Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:29

Flicka12

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:25

Leuk topic! :j

Knappe Flicka vandaag <3 Ze wordt nog steeds knapper _/-\o_

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:54

Leuk topic van winston. Ik dacht dat hij van jou was. Geen idee waarom?

Die flicka is toch ook een knapperd!

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 07:48

Peelie schreef:
Leuk topic van winston. Ik dacht dat hij van jou was. Geen idee waarom?

Die flicka is toch ook een knapperd!

haha was het maar zo.....! af en toe kan ik hem wel een beetje als eigen paard beschouwen en ik zeg dan ook altijd mijn paard en onze bak enzo. misschien kwam het daardoor??

flicka is idd een knapperd zeg!! <3

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:10

Leuk overzichtje winnielove!

Mooie foto Flicka! Ookal zo'n mooie bos haar! Bij punk is het vooral heel erg dik en kwam het nooit echt onder haar hals uit...

Vandaag toch maar een afspraak gemaakt met de kliniek, had al even het idee dat ze misschien wat last van haar mond kon hebben, gister fijne stukjes ertussen maar weer zo super strak en scheef en gewoon niet fijn aan willen nemen, dus na 25 minuten gestopt en vanochtend direct een afspraak gemaakt.. Voelt toch niet helemaal lekker.. Ze is in mei nog bij de tandarts geweest en had toen niks, maar beter een keer te vaak dan een keer te weinig. Vanochtend dus maar bitloos gereden, was even wennen maar toch hele fijne stukken en superfijne buiging en stelling in de appuyementen.. Ben dus erg benieuwd of ze wat kunnen vinden....

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:36

Bedankt allemaal! Je zou toch niet zeggen dat ze al 18 is :=

punk143 schreef:
Vandaag toch maar een afspraak gemaakt met de kliniek, had al even het idee dat ze misschien wat last van haar mond kon hebben, gister fijne stukjes ertussen maar weer zo super strak en scheef en gewoon niet fijn aan willen nemen, dus na 25 minuten gestopt en vanochtend direct een afspraak gemaakt.. Voelt toch niet helemaal lekker.. Ze is in mei nog bij de tandarts geweest en had toen niks, maar beter een keer te vaak dan een keer te weinig. Vanochtend dus maar bitloos gereden, was even wennen maar toch hele fijne stukken en superfijne buiging en stelling in de appuyementen.. Ben dus erg benieuwd of ze wat kunnen vinden....

Ah bah! :(:) Wel super dat je meteen actie hebt ondernomen, hopelijk kunnen ze je gauw verder helpen. :j
Flicka was ook steeds niet helemaal fijn op het bit, osteopaat geweest, tandarts geweest... niks te vinden maar nog steeds niet helemaal goed. Dus rij haar nu ook al een hele tijd bitloos. Over een aantal weken komt de bitfitter, hopelijk komt daar iets uit :j En anders rijden we lekker bitloos door

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:00

Mooie cap Peellie!

Knappe flicka :)

zal zo je topic even bekijken winnielove..

Iemand hier ervaring met het voeren van haver?
Ik zou Fey graag met wat meer pit willen zien dus heb voor haar nu haver bijgehaald maar heb
eigenlijk geen idee hoeveel ik er van kan voeren,ben nu begonnen met een handje maar misschien
haalt dat wel niks uit := en ben ik te voorzichtig?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:04

Wat ontzettend vervelend punk. Hopelijk kunnen zewat doen bij de kliniek.

Haver... Ik heb dat vroeger ook aan Mara gegeven, omdat ik graag wilde dat ze wat meer go zou krijgen, maar het hielp niks. Op een gegeven moment kreeg ze 3/4 schep per dag (dat is een ruuuuuiiiime kilo) en ze werd nog niet heet.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:07

Elk paard reageert er anders op idd :j ik hoop dat Fey wel die go er door krijgt :')
verder is ze namelijk prima in conditie maar mis net die pit/looplust bij haar...

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:08

Ze is haar zelf niet, dus kan het wel even aan blijven kijken, maar mocht ze er wel last van hebben wat ik wel vermoed ( ze eet haar wortels ook niet zoals ze ze normaal naar binnen schrokt :+ ) heb ik liever dat er zo snel mogelijk iemand naar kijkt...

Haver heb ik ook een tijdje aan punk gevoerd, ook voor net dat beetje extra go.. witte en dan geplet. De eerste paar dagen had ik het resultaat wat is wenste, daarna niet meer. Begon bij 1/4e schep en ben daarna een halve schep gaan voeren maar ze werd er naar mijn idee juist slomer van.. Ben toen overgegaan op de havens derby brok en ben nu heel tevreden..

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:15

Goed dat je gelijk een afspraak hebt gemaakt idd!

Havens derby brok krijgt ze al,maar ik kan niet te veel brok voeren aan haar omdat
ze er te snel te veel van aanzet :o

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:38

Ik zou gaan voor zwarte haver. Helpt bij die van mij het beste. Andere haver gaf geen effect..

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:54

Ik heb een zak geplette haver...
Die zal ik nu eerst proberen als het niet het gewenste effect geeft kan ik dat ook nog proberen idd kelly!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:08

silby schreef:
Elk paard reageert er anders op idd :j ik hoop dat Fey wel die go er door krijgt :')
verder is ze namelijk prima in conditie maar mis net die pit/looplust bij haar...

dat heeft stan ook, en daarbij ging bij hem ook haver niet werken. Maar misschien bij jouw haflinger wel

ik ga straks proberen all sport van pavo mengen met sport muislie van pavo. Zit ook haver enz in.

miss de granenproberen van pavo zit zwarte en witte haver in. ik zat tussen de sport musli en de granen van pavo te twijfelen. Maar ga eerst voor de sport

stan staat nu een week stil. krijgt halve schep slobber. Maar heb nog steeds geen stuiterend paard naast me haha. wel een snurkend paard dus we gaan voorruit :P.

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:13

balen punk!! hopelijk vinden ze iets...

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:13

we staan trwns op de facebookpagina van bokt :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 08:41

Leuk Winnielove (ps. Zou je zo veel mogelijk alles in één bericht willen plaatsen, dat houd het een stuk overzichtelijker! Dankjewel)

Ik heb Nash gisteren weer gereden. Ik merk gewoon dat zn zadel hem in de weg begint te zitten. Nou hebben we gelukkig zaterdag een afspraak bij de zadelmaker staan voor het aanmeten van een nieuwe :D

Afbeelding
Nash en ik gisteren samen, untamed and uncut (ofwel, alles vies en harig, maar #idgaf). Wat een poepies zijn we he <3

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 08:47

Wat een super leuke foto! :+:

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:21

Hoi,
Ik wil me graag weer melden :)
Begin dit jaar ben ik redelijk actief geweest in dit topic. Helaas was Starlight erg ziek geworden (Luchtweginfectie), net op het moment dat we officieel wouden starten.
Inmiddels gaan wij met sprongen vooruit, en rijden we onderling op L2 niveau. Ik wil eigenlijk ontzettend graag officieel gaan starten, maar helaas nog niets van gekomen. Wij zelf hebben geen trekhaak aan de auto (mijn vriend wel, maar die zit er denk ik ook niet op te wachten om elke keer te rijden) en we hebben geen trailer. Ook ben ik veel met school bezig, dus zal ik hooguit 1 (misschien 2) keer in de maand een wedstrijd kunnen rijden.. Ook kost het weer geld om lid van de KNHS te worden, een startpas aan te vragen en natuurlijk telkens een trailer huren.
Erg jammer maar we gaan thuis gewoon met sprongen vooruit :)

Ik zou nog even wat informatie over haar vertellen :j

Naam: Starlight van 't Olle Stee
Ras spreekt voor zich :D
Geboren op 8 mei 2009
Moeder: Sindy van 't Olle Stee
Vader: Wirbel (zijn hier meer mensen met eentje van wirbel?)
Afbeelding

Ik ben van plan mee te lezen/praten voor wat inspiratie en natuurlijk mijn eigen verhaal te delen :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:37

Welkom terug Eline

Wat fijn dat jullie weef vooruit gaan!! Ik zelf start ook ongv 1x in de maand soms zit er maanden tussen. maar IND kost wel geld. Vooral als je ook nog trailer moet huren.

Gail: leuke foto!!

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 13:23

Nou gail, dat harig en vies valt toch reuze mee? Je moest eens weten hoe die van mij erbij loopt :+ je hebt je cap al uitgetest zie ik, en? Goedgekeurd? Hij is iig súper gaaf!!

Welkom terug Eline! Achter mijn ford k zit ook geen trekhaak hoor :P gelukkig heb ik de auto van m'n vader nog en loods ik hem altijd mee op cc, dat vind hij gelukkig altijd wel leuk.. Maar mocht ik een keer naar de binnenbak willen of naar het bos wat regelmatig gebeurt pak ik zelf gewoon de auto, in zulke ritjes heeft hij namelijk geen zin.. Nu heb ik de mazzel dat m'n lidmaatschap en de startpas wordt betaald, maar de wedstrijden en lessen betaal ik wel zelf, net zoals alles wat erbij komt kijken.. Hoefsmid, tandarts, osteo, DA, etc.. Ik probeer altijd 1x in de week les te nemen en 2x in de maand te starten, maar dat laat het financieel niet altijd toe... Heb je geen stal genoot waar je misschien een trailer van zou kunnen lenen?

Uhg, ik weet het even niet meer, net weer bitloos gereden met de micklem maar ze krijgt gewoon blaren van de neusriem.. Ook geen optie dus, morgen heb ik les en zondag ga ik op cc.. Ik zit zo te twijfelen of ik alles af zal zeggen of dat m'n instructrice ons hier een beetje doorheen kan helpen... Stelling en buiging is een drama al accepteerd ze het bitloos wel. Met bit loopt ze de hele tijd te vluchten en drukt ze zich er echt uit en zet ze zich helemaal vast.. Bitloos is ze wel voorwaarts maar heb ik haar nog niet zo neerwaarts als dat ik wil.. Mocht er maandag niks uitkomen denk ik toch dat ik ook de fysio erbij haal.. Als ze nou eens konden praten en zouden zeggen, baas, dit is het.... :=

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:13

Mijn vriend rijdt voor mij. Lief vriendje. Straks moet ik ook met hem mee op cc. Hij gaat in januari starten. Zelfde paard als ik. Ik wil dan Z2 en hij gaat in de B beginnen.

Maar een mooi dier heb je Eline.

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:40

welkom Eline :)
wat een superschattige foto Peelie!!

enne: Winston is er ook eentje van Wirbel :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:46

de Kep cap is goedgekeurd hoor. Hij zit wel heel anders dan mn HH'tje. Hij is heel licht en luchtig. Beetje een raar gevoel, bijna alsof je niet goed beschermt bent, terwijl ik weet dat deze cap veel beter is dan die 10 jaar oude cap die ik op had. Rare gedachte...

Leuk dat je weer "terug" bent Eline, ik volgde je nog wel op instragram :D

Over instagram gesproken, wie vind het leuk om me te volgen? Dan volg ik met liefde terug :D Je kan mij vinden onder de naam peelie17 ;)

Ik heb dus een uitdaging voor as zaterdag. Ik kan geen auto voor elkaar krijgen... :(

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:05

oeh dat is niet handig Peelie ...
ik kan je niet rijden :)