[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:25

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:27

Bij mij niet...

Hij scheind van de zomder door de draden heen gegaan te zijn naar de merries en geprobeerd er een te dekken... Maar hij is ook niet snugger om hengstige merries naar hengsten te zetten. Het is dat de mijne waarscheinlijk als eerste de stap heeft genomen om door de draad heen te gaan toen. Maar zo uit de wei gehaald en geen hengstestreken. Heeeel rustig was hij. Hij probeerde 1 keer echt over me heen te walsen, maar toen heb ik hem gelijk terug gezet en probeerde hij dat ook niet meer... Hij bijt niet slaat niet staat gewoon rustig te grazen, of braafjes naast me...
Hij is echt cool (bij mij) ik weet niet hoe hij met andere is... Maar de eerste die hij heeft gezien was mij... Ik heb het vlies van het af getrokken en mij zag hij als eerste toen hij zijn ogen open deed... daarna heeft hij me heel vaak gezien, omdat ik voor Mara kwam natuurlijk... toen hij afgespeend was heb ik ook minimaal 1 keer per maand langs geweest met brokjes, dus kwam hij zowizo wel :P
En nu dat hij hier staat is dit pas de 2e keer, naast dat hij daar kwam, dat ik langs ben gekomen...
best schandalig... Maar ik durfde eerlijk gezecht niet zo goed omdat hij te koop staat. waar ik nu dus over twijfel (eigenlijk al vanaf het begin)
Nash en ik hebben egwoon nogal een moeilijke start gehad, omdat hij zo ontseteend veel op zijn moeder lijkt. Presies het zelfde karater, niet leuk dus... Totdat ze je kennen en vertouwen hebben in je, dan gaan ze door het vuur voor je. Mara is ook eiegnlijk het enige paard wat ik echt voor 100% vertouw... Ik denk dat ik dat met Nash ook kan krijgen... Met matador niet... Nash zit veel meer werk in omdat hij door die pubber periode moet ed... Matador is zowizo heel plakkerig. Dat is wel leuk, maar ik weer niet of ik dat wel voor altijd wil... Mattie, is ook heel erg heet op sommige momenten, en ik wil mijn vertouwen in paarden niet kwijt... Daar vind ik het veel te leuk voor. Dus ik zit er nu heel erg aan te twijfelen. Dat ik Matador dus inrij en dan verkoop, aangezien die ook van mijn ouders is... En dat ik nash aanhou, omdat hij toch wel heel gaaf is... Ik was stiekem ook wel heel erg blij om hem te zien. Met matador vind ik het leuk om hem te zien, maar ik zie dat meer zakelijk, omdat hij toch van mijn ouders is hou ik daar toch onbedoeld een heel klein beetje afstand van...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:31

Ik denk dat jij en nash een leuke toekomst hebben samen. Want zodra paarden met zo'n karakter je 100% vertrouwen gaan ze voor je door het vuur.
Hebben wij ook met peeps al heeft ze nog sdteeds duidelijk een eigen wil hoor.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:32

peelie.
Pebbels heeft ook wel eens te koop gestaan hoor.
Ik kon ook niet echt wennen aan haar karakter en streken.
Inmiddels zou ik haar voor geen goud meer willen missen en verlang ik elke dag opnieuw om naar dr toe te gaan.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:34

Marlis en ik hebben ook al een keer gedacht zullen we der op internet zetten? maar toch niet gedaan.
Kan toch niet zonder die eigenwijze dame. Ze kan in de bak flink vervelend zijn maar is ook weer doodbraaf.
Gewoon een eigenaardig maar super leuk beest haha :P
Denk er gewoon goed over na gail, nash staat voorlopig toch nog prima in de opfok.
Jongens ik ga naar mn sollicitatie, denk dat ik het niet gelijk te horen krijg maar ik geef dalijk wel een update.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:38

succes horsi.

Pebbels word met de tijd gekker :P Die voelt zich juist te goed en we gaan dr nu in de buitenbak rijden met oogkleppen omdat het gewoon even geen doen meer is.
Verder heeft ze het ontzettend naar dr zin bij dr nieuwe huisje en ik leer mijn meisje heel anders kennen op deze stal.
Het is geen drammerige merrie meer, het kend opeens de manieren wel :P

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:42

Ja heb belangrijkste is dat het goed klikt met je paard. anders is het nie eerlijk voor jouw en je paard. Dan zou ik het paard verkopen als het nie klikt. maar geef het paard wel een kans. Ik heb het zelf met een paard ghad.

afgelopen zaterdag les gehad voor de 2de keer bij mij nieuwe instrutrice.
ging ecgt supper.
maar moet nog wel een beetje wenne aan die nieuwe rijmetode
( het is namelijk op de antoine de bodt metode)
maar spreekt mij erg aan

ik ga weer moet werken :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:43

Dat is het dus eigenlijk een beetje, stiekem wil ik er helemaal niet over nadenken hem te verkopen...
Ik moet ook iederekeer huilen bij het idee hem op een trailer te zetten en hem nooit meer te zien. Omdat ik zijn karakter ken, ben ik ook bang dat hij dan in het handelscircuit komt... Omdat het gewoon lastige paarden zijn...
Ik heb ook heel vaak gedacht mara te koop te zetten, maar nu ga ik met mensen op buitenrit die niet durfen, omdat ze iets hebben meegemaakt... Mara is zoooo braaf, ik zou niet weten hoe ik zonder haar moet, ik doe alles met haar, ze maakt, me soms heel erg boos, maar ook heel erg blij... Nash is presies het zelfde, hij is nu nog niks gewend dus nog schrikkerig, maar ik zou niet weten waarom hij niet zoals mara kan worden, dat ik later samen met Kevin op buitenrit ga, hij op Mara ik op Nash gewoon omdat ze ze dood braaf zijn als het moet...
Met Matador zie ik dat later niet gebeuren. Dat word een heel drama om daar mee op buitenrit tegaan. Als je op wedstrijd wil gaan moet hem moet je altijd op de zelfde lokatie rijden, omdat hij anders helemaal over de zeik gaat... Zo'n paard wil ik eerlijk gezecht niet...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:45

Josien62 schreef:
Ja heb belangrijkste is dat het goed klikt met je paard. anders is het nie eerlijk voor jouw en je paard. Dan zou ik het paard verkopen als het nie klikt. maar geef het paard wel een kans. Ik heb het zelf met een paard ghad.

afgelopen zaterdag les gehad voor de 2de keer bij mij nieuwe instrutrice.
ging ecgt supper.
maar moet nog wel een beetje wenne aan die nieuwe rijmetode
( het is namelijk op de antoine de bodt metode)
maar spreekt mij erg aan

ik ga weer moet werken :D

Dat heb ik met nash in het begin dus heer erg gehad... Het bloed onder mijn nagels vandaag getrokken, heel veel zweet en heel veel tranen... Dat was echt niet leuk. Dat was ook de rede dat ik hem wou verkopen, maar zoals hij gistere was, dan word ik gewoon helemaal verlieft op hem... Dan lijkt hij zo op Mara... Dat maakt me blij. Ik weet ook wat er gaat komen, en hoe dat gaat uitpakken, en daar word ik gewon helemaal happy van. Zo'n paard als mara wil ik er zeker bij...

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:07

Allereerst thnx voor de complimentjes op de foto's!! Mn vriend heeft er toch wel iets talent voor :D
Heb het beeldbewerkingstopic gevonden, dank je Nathalie voor de tip! Heb de foto nu al zonder longeerlijn! En ook nog een leuke avatar!
Hoe is het nu met Valentino? Is hij de nacht goed doorgekomen?
Oehh leuke foto Roxylovee, is kleine vriendje zijn naam??
@Myour, ik heb toen ik nog bij een ruitersportzaak werkte redelijk wat wintecs voor haflingers verkocht! Bij de 1 lagen ze perfect en bij de ander wou het echt niet en lag die alleen maar te klepperen.. Is dus heel afhankelijk van de bouw, schoft, rug ed. of het past! Heb zelf nog nooit op een met een suedezit gereden, maar wel een paar klanten gehad die erbij zweren! Gewoon maar ff uitproberen denk ik ;)
Veel succes met je toetsweek Peelie! Ik duik vandaag maar weer eens in mijn boekhoudcursus!
Horsii heel erg veel succes met je sollicitie! Brrr vreselijk vind ik het, die gesprekken.. Gewoon jezelf zijn en mijn zus had voor mij de tip: niet met je benen over elkaar zitten, dan ga je snel wiebelen en kom je erg zenuwachtig over.. Misschien heb je er wat aan ;) (al heb ik laatst bij mijn gesprek gewoon eerlijk gezegd dat ik zenuwachtig was haha)
Mooie foto Peelie! Lastige beslissing heb jij te maken zeg! Toch als ik het zo lees, heb je voor jezelf al wel een beetje een beslissing gemaakt ;) En zoals je het schrijft zul je met Nash een band voor het leven hebben en met Matador niet.. Wat willen je ouders met hem dan? Sterkte met je keuze..
Erg leuke foto Moyra!

Bah vanmorgen alweer dikke regen = nog steeds een zwembadbak..
Vandaag dus maar een Katjaloos dagje en even weer een aantal sollicitaties de deur uit doen.. En me dan nog even weer verdiepen in mn boekhoudcursus :D Bah hoop dat het gauw weer een paar daagjes droog blijft! Door een ongelukje in het verleden met paard ben ik in een bak met plassen al gauw bang om te gaan glijden, helemaal omdat Katja soms nog wel eens een beetje te hard wil gaan als ik er net op stap en dan als een plank de bochten door gaat ;)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:37

Hallo Dames,

Het topic is uit mn eigen berichten lijst gevlogen op de 1 of andere manier.. Heb t enorm druk gehad de laatste tijd. Dus helaas geen reacties van mij.
Mag ik me hier weer een beetje bijvoegen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:43

uurlijk... Nash begind op die van jou te lijken muppet... een echte daims kwa uiterlijk...

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:48

Zal ik me dan ook maar weer eens melden :o

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:07

ik ga naar stal!!!
doei doei!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:13

Nou net sollicitatie gehad en ik er een goed gevoel over.
Was erg positief alleen vond 1 van de 3 me nog wat jong.
Ze gaan met zn drie een beslissing nemen en ik wordt morgen of donderdag gebeld.
Ik hoop zo dat ik wordt aangenomen.
nu even wat eten en naar stal, denk dat ik even naar buiten gaat met peeps.

KrokEDje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:51

Mooie haffie komen voor bij zeg :D
ik heb een vraag
Hoe moet je bijvoorbeeld een touw of longeerlijn weghalen?

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:53

Spannend Horsii!! Hopen dat die ene persoon niet zeurt over dat je te jong zou zijn en dan je morgen of donderdag een leuk telefoontje krijgt!!

KrokEDje, dr is een topic waarin je aanvragen kan plaatsen wat betreft het wegwerken van een touw of longeerlijn.. De mensen daar kunnen je vast goed verder helpen!

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:27

suus wat een gave ava mooi hoor :D
wil ik ook <3
nog een half uurtje en dan ben ik vrij effe shoppe met mams
moet nieuwe nike's hebben :P

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:32

Spannend horsi!

En Gail, hij begint idd echt op Daims te lijken zeg!
Vind m echt onwijs stoer trouwens :)
Lees net dat je m gaat verkopen? Wat onwijs jammer zeg!

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:29

sorry dames lees vanavond bij!
kom net terug van de tandarts.. eerst ruim 3 kwartier moeten wachten daarna meer als een uur op de stoel gelegen.. 2 verdovingen gehad en ze hebben lopen boren, trekken duwen en wee tik het allemaal..
voel me echt beroerd nu .. dus ga even snel angel mesten en een wortel geven en daarna naar huis! vandaag even geen zin om iets te doen!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:09

Peelie balen van je toets, maar hopelijk toch een voldoende. Leuke foto trouwens van je Haflinger :)
Wat een twijfeling, zo te horen heb je toch meer met Nash.

Suus bedankt ik ga denk ik wel voor een suede zit, nu nog op zoek naar goed zadeltje. Zal denk ik nog wel ff duren..

Horsii hopelijk wordt je aangenomen :j

Liekje erg he tandartsen, heb vandaag half panisch in de stoel gelegen voor een gaatje te boren, m'n lip was niet verdoofd dus was zo bang dat ze verkeerd geprikt had :')

Pff nou pas tweede dag maar wel een zware dag. Dacht rustig eens met touwtjes longeren, gewoon loshangend om te kijken hoe ie zou reageren. Kreeg 'm netaan door 'n bitring heen of hij flipte al half, dus toch maar niet gedaan. Daarna tien minuten ruzie gehad aan de longeerlijn was bijna helemaal klaar met 'm tot hij op m'n longeerzweep ging staan |( (m'n dure Lammert Haanstra van 40 euro |( ) was in ontploffingsstaat maar boos worden zou toch geen nut hebben, dus paar keer goed in- en uitgeademd, en weer verder gewerkt..................

was meneer opeens helemaal rustig aan de longeerlijn >;) stom paard had het dus kennelijk niet zo op de zweep.... heb zelfs nog een klein galopje kunnen vragen waarin ie warempel vrij rustig bleef. Zo leer je ook maar snel bij he, met beetje hulp van zijn kant :Y)

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:25

suusasuus; hihi hij heet niet kleine vriendje maar gewoon vriendje haha
leuke foto's allemaal!
& veel plezier allemaal bij de knollen haha

horsi; hopen dat je wordt aangenomen ! :D

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:27

peelie: hoelang je je paard al die je misschien wil verkope ???

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:41

Zo ik heb alles weer bijgelezen. :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:08

Myour, Vervelend dat het niet helemaal goed ging het longeren.

Net met peeps een buitenrit gemaakt.
Ze was erg druk maar wel heel braaf.
Een hond kwam op der afrennen(waakhond in tuin) en ging als een gek tekeer maar peepsie bleef gewoon braaf stappen.
Ook nog flink wat gedraaft en mensen wat ging ze hard haha ze liep te showen :P
Gek ding.
alleen op de terugweg was ze wat minder braaf kreeg er niet terug in stap :P
Uiteindelijk wel gelukt haha.
45 minuten weggeweest met de bolle.
Peeps is buiten echt bomproof en heel erg braaf, alleen wel druk en heel erg voorwaarts maar dat is wel fijn :D