar dan wel meer op de voorhand.. Ze zal het vast moeilijk vinden haar rug goed te gebruiken. Maar als ik dat allemaal zo lees, heb ik er het volste vertrouwen in dat dat helemaal goed gaat komen met jou :)
Ben echt blij dat ze bij jou terecht is gekomen +:)+
Luna vertikte het ook door het water te lopen. Heb haar toen paar keer midden in de plas stil gezet en laten 'ruiken' nu is het klaar en als haar stuur loopt ze er door :P

Zal straks eers ff ergens een vlag scoren :P en als het goed gaat zal k ook foto maken :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:07

Aah, dankjewel Nathalie! :* Inderdaad, ze heeft - als ze zakt - heel snel de neiging om dan op de voorhand te vallen. Maar gister bleef ze mooi doorlopen en begon ze daar ook meer in te zakken. Af en toe even schudden met haar hals dus dan was ze ook wel mooi los en ze begint steeds meer te ontspannen. Merk je ook aan het briezen en zo, wel grappig. Verder wordt ze de laatste tijd sowieso een stuk actiever en galop aanspringen ging gister ook super! Duurde eerst steeds even voor ze aansprong maar gister sprong ze - vooral op de rechterhand - heel mooi bergopwaarts aan. Wat een heerlijk gevoel! <3

Haha, goed van Luna! Het is wat, zeikerds over die waterplassen.. :P Vorige keer met rijden was de bak ook vrij nat en toen was Mareen ook wat aan het klieren inderdaad, haha. Kan er ook wel weer om lachen!

Leuk even, foto's! Ben benieuwd hoe ze er op reageert.. :D

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:37

Nou, zon. Dus voor t eerst met m'n nieuwe zadel gereden ! Hij zit erg lekker, maar hij moet nog wel wat soepeler worden, alles staat nu nog wijd enzo. Hij liep wel wat moeilijk op het harde door het ijzer dat eraf was, maar hij was ervoor ook alweer opnieuw beslagen. In het zand ging stappen en draven prima dus toen heb ik dat maar gedaan.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:55

@ Maxie, Super dat je zadel goed bevalt! In het begin vaak in de olie zetten, dan is ie zo soepel :) Nieuwe zadels zijn altijd erg dorstig :P

Vandaag met Luna grondwerk gedaan en de vlag geintroduceerd :P Ze was weer super dapper. Had ook wat bekende oefeningen voor d'r in de bak gezet voor de afwisseling en concentratie :)
Had de vlag eerst in een pion gezet en er wat omheen gelopen, laten ruiken en weer bij langs lopen tijdens andere oefeningen. Uiteraard moest er eerst even geproeft worden, want ja, je weet maar nooit, misschien is het wel eetbaar :+
Afbeelding

Toen de vlag uit de pion gepakt en beetje je mee rondgezwaaid. Dat was eerst beetje spannend maar op paar pasjes heen en weer lopen na was het toch eigelijk helemaal niet eng.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GRNWITXP-D.jpg

Uiteindelijk mocht ik hem op haar kont leggen zonder dat ze reactie gaf. Alleen haar oortjes hielden dat ding toch voor de zekerheid in de gaten. want je weet maar nooit, misschien bijt hij wel ineens ofzo ;)
Afbeelding

Natuurlijk tussendoor belonen (ik beloon met kriebels want regel nr 1 op stal is niet uit de hand voeren)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TOBYWXCW-D.jpg

Uiteindelijk samen rondje door de bak gelopen. Was een beetje spannend met dat wapperende ding, maar ze bleef netjes bij me :)
Afbeelding

Volgdende keer gaan we weer stapje verder. En zo gaan we door totdat we uiteindelijk volgend jaar in Ermelo met de parade een vlag kunnen dragen :+

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 08:08

@ Maxielover, fijn dat het zadel bevalt! En soepel wordt ie vanzelf wel door het gebruiken.. :D

Kan hier op m'n werk helaas geen foto's zien Nathalie, maar super dat ze zo braaf was!

Rianne en Marena

Dinsdag 30 augustus 2011
Even met de longeerhulp gelongeerd. Rechtsom ging eigenlijk best goed en heel af en toe zakte ze zelfs een klein beetje. Linksom vind ze het iets lastiger en moest ik constant oppassen dat ze niet omdraaide maar uiteindelijk liep ze braaf haar rondje. :) Vandaag maar weer even rijden en dan morgen een dagje vrij.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:10

Heidi:
Woensdag 31 augustus.
=================
Nog even snel een verslagje voor het slapen gaan. :D
Vanmiddag bij Willem geweest.

Mijn kinderen zijn op woensdag middag vrij dus konden ze lekker mee.

Willem deed het SUPER goed met rijden. *\o/* *\o/* *\o/*
Ben er nog helemaal happy van. :P
Alle merrie's waren van het land want het is geinjecteerd.....hij had dus helemaal niks om hem heen wat hem kon afleiden haha en had nu al zijn aandacht bij mij. <3

Hij liep echt lekker,ook links ging echt een heel stuk beter dan anders....galop overgangen en zelfs van stap naar galop op bijde kanten ging super. _/-\o_
Geeft mij weer moet :+
Hij moet het natuurlijk ook allemaal kunnen met merrie's om zich heen,maar dit was echt een super fijn ritje.
dat ik op de terug weg bijna een uur in de file heb gestaan neem ik maar voor lief. :')

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 23:38

Marga en Azkaban
31 augustus
++++++++++++++++++++
Vandaag lekker het grondwerk geoefend, hij ging echt werkelijk super, heel erg gericht op mij, eerst heel goed gepoetst, hij is mega aan het verharen.

Heidi, lekker is dat he als het zo super gaat. Ik hoop ook morgenavond weer lekker te kunnen rijden en hopen dat ie braaf is hahaha