[HK] Wel meer dan 14 [Haflinger] Pk! SUPERSNEL!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mieske

Re: [HK] Wel meer dan 14 [Haflinger] Pk! SUPERSNEL!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:23

lotteluvah schreef:
Dit vind ik opzich ook wle een fijn plaatje. Ik vraag me alleen af waar die handen heengaan. Dit was echt in een hele hele slechte periode.

Afbeelding

Deze vind ik beter dan die andere..
Je handen zijn hier beter op zijn plek dat op die andere foto Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:23

mieske schreef:
En niet te vergeten, nooit je teugel vasthouden als hij gaat hangen !
Probeer je hand te ontspannen, hoe meer druk jij erop blijft houden, hoe meer hij gaat hangen.. Dat spelletje touwtrekken win je toch niet Haha!

nee dat klopt Haha! maar in de les kreeg is al enige rechteugel dr aan houden Verward at ik al vreemd vond omdat je ze niet klem moet zetten zeg maar (ga overigens morgen ook van les switchen voor een maand en dan stoppen heb maand opzegtermijn )

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:25

IK vind het altijd zo vreselijk moeilijk om lot op de loodlijn t ehouden. Ze heeft een erg kort halsje en kruipt er echt heel makkelijk achter.

Vooral als je dan zo'n dag hebt waarbij ze lekker sloom zijn. Dan duikelt ze helemaal op de voorkant in de krul en rij ze daar maar eens uit. Lot is vanzichzelf al wat schuin naar voren aflopend gebouwd dus dat maakt het niet makkelijker.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:28

Roma_4ever schreef:
mieske schreef:
En niet te vergeten, nooit je teugel vasthouden als hij gaat hangen !
Probeer je hand te ontspannen, hoe meer druk jij erop blijft houden, hoe meer hij gaat hangen.. Dat spelletje touwtrekken win je toch niet Haha!

nee dat klopt Haha! maar in de les kreeg is al enige rechteugel dr aan houden Verward at ik al vreemd vond omdat je ze niet klem moet zetten zeg maar (ga overigens morgen ook van les switchen voor een maand en dan stoppen heb maand opzegtermijn )

Je moet je buitenteugel gebruiken met het begrenzen als je de bocht omgaat.. Als je maar niet vergeet met je zit en je been te rijden is dit prima te doen.. doe je het verkeerd, dan gaan ze die teugel vast pakken, dus probeer daar op te letten. Blijf die hand ontspannen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:28

lotteluvah schreef:
IK vind het altijd zo vreselijk moeilijk om lot op de loodlijn t ehouden. Ze heeft een erg kort halsje en kruipt er echt heel makkelijk achter.

Vooral als je dan zo'n dag hebt waarbij ze lekker sloom zijn. Dan duikelt ze helemaal op de voorkant in de krul en rij ze daar maar eens uit. Lot is vanzichzelf al wat schuin naar voren aflopend gebouwd dus dat maakt het niet makkelijker.

sally heeft soms die neiging ook wel eens Ja

maar die les waar in rijd krijg ook niet te horen hoe dat opgelost meot worden en buiging doen we al helemaal niet meer an :S
of het de les is of dat het niet klikt met de instructrice ben ik nog niet over uit Bloos

maar ik weet wel dat ik zo gauw mogelijk priveslessen van mn oude instructrice wil oppakken daar kon ik het wel mee vinden Lachen

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:29

lotteluvah schreef:

Dan zou ik die overgangen proberen Ja
Mijn hafje had er ook een handje van om op de voorhand te gaan lopen..
Met als gevolg dat hij ging hangen en te laag ging lopen..
Nu heb ik hem door die oefeningen van tempo wisseling en ophouding en been weer goed op de achterhand en netjes met zijn koppie erbij.. Haha!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:30

mieske schreef:
lotteluvah schreef:

Dan zou ik die overgangen proberen Ja
Mijn hafje had er ook een handje van om op de voorhand te gaan lopen..
Met als gevolg dat hij ging hangen en te laag ging lopen..
Nu heb ik hem door die oefeningen van tempo wisseling en ophouding en been weer goed op de achterhand en netjes met zijn koppie erbij.. Haha!

Met lot heb ik soms echt dagen dat ik haar niet vooruit krijg Bloos
Ik kan overgangen gaan rijden wat ik wil maar ze wordt gewoon niet actief Clown

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:31

Hallo! Doei!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:31

Als het moet zou ik hem op mijn pinken kunnen rijden..
Hij loopt op zich zelf, ontspannen over de rug en toch heb ik genoeg aanleuning om figuren en oefeningen zoals wijken ect te doen Cool

schept even op hoe goed haar haflinger wel niet is* Vork

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:32

hee babs Haha!

Anoniem

mieske schreef:
Roma_4ever schreef:

Je moet je buitenteugel gebruiken met het begrenzen als je de bocht omgaat.. Als je maar niet vergeet met je zit en je been te rijden is dit prima te doen.. doe je het verkeerd, dan gaan ze die teugel vast pakken, dus probeer daar op te letten. Blijf die hand ontspannen Ja

ja klopt ja Ja maar als ik zelf rij dan rij ik heel veel voltes slangenvoltes overgane etc en dan is ze na een kwartiertje wel goed los(nu zit ze links dan wat vast was eerst rechts nu weer links) maar in de les werd het echt niks en dan ga ik me steeds meer ergeren (niet aan sally hoor) maar aan de instructie en les dat ik op een gegeven moment uit ging stappen ik ga geen gevecht met haar aan met het springen door de rest van de les dat vindt ik niet eerlijk tegen over haar.

heb over 2 weken springwedstrijd denk dat ik me afmeld ik ga geen pacour in terwijl ik weet dat het momentee gewoon niet fijn gaat

Viet

mieske schreef:
Hij loopt op zich zelf, ontspannen over de rug en toch heb ik genoeg aanleuning om figuren en oefeningen zoals wijken ect te doen Cool

Die dagen heb ik er ook tussen zitten.

Allen lot vind het gewoon heel erg moeilijk. Ze heeft nooit zo hoeven lopen.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:34

lotteluvah schreef:
Vooral als je dan zo'n dag hebt waarbij ze lekker sloom zijn. Dan duikelt ze

Ik heb dit in het begin altijd met Willy gehad, totaal niet aan mijn been..
Totdat ik van stal verhuisde Clown Nu krijgt hij 6 keer per dag 1 eten en nu kan ik er gewoon een uur met hem rijden en is constant aan mijn been. Tong uitsteken

Misschien tikje bij als ze niet op je been reageert, en dan consequent blijven.. Anders werkt het nog niet..
Rijd je met spoortjes of zonder ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:34

mieske schreef:

voordat jullie een beeld krijgen van een pony met weggedrukte rug en kop in de lucht Haha! dat is niet zo hooor laatste dagen alleen ff wat vast op links Tong uitsteken

maar zodra ze ontspant is ze super te rijden dan zijn wijken Sb travers galopwissels geen enkel probleem Tong uitsteken

schept nu ook even op hoe goed haar haf wel niet is Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:35

lotteluvah schreef:
mieske schreef:

Die dagen heb ik er ook tussen zitten.

Allen lot vind het gewoon heel erg moeilijk. Ze heeft nooit zo hoeven lopen.

ik herken sally hier ook wel in viet die heeft ook nooit zo hoeven lopen en dan is het soms best moeilijk om als ze een luie dag heeft dr voorwaart te houden Ja

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:36

Babsie_Flash schreef:
Hallo! Doei!

Hoi fan # 2 Doei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:36

haaaj babs Lachen

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:37

Ik heb de mijne zelf ingereden, dat scheelt ook wel denk ik Ja
Eigenlijk heb ik alle paarden die ik heb gehad zelf ingereden op 1tje na Haha!

Carmax

SmeeJ schreef:
HEFTIG, DUS ALS JE NIET TEGEN BLOED OID KAN NIET KIJKEN
http://www.heetmail.nl/index.php?option ... 5&Itemid=9

OMG, das echt verschikkelijk Bloos! Verdrietig hoe kun je echt zoiets doen, dan moet je wel zo ziek zijn in je hoofd Ziek
echt niet normaal meer, vind t idd nog knap dat er mensen zijn die wat proberen, tsja hij heeft wel een mes he Scheve mond
maar het doodleuk gaan filmen, weet niet of ik dat zou kunnen

lotteluvah schreef:
xLariss schreef:
Weetje wat me ook Koel lijkt?
Met z'n allen een hele grote bos/strandrit maken? Haha!

Vooral met lot, die racet iedereen eruit ROFL

Die zou en moet vooraan en het lukt dr ook nog.

xLariss schreef:
Nou kom dan maar eens tegen pallie racen! Bloos!

haha, lijkt me idd wel heel erg leuk, maar dan hebben jullie geluk dat ik niet op Sancho zou gaan Huilen van het lachen ROFL
die is zo snel dat...uh..nouja die is gewoon heel snel Huilen van het lachen

xLariss schreef:
Naomi_Haffie schreef:
lijkt me super,
alleen ik zou haffie neit mee kunnen krijgen denk ik

Dan gaan we naar poelenburgh, daar zijn zat haffies Haha!
kan je zo 1tje meenemen Knipoog

Scheve mond heb daar een keer met me zus een strandrit gemaakt, maar eerlijk gezegd vond ik dat echt helemaal niks Nagelbijten / Gniffelen Lips are sealed
Het was toen heel warm en me zus en ik zaten volgens mij echt op de allersloomste en de hitte maakte ze nou ook niet bepaald sneller Bloos
En galop, volgens mij wiste ze niet eens wat dat was Nors opkijken dacht echt dat die van mij zwaarbejaard was ofzo, helemaal grijs, extreem ingezakte rug,
en had later echt het idee dat ie ieder moment kon instorten, durfde ook niet veel meer van hem te vragen, maarja de rest ging wel gewoon door Lips are sealed

xLariss schreef:

ooh, wat een verschikkelijk zielig verhaal zeg Bloos! Verdrietig maar wel super mooi geschreven Ach gut

Roma_4ever schreef:
ben ook weer van les en het ging zo slecht...
maar dat lag niet aan mijn pony of mij nee aan de les zelf.

sally zat wat vast op links had ik al een paar keer aangeven en kreeg als advies meer rechterteugel eraan Rolleyes
veder alleen maar de aandacht naar 2 die gewoon niks kunnen is gewoon hopeloos iedereen ergert zich daar ook aan.
maar sally werd helemaal gek van de andere die mij continu in de weg reden.
losser werd ze daar dus ook niet van (nee vindt je het gek) maar er werd ook totaal niet doorgegaan op buiging en stelling (ik geef aan dat ik met een probleem zit dan wil ik daar ook mee geholpen worden logisch toch ? of zie ik dat nou zo verkeerd ?)

daarna springen nou dat was helemaal rampzalig kruisjes van 50 cm ging als het ging gewoon die poedersuiker joggies dr weer voor paard in de stress ....

ik heb opzegtermijn van 1 maand voor de les maar ga dus nu voor die 6x naar een andere les toe dit heeft totaal geen nut.

toen mijn oude instructrice weg gingen sprongen we 1.00 pacour ging super zij gaf echt super les heb zoveel van haar geleerd en nu in de les komen we over 50 cm al niet eens meer fatsoenlijk heen we krijgen dr ook totaal geen ondersteuning van instructrice in. (af en toe help vriendin me wel ff en dan gaat het ook gewoon goed)

maar mn oude instructrice rijd ook die haffies die ik nu ook rijd en ze wil mij best weer les geven priveles dan ook he want op de manege werkt ze niet meer Knipoog
en dan komt het vast wel weer goed daar heb ik alle vertrouwen in

sorry voort lange gezeik intresseert jullie misschien niks maar moest het ff van me afschrijven...

Jeetje zeg, das wel flink balen zeg Scheve mond maar idd gewoon bij iemand anders gaan lessen hoor, das toch niks zo

SmeeJ schreef:
Aah poedersuiker yvanka, Beter van je oude instructrische Ja.
Er lach een 'keutel' op de mand van de hond, pakt mijn vader hem op met een doekje en gooit hem op mij . Bloos!
Dus ik gillen en heel hard rennen, (tegendedeuroplopenja ), en toen lach hij helemaal dubbel.
bleek dat het een pantukousje met een sok erin was ROFL.

whaha, omg Esmee, te erg Huilen van het lachen zo grappig ROFL

Naomi_Haffie schreef:
ik vind het echt jammer dat alles zo ver weg is ! zo kan ik [ bijna ] nooit mee Verdrietig

Als ik een keer wel meega naar een meeting ofzo die wat verder weg van ons is, kan je natuurlijk altijd meerijden hoor Knipoog Lachen

knabbelgirl schreef:

wauw, echt super leuk joh dat je daarin staat Emma Haha! erg gaaf *LOL*

mieske schreef:
Woehoe, mijn eerste groote kwoot ! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Bedankt Emma !

haha, gefeliciteerd Haha! Clown Knipoog

Naomi_Haffie schreef:
Als iemand uit dit topic nog mee wilt Haha! ?

we gaan bowlen in arnhem *LOL*

[BM-A] Meeting omg Ede ,wageningen,rhenen,lienden en alles daaromhe

ga al mee he Huilen van het lachen Clown Knipoog

xLariss schreef:
knabbelgirl schreef:
Kat is al 1½ jaar 13 Rock-on, dudes!
Haha nee, ze is 15(geboortedatum onbekend dus sinds 1-1-1993)

Bij mij dus ook Knipoog

Sancho is 13, maar dat vind ik echt nog niet oud Haha! als ie zo oud wordt als ons andere paardje, zit ie nog niet eens op de helft Haha! Knipoog
Bij hem zeiden ze dat ie 10 was toen ik hem kocht, maar uiteindelijk bleek hij toen pas 5 te zijn Nors opkijken Knipoog

knabbelgirl schreef:
vorig jaar met cross ben ik onder katie terecht gekomen

Kate vertikt om hekjes te springen, en daar moesten we over een hekje waar je normaal doorheen gaat, en dat kan natuurlijk niet, daar ga je doorheen ookal zit ie op slot(na ons kon die dat niet meer). 1e keer was op woensdag en kon ik er net opklimmen, 2e keer was op vrijdag met de keuzeles. En omdat ze mij een keer in het bos eraf heeft gegooid(maart en ik loop de rest van mijn leven met de gevolgen) flipte ik toen ze recht op een boom afging. Ik hing er een beetje onder/naast en toen heb ik me laten vallen, maar katie die ging toh opzij en toen galopeerde ze over me. Maar omdat ik de teugels vast hield was dat een paar passen lang. En ze schoof haar hoef onder mijn bodyprotector op mijn heup en mijn hoofd ook 2x

Ze voeren hooi, brok(pavo) en muslie

wow, dat klinkt heftig Bloos! echt erg dat je daar de rest van je leven nog last van hebt Bloos! Ach gut

Jasia schreef:
knabbelgirl schreef:
ff een quote uit dat andere topic van lous ROFL OMG

Bloos! dat van Babs vind ik wel een beetje banketstaaf Bloos
En moeilijk voor 20 + om mee tep raten? Bianca, Dorien, Babs en Wendy (sorry als ik iemand vergeet Clown ) zijn toch ook ouder dan 20..? Nagelbijten / Gniffelen
Nou ja.. als zij zich zo voelt... Lachen

dat van Babs vind ik idd behoorlijk l*llig Rolleyes en ik ben dan nog wel geen 20 (19) maar heb helemaal geen moeite mee te praten hoor Haha! Knipoog
en een nieuw topic maken omdat je mensen hier niet volwassen genoeg vind, dat vind ik nou juist kinderachtig Bloos

Hilde_q schreef:
Hee iedereen Doei!
jullie zullen wel denken, Hilde is ook een mooie!
Nou gelijk hebben jullie Ja

Ik ben nu bijna een week niet geweest, ik had er even geen behoefte aan, verder zit het thuis niet helemaal 100 % Verdrietig

Heb nienke al weer een week niet kunnen zien door die stinkmodder toetsweek Scheve mond En heb het gevoel dat ik al mijn toetsen weer ga verknallen.

Ik zal mijn best doen om bij te lezen, maar op het moment mis ik jullie best wel...

Verder heeft een goede vriendin van mij een zwaar auto ongeluk gehad , dus het zit even niet mee deze week.
Hopelijk begrijpen jullie het Lachen

Dadelijk heb ik een toets en ben nu al op school om te leren ..

Ik ga proberen een beetje bij te lezen Lachen

hey Hilde, wat erg allemaal joh Bloos! wat een rotweek voor jou zeg Ach gut hoe gaat het nu met die vriendin die dat ongeluk gehad heeft? sterkte met alles meid Ach gut

lotteluvah schreef:
Kijk eens wat ik vind ROFL

Hoezo lol met je knol ROFL

En dat op een been maakt het helemaal af Huilen van het lachen

http://img147.imageshack.us/img147/8061 ... 162bu4.jpg

haha, nou dat is zeker lol met je knol Haha! Knipoog erg leuke foto viet Ja

mieske schreef:

mooi paard, waarom heb je die nu niet meer als ik vragen mag? Bloos

Viet

mieske schreef:
lotteluvah schreef:
Vooral als je dan zo'n dag hebt waarbij ze lekker sloom zijn. Dan duikelt ze

Totdat ik van stal verhuisde Clown Nu krijgt hij 6 keer per dag 1 eten en nu kan ik er gewoon een uur met hem rijden en is constant aan mijn been. Tong uitsteken

Misschien tikje bij als ze niet op je been reageert, en dan consequent blijven.. Anders werkt het nog niet..

Ik rij met een heel klein knopspoortje om haar wakker te houden. Anders loopt ze gewoon door mijn been heen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:38

mieske schreef:
Ik heb de mijne zelf ingereden, dat scheelt ook wel denk ik Ja
Eigenlijk heb ik alle paarden die ik heb gehad zelf ingereden op 1tje na Haha!

ja sally ben ik gaan rijden toen ze 14 was nu wordt ze 15 Ja en ik weet niet hoe ze gereden is niet dressuurmatig iig.

merk al het verschil met cheyenne die is nog maar 3,5 en goed ingereden Ja

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:39

Zo, daar was ik weer Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:39

lotteluvah schreef:
mieske schreef:

Ik rij met een heel klein knopspoortje om haar wakker te houden. Anders loopt ze gewoon door mijn been heen Bloos

ik rij soms zonder soms kleine knopspoor en soms een stome spoor (maar die heb ik dan laag om alleen voor de verfijning) knopspoor wat hoger omdat mijn voeten onder de buik uitkomen en dan zit ie dr voor joker aan Clown

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:42

Dat mag je wel vragen hoor Vork

Ik heb Temptation niet meer omdat ik hem niet meer fatsoenlijk een half uur kon rijden.. Ik heb toen ik hem een tijdje had, een scooter ongeluk gehad waarbij ik op me rug terecht ben gekomen. En daarbij heb ik een scolio (scheve ruggewervel of kronkel erin)
Daardoor kon ik door de pijn niet meer dan 15 minuten op Temptation rijden omdat hij zo hoog opgooide.. En aangezien hij een echt sportpaard is voor dressuur en springen, vond ik het zonde om hem maar 3 keer in de week 15 min te rijden.. Dus heb ik hem aan een goede vriend van mij verkocht die hem op wedstrijden start dressuur en springen.. En daar heeft hij het goed !

Nu rijd ik een paard van iemand die niet meer komt, dat paardje staat ook te koop. Hij gooit ook zo hoog op en nu weet ik dus ook precies weer waarom ik Temptation toen niet meer kon rijden.. helaas..
Laatst bijgewerkt door mieske op 15-01-08 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:43

lotteluvah schreef:

Misschien iets grotere spoortjes ? En nee het is niet zielig, als je ze maar met beleid gebruikt en er niet mee gaat zitten hakken op je pony Vork
Of een tikje bij als ze niet gelijk reageert...