[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:41

Goedenmoergen

@ naomi - leuke foto's zijn ze allemaal van jou?

@ fraya- hopelijk vind je vandaag een auto

Werkse iedereen

ik ben vandaag nog vrij, maar heb morgen weer een dagdienst. en dan de rest van de week ook gewoon werken op de woensdag na. Vandaag een krantenartikel zoeken over niet aangeboren hersenletsel. wat ik eigenlijk niet echt kan vinden ;(. Maar heb het maandag nodig met eindgesprek van scriptie.

naomimak

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:57

jep :p

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:55

Naomi, wat heb je toch heerlijke paarden zeg :+:

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:48

Hallo dames en heer,

Leuke foto's :D

Mijn uitmestronde zit er weer op.. Straks even paardje binnenhalen en dan denk ik even rijden.

Leuke hoofdstellen met al die kleurtjes!
Ik moet ook een nieuw hoofdstel kopen, mn neus, keel en frontriem in cobmaat zijn te klein. Me bakstukken daarentegen zijn goed.. Dus ik hoop dat ik met full niet het probleem heb dat ik te lange bakstukken heb?
Mn hele oude cobhoofdstel zit wel goed op de frontriem na dan.. Maar dat is eigenlijk geen gezicht meer :o
Ik kan in ieder geval rijden dus dat is wel handig.

Boy had ook altijd brokkelhoeven en die brokkelde echt heel erg tot kreupel aan toe. En die had rondom beslag.
Die voerde ik biotine om de hoefgroei te bevorderen en gebruikte inderdaad ook laurierzalf.. Duurt erg lang voor beide werken, maar ik ben erg tevreden. Bij Wenner ga ik ook laurierzalf smeren, gewoon preventief want hij heeft opzich mooie hoeven. Mist uit 1 hoef een klein stukje.
Freya smeer jij elke dag laurierzalf?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:05

Mara's hoeven zijn gewoon goed.

Ik heb ook 2 hoofstellen. Eentje met bit en een met een hackamore. Ik heb nog een full hoofdstel liggen maar die is in de bakstukken te lang :( Wel jammer. Ik heb op mijn bit hoofdstel een neusriem zitten die 5!!!! cm :D En een bling bilng wave frondriem, die ik nu ook voor Atlas gebruik. Wel een andere neusriem want hij pas die van mara niet :P

Ik vind het wel spannend hoor morgen.. Voor een eerst met een paar wat de dressuurwedstrijden helemaal niet kent.

Freya: Ik zit gewoon niet meer aan de buik. en kijk er ook niet echt meer bewust naar of aan te zitten. Laatst zij mijn vriend hee het veulen schopt! Dan krijg ik toch wel weer even zo'n kriebeltje maar probeer het verder gewoon los te laten. Maar het wil niet echt lukken, raar er veel te 'gestrest' van. Kan het niet anders omschrijven.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:23

Freya schreef:
sheshe schreef:
Ja dat is zeker jammer als je moet werken met dit weer!
Ook binnen werk zeker..
Ik ben gelukkig heel het weekend vrij ;)

Heeft iemand mischien een idee wat je het beste kan doen aan scheurende hoeven :?
Bij Bailey zitte er opeens allemaal scheuren in en zijn er stukken af :?

Als Donna dat heeft ( had ze ook laatst ) dan vijl ik de scherpe randjes eraf, en de losse stukje knip ik er af met nijptang. En spuit ik de hoeven af en vet ik ze daarna in en laurierzalf op de kroonrand.
En als het echt te erg is, laat ik de smid komen om rond om een stukje er af te halen.
Het vijlen en eraf knippen van de stukjes doe ik na overleg van de smid, die heeft het mij toen voorgedaan en heb ook van hem een vijl gekregen.

succes.
Lizzy kreeg dat ook, toen het voorjaar begon en het droog werd buiten. Ik ben ze toen iedere keer na het rijden (na het afspuiten) in gaan vetten met rainmaker. En het helpt echt. Nu doe ik dat spul er nog maar 1 keer per week op. Ze had allemaal van die kleine oppervlakkige scheurtjes.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:25

Ik ga naar de verjaardag van mijn opa!!! Toedels!!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:25

Wat gaat dit topic trouwens snel joh!
Ik heb vanochtend heerlijk gereden. Donderdagochten zat ik op een ondeugend scheurmonster, en vandaag had ik een superrelaxte brave meewerkende haflinger, hahahaaaaaaa.
Haflingers, ze blijven je telkens weer verbazen.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 15:47

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

:# :# :# :# :# :# :# :# :# :# :# :#

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Kimmie heeft een huisje per 1 augustus *D

het betreft een flatje op de 4de verdieping. helaas geen lift maar oke dat nemen we maar voor lief.
2 ruime slaapkamers een woonkamer en keuken en een douche ( niet zo heel groot).
Het is in rotterdam ijsselmonde. is tenminste niet een hele asociale wijk wat rotterdam crooswijck wel is.
dus dan maar iets verder van me werk ( 15 min gok ik). oee echt heel leuk. 1 augustus krijg ik de sleutel :# :))
En ga deze week nog een 2de keer kijken met mijn ouders.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 15:54

Gail, gefeliciteerd met je opa! :)
Gefeliciteerd Kim!

Madeir heeft ook sterke hoeven, kan jullie helaas niet helpen.

Hiphopje, fijn dat je lekker hebt gereden vandaag :D

Net had ik de binnenbak voor mij alleen. Heb erg veel gegalopeerd. Vond dat ik nu niet meer bang mocht zijn. Nou het werkte wel :D. Ik merk, hoe sneller/meer ik Madeir aan het werk zet, hoe liever ze is :)

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:35

Piep! Ik kom ook weer eens langswaaien. Sorry dat ik er de laatste ni echt ben, maar heb het druk druk druk... Laatste weken van min schoolcarrière zijn aangebroken hé. :D

Eindwerk is gelukkig af. Nog twee weken stage, twee examens en ik ben klaar!!! Binnenkort mijn contract nog tekenen. 1 juli begin ik nl. te werken op intensieve zorgen. Zijn ook al druk bezig met een huisje, drie keer gaan kijken en maandag gaan we met die mensen praten. Leven lijkt een beetje in een stroomversnelling gekomen te zijn...

Met de pony's alles goed. :j Pasgeleden de foto's gehad van Veronique die toen geweest was: [ITP] Tapioka en Darius vastgelegd door Fotovero.nl! . En ben deze week Jauke en Daniëlle (Amable) gaan bezoeken: [ITP] Jauke met model Joanne door PhotoVie! . Grote voorbeeld van mij en Tapioka. O:)

En hoe is het hier??

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:53

pfffffffffffffffffff weeer hard gewerkt vandaag :(
hele dag mooi weer geweest hier, ben ik klaar om half 4 ik blij kon ik mooi nog een paar uurtjes van het zonnetje genieten.
nou mooi niet dus, het was helemaal bewolkt |(
daar word je toch niet goed van ;(

gister voor het eerst een proefje gereden met indy :D was zo super trots op haar!(zoals altijd)
alleen de 2e proef werd ze wel wat drukker, dit komt doordat alles zo snel achter elkaar komt.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:12

Zo hee !! Wat zijn jullie hard gegaan :P Maar moet bijlezen vanaf pagina 21, heb nu geen tijd, strx waarschijnlijk kermis 8-)

Maar vandaag dus de onderlinge wedstrijd, Z2 :D Meteen 1e (vd 3) met 215 punten, ben zo trots op mn POOOWNIEE :+:

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:20

Goed hoor stravero ;) Was je niet liever op een echte wedstrijd gestart? Dan had je er nu weer winstpunten bij gehad!

@kimberley:gefeliciteerd ;)

@peelie: hackamore, dat is toch ook best scherp?

Ik ga dat controller hoofdstel toch maar niet kopen... De reacties zijn niet erg positief. Maar de crosslink is wel weer erg duur.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:40

@ Kimberley , gefeliciteerd met je huisje.

@ Peelie, ik voel ook niet elke dag aan haar buik, maar mag er nog wel gewoon aan komen, alleen als de kleine te druk is, dan kapt ze het af zeg maar.

@ Joopie , ik smeer niet elke dag laurierzalf. Donna krijgt wel elke dag soulmate nutrioton, waar oa ook biotine in zit.
In de wintermaanden smeer ik alleen als de kroonranden te hard zijn en in de zomermaanden doe ik het eens in de week in het begin van de zomer en aan het einde van de zomer eens in de 2 a 3 weken.

Ikke ben blij, we hebben een auto gevonden ....vandaag. Als alles mee zit, kunnen we hem maandagavond ophalen.

Afbeelding

Afbeelding

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:58

Kimberly, gefeliciteerd met je huisje, en Freya jij natuurlijk met je auto!

Stravero, goed gereden hoor! Gaaf dat het zo goed ging :D

Vie, wat een gave foto's zeg!

Vanavond Wenner nog even in de bak gezet, en mn zusjes gingen hem borstelen.. Morgen is er open dag op een manege in de buurt met ruiterstandjes dus maar eens op zoek naar een hoofdstel.

Mystique04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:38

Mystique's merrieveulen is gisteravond om 5 voor half 8 geboren.
Ze had wel wat hulp nodig.
Ze waren net aan het kijken en stonden nog even te praten en toen ze weer keken waren de benen er al uit,dus ze waren er mooi op tijd bij, het was een groot veulen.
En wat doet Mystique toen de bevalling achter de rug was ze gaat lekker eten, in plaats van veulen droog likken.
Ze gaf ook nog geen melk want ze hield de melk vast, maar is later wel goed gekomen.
En nu geeft ze veel melk, het veulentje was vanmiddag aan de schijt.
Maar het gaat nu super goed met Mystique en dochter
Ze is goed beschermend maar nog wel heel geintereseerd in haar eigen eten :o
Foto van gisteravond
Afbeelding
Foto van vanmorgen
Afbeelding

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:58

Mystique; Gefeliciteerd!
Mooi dat alles goed gaat met moeder en kind.
Ziet er mooi uit.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:02

Heeeyyyy,...was er weer eens laat bij :P :(:)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:57

Mystique, gefeliciteerd met de geboorte van de kleine meid.
Heel veel plezier ... en geniet er lekker van.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 23:34

OMG zit net te bedenken dat die beoordelingsavond ergens deze week is 8)7

Wie ging er nu heen van hier? Ik weet nu niet helemaal zeker of ik wel ga, aangezien ik tot 6 uur iets belangrijks heb, en als die avond om 7 uur begint moet ik me wel heel erg haasten. Ik heb nog neit eens gekeken hoe ver het rijden is.

Maandag wordt het 27 graden!!!

@mistique:gefeliciteerd!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 23:59

Klopt helemaal Hinke, is aanstaande dinsdag. Ik ga er heen, heb me les afgezegt.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 06:42

Ik wil ook wel nog steeds heen, maar bijkomend probleem is dat ik donderdag een tentamen heb eigenlijk, waar ik nog niks voor gedaan heb. Moet er dus nog ff over nadenken..

Het is lekker zonnig buiten :):)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 07:00

Zijn er meer mensen die de hele zondag moeten werken of ben ik de enige gek hier?